Een van de vuistregels van Ploegleider is om maar één dure sprinter te nemen en de rest opvulsprinters. Maar er zijn geen goedkope sprinters die ook de onbetwiste sprinter van hun ploeg zijn (op misschien Dujardin na, maar die zal normaal gesproken weinig punten opleveren). Dus ik heb tegen dat principe in toch voor zowel Philipsen als Pedersen gekozen. Benieuwd of dat goed uitpakt.
Ik heb ook meer punten aan sprinters besteed dan normaal. Heb Philipsen mee, verder nog Bauhaus en Gaviria. En als joker nog Waerenskjold, die kan ik ook nog in de tijdrit een keer opstellen. Hier voor gekozen vanwege de vele sprintetappes in de eerste 2 weken. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.
Maar goed, als ik Pedersen zie rondrijden, kon hij nog wel eens veel puntjes gaan opleveren. Keuzes, keuzes, keuzes
De tactiek van extra sprinters werkt tot nu toe prima, nu de top 100 binnen gedrongen! Morgen Almeida er weer in voor Bauhaus, daarna weer andersom terugwisselen voor Etappe 5. En dan in etappe 6 Waerenskjold er bij , in de hoop dat hij mee gaat sprinten, en daarna dan vast nog een paar punten in de tijdrit kan scoren
1203 plaatsen gestegen vandaag (ondanks De Plus op de bank), klinkt goed, maar dat betekent dus dat ik heel laag stond. Het is vooral schade beperken.
Youri werd trouwens bij de pooltips uitgelachen met zijn 'vier a vijf sprintkansen' en terecht, maar hij is voor zijn eigen team wel consequent geweest: nul echte sprinters! Zijn tips waren niet zo slecht, maar zijn selectie dus erg matig (al heeft hij het het uitvallen van Ayuso en Roglic ook pech gehad).
De Kleppers gaan nog steeds goed zie ik!
De Kleppers blijven maar gaan idd, wat een beesten! Nu op de 13 plek, gister pakte de wissel niet goed uit. Had Harper erin gedaan ipv De Plus, maar scheelde maar paar punten. Hoop wel dat Philipsen gewoon gaat uitrijden voor de eindpunten, kan me zo indenken dat hij het wel gezien heeft na de etappe van morgen, en er geen kans meer op groen is.
Ach, gelukkig komt er altijd weer een nieuwe kans. De eerste 20 renners zijn nu toegevoegd in ons Vuelta-spel van Wielerflits Ploegleider!
Doe jij al mee?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.