Ploegleider Tour de France 2024

1 2 3 »
Vinniesmittie

Degelijke start met 88 puntjes, en geen bankpunten. Morgen wissel ik er alvast een sprinter in

Poeksel

Een van de vuistregels van Ploegleider is om maar één dure sprinter te nemen en de rest opvulsprinters. Maar er zijn geen goedkope sprinters die ook de onbetwiste sprinter van hun ploeg zijn (op misschien Dujardin na, maar die zal normaal gesproken weinig punten opleveren). Dus ik heb tegen dat principe in toch voor zowel Philipsen als Pedersen gekozen. Benieuwd of dat goed uitpakt.

Vinniesmittie
Poeksel
Een van de vuistregels van Ploegleider is om maar één dure sprinter te nemen en de res...

Ik heb ook meer punten aan sprinters besteed dan normaal. Heb Philipsen mee, verder nog Bauhaus en Gaviria. En als joker nog Waerenskjold,  die kan ik ook nog in de tijdrit een keer opstellen. Hier voor gekozen vanwege de vele sprintetappes in de eerste 2 weken. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

Maar goed, als ik Pedersen zie rondrijden, kon hij nog wel eens veel puntjes gaan opleveren. Keuzes, keuzes, keuzes

Vinniesmittie

De tactiek van extra sprinters werkt tot nu toe prima, nu de top 100 binnen gedrongen! Morgen Almeida er weer in voor Bauhaus, daarna weer andersom terugwisselen voor Etappe 5. En dan in etappe 6 Waerenskjold er bij , in de hoop dat hij mee gaat sprinten,  en daarna  dan vast nog een paar punten in de tijdrit kan scoren

Laatst gewijzigd
Poeksel

Bij mij nog niet, 5059e. Maar goed, dat was anders geweest als Philipsen gewoon had kunnen meesprinten.

Vinniesmittie

Wederom een mooie stijging naar plek 28. Wel mooi om te zien dat er nu teams bovenin meedraaien zonder ook maar 1 sprinter, en ik doe het ook niet onaardig met 4 sprinters. Hoop de komende 2 etappes de top 10 in te duiken, moten mijn sprinters wel gaan leveren natuurlijk.  

Vinniesmittie

Nou, lijkt erop dat ik Waerenskjold echt voor niks heb geselecteerd, nu 70e plek in tijdrit met nog 60 man te gaan. Zal wel wat aan de hand zijn met hem. 

Poeksel

Ja ik had ook op meer gehoopt. Hopelijk is het sparen voor dit weekend.

Vinniesmittie

Nou ik geloof daar niet meer in. Hij gaat er uit voor Aranburu. Leuke dark horse voor morgen en zondag 

Vinniesmittie

Prima weekendje qua punten, team De Kleppers nu op een keurige 12e plek. Stijgen zie ik niet snel gebeuren,  de teams boven mij hebben bijna allemaal Girmay en even veel of zelfs meer sprinters. 

Laatst gewijzigd
Poeksel

Ik had vandaag Gee en Romo op de bank :( 

Sepa Van de block

Dramatische tour tot nu toe😂

simon yates niet zo goed als vorig jaar helaas en heb geen evenepoel of vingegaard 

Poeksel

Dito, want ook Adam Yates valt flink tegen. Veel spijt dat ik niet gewoon Evenepoel genomen heb (en had me ook beter aan de vuistregel kunnen houden, maar dat is ook pech).

Poeksel

1203 plaatsen gestegen vandaag (ondanks De Plus op de bank), klinkt goed, maar dat betekent dus dat ik heel laag stond. Het is vooral schade beperken.

Youri werd trouwens bij de pooltips uitgelachen met zijn 'vier a vijf sprintkansen' en terecht, maar hij is voor zijn eigen team wel consequent geweest: nul echte sprinters! Zijn tips waren niet zo slecht, maar zijn selectie dus erg matig (al heeft hij het het uitvallen van Ayuso en Roglic ook pech gehad).

De Kleppers gaan nog steeds goed zie ik!

Laatst gewijzigd
Vinniesmittie

De Kleppers blijven maar gaan idd, wat een beesten! Nu op de 13 plek, gister pakte de wissel niet goed uit. Had Harper erin gedaan ipv De Plus, maar scheelde maar paar punten.  Hoop wel dat Philipsen gewoon gaat uitrijden voor de eindpunten,  kan me zo indenken dat hij het wel gezien heeft na de etappe van morgen,  en er geen kans meer op groen is.

Poeksel

Denk wel dat hij blijft. Als hij zo maar zou uitstappen en Girmay valt daarna uit zou hij erge spijt krijgen. 

WielerFlits Ploegleider
moderator

We gaan de laatste week in! Welke renner moet jou nog flink wat punten opleveren deze Tour?

Vinniesmittie

Gestegen naar de 9e plaats, heel fijn! Als Philipsen de groene trui nog weet te veroveren, heb ik goede hoop op een mooie top 10 plek in Nice!

Vinniesmittie

Top 10 net niet gelukt uiteindelijk,  maar zeer blij met mijn 14e plek. Felicitaties aan de Asfaltvreters! Op naar de Vuelta!

Poeksel

Niet eens de top 2000 gehaald :( Mijn slechtste Ploegleider in jaren waarschijnlijk. Het uitvallen van Pedersen was pech maar dat ik Evenepoel niet had vind ik achteraf heel dom van mijzelf.

WielerFlits Ploegleider
moderator

Ach, gelukkig komt er altijd weer een nieuwe kans. De eerste 20 renners zijn nu toegevoegd in ons Vuelta-spel van Wielerflits Ploegleider!

Doe jij al mee?

1 2 3 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.