Ploegleider Tour de France 2024

1 2 3 »
Vinniesmittie

Degelijke start met 88 puntjes, en geen bankpunten. Morgen wissel ik er alvast een sprinter in

Poeksel

Een van de vuistregels van Ploegleider is om maar één dure sprinter te nemen en de rest opvulsprinters. Maar er zijn geen goedkope sprinters die ook de onbetwiste sprinter van hun ploeg zijn (op misschien Dujardin na, maar die zal normaal gesproken weinig punten opleveren). Dus ik heb tegen dat principe in toch voor zowel Philipsen als Pedersen gekozen. Benieuwd of dat goed uitpakt.

Vinniesmittie
Poeksel
#52
Een van de vuistregels van Ploegleider is om maar één dure sprinter te nemen en de res...

Ik heb ook meer punten aan sprinters besteed dan normaal. Heb Philipsen mee, verder nog Bauhaus en Gaviria. En als joker nog Waerenskjold,  die kan ik ook nog in de tijdrit een keer opstellen. Hier voor gekozen vanwege de vele sprintetappes in de eerste 2 weken. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

Maar goed, als ik Pedersen zie rondrijden, kon hij nog wel eens veel puntjes gaan opleveren. Keuzes, keuzes, keuzes

Vinniesmittie

De tactiek van extra sprinters werkt tot nu toe prima, nu de top 100 binnen gedrongen! Morgen Almeida er weer in voor Bauhaus, daarna weer andersom terugwisselen voor Etappe 5. En dan in etappe 6 Waerenskjold er bij , in de hoop dat hij mee gaat sprinten,  en daarna  dan vast nog een paar punten in de tijdrit kan scoren

Laatst gewijzigd
Poeksel

Bij mij nog niet, 5059e. Maar goed, dat was anders geweest als Philipsen gewoon had kunnen meesprinten.

Vinniesmittie

Wederom een mooie stijging naar plek 28. Wel mooi om te zien dat er nu teams bovenin meedraaien zonder ook maar 1 sprinter, en ik doe het ook niet onaardig met 4 sprinters. Hoop de komende 2 etappes de top 10 in te duiken, moten mijn sprinters wel gaan leveren natuurlijk.  

1 2 3 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.