Afvalkoers Giro 2024

1 2 3 4 ... 13 14
vernis

team verzonden

Rabbiej
Poeksel
Maar hoeveel teams kunnen er nou meedoen? 43 (zoals in de aankondiging staat) of 42?

Ik zie inderdaad dat ik in de inleiding 43 teams heb geschreven en bij de deelnemers 42 heb aangehouden. Aangezien we per etappe 2 afvallers hebben is het ook logisch om in de finale ook 2 afvallers te hebben en we dus met 3 naar de finale gaan. Dat hebben we de vorige edities ook op die manier gedaan. Dus jij bent niet langer meer 1e reserve maar 43e deelnemer.

pirazzi

Oké, dan schuiven de andere reserves 1 plekje op.

Malathion

Ik kan helaas niet meedoen. Ik had een race en heb vandaag onvoldoende rijd gehad.

Rabbiej

Ik heb geen teams ontvangen van Franky122 en JNB. Dus de reserves pirazzi en carbon ros zullen hun opwachting maken. Doordat Malathion eerder al aangaf geen team te kunnen insturen zijn we daardoor op dit moment met 42 teams. Opzich kunnen we daar ook prima mee starten maar mocht Franky of JNB voor 10 uur nog een team insturen dan zal ik het eerste ontvangen team nog mee laten doen. Gebeurt dat niet dan starten we met 42 teams en spelen we de finale met 2 teams in plaats van 3.

Om 10 uur zal ik de definitieve teams ook plaatsen. 

Laatst gewijzigd
pirazzi

Is er wel een team van bastaix ontvangen dan? Er staat geen "team goedgekeurd" achter zijn naam maar hij wordt ook niet genoemd naast Franky122, JNB en Malathion.

Thomberg

Op hoop van zegen heb ik net een team ingestuurd. Stond niet op de reservelijst, maar als er een plekje mist dan doe ik graag mee :-)

Rabbiej

Het team van Thomberg zal het laatste plekje innemen in deze afvalkoers. Ik ga de puntjes op de i zetten en dan de veelgestelde vraag beantwoorden: To Pogi or not to Pogi?

Rabbiej

De teams staan op pagina 1 in de tweede post. Hierbij nog een 2-tal statistieken.

Gekozen renners:

Renner # keer gekozen
MILAN Jonathan 41
TIBERI Antonio 36
ARENSMAN Thymen 36
POGACAR Tadej 32
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 27
PITHIE Laurence 26
BAUHAUS Phil 23
LOPEZ PEREZ Juan Pedro 23
BARDET Romain 22
MERLIER Tim 21
LONARDI Giovanni 19
THOMAS Geraint 17
DAINESE Alberto 15
UIJTDEBROEKS Cian 13
VENDRAME Andrea 12
KOOIJ Olav 12
LIPOWITZ Florian 11
KANTER Max 11
STORER Michael 9
O'CONNOR Ben 9
HIRT Jan 9
GIRMAY HAILU Biniam 9
VANSEVENANT Mauri 9
PARET PEINTRE Valentin 7
LUND ANDRESEN Tobias 6
VAN POPPEL Danny 5
QUINTANA ROJAS Nairo Alexander 4
SCHACHMANN Maximilian 4
PELLIZZARI Giulio 3
PARET PEINTRE Aurélien 3
NARVAEZ PRADO Jhonatan Manuel 3
FOSS Tobias Svendsen 3
CARR Simon 3
RUBIO REYES Einer Augusto 2
OLDANI Stefano 2
JAKOBSEN Fabio 2
HOFSTETTER Hugo 2
GAVIRIA RENDON Fernando 2
FORTUNATO Lorenzo 2
FABBRO Matteo 2
BARTA William 2
ZANA Filippo 1
SHEFFIELD Magnus 1
POZZOVIVO Domenico 1
PLAPP Lucas 1
PIGANZOLI Davide 1
MOLANO BENAVIDES Juan Sebastian 1
MAYRHOFER Marius 1
LUTSENKO Alexey 1
HERMANS Quinten 1
GESINK Robert 1
GANNA Filippo 1
EWAN Caleb 1
DUNBAR Edward 1
DEKKER David 1
DE MARCHI Alessandro 1
CARUSO Damiano 1
ALAPHILIPPE Julian 1

Teams met # gekozen renners

Team # keer gekozen
Danusz1986 304
opa 298
Coolietje 294
Poeksel 293
arjenzvob 292
Ab Normaal 290
Nijmos 289
SvenVDB 287
Thomberg 284
JDV21 284
Bode80 282
Ceramiche Ariostea 280
ivo001 280
ditisdavid 278
Silent Hill 277
vernis 275
Mithrandir 272
Kokkie1975 268
Rabbiej 264
Sjonge Jonge 264
ZwiebeLD 261
Rawolf 258
Guido Maltempi 255
Arry1338 252
HeldS 251
Limal 250
oli4g 249
encanto 247
Zwartebroekengeletrui 243
BrackenRidgeCycling 241
King Kelly 238
Bazing 229
Wielervolger 228
Bonorrie 224
Erveedeee 214
ezequiel 213
Vunky 213
Pier Tol 212
Odin 210
Fins Els Collons 209
Dekenner01 207
Carbon ros 178
Pirazzi 162

Laatst gewijzigd
Guido Maltempi

Wat een breinbreker was dit. Ga je zonder Pogi maar neemt de rest hem wel mee, dan ben je het haasje. Ga je met Pogi maar neemt de rest hem niet mee, dan ben je óók het haasje. 

Voor m'n eigen gemoedsrust ben ik gewoon maar uitgegaan van een 50/50 verdeling, en uiteindelijk kwam ik uit op een team zonder Pogi. Zoals verwacht zit ik prima wat betreft cq-waarde. Maar die 75% pickrate is ruim voorbij het kritieke punt, ben ik bang. Hij moet nu zes etappes winnen* om alle Pogiloze teams te elimineren en ik verwacht dat hij dat wel gaat doen.

* Zo simpel is het natuurlijk ook weer niet, teams die achter Pogi de juiste keuzes hebben gemaakt kunnen alsnog best ver komen in dit spel. Maar Rome halen wordt een utopie, vermoed ik.

opa

Ik ben verbaast door alle hoge cq scores. Had niet verwacht in het midden uit te komen met mijn cq score van 7480.

Benieuwd of het niet hebben van Bardet of thomas mij gaat opbreken. Met POGAČAR leek mij een grote klepper voor de bergen voldoende. Mij verder gericht op een sterk sprintteam gezien de vele mogelijke sprint etappes. 

POGAČAR is ook nog net wat vaker gekozen dan ik had gedacht. Was net als Guido  meer van een 50/50 verdeling uitgegaan. 

Met iets wat minder cq punten voor het samen stellen van het team was die verdeling misschien anders geweest? 

Limal

Haha, volledig dezelfde beschouwingen van mijn kant, Guido! Ik had twee teams met en twee teams zonder Pogi opgesteld en kwam tot de conclusie dat ik de eindsprint nooit zou winnen met een Pogi-team. Ik hoopte dat er nog een heel deel mensen tot die conclusie zouden komen en het dus mogelijk zou zijn om etappe 21 zonder de halfgod te halen, maar dat kan dus moeilijk worden. Hopelijk kan de lage cq mij voldoende redden, maar Rome lijkt momenteel al even ver als Parijs...

Carbon ros

Niet verwacht mee te mogen doen, dus een team gemaakt dat redelijk hoge CQ-score heeft. Naar mijn idee had ik wel een gebalanceerd team. Hopelijk blijft Pogi de hele Giro gretig en laat hij niet in de laatste week alles lopen!

Verder zie ik dat Zwiebel dezelfde CQ heeft als ik, misschien gaan we nog een dead-heat krijgen...

Poeksel

Ik ben gegaan voor een sterk sprintteam, want dan win ik als ik Rome haal. De rest allemaal klassementsrenners, en de vluchtersetappes eventueel overleven op CQ. Maar ik had  minder teams met Pogacar verwacht.

Silent Hill

Ik denk dat je deze vluchters-Giro gerust kan winnen zonder Pogacar, maar een Pogacar in je team geeft een vorm van gemoedsrust in de bergen en TT. Een gemakkelijheidsoplossing misschien.

Zelf voor het Plan Lund gegaan. In de veronderstelling dat Jakobsen ergens afstapt zodat Lund in Rome vol voor de eerste plaats kan sprinten. 

Maar eerst 20 ritten overleven. Succes iedereen !

JDV21

Ik heb een Pogacar team vooral omdat ik zag dat je nog ruimschoots binnen budget kon blijven zelfs met hem in je team en ik heb mijn cq score dan ook bewust laag gehouden met 7005 punten. Ging ervanuit dat daarom de meeste ook voor hem zouden gaan. Maar mijn sprintteam is een beetje aan de zwakke kant, maar dat gaat vooral in de 2e week een probleem worden. In de 1e week lijkt er niet direct veel kansen te liggen en gaat het denk ik vooral voor de beter klimmende sprinters worden. Maar het ontbreken van Merlier kan me gaan opbreken. Had hem niet gekozen omdat ik toch wel veel twijfels heb of hij de ronde gaat uitrijden en ben voor dezelfde redenen als Silent Hill voor Lund Andresen gegaan

ditisdavid

Met 7401 punten nog in de onderste helft qua CQ is een mooie verrassing, ook omdat er veel teams inzitten met 9 of 10 dezelfde renners als mijn team.

Een eindsprint van een team zonder Pogacar gaat een team met Pogacar inderdaad normaal gezien niet winnen, maar ik verwachtte überhaupt niet aan de eindsprint toe te komen zonder Pogacar. Zijn pickrate is aan de bovenkant van wat ik vooraf logisch vond, maar het had me sterk verrast als hij maar door ongeveer de helft gekozen zou worden. Met het oog op die eindsprint toch een zesde sprinter gepakt, maar ik ben duidelijk bepaald niet de enige...

Rawolf

Zelf ben ik zotezien iets te light qua sprinters gegaan. 

Vind dat er over t algemeen weinig aanvallers gekozen zijn. Ik heb APP en Lipowitz voor die taak. Maar had ook vele Zanas Vansevenanten en Vermaerkes etc. Verwacht.

Rabbiej

Uitslag volgt rond 21:00 uur. 

Nijmos

Wel blij met mijn lage cq ranking. En ook met toch een hoge score in som van meest gekozen renners. Ik vind de pickrate van pogi nog meevallen. Heb een team zonder hem meteen al zo eng gevonden dat het geen optie was. Er is niemand in het ak van wie je er verder van op aan kan dat hij er altijd dicht bij is. Dus zelfs als pogacar niet de eerste ak man is over de streep (wat hij in minstens 6 a 8 ritten wel gaat zijn) is het billenknijpen. Bovendien waren er zo veel goedkope opties (dfm arensman tiberi) dat het me moeilijk leek op andere vlakken je ak team dan goed genoeg te maken. Die jongens heeft een team met pogi ook allemaal. Dan moet het van thomas bardet of oconnor komen..

arjenzvob

Ik ben ook met een team mét Pogi vertrokken. Redelijk laag cq, 7273, maar dat blijkt toch middenmoot. *Wel goed in de onderste helft zie ik nu...

AK: Pogi, Uijtdebroeks, Arensman, Tiberi, DFM, JP Lopez

Sprint: Milan, Pithie, Dainese, Bauhaus, Kanter

Overig: Storer 

Verdeling leek me prima op voorhand. Vandaag makkelijk door.

Laatst gewijzigd
Franky122

Excuus heren, het is mij volledig ontgaan dat ik me hiervoor had aangemeld. Gelukkig zijn er genoeg teams zoals ik het nu zie. Succes aan de deelnemers!

SvenVDB

Hier zonder twijfel Pogacar meegenomen, maar als ik de redenaties hierboven lees, had ik er misschien toch wat extra over moeten nadenken. Hoewel dankzij het hoge percentage ben ik nu zeker wel blij dat ik hem heb gekozen.

Pithie is de renner die mij het meeste pijn kan gaan doen, 26x gekozen, niet door mij. Wat CQ waarde betreft zit ik mooi in het midden.

Succes iedereen, zonder de andere teams te bekijken zit ik met 5 renners in de top20 vandaag allicht wel goed :)

Rabbiej

Geen hele uitgebreide nabeschouwing van de etappe vandaag. Pogacar zou wel even de roze trui op gaan halen maar de tegenstand was toch pittiger dan verwacht. Hij kreeg Narvaez met zich mee die geboren lijkt te zijn voor dit explosieve werk. En in de sprint met 3, want ook Schachmann reed een sterke etappe, moest de onverslaanbare het hoofd buigen. Ook al een hoop teleurstellingen vandaag in het peloton. Van onder andere Bardet en Arensman, beiden toch veel gekozen in ons spel, was veel meer verwacht dan wat ze vandaag lieten zien.

In ons spel liet Pirazzi zien hoe je een grote ronde moet openen. Of dat ook een goed teken is voor de sprintetappes moeten we nog zien (Pirazzi, waar zijn je sprinters?) maar zonder twijfel is hij de man van de dag. Hij was 1 van de 3 spelers met Narvaez, 1 van de 4 met Schachmann en heeft ook Pogacar, Hermans, Vansevenant en Tiberi uit de top 10. Wat een start!

Onderin waren er een aantal teams die net zoals Bardet en Arensman gewoon niet goed genoeg waren. Er moest al direct een tiebreaker de beslissing geven. Limal en Erveedeee hadden hun dag vandaag echt niet, maar hun teams waren goedkoop genoeg. Die van Sjonge jonge was helaas net iets te duur met 7070 punten. Maar ja, het was gewoon niet goed genoeg. En ook het team van Vunky kostte niet heel veel maar daar kocht die helaas te weinig kwaliteit voor.

Met beide afvallers verliezen we al direct 2 Pogacar-loze teams uit onze koers. Is dat een voorbode?

Uitslag

Etappe 1 Team Punten CQ
1 Pirazzi 2.200 7.946
2 Carbon ros 1.580 7.926
3 Thomberg 1.260 7.651
4 Dekenner01 1.170 7.841
5 King Kelly 910 7.992
6 Bonorrie 890 6.919
7 Nijmos 830 7.191
8 Bazing 830 7.592
9 ZwiebeLD 830 7.926
10 SvenVDB 810 7.531
11 Ab Normaal 810 7.771
12 ditisdavid 740 7.401
13 HeldS 740 7.650
14 arjenzvob 690 7.271
15 Silent Hill 690 7.372
16 Mithrandir 690 7.410
17 vernis 690 7.867
18 Bode80 680 7.863
19 Guido Maltempi 650 6.850
20 ivo001 631 7.752
21 Coolietje 630 7.439
22 opa 630 7.486
23 Danusz1986 630 7.544
24 Kokkie1975 630 7.601
25 Rabbiej 630 7.901
26 encanto 630 7.972
27 Zwartebroekengeletrui 621 7.659
28 oli4g 620 6.829
29 Arry1338 620 7.405
30 Ceramiche Ariostea 590 7.454
31 JDV21 560 7.005
32 ezequiel 520 7.583
33 Pier Tol 480 5.512
34 Odin 471 7.556
35 Fins Els Collons 470 7.606
36 Poeksel 360 6.939
37 Wielervolger 360 7.270
38 BrackenRidgeCycling 350 6.910
39 Rawolf 340 5.917
40 Limal 290 6.722
41 Erveedeee 290 6.934
42 Sjonge Jonge 290 7.070
43 Vunky 130 6.930

Vunky

KOOIJ Olav
MERLIER Tim
O'CONNOR Ben
THOMAS Geraint
BARDET Romain
MILAN Jonathan
CARR Simon
DAINESE Alberto
BAUHAUS Phil
LIPOWITZ Florian
ARENSMAN Thymen
FOSS Tobias Svendsen

Sjonge jonge

KOOIJ Olav
MERLIER Tim
O'CONNOR Ben
THOMAS Geraint
BARDET Romain
MILAN Jonathan
PITHIE Laurence
STORER Michael
VENDRAME Andrea
TIBERI Antonio
ARENSMAN Thymen
LOPEZ PEREZ Juan Pedro

Laatst gewijzigd
Silent Hill

Twee Poga-loze uit, tevens 2 Kooij-teams uit. Een 'goede zaak' richting eindsprint Rome.

Limal en Erveedeee .. jeetje ... zo'n lage CQ was echt wel nodig - oef.  

1 2 3 4 ... 13 14

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.