Ploegleider Tour de France 2024

Emootje
Wijon
#25
Vroeger was alles beter zeggen ze wel eens. Dan klikte je een team samen, en dacht je: dit is het. V...

Ja, hoe help je een mooi spel naar de kl*ten. Alle ballen op Scorito denk ik dan maar, wellicht is daar voor Wielerflits meer mee te verdienen.

Echt jammer want het was een mooi spel. 

Rick Uiterloo

Ja leuk hoor dat puzzelen, overleggen en combinaties maken met renners waarvan de waardes nog niet bekend van zijn. Is toch niet zo heel moeilijk Ploegleider? Kijk eens wat een berichten erop het forum staan van Scorito... De lol is er wel vanaf en dan is het ook nog een betaalde dienst... benieuwd of jullie nog eens met een reactie komen. Als het zo moeilijk is zijn er denk voldoende mensen die jullie vrijwillig willen helpen..

Jeroentje

Hele voorpret is weg zo! Aangezien veel teams hun selectie op papier hebben, mag je van een betaalde  app uitgaan dat ze dit wel beter regelen! Zonde!

Avatar of
WielerFlits Ploegleider
moderator
Tony Soprano
#16
Ik zou graag eerst een andere knuppel in het hoenderhok willen gooien. Wielerflits Ploegleider mag...

Hi Tony, 

Om te voorkomen dat je renners selecteert die later weer verwijderd worden, kiezen we er bewust voor om alleen de voorlopige startlijst die door de Tour wordt gepresenteerd in eerste instantie toe te voegen. Inmiddels zijn alle teams die definitief bevestigd zijn toegevoegd in het spel. Hopelijk kan je nu genieten van het puzzelen. 

Avatar of
WielerFlits Ploegleider
moderator

Op een paar teams na hebben nu de meeste teams hun definitieve ploeg voor de Tour bevestigd. Hebben jullie al goedkope pareltjes in Wielerflits Ploegleider gespot?

Rick Uiterloo

Nee, heb jij de pareltjes voor ons?

Avatar of
WielerFlits Ploegleider
moderator

Alleen de definitieve selectie van Bora en Wanty laten nog even op zich wachten, maar de rest van de startlijst is al compleet! Het puzzelen kan nu dus echt beginnen!

Wijon
WielerFlits Ploegleider
#29
Hi Tony, Om te voorkomen dat je renners selecteert die later weer verwijderd worden, kiezen we...

Het punt is dat de mensen op dit forum juist aangeven dat mensen méér spelplezier ervaren als ze voortijdig kunnen puzzelen. Op basis van definitieve selecties kunnen ze dan hun aanpassingen doen. Hoop dat jullie dit mee kunnen nemen in de evaluatie. Ik doe al ruim 10 jaar mee en velen met mij vinden de huidige aanpak irritant en af doen aan de charme van PL.

Laatst gewijzigd
Tony Soprano
WielerFlits Ploegleider
#29
Hi Tony, Om te voorkomen dat je renners selecteert die later weer verwijderd worden, kiezen we...

Deelnemers die vooral van het puzzelen houden, vinden het risico dat een renner toch niet meedoet, geen bezwaar. Het lijkt me niet dat jullie aangesproken worden als een renner toch niet geselecteerd is door zijn team. Je calculeert in dat deze mogelijkheid bestaat. Ik denk ook niet dat deelnemers drie weken van tevoren een team samenstellen en daar dan niks meer aan wijzigen. Ik wissel op de startdag zelf nog weleens. Deelnemers zoals ik, die allerlei zaken uitpluizen over parcours, ambities, vorm etc. kunnen ook al een aardige inschatting maken wie de Tour gaat rijden en wie niet. Jullie droppen nu eerst 100 namen, maar daar kun je net niks mee omdat er nog velen moeten volgen en daarmee wacht je tot een paar dagen voor de start. Ik hoop dat jullie dit mee willen nemen naar de Vuelta en volgend jaar. 

Tenslotte voegen jullie een excellijst toe die voor geen meter klopt. In voorgaan de jaren vond ik dat erg nuttig om te gebruiken maar als er niks aan deugt, kun je hem beter niet plaatsen. 

Sepa Van de block

De meeste 'pareltjes' zijn een aantal punten te duur om het nog goedkope pareltjes te noemen

Bob

Als een pareltje 1 of 2 kost, wie zijn dat de pareltjes? Ik kom alleen op Lapeira uit.

ElmoOpdefiets
Tony Soprano
#34
Deelnemers die vooral van het puzzelen houden, vinden het risico dat een renner toch niet meedoet, g...

Dit onderschrijf ik volledig. Een waarschuwing (d.m.v. het vlaggetje rechtsonderin) dat er nog wijzigingen kunnen plaatsvinden omdat de selecties nog niet definitief zijn is ook geen probleem. Tevens zijn er dagen voor de start ook vaak nog wijzigingen (zie Kuss).

Vinniesmittie

Ben het wel met jullie eens dat er dit keer wel erg weinig pareltjes zijn voor 1 of 2 punten. De 1e ingeladen groep van 100 renners is helaas over het algemeen al te duur geprijsd, daardoor konden ze denk ik de later bevestigde renners niet meer teveel laten afwijken. 

Wijon

Je wilt toch juist dat elke renner redelijk punten toebedeeld in verhouding tot elkaar? Dat maakt juist dat mensen een weloverwogen keuze moeten maken ipv alle toppers plus de 1/2 punters ter opvulling (die het toch even goed gaan doen als de ca. 8 punters). Of erger. Doet me namelijk denken aan Quintana in de TdF van 2013. Toen was Nairoman maar 2 PL-punten en werd hij 2e in het AK. 

Avatar of
WielerFlits Ploegleider
moderator
Tony Soprano
#34
Deelnemers die vooral van het puzzelen houden, vinden het risico dat een renner toch niet meedoet, g...

De excelsheet is inmiddels bijgewerkt, dus die kan je er nu bijhouden als je je team wilt samenstellen. Hopelijk heb je er wat aan!

Avatar of
WielerFlits Ploegleider
moderator
Vinniesmittie
#38
Ben het wel met jullie eens dat er dit keer wel erg weinig pareltjes zijn voor 1 of 2 punten. De 1e...

En toch zijn ze er weer ;-) In de Giro waren er ook drie renners van maximaal twee punten in de top-11 meeste punten (Narvaez, Rubio en VPP). 

Avatar of
WielerFlits Ploegleider
moderator

Ervan uitgaande dat Bora de selectie gebruikt die op de voorlopige startlijst staat, is het deelnemersveld nu compleet. Ik wens jullie veel plezier bij het puzzelen, want dat blijft toch stiekem het leukste. Succes!

de Bruin

Wat denken jullie, welke 2 punter Lapeira, waerenskjold of Aranburu? 

Of toch een 1 punter voor op wissel en dan Thijssen inruilen voor een 5 punter a la Van den Berg of van Gils..  

 

Ben benieuwd naar jullie menigen

Bob

Lapeira lijkt me de beste 2 punter. Thijssen durf ik niet aan, vanwege Girmay in de ploeg.

Vinniesmittie

Tip: op indeleiderstrui.nl staan nog wat suggesties voor je selectie

Avatar of
WielerFlits Ploegleider
moderator

Nog 24 uur en dan gaan we beginnen! En dit jaar hebben we ook een prachtige hoofdprijs voor de winnaar van het Wielerflits Ploegleider Tourspel!

De hoofdprijs is namelijk het speciale shirt dat Visma-Lease a Bike eenmalig tijdens de Tour de France 2024 draagt, een echt collectors item dus! 

de Bruin

Ik zit nog met 1 twijfel. Alles moest weer om nadat bekend werd dat Pidcock toch niet voor de top 5 zal gaan. Graag jullie advies..  22 punten te besteden nog voor 3 renners

Yates, Yates (en een 1-punter op wissel)

A. Yates, Ciccone en Lapeira

Mas, Almeida en Lapeira

Of 

Mas , Gall en Lapeira

Enz.

Laatst gewijzigd
Michiel In De Regen
de Bruin
#47
Ik zit nog met 1 twijfel. Alles moest weer om nadat bekend werd dat Pidcock toch niet voor de top 5...

Hoe denk je over: Bernal, Johannessen en Almeida? Mas is duur en kans dat de tweede tt zijn klassement wegspoelt.

de Bruin

Bernal overweeg ik wel, maar Johannessen verwacht ik niet zoveel van.

 

Op dit moment heb ik gekozen voor Mas (altijd wel top 10 en vaak voorin in de bergetappes), Almeida en Lapeira. 

 

 

Wijon

A. Yates, Ciccone en Lapeira

Lijkt me een mooie optie. Overigens is hier nog twijfel tussen Lapeira en Aranburu. 

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.