WielerFlits fuseert met WVcycling

Il Leopardo della Primavera

Hartverwarmend gefeliciteerd Maxim!!!!!!

Romāns Vainšteins

Het effect dat je krijgt met halve producten (ik vind de liveblog er ook zo een, dat is eigenlijk nooit echt iets geworden) introduceren: je vertrouwt het niet en gebruikt het nooit meer. Dan zit ik op WF vd discussie, PCS voor geschiedenis, Sporza voor de blog en ES voor beeld. 

soft launch van halfgare dingen kan best maar liever niet bij statistische producten.

Arry1338
Maillot à Pois
Ten voeteN uit, Arry  (ik probeer mijn neiging om taalfouten van reageerders te verbeteren doo...

Terecht, gelukkig ben ik geen journalist ;)

Whyze Katje

Dag Maxim, ik snap dat het niet leuk is om dit soortl kritiek te krijgen maar wat hadden jullie precies verwacht? Je brengt blijkbaar bewust iets online wat niet af is. Dat doe je terwijl er andere statistiek sites zijn die van een behoorlijk hoog professioneel niveau zijn. Denk je dan dat mensen niet gaan vergelijken? Ik kan me voorstellen dat je bepaalde statistische informatie wilt toevoegen aan deze site en dat in eigen hand wilt houden. Maar het voelt alsof jullie niet van te voren hebben bedacht  hoe je dat zo kunt doen dat je iets biedt wat die andere sites niet doen, door bepaalde vormgeving, bepaalde inhoud, wat dan ook. Dat mag zelfs klein zijn, maar dan moet het perfect zijn en net even anders, dan onderscheidt je je, voeg je iets toe. Zorg dat je die statistische informatie op een mooie manier in de andere artikelen toegankelijk maakt met een mooie visualisatie, doe het net even anders. Nu lijkt het alsof jullie andere statistische sites proberen te kopiëren.

En daarnaast testen, testen, testen. Alle fouten vermijden zal nooit kunnen en fouten maken is meer dan menselijk, dat is ook niet erg. Maar ik heb soms het gevoel dat jullie snel willen of te weinig resources hebben en daardoor zaken onvoldoende getest toch maar publiceren. My2cents.

 

 

Wheely
Romāns Vainšteins
Het effect dat je krijgt met halve producten (ik vind de liveblog er ook zo een, dat is eigenlijk no...

WF-chat op mijn phone, ES op de TV, PCS op een tablet. Blog overbodig.

Niks mis mee eigenlijk die mix. Alles op 1 device is ook helemaal niet praktisch. 

Wheely

Ook namens mij felicitaties aan de hele crew! ❤️

Avatar of
Maxim Horssels
admin

WielerFlits is een platform met veel bezoekers en dus ook heel veel meningen. Dat is helemaal prima, en ook precies wat de bedoeling is.

Als we geen kritiek willen (of kunnen) verdragen zouden we alle kanalen dichtgooien of er gewoonweg niet op reageren. Zoals jullie inmiddels van mij gewend zijn, schroom ik niet er tegenin te gaan als ik het er niet mee eens ben. Het tegenovergestelde doe ik ook, maar dat is klaarblijkelijk niet bij iedereen opgevallen. 😇



Voor het opstrijken van complimentjes heb ik/hebben wij het verkeerde beroep gekozen, dus ook daar ben ik/zijn wij écht niet op uit.



Natuurlijk begrijp ik de reacties van een heel aantal van jullie. Cyclingflash.com en de pagina's op WF zijn nog maar een schim van wat wij voor ogen hebben, en ook op WF, en hier op het forum, valt nog voldoende te optimaliseren. Die verontwaardiging kan ik goed plaatsen. Maar moet dat op deze toon? Ons wegzetten alsof we er echt helemaal niets van snappen.

Jullie bezoeken wielerflits meerdere keren per dag en nemen de moeite om te reageren, onder nieuwsberichten en hier op het forum. Dat is toch mooi! Maar (bijna) alles wat wij doen leidt tot frustratie.



Hoe kan dat?



Wheely, Whyze Katje, Arry1338, Romāns Vainšteins, Wijsgeer, MaGarin en wie zich aangesproken voelt. Als jullie er voor openstaan, nodig jullie uit om individueel of in groep een keer naar ons kantoor te komen. Wij vergoeden de kosten. Ik meld me bij jullie via een privé-bericht.

Oprecht benieuwd naar jullie blik van buitenaf. Kunnen wij uitleggen wát we wáárom doen. In de tussentijd blijven we verder bouwen aan WF, RIDE en CF.

Laatst gewijzigd
kraamhol

Kun je ook wat foto's maken van die bijeenkomst? Ben wel nieuwsgierig naar een aantal flitsers en mogelijke dubbelgangers:).

Van mijn kant maar: gewoon complimenten! Voor een prachtige site, veel plannen om uit te breiden. Interesseert me zelf geen klap, de dingen die niet goed werken op de site (nou ja, niet overdreven storend dan), ik kan er zelf toch wel uithalen wat erin zit. Of zoals Raul het ooit zei: WF is een lekkere hangplek. De witte chat aan, daarnaast een livestream vd koers, verschillende liveblogs (ja, ook die van IDL, hoeft verder niet te worden geflitst), pcs voor de cijfertjes, af en toe eens wat artikelen, reacties, of het forum. De gebruikelijke akkefietjes van de usual suspects, een flits, een ban, en doooorrrr!

 

Marik

Ik kom ook naar die bijeenkomst! Dan zeg ik dat ik Kraamhol heet.

kraamhol
Marik
Ik kom ook naar die bijeenkomst! Dan zeg ik dat ik Kraamhol heet.

Deal!

Romāns Vainšteins

Vooropgesteld: WF is op het gebied van discussie en (met name kwantitatief) nieuws ronduit toonaangevend in de Nederlandse taal. Dat staat buiten kijf en is iets dat jullie zelf ook weten.

De kritiek zoals ik die geeft betreft meer het concept soft-launchin 'an sich'. Nagenoeg overal wordt dat zo gedaan en het levert veel rommel op. MBT de live blog: dat is een heel lastig iets waar je een begaafd iemand full-time opzetten moet, die dan meteen de chat aanpakken kan als ze weer eens over memmen gaan emmeren.

Op zich ben ik gevleid met de uitnodiging om eens bij jullie langs te komen. Sowieso zal ik dat dan combineren met het bezoeken van een Paradiso-gig (ook declareerbaar?). Medeflisters kunnen in 'wat luister je nu' hun smaak kenbaar maken en dan vind ik wel wat.

Arry1338
Maxim Horssels
WielerFlits is een platform met veel bezoekers en dus ook heel veel meningen. Dat is helemaal prima,...

Ik vind het leuk te lezen dat ik uitgenodigd ben om te komen kijken, en zou dit oprecht graag een keertje doen. Dat ik kritisch ben is omdat ik hier heel veel kom en soms baal dat er zoveel fanatiekelingen lijken te zijn verdwenen. Ook ben ik op mijzelf en alles om mij vaak kritisch, maar denk ik dat ik nooit te groot ben om aan te geven wanneer ik overtuigd ben of ernaast zit. Soms voelt het alsof jullie te snel een volgende stap willen zetten, en daarbij op een wat wankel fundament groeien.

Ik organiseer veel spellen en zie daar graag meer aandacht voor, ook omdat dát nu net iets is waarbij wielrennen zich lijkt te kunnen onderscheiden van andere sporten. Hier is meer in te halen dan een kalender of de huidige samenwerking, omdat die functies er al zijn op andere plekken.

De functionaliteiten van het forum zijn echt zoveel fijner geworden om mee te werken, het kunnen kopiëren vanuit excel en de opmaak maakt mij blij. De toegankelijkheid en overzichtelijkheid van het forum zijn nog niet helemaal wat het zijn kan, maar dat is al verbeterd sinds de launch. 

Mijn oprechte excuses voor het azijnzijken op taal en spelling en de gehaastheid waarmee dingen soms lijken te zijn gedaan. Ik waardeer jullie werk enorm. 

Sunneklaas

En nu niet allemaal jullie kat sturen!

kraamhol
Sunneklaas
En nu niet allemaal jullie kat sturen!

Dan ken je mijn kat niet!

kleomantre

@Maxim: Ik snap heel goed dat er af en toe vernieuwing en verandering nodig is en tevens dat je soms deadlines gaat stellen waarin iets wel of niet live gaat. Echter weet ik uit de praktijk dat je bij implementaties wel heel goed moet opletten of je wel de vooruitgang boekt die je wil en je niet in de voeten gaat schieten door gebrekkige voorbereiding, gebrek aan kennis en niet laten aanhaken van de juiste mensen die de juiste vragen kunnen stellen. 

Bij de livegang van de vernieuwde website, alsmede het forum, lijkt dat er vanuit het perspectief van end-user dat er toch wat geblunderd is. Of dat een gebrek aan focus, gebrek aan tijd, gebrek aan middelen,  gebrek aan (technische) kennis, gebrek aan visie of simpelweg algeheel amateurisme is kan ik niet inschatten. We zien natuurlijk niet wat jullie zelf ter tafele gooien en of jullie er al dan de juiste adviseurs of technishe knowhow voor in hebben gehuurd. Of dat jullie hebben gekozen voor een goedkopere, we doen het er maar want het functioneert in ieder geval voor een groot deel optie, wetende wat er allemaal niet goed is.

Echter zijn we ondertussen een aantal maanden verder en diverse zaken zijn nog steeds niet opgelost en dat lijkt me niet goed. Ik kan bijvoorbeeld niet reageren in een chat-topic met een iPhone en Safari, wat toch een beetje de meest gebruikte smartphone is in onze wereld. Verder vraag ik me af of jullie zelf wel weten waar je heen wil met je homepage, want het is qua hele layout qua kleuren wel helderder en frisser geworden maar de algehele beleving is een stuk minder. Het scannen van de koppen / zoeken naar artikelen tussen alle andere artikelen is een heel stuk achteruit gegaan en ik denk dat jullie nog niet helder hebben wat je gaat bundelen, hoe en waar op de site. Het is al met al een wat onoverzichtelijk geheel geworden. Daarbij helpt ook al niet de redactionele insteek/koers die er sedert 2 a 3 jaar wordt gevaren, waarbij superveel kleine (opgeknipte)artikelen dagelijks op de site verschijnen en je paar uur na een koers het wedstrijdverslag al niet meer op pagina 1 van de nieuwsartikelen te vinden kan zijn. 

Voor mij rijst dan de vraag of jullie prioriteiten wel helemaal op orde hebben en dan is de energie die in Cyclingflash wordt gestoken natuurlijk een vreemde move als de basis van het hoofdonderdeel van WF nog niet eens goed is neergezet. Nou is het wel zo dat Cylingflash verder niet direct iets is dat meteen helemaal in orde hoeft te zijn, daar het de gewone site niet of nog niet beïnvloedt. Dus daar sta ik verder dan ook niet sceptisch tegenover, de toekomst zal uitwijzen of jullie helder hebben wat er mee te gaan doen. Misschien is het ook gewoon een noodzakelijke kostenbesparing om niet afhankelijk te zijn van ProCyclingStats.

Voor mij is het verder niet van belang al jullie ins en outs alsmede struggles helder te hebben door ons een kijkje in de keuken te geven noch dat jullie volledig transparant zijn over alle gemaakte keuzes. Wel hoop ik dat jullie een visie hebben, daarbij voldoende oog hebben voor het UX-gedeelte van moderne websites en ook zelf kunnen onderkennen dat er her en der prutswerk is geleverd zodat er van geleerd wordt.      

Raul Alcala
kraamhol
Kun je ook wat foto's maken van die bijeenkomst? Ben wel nieuwsgierig naar een aantal flitsers en mo...

Ik heb die steevaste kritieken van de usual suspects niet altijd begrepen. Het zal soms terecht zijn en goed bedoeld maar deels ook bijdehand betweterig gedrag. Bij dit soort zaken kijk ik liever toe, terwijl ik wat aan m'n zak krab, lulllend over visma lab, terwijl ik een liedje op zet.

Laatst gewijzigd
Whyze Katje

Merci voor de uitnodiging Maxim, tof plan! Ik wil daarvoor zelfs helemaal vanuit het Gentse naar het noorden trekken :D. Overigens sluit ik me aan bij Arry1338, ik ben ook kritisch op wat ik zelf doe en streef altijd naar hoge kwaliteit . En ja complimenten mogen er ook zijn en ja, dat wordt hier wel eens vergeten.

bswinkelss

Het lijkt mij bijzonder leuk om een keer naar het hoofdkantoor te komen Maxim! Ik denk dat alle terugkerende bezoekers van Wielerflits trouwe fans zijn, anders zijn ze niet actief op dit forum en in de reacties. Echter is de kritiek wat betreft CyclingFlash volgens mij vooral gericht op de te vroege integratie in het platform. Naar mijn mening moet je zo'n nieuwe functie pas integreren op het moment dat de site daar ook klaar voor is. Voor mij gaat de gebruikerservaring nu echt naar beneden als ik niet meteen onderaan het nieuwsbericht door kan klikken naar PCS. Als je dat vervangt voor een eigen statistics website is dat prima, maar zorg dan wel dat het zo goed als mogelijk is voordat je het lanceert! 

Wheely

Ik kom ook langs, dank voor de uitnodiging!

Marik
Wheely
Ik kom ook langs, dank voor de uitnodiging!

Ja het is bij jou om de hoek!

Wheely
Marik
Ja het is bij jou om de hoek!

Kwartiertje fietsen. ;)

Rawolf

Wat een bosbrand dit topic. Ik schaar me hier wel volledig achter de Wielerflits redactie. Beetje ondernemen is niks mis mee en als Cyclingflash niet op niveau is gebruik je toch PCS... of FirstCycling. 

Bij veel bedrijven heb je geen direct lijntje naar binnen om over alles je beklag te doen, het is al heel wat dat Maxim zich uberhaupt geroepen voelt bepaalde keuzes hier te verdedigen toch?

 

Die 'harde kern' is niet echt een gemiddelde bezoeker persona. Als je de community inbreng wilt laten geven zie ik meer in polls, etc. Tweakers doet daar ook velen pogingen toe

 

Poeksel

Dat de site werd gelanceerd terwijl er nog allemaal fouten in zaten is m.i. niet zo'n probleem, de manier van aankondigen was echter niet handig. Als er gemeld was dat de site nog in betafase is (of in ieder geval nog niet foutloos) met een oproep erbij om bugs/fouten in dit draadje te melden was er vast minder kritiek geweest.

Maar ik wil ook wel eens langskomen! Voor mij een minuut of twintig fietsen, dus reiskostenvergoeding niet nodig.

Laatst gewijzigd
Wijsgeer

Maxim, ik weet niet of ik me beledigd ("je bent een azijnpisser") of vereerd ("je bent een betrokken WF-er") moet voelen met de uitnodiging. En eerlijk gezegd ook niet of we uitgenodigd worden om werkelijk te luisteren naar ons geluid, of dat we vooral moeten luisteren naar de uitleg van WF, zodat we daarna misschien wat minder hard zeuren. Zeker als ik dat plaats in de wijze van omgaan met kritiek van WF tot op heden.

Wat me in ieder geval intrigeert is een opmerking als "als we geluisterd hadden naar de opmerkingen van de harde kern, dan had WF niet meer bestaan". Wat is daar de reden van? Wat was er mis met de site en met het verdienmodel erachter voordat de vloedgolf aan artikelen kwam, of dit soort fusies? Waarom kon dat model, wat jarenlang goed gefunctioneerd heeft, ineens niet meer (financieel) uit?

Als ik er vanaf de zijkant naar kijk, heb ik veel zien veranderen toen Kerckhoffs aan boord kwam. Gevoelsmatig is dat een kantelpunt geweest voor WF. Met de introductie van "spraakmakende" personen als Bruyneel, een ontzettende toename van artikelen (kwantiteit boven kwaliteit), en bovendien ook allerlei artikelen die misschien prima passen in de Telegraaf, maar niks te maken hebben met waar veel wielerliefhebbers op zitten te wachten (alhoewel een artikel over het wel en wee van Puck Moonen op z'n tijd niet verkeerd is).

Het lijkt erop alsof de site vanaf dat moment niet meer draaide om liefhebberij, maar om geld. Clicks, knaken, groeien, meer mensen, meer meer meer. Alsof er iemand flink centen wilde gaan verdienen. En ja, dan moet je van een "prachtig uit de hand gelopen hobbyproject" ineens iets commercieels gaan maken. Het voordeel is dat je als nieuwsmedium steeds serieuzer wordt genomen, af en toe een scoop hebt (en er af en toe ook heel erg naast zit); het nadeel is dat niet iedereen mee is met deze koers.

Want voor mij was en is de nieuwswaarde van WF nooit het belangrijkste geweest. Nieuws krijg je op alle plekken. Maar wat je niet op alle plekken had, was een heerlijke community van reageerders. DAT is wat mij betreft het Unique Selling Point van WF geweest door de jaren heen. Waarbij je hoopt dat de bazen van WF dat ook zien. Maar waarbij ik zelf steeds vaker het gevoel heb gekregen dat wij slechts bestaan om advertentiegeld los te krijgen, maar niet die waardevolle asset zijn voor WF om daar echt in te investeren. Door zaken als goede moderatie, fatsoenlijke omgang met feedback, etc. 

WF is jarenlang mijn favoriete site geweest. Maar ik herken me steeds minder in de koers, juist om de redenen die ik hierboven noem. Maar als je daar vanuit echte betrokkenheid op reageert, voel je niet meteen een vorm van waardering. Integendeel; als zogenaamd gewaardeerd lid van de vaste kern sta ik nog steeds onder curatele, en moet ieder bericht wat ik plaats nog altijd worden goedgekeurd.

Ik vraag me dan ook af of een bezoek aan het kantoor, hoe vriendelijk het aanbod ook is, daar iets in gaat veranderen...

Marik
Wijsgeer
Maxim, ik weet niet of ik me beledigd ("je bent een azijnpisser") of vereerd ("je bent een betrokken...

Er zijn genoeg andere websites om te bivakkeren. 

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.