Ja, hoe help je een mooi spel naar de kl*ten. Alle ballen op Scorito denk ik dan maar, wellicht is daar voor Wielerflits meer mee te verdienen.
Echt jammer want het was een mooi spel.
Ja leuk hoor dat puzzelen, overleggen en combinaties maken met renners waarvan de waardes nog niet bekend van zijn. Is toch niet zo heel moeilijk Ploegleider? Kijk eens wat een berichten erop het forum staan van Scorito... De lol is er wel vanaf en dan is het ook nog een betaalde dienst... benieuwd of jullie nog eens met een reactie komen. Als het zo moeilijk is zijn er denk voldoende mensen die jullie vrijwillig willen helpen..
Hi Tony,
Om te voorkomen dat je renners selecteert die later weer verwijderd worden, kiezen we er bewust voor om alleen de voorlopige startlijst die door de Tour wordt gepresenteerd in eerste instantie toe te voegen. Inmiddels zijn alle teams die definitief bevestigd zijn toegevoegd in het spel. Hopelijk kan je nu genieten van het puzzelen.
Op een paar teams na hebben nu de meeste teams hun definitieve ploeg voor de Tour bevestigd. Hebben jullie al goedkope pareltjes in Wielerflits Ploegleider gespot?
Het punt is dat de mensen op dit forum juist aangeven dat mensen méér spelplezier ervaren als ze voortijdig kunnen puzzelen. Op basis van definitieve selecties kunnen ze dan hun aanpassingen doen. Hoop dat jullie dit mee kunnen nemen in de evaluatie. Ik doe al ruim 10 jaar mee en velen met mij vinden de huidige aanpak irritant en af doen aan de charme van PL.
Deelnemers die vooral van het puzzelen houden, vinden het risico dat een renner toch niet meedoet, geen bezwaar. Het lijkt me niet dat jullie aangesproken worden als een renner toch niet geselecteerd is door zijn team. Je calculeert in dat deze mogelijkheid bestaat. Ik denk ook niet dat deelnemers drie weken van tevoren een team samenstellen en daar dan niks meer aan wijzigen. Ik wissel op de startdag zelf nog weleens. Deelnemers zoals ik, die allerlei zaken uitpluizen over parcours, ambities, vorm etc. kunnen ook al een aardige inschatting maken wie de Tour gaat rijden en wie niet. Jullie droppen nu eerst 100 namen, maar daar kun je net niks mee omdat er nog velen moeten volgen en daarmee wacht je tot een paar dagen voor de start. Ik hoop dat jullie dit mee willen nemen naar de Vuelta en volgend jaar.
Tenslotte voegen jullie een excellijst toe die voor geen meter klopt. In voorgaan de jaren vond ik dat erg nuttig om te gebruiken maar als er niks aan deugt, kun je hem beter niet plaatsen.
Dit onderschrijf ik volledig. Een waarschuwing (d.m.v. het vlaggetje rechtsonderin) dat er nog wijzigingen kunnen plaatsvinden omdat de selecties nog niet definitief zijn is ook geen probleem. Tevens zijn er dagen voor de start ook vaak nog wijzigingen (zie Kuss).
Je wilt toch juist dat elke renner redelijk punten toebedeeld in verhouding tot elkaar? Dat maakt juist dat mensen een weloverwogen keuze moeten maken ipv alle toppers plus de 1/2 punters ter opvulling (die het toch even goed gaan doen als de ca. 8 punters). Of erger. Doet me namelijk denken aan Quintana in de TdF van 2013. Toen was Nairoman maar 2 PL-punten en werd hij 2e in het AK.
Nog 24 uur en dan gaan we beginnen! En dit jaar hebben we ook een prachtige hoofdprijs voor de winnaar van het Wielerflits Ploegleider Tourspel!
De hoofdprijs is namelijk het speciale shirt dat Visma-Lease a Bike eenmalig tijdens de Tour de France 2024 draagt, een echt collectors item dus!
Ik zit nog met 1 twijfel. Alles moest weer om nadat bekend werd dat Pidcock toch niet voor de top 5 zal gaan. Graag jullie advies.. 22 punten te besteden nog voor 3 renners
Yates, Yates (en een 1-punter op wissel)
A. Yates, Ciccone en Lapeira
Mas, Almeida en Lapeira
Of
Mas , Gall en Lapeira
Enz.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.