Afvalkoers Giro 2024

1 2 ... 11 12 13 14
arjenzvob

Mooi stukje proza weer Ab. 

Gaat Storer me morgen weer helpen? Ik hoop het 😎

Silent Hill

Spijtig David. Dan post je zo'n mooi overzichtje, vlieg je er de volgende dag zonder enige vorm van genade euh ... genadeloos uit.

En Ceramiche ... ik hoop uit de grond van mijn hart dat Nairo morgen niet wint. Dat zou een mes in de rug zijn.

Dan zijn we nu nog met ... 11 ? Jeetje !

Bode80

Dat scheelde idd weinig. Ik hoop dat de overige bergritten voor de vluchters zullen zijn. VPP of Bardet voorop zou het mooist zijn.

Bode80

Dankzij Thomas en Bardet overleef ik het vandaag volgens mij. :-)

Nijmos

Ik denk dat het hier voor mij eindigt. Pogi dfm tiberi en arensman zal niet meer genoeg zijn denk ik.

opa

Denk arjen en nijmos eruit? 

Ab Normaal

Sorry mensen, nog altijd niet thuis. Heb morgen een cruciale audit voor mijn bedrijf en nog niet klaar. Probeer het morgenochtend nog te doen, maar dan zal het alleen de uitslag zijn, zonder verhaaltje. 

Bode80

Geen probleem Ab.

Ab Normaal

Steinhauser! Mooie renner hoor. Wat was hij al sterk in de etappe naar Livigno. Toen moest hij nog zijn meerdere erkennen in Pogacar en Quintana. Nu profiteerde hij maximaal van de vrijheid die Koning Tadej aan de discipelen bood. Hij liet alleen duidelijk aan Team DSM weten dat hij niet gediend was van hun gevaarlijke tactiek. Nu was het gaan ploeg met blauwe shirts en een witte M, maar team Spekenbrink.

Georg 'mocht' wel winnen en was enorm blij met zijn eerste profzege. Dik verdiend!

Pogey had nog wel zin in een spelletje, keek om en riep: "ik ga vast!". Tiberi perste er nog alles uit en gaf Arensman geen 8 tellen in de strijd voor het wit, maar slechts 13. In de bokssport zouden ze er jaloers op zijn.

 

In deze fase van de strijd zitten er geen slechte teams meer in. Nu gaat ook geluk en pech een beetje meespelen. Wiens vorm is net wat beter dan de ander, wie heeft er net meer uitvallers, dat zijn nu essentiele zaken. 4 teams binnen 20 punten. Coolietje verslaat Danusz op punten, om het maar bij het boksen te houden. 

Onderin dansen Silent Hill en opa om hun tegenstanders heen. Na de nodige schermutselingen en hangpartijtjes slaan ze Nijmos en arjenzvob knick out. De eerste ziet sterretjes en zakt direct in elkaar. Arjen probeert het nog maar gaat uiteindelijk toch door zijn hoeven.

De wonden likken heren en klaarmaken voor het volgende gevecht! 

Coolietje 1.680 7.439
Danusz1986 1.680 7.544
SvenVDB 1.660 7.531
Ab Normaal 1.660 7.771
encanto 1.610 7.972
Bode80 1.600 7.863
ivo001 1.540 7.752
Silent Hill 1.480 7.372
opa 1.480 7.486
arjenzvob 1.410 7.271
Nijmos 1.340 7.191

 

Team arjenzvob

POGACAR Tadej 3.602
UIJTDEBROEKS Cian 574
MILAN Jonathan 530
PITHIE Laurence 378
STORER Michael 364
TIBERI Antonio 347
DAINESE Alberto 313
BAUHAUS Phil 306
ARENSMAN Thymen 283
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
KANTER Max 157
LOPEZ PEREZ Juan Pedro 138
  7.271

 

Team Nijmos

POGACAR Tadej 3.602
MILAN Jonathan 530
GIRMAY HAILU Biniam 456
PITHIE Laurence 378
VENDRAME Andrea 352
TIBERI Antonio 347
DAINESE Alberto 313
BAUHAUS Phil 306
ARENSMAN Thymen 283
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
VANSEVENANT Mauri 207
LOPEZ PEREZ Juan Pedro 138
  7.191

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Ik was er al bang voor. Maar trots dat ik zo ver gekomen ben.

Bedankt voor de organisatie. Succes voor de rest!

opa

Dank je arjen! Jij en nijmos hebben toch een mooie prestatie afgeleverd door zover te komen 

opa

Vandaag zal het vermoedelijk gaan tussen bode, ivo, sven, encanto en ab.

Met het uitvallen van poppel is mijn kans op de eindwinst voorbij. Mocht ik de finale halen dan zit coolietje daar ook in en die zal in elke situatie mijn team verslaan door lagere cq en dezelfde renners. Top 3 is hoogst haalbare voor mij, maar dat zal ook lastig worden. Waarschijnlijk vlieg ik er zaterdag uit. Vrijdag zie ik me nog wel overleven vanwege vluchtersetappe en lagere cq ten opzichte van de meesten.

encanto

Om bij de eerste deelname meteen de top 10 te halen is al heel mooi.

 

vandaag zal mijn Waterloo zijn. Enige hoop is dat er een typische mega-vluchtersgroep laatste week giro is (en de andere sprinters toch niet geloven dat ze Milan aankunnen) en dat vendrame dan per ongeluk wel eens presteert.. anders lijkt het me einde verhaal..

ivo001

Ik ben best wel afhankelijk van een goede prestatie van Lund zie ik. Die zal het beter moeten doen dan Lonardi, of beide geen punten.  Ik ga er wel vanuit dat Lund en Pithie samen beter scoren dan Vendrame en Hofstetter, en dat ik dus wel Encanto achter mij kan houden.

Lund en Pithie samen beter dan Lonardi zou ook genoeg zijn om SvenVDB achter me te houden.

SvenVDB

Ook ik vrees dat het mijn laatste etappe zal zijn met enkel Lonardi.

Het zou mooi zijn om vandaag nog te overleven! 

ivo001

Om even mijzelf te quoten van pagina 5:

"Had eerst nog Merlier en Lonardi staan, maar dat veranderd naar Van Poppel en Lund Andresen om in alle sprint etappes mee te kunnen spelen."

Pakt niet echt gelukkig uit lijkt het zo, echter zie ik dat ik dan in etappe 9 als eennalaatste op CQ gesneuveld zou zijn. Dus dat is een slap excuus xD

 

Ab Normaal

Achteraf is het altijd mooi wonen. 

ik moet eerlijk zeggen dat ik Jan Hirt volkomen over het hoofd heb gezien. 
als ik hem genomen ghad ipv Geraint en dan Merlier ipv Biniam, dan was alles goed gekomen.

 

Ik had alleen verwacht dat Merlier allang thuis had gezeten. 
Daarom maak ik me allang geen illusies meer voor de winst. 
Ik ben verworden tot spelvulling. 

ivo001
Ab Normaal
#292
Achteraf is het altijd mooi wonen.  ik moet eerlijk zeggen dat ik Jan Hirt volkomen over het h...

Of een herhaling van etappe 13, waar Pithie 8e, Lonardi 9e, Merlier 15e en groves 16e werd. Niet waarschijnlijk, maar altijd mogelijk. Om nog maar niet te spreken over valpartijen.

Bode80

12. Pithie

14. Hofstetter

16. Lund

18. Lonardi

Sven en encanto zijn het haasje volgens mij.

encanto

Ja het is jammer maar helaas.

Ab Normaal

Net als gisteren, vanwege een zeer belangrijke werkdag, helemaal niets gezien.

Een massasprint. Niet verrassend. Merlier lijkt aan zijn inhoud gwerkt te hebben. Was hij voorgeen na 10 etappes helemaal op, vandaag won hij gewoon. Voor Milan en Groves. Intrinsiek wel de beste drie sprinters van deze Giro denk ik, en ook in die volgorde.

 

Wie heeft er op dag 18 nog genoeg sprinters over en kroont zich eigenlijk als topfavoriet voor de afsluitende sprint in Rome?

Danusz1986 is de naam! Hij wint vandaag, voor Silent Hill en Coolietje. Met Dainese in zijn team lijkt hij over de sterkste equipe te beschikken. Nu nog zorgen dat hij aan sprinten toekomt.... Ook opa heeft nog Merlier en daar zit duidelijk de scheiding met de Merlier lozen. Die zitten dicht bij elkaar. De pauper sprinters maken het verschil. Dat is ook weer meteen het mooie aan dit prachtspel.

Het gaat niet alleen om de toppers, nee je moet ook de juiste paupers hebben omdat een twintigste plaats zomaar de beslissing kan brengen.

Vandaag neem ik afscheid van mijn Siamese tweeling. Slechts één renner van de 12 hadden we verschillend. De mijne is duurder en daardoor heb ik me lang niet helemaal lekker gevoeld als duurder team, maar vandaag zorgt mijn 12e renner, Pithie, er voor dat ik nog een etappe mag meehobbelen en SvenVDB naar huis moet.  Jammer Sven, 11 geweldige renners gekozen en dan toch één misser in je selectie.....

Afvaller nummer 2 is onze debutant, encanto. Je mag trots op jezelf zijn. Het is niet veel debutanten gegeven om etappe 18 te halen. Hoop dat je debuut naar meer smaakte!

Morgen heeft de Messias aangegeven dat het voor de vluchters is (CQ battle?), zaterdag gaat Zijn Heiligheid zelf winnen en zondag dan een machtige sprint. Spanning stijgt...

 

Danusz1986 1.440 7.544
Silent Hill 1.230 7.372
Coolietje 1.190 7.439
opa 1.190 7.486
ivo001 610 7.752
Ab Normaal 590 7.771
Bode80 590 7.863
encanto 580 7.972
SvenVDB 520 7.531

Team encato

POGACAR Tadej 3.602
BARDET Romain 773
VAN POPPEL Danny 650
MILAN Jonathan 530
STORER Michael 364
TIBERI Antonio 347
VENDRAME Andrea 352
BAUHAUS Phil 306
ARENSMAN Thymen 283
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
HOFSTETTER Hugo 271
BARTA William 215
  7.972

 

Team SvenVDB

POGACAR Tadej 3.602
MILAN Jonathan 530
THOMAS Geraint 810
BAUHAUS Phil 306
UIJTDEBROEKS Cian 574
GIRMAY HAILU Biniam 456
ARENSMAN Thymen 283
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
TIBERI Antonio 347
KANTER Max 157
LOPEZ PEREZ Juan Pedro 138
LONARDI Giovanni 49
  7.531

Ab Normaal

Overgebleven teams:

 

Silent Hill CQ
MERLIER Tim 872
PITHIE Laurence 378
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
LUND ANDRESEN Tobias 249
HIRT Jan 52
LONARDI Giovanni 49
  7.372

 

Coolietje CQ
MERLIER Tim
872
BARDET Romain
773
PITHIE Laurence
378
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe
279
LOPEZ PEREZ Juan Pedro
138
HIRT Jan
52
LONARDI Giovanni
49
  7.439

 

opa CQ
MERLIER Tim
872
PITHIE Laurence 378
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
LOPEZ PEREZ Juan Pedro 138
HIRT Jan 52
LONARDI Giovanni 49
  7.486

 

Danusz1986 CQ
MERLIER Tim 872
BARDET Romain 773
DAINESE Alberto 313
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
LOPEZ PEREZ Juan Pedro 138
HIRT Jan 52
LONARDI Giovanni 49
  7.544

 

ivo001 CQ
BARDET Romain 773
PITHIE Laurence 378
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
LUND ANDRESEN Tobias 249
PELLIZZARI Giulio 217
LOPEZ PEREZ Juan Pedro 138
  7.752

 

Ab Normaal CQ
THOMAS Geraint 810
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
PITHIE Laurence 378
LONARDI Giovanni 49
  7.771

 

Bode80 CQ
THOMAS Geraint 810
BARDET Romain 773
PITHIE Laurence 378
VENDRAME Andrea 352
PARET PEINTRE Valentin 135
LONARDI Giovanni 49
  7.863

 

De verwachting is dat morgen een aanvallersetappe is. Als dat het geval is, met een omvangrijke groep, dan is het eigenlijk wel afgelopen voor mij. Slechts G. kan mij van de ondergang redden. Zaterdag zie ik 'm dat wel doen eigenlijk, maar ik verwacht morgen niet. Als één na duurste team is er dus eigenlijk een wondertje nodig voor Appie.

Afvaller twee wordt spannender. Het duurste team, Bode80, heet VPP in het team. En ik kan me er eigenlijk geen voorstelling van maken dat er morgen een grote groep gaat zijn en Valentin daar niet in zit.

Ook Ivo001 heeft met Pellizarie wel een lid van de kopgroep in de gelederen. Coolietje zit veilig omdat ie dezelfde klauteraars heeft als Danusz maar een lagere CQ.

opa mist Bardet (heeft Pogacar hem al vergeven?) en Silent Hill heeft slechts DFM en Hirt, maar is wel de goedkoopste. Kortom; dat kan alle kanten op morgen.

Mocht ik miraculeus morgen overleven, haal ik het zaterdag ook nog wel.

Bode80 is dan juist weer zeer onzeker als enige zonder DFM, Coolietje is zaterdag ook veilig en kan alvast met pen worden opgeschreven voor de finale. Als Danusz morgen overleeft zie ik 'm zaterdag ook wel overleven. De overige heren zullen het zwaar krijgen.

 

Kijk ik naar de finale dan lijkt mij Danusz het sterkste sprintteam te hebben. Coolietje lijkt ook een zeer goed team maar heel sneaky heeft Silent Hill dezelfde sprinters en is goedkoper.

Kortom; als Danusz morgen overleeft is hij voor mij de topfavoriet. Op om de wielerflits methode te doen:

*** Danusz1986

** Coolietje, Silent Hill

* opa, ivo001, Ab Normaal, Bode80

encanto

Dank voor weer het overzicht Ab! Helaas houdt het echt op...

 

dank voor de organisatie en zeker ga ik proberen op tijd te zijn voor de Tour!

Succes allen!

Silent Hill

Mooi overzichtje, dito voorbeschouwing. Thx, Ab.

Wat me opvalt: 4 Bardet teams. Niet dé man in deze Giro, maar staat er - lijkt het - wel altijd op de juiste momenten. Iets wat vandaag en morgen het geval kan zijn. Met enkel DFM (en mindere mate Hirt) worden het twee moeilijke dagen voor me tegenover de Bardets en Thomassen. 

Voor mij is het vandaag hopen op een grote ontsnapping, waarna Bardet niet in de voorste gelederen van de favorietengroep eindigt, liefst op plaats 21. Daarna zien we wel hoe het zaterdag zou moeten. Of om een typisch Belgische uitspraak te gebruiken: mijn team heeft het lot niet meer in eigen handen.

Danusz trouwens als een duiveltje uit een doosje op 1, met Dainese die net op tijd zijn betere benen heeft gevonden. Gevaarlijk heerschap !

 

Laatst gewijzigd
opa

Ik hoop met je mee silent hill! We zijn de enige zonder Bardet en Thomas. Laat er maar een grote groep van plus 20 wegrijden. Liefst met patron juan p erbij :).

En bedankt voor de mooie voorbeschouwing en overzicht abnormaal. Bevestigd wat ik bij de rustdag al dacht dat coolietje en danusz favoriet zijn.

Ook interessant om te terug te blikken is dat alleen silent hill niet in top 10 van meest gekozen renners stond in het overzicht dat rabbiej vantevoren gemaakt had. Top 3 coolietje, danusz en ik zitten er zelfs nog in. Geeft toch vrij goede voorspelling van het verloop van de afvalkoers.

Daarnaast heb ik het idee dat dit keer vooral hoge cq scores overblijven ivm vorige edities. 

1 2 ... 11 12 13 14

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.