Afvalkoers Giro 2024

1 2 ... 8 ... 13 14
Rabbiej

Etappe 9

Na 8 pittige dagen op de fiets was het vandaag een dag met iets meer rust. We dachten aan een rit voor de aanvallers en een druk openingsuur maar ook dat kwam niet helemaal uit. We zagen 2 man van Polti vertrekken en de rest van het peloton vond dat wel welletjes. Een lekkere zondagmiddag ritje volgde door de relatieve vlakke wegen in de richting van Napels. Met de heuvels op het einde werden we wakker geschrikt door Julian Alaphilippe. Hij had er genoeg van en ging flink aan de boom schudden. Hij deed zijn best maar de sprintersploegen met sterke sprinters in hun gelederen hielden de boel aardig onder controle. Ze hadden alleen niet gerekend op zo'n sterke man als Narvaez. Die had zijn benen duidelijk goed gespaard want niemand kon met hem mee. Het leek er lang op dat hij het zou redden maar in de laatste paar honderd meters kwamen vooral Kooij en Milan er hard overheen. De jonge Nederlander wist sinds lange tijd ons Nederlanders weer te laten juichen, dat hadden we wel even nodig.

In ons spel was het net zoals gisteren een gevecht tussen 2 teams om de etappezege. BrackenRidgeCycling en Wielervolger knokten net als Milan en Kooij tot op de streep. Ze eindigden in een fotofinish en de CQ-score van BrackenRidgeCycling zorgde ervoor dat hij de bloemen in ontvangst mocht nemen. Vast een fijn gevoel om zo de 1e rustdag in te gaan.

Maar het gaat in dit spel uiteraard om hetgeen er achterin gebeurd. En ondergetekende van dit bericht was daar vandaag niet heel blij mee. Milan, die in alle resterende teams is opgenomen, sprintte goed mee maar andere sprinters uit mijn ploeg (Merlier, Bauhaus, Lund Andresen en Lonardi) wisten het peloton niet te volgen. Met andere woorden: Exit.

Ook de teams van Fins Els Collons en Coolietje hadden geen extra sprinters in het peloton. 1 van hen mag op basis van CQ nog mee blijven doen en dat is Coolietje. Fins Els Collons, ondanks dat je je voor deze etappes prima had voorbereid met Girmay, Pithie en Oldani in je ploeg, het houdt hier net zoals voor mij ook voor jou op.

Uitslag

Etappe 9 Team Punten CQ
1 BrackenRidgeCycling 1.420 6.910
2 Wielervolger 1.420 7.270
3 Bazing 1.220 7.592
4 Poeksel 1.100 6.939
5 Mithrandir 1.100 7.410
6 ZwiebeLD 1.100 7.926
7 King Kelly 1.100 7.992
8 encanto 1.000 7.972
9 Nijmos 980 7.191
10 arjenzvob 940 7.271
11 ditisdavid 940 7.401
12 Carbon ros 920 7.926
13 vernis 900 7.867
14 Danusz1986 820 7.544
15 opa 780 7.486
16 ivo001 780 7.752
17 oli4g 660 6.829
18 HeldS 660 7.650
19 Bode80 660 7.863
20 Silent Hill 620 7.372
21 Ceramiche Ariostea 620 7.454
22 SvenVDB 620 7.531
23 ezequiel 620 7.583
24 Ab Normaal 620 7.771
25 Coolietje 500 7.439
26 Fins Els Collons 500 7.606
27 Rabbiej 500 7.901

Rabbiej

POGACAR Tadej 3.602
MERLIER Tim 872
BARDET Romain 773
MILAN Jonathan 530
PARET PEINTRE Aurélien 458
TIBERI Antonio 347
BAUHAUS Phil 306
LIPOWITZ Florian 298
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 279
LUND ANDRESEN Tobias 249
LOPEZ PEREZ Juan Pedro 138
LONARDI Giovanni 49
  7.901

Fins Els Collons

POGACAR Tadej 3.602
RUBIO REYES Einer Augusto 754
MILAN Jonathan 530
GIRMAY HAILU Biniam 456
PITHIE Laurence 378
STORER Michael 364
PLAPP Lucas 341
BAUHAUS Phil 306
ARENSMAN Thymen 283
PIGANZOLI Davide 177
OLDANI Stefano 136
  7.606

Fins Els Collons

Toch weer op CQ. Jammer.

Dank aan de organisatie en succes allen!

Silent Hill

Oef: rustdag. Net op tijd, want m'n team kan een break gebruiken. De benen zijn nog vrij goed, maar mentaal is het zó belastend ...

Morgen eindelijk eens aan iets anders denken 😊

Laatst gewijzigd
coolietje

Dat was close, maar we leven nog...

arjenzvob

Week 1 vrij makkelijk overleefd. Dat is prettig. 

Met mijn vrij lage cq ben ik hoopvol om nog even mee te blijven doen. De sprinters zijn op de afspraak, de AK-mannen ook. Als Pogi hongerig blijft kunnen er mooie dingen gebeuren. Eerst maar eens een dagje losrijden en laten masseren. 

BrackenRidgeCycling

Oei een overwinning is nooit een goed teken in dit spel.
Hopelijk doet Poga het vanaf nu wat rustiger en gaat zich voornereiden voor de Tour.

Rabbiej

Rustdag

Vandaag was het tijd om de benen lekker los te draaien en op de massagetafels te liggen. De renners hebben er een pittige week op zitten en de rustdag hebben ze ook zeker wel verdiend. Pogacar stak er de afgelopen week met kop en schouders bovenuit. Gaat er nog iets gebeuren wat hem gaat doen wankelen? Het lijkt er niet op maar we zijn nog niet halverwege dus zeg nooit nooit. De sprints werden toch aardig verdeeld met overwinningen voor Milan, Merlier en Kooij. Ook zagen we al etappes die niet eindigden in wat we er van hadden verwacht. Etappe 5 hadden we toch wel opgeschreven als sprintetappe maar Benjamin Thomas wist die alleraardigst op zijn naam te schrijven en ook de etappes die door Narvaez en Pelayo Sanchez werden gewonnen waren niet op voorhand op die manier te voorspellen. De 3 etappes die door Pogacar op zijn naam werden geschreven waren dan weer niet heel onverwacht.

In ons spel is het ook tijd voor een 1e terugblik. Deze organisator is nog aan het bijkomen van zijn eigen aftocht gisteren maar 'the show must go on'. Tijd voor wat statistieken dus. Alle 25 overgebleven teams hebben Jonathan Milan in hun team dus daar wordt geen verschil meer mee gemaakt. 3 andere renners zijn allen 22 keer gekozen, dit zijn Arensman, Pogacar en Tiberi. Voor de teams zonder hen in de ploeg kan dit dus mogelijk fataal worden. Hieronder een overzicht van de renners en het aantal keer dat ze door de teams zijn gekozen. De renners die 0 keer gekozen zijn waren door de afvallers wel gekozen maar zitten niet meer bij de overgebleven teams:

Renner # keer gekozen
MILAN Jonathan 25
ARENSMAN Thymen 22
POGACAR Tadej 22
TIBERI Antonio 22
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 20
BAUHAUS Phil 18
PITHIE Laurence 14
LONARDI Giovanni 13
LOPEZ PEREZ Juan Pedro 12
MERLIER Tim 11
KANTER Max 10
UIJTDEBROEKS Cian 10
BARDET Romain 9
DAINESE Alberto 9
THOMAS Geraint 9
HIRT Jan 7
VENDRAME Andrea 7
GIRMAY HAILU Biniam 6
KOOIJ Olav 5
STORER Michael 5
LUND ANDRESEN Tobias 4
O'CONNOR Ben 4
QUINTANA ROJAS Nairo Alexander 4
VANSEVENANT Mauri 4
PARET PEINTRE Valentin 3
VAN POPPEL Danny 3
GAVIRIA RENDON Fernando 2
LIPOWITZ Florian 2
BARTA William 1
CARR Simon 1
CARUSO Damiano 1
DE MARCHI Alessandro 1
DUNBAR Edward 1
FABBRO Matteo 1
FOSS Tobias Svendsen 1
GESINK Robert 1
HOFSTETTER Hugo 1
JAKOBSEN Fabio 1
MAYRHOFER Marius 1
MOLANO BENAVIDES Juan Sebastian 1
NARVAEZ PRADO Jhonatan Manuel 1
OLDANI Stefano 1
PELLIZZARI Giulio 1
POZZOVIVO Domenico 1
RUBIO REYES Einer Augusto 1
SCHACHMANN Maximilian 1
ALAPHILIPPE Julian 0
DEKKER David 0
EWAN Caleb 0
FORTUNATO Lorenzo 0
GANNA Filippo 0
HERMANS Quinten 0
LUTSENKO Alexey 0
PARET PEINTRE Aurélien 0
PIGANZOLI Davide 0
PLAPP Lucas 0
SHEFFIELD Magnus 0
ZANA Filippo 0

1 van de leukste statistieken vind ik persoonlijk het lijstje waaraan je kan zien hoe veel keer de renners in elk team zijn gekozen. Hoe lager de score hoe creatiever het team en hoe minder vaak de renners in het team zijn gekozen. Hoe hoger de score hoe vaker de gekozen renners terugkomen in andere teams. Dit zegt uiteraard verder niets over hoe ver een team kan komen.

Team # keer gekozen
Ab Normaal 191
Danusz1986 190
opa 189
arjenzvob 189
SvenVDB 189
ditisdavid 181
Nijmos 181
Ceramiche Ariostea 180
Silent Hill 180
Coolietje 178
Mithrandir 178
vernis 177
ivo001 172
Poeksel 171
Bode80 166
ZwiebeLD 162
HeldS 162
oli4g 159
encanto 155
King Kelly 152
Bazing 148
BrackenRidgeCycling 140
ezequiel 138
Wielervolger 133
Carbon ros 105

Ik zal nog een paar dagen de organisatie bij me houden maar vanaf donderdag zal het stokje worden overgenomen worden door Ab Normaal. Gezien hij bovenstaande statistiek aanvoert heb ik goede hoop voor hem dat hij zijn eigen team mag laten afvallen (of misschien, wie weet, wel mag laten winnen...)

Nu ga ik weer terug naar bed om uit te huilen. Succes aan iedereen de komende week!

Silent Hill

Dank u wel 😊

arjenzvob

Leuk om te lezen, bedankt! Op naar week 2!

opa

Nog niet eerder zo zorgeloos de eerste week doorgekomen. Toch een lekker gevoel. Op de meest gekozen renners ranking sta Ik ook nog steeds erg hoog. Dat biedt perspectief voor de 2e week al kan de tijdrit wel eens spannend worden voor mij. Al mijn tijsrijders (arensman, dfm, pogi en tiberi) zijn door bijna iedereen al gekozen dus veel verschil zal mijn team niet maken daar.

Bedankt voor de statistieken! 

Ceramiche Ariostea

Nieuwe dimensie aan de afvalkoers. Geen Kooij, Kanter en Vernon in week 2 gaat de nodige ambities overhoop gooien.

ZwiebeLD

Uitvallen van Kooij en hoge CQ-waarde zorgt nu toch voor de nodige schrik ondanks dat de eerste week wel in orde was! Nu, we moeten ons pas vanaf morgen zorgen beginnen te maken...

opa

Het wordt de geen pogi teams wel nog extra lastig gemaakt met het uitvallen van kooij

opa

Mayhrofer er ook uit. De sprinters zijn ook met een afvalkoers bezig.

Carbon ros

Ondanks dat ik het uniekste team heb, zie ik mezelf nog wel tot de tweede tijdrit doorgaan. Met het afstappen van Kooij heb ik weer hoop voor de sprintetappes. Als ik in de overgangsritten met Narvaez, Schachmann en De Marchi 0-punters weet te voorkomen (wat met hun aanvallende manier van koersen deze ronde), moet ik ver kunnen komen. Maar die drommelse hoge CQ blijft het nooit ontspannen kijken!

Rabbiej

Etappe 10

De dag na de rustdag, altijd lastig. En dan zoeken ze in Italië ook nog een flinke bergrit uit om mee te hervatten. Ik kan een aantal renners opnoemen die hier niet blij mee zijn geweest. Eén iemand die dat niet erg vond was Valentin Paret-Peintre. Het lichtgewicht uit Frankrijk (52 kg...) vloog de laatste klim op en zelfs zijn landgenoot Bardet kon hem niet volgen. Zo werd het dus een etappe gewonnen door de vluchters. De klassementsmannen hielden zich aardig gedeisd. 

In ons spel zien we Bode aan kop van de ranglijst. Als enige speler met Paret-Peintre en Bardet in zijn ploeg ziet die deze renners graag nog wat vaker in de kopgroep. De andere spelers met of Paret-Peintre of Bardet in hun ploeg waren ook al snel veilig. Van de 25 overgebleven teams waren er hierdoor 11 veilig. Er bleven er echter nog 14 over die na de top 10 in de uitslag nog op 0 punten stonden. Voor hen was het dan ook nagelbijten hoe de klassementsrenners de plekken buiten de top 10 verdeelden.

Een team die zich dan weinig zorgen hoeft te maken luistert naar de naam van SvenVDB. Niemand uit de top 10 maar genoeg klassementsrenners zorgen voor een veilige klassering. Minder veilig vinden we teams als Silent Hill, Mithrandir en ZwiebelD. Tiberi bleek echter een goede keuze te zijn en die stelt jullie dan ook veilig. Achter deze teams vinden we ezequiel, HeldS en ditisdavid. Geen Tiberi om ze veilig te stellen en met alleen Martinez en Pogacar eindigt ditisdavid helemaal achteraan vandaag. 1 punt meer door Jan Hirt eindigen HeldS en ditisdavid op plekken 23 en 24 vandaag. Een gelijk aantal punten betekent een CQ-tiebreaker en dan zien we dat ditisdavid net wat minder punten heeft gebruikt voor zijn selectie.

HeldS en ezequiel, het was me een waar genoegen en jullie hebben de rustdag gehaald maar helaas houdt het hier op.

Uitslag

Etappe 10 Team Punten CQ
1 Bode80 1.180 7.863
2 Bazing 850 7.592
3 Poeksel 760 6.939
4 oli4g 740 6.829
5 Carbon ros 720 7.926
6 Coolietje 691 7.439
7 Danusz1986 691 7.544
8 ivo001 690 7.752
9 Wielervolger 680 7.270
10 encanto 590 7.972
11 King Kelly 590 7.992
12 SvenVDB 230 7.531
13 Ceramiche Ariostea 220 7.454
14 BrackenRidgeCycling 210 6.910
15 opa 191 7.486
16 Nijmos 190 7.191
17 arjenzvob 190 7.271
18 vernis 190 7.867
19 Ab Normaal 130 7.771
20 Silent Hill 91 7.372
21 Mithrandir 91 7.410
22 ZwiebeLD 90 7.926
23 ditisdavid 81 7.401
24 HeldS 81 7.650
25 ezequiel 80 7.583

ezequiel

POGACAR Tadej 3.602
MERLIER Tim 872
MILAN Jonathan 530
GIRMAY HAILU Biniam 456
DUNBAR Edward 413
PITHIE Laurence 378
GAVIRIA RENDON Fernando 366
ARENSMAN Thymen 283
FOSS Tobias Svendsen 197
KANTER Max 157
QUINTANA ROJAS Nairo Alexander 50
  7.583

HeldS

POGACAR Tadej 3.602
THOMAS Geraint 810
UIJTDEBROEKS Cian 574
MILAN Jonathan 530
PITHIE Laurence 378
GAVIRIA RENDON Fernando 366
VENDRAME Andrea 352
TIBERI Antonio 347
BAUHAUS Phil 306
ARENSMAN Thymen 283
HIRT Jan 52
QUINTANA ROJAS Nairo Alexander 50
  7.650

ditisdavid

Dacht dat het einde verhaal ging zijn met deze uitslag, maar we leven nog. Martinez gaat echter in de Alpen onmiddellijk weg moeten zakken wil ik veel verder komen (ervan uitgaande dat ik de komende 4 etappes overleef). Er gaat trouwens wel iets mis met het tekstje, want ik heb Tiberi wel.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Hier ook weer een lastige klip omzeild. Aanvallersetappes zijn mijn zwakke punt. Dus hoe kleiner de groep hoe beter. Nu nog alle Metlier teams naar huis, maar dat zal morgen niet gebeuren. 
Dan is het inmiddels voor mij ook alle hens aan denk met inmiddels 2 sprinters minder, 1 die niet thuis geeft en 1 die iedereen heeft. 
is dat lijntje ook direct erg dun. 

Rabbiej
ditisdavid
Dacht dat het einde verhaal ging zijn met deze uitslag, maar we leven nog. Martinez gaat echter in d...

Mijn verhaaltje klopte inderdaad niet. Was een klein beetje haastwerk vanmiddag. Keek enkel naar het team van ezequiel en die had dus geen Tiberi maar wel Martinez en Pogacar. Jij scoorde met Thomas en Tiberi dan precies hetzelfde als zijn team maar ik had dat even niet gecheckt. Maar goed nieuws blijft, je mag morgen mee gaan sprinten.

Limal

Mijn reeds uitgevallen ploeg zou vandaag 1310 punten gescoord hebben, o.a. via Valentin P-P en Bardet. Dit olijke Franse duo was op de dag dat ik afviel (met 1161 punten) ook in de aanval, maar kon de favorieten toen níét afhouden. Beetje extra zout in de traag helende wonde...

Bode80

Weer een uitvaller bij Visma. 9x gekozen in de huidige teams.

BrackenRidgeCycling

Ik hou er niet veel meer over zo, mijn 3e uitvaller al.

Ab Normaal

Het houdt niet op niet vanzelf....

Al zal deze voor mij vermoed ik niet veel pijn doen, mijn bergteam was behoorlijk oke.

De uitvallers in mijn sprintteam doen meer pijn. Mogelijk vandaag al.

Ab Normaal
BrackenRidgeCycling
Ik hou er niet veel meer over zo, mijn 3e uitvaller al.

Ja, ik zit ook al aan 3.

Nijmos

Met een team zonder Thomas, Uijtdebroeks, kooij en merlier had ik vooraf niet heel veel hoop. De cq was wat te laag ten koste van de kwaliteit, dacht ik. Ik ben tot nu toe echter alleen Girmay kwijt, dus zie de kansen de laatste dagen juist stijgen. Jammer dat het op deze manier gaat.

1 2 ... 8 ... 13 14

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.