CQ-Tour Biedspel 2024

1 2 ... 9 10 11 12 »
Arry1338

Behaalde punten per renner:




































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































Pogacar 1751
Evenepoel 1307
Vingegaard 1261
Girmay 1156
Carapaz 1052
Philipsen 1026
Jorgenson 791
Almeida 741
Rodriguez Ca. 634
van Aert 627
Landa 623
Coquard 610
Yates A. 583
Abrahamsen 576
de Lie 550
Turgis 538
Ackermann 518
Yates S. 488
Gee 478
Buitrago 445
Lazkano 424
Mas 400
Gaviria 396
Ciccone 395
Kelderman 357
Hindley 346
Aranburu 344
Healy 344
Groenewegen 340
Bauhaus 339
Kristoff 306
Roglic 304
Bennett S. 302
Pedersen M. 299
de Plus 292
Rodriguez Cr. 290
Vauquelin 282
Cort 272
Gibbons 267
Gall 248
Kwiatkowski 248
Romo 246
Démare 238
Johannessen 238
van den Broek 235
Campenaerts 230
van Wilder 223
Pacher 222
Ayuso 217
Pidcock 214
Bardet 213
Stuyven 213
van den Berg 210
Skujins 201
Armirail 196
Madouas 192
Soler 189
Teunissen 188
Gaudu 178
Matthews 178
Russo 176
Martin 172
Cavendish 170
Grégoire 168
van der Poel 168
Vercher 160
Tejada 150
Jungels 142
Jegat 138
Thijssen 138
van Gils 138
Meintjes 136
Bernal 130
Lutsenko 130
Onley 127
Sivakov 126
Jakobsen 125
Oliveira N. 124
Houle 112
Laurance 108
Lemmen 107
Tratnik 107
Zingle 104
Wellens 99
Bernard 97
Williams 96
Politt 93
Cras 92
Thomas 92
Arndt 91
Degenkolb 91
Vlasov 84
Benoot 83
Dujardin 82
Waerenskjold 82
Mohoric 73
Moscon 71
Bissegger 70
van Poppel 68
Hirt 67
Poels 67
Garcia Pierna 66
Ballerini 64
Neilands 64
Rex 64
Bilbao 63
Lampaert 61
Izagirre 60
Fuglsang 58
Vervaeke 57
Castroviejo 56
Turner 56
Godon 54
Zimmermann 54
Laporte 51
Wright 51
Geniets 50
Goossens 50
Mühlberger 48
Lapeira 46
Martinez 46
Naesen 46
Quinn 44
van Moer 44
Costa 42
Denz 42
Vermeersch 42
Barguil 41
Champoussin 40
Küng 40
Sobrero 40
Allegaert 36
Bettiol 36
Powless 36
Mezgec 34
Vanhoucke 34
Kragh Andersen 32
Rickaert 32
Stewart 32
Formolo 30
Haller 30
Burgaudeau 28
Tiller 28
Bol 26
Eekhoff 25
Welten 25
Beullens 24
Mclay 24
Gachignard 22
Kulset 22
Dillier 20
Fedorov 20
Prodhomme 20
Verona 15
Ghys 14
Eiking 10
Juul-Jensen 10
Grellier 8
Harper 8
Page 8
Peters 8
Haig 7
Pedersen C. 4
Declercq 1
Boivin 0
Capiot 0
Drizners 0
Durbridge 0
Gazzoli 0
Geschke 0
Grignard 0
Herrada 0
Morkov 0
Mozzato 0
Reinders 0
Renard 0

Meest waarde volle renners t.o.v. minimale kosten:

Renners CQ Totaal Winst ratio
Vercher 34 160 4,705882353
Abrahamsen 131 576 4,396946565
Gibbons 70 267 3,814285714
Romo 70 246 3,514285714
Girmay 456 1156 2,535087719
Russo 70 176 2,514285714
Carapaz 496 1052 2,120967742
Pacher 119 222 1,865546218
Turgis 306 538 1,758169935
Ackermann 323 518 1,60371517
van den Broek 160 235 1,46875
de Plus 210 292 1,39047619
Hirt 52 67 1,288461538
Bauhaus 306 339 1,107843137
Kelderman 324 357 1,101851852
Gaviria 366 396 1,081967213
Moscon 68 71 1,044117647
Gee 477 478 1,002096436
Bennett S. 302 302 1

Laatst gewijzigd
Ajvenema

Gefeliciteerd Jappe!

Ik ben positief verrast dat ik uiteindelijk op P2 uitkom, eigenlijk zonder goede klassementsrenners. Leuk dat sprokkelen in alle verschillende klassementen hier wat oplevert. Daardoor is Abrahamsen hier ook een prima pick, terwijl ie er in de meeste spelletjes slechts met de complimenten vanaf komt. De focus op het bergklassement was blijkbaar ook een prima zet. Volgende keer nog een fatsoenlijke sprinter en we kunnen praten over de overwinning;)

En Arry, bedankt weer voor het organiseren en bijhouden, het wordt gewaardeerd:)

ivo001

Bedankt Arry voor de zeer uitgebreide spelleiding!

Nadat ik veel renners in mijn eerste biedronde had binnengehaald had ik goede hoop, maar het pakte helaas anders uit.

Had nog even gehoopt met de eindafrekening door Adam Yates van de laatste plek af te komen, zeker met de verrassende tijdrit van Martinez erbij, maar helaas net niet genoeg.

@Jappe666 Gefeliciteerd met de winst!

Ik ga mijzelf maar troosten met de ploegenklassement trofee.

Guido Maltempi

Gefeliciteerd Jappe (en Sies)! Op het eerste gezicht lijkt het geen winnend team, maar Girmay was natuurlijk een ongekende puntenpakker, Jorgenson een mooie subtopper en de andere 4 doen ieder ook een leuke duit in het zakje. Het verbaast me wel dat Hindley nog zo'n puntentotaal bij elkaar heeft gefietst, voor mijn gevoel heeft die de hele Tour achter de feiten aan gereden.


Mijn eigen team stelde toch wel teleur. Roglic/Vingegaard deden wat ze moesten doen maar bij de andere 6 zat geen enkele uitschieter. Russo, Jegat en Capiot neem ik niks kwalijk maar Bardet, Onley en Verona hoeven niet te rekenen op een nieuw contract bij Team Maltempi.

 

@Arry dank weer voor de organisatie!

Guido Maltempi

Mijn glazen bol kan overigens wel een poetsbeurtje gebruiken 😂


Optakt:

 

***** Rabbiej

**** Pier Tol, Ajvenema

*** Thomberg, Zwartebroekengeletrui, Sjonge Jonge

** King Kelly, Vernis, Ab Normaal, Rahim

* Sies/Jappe666, Bastaix, Ivo001, Limal, BrackenRidgeCycling

 

Mijn beoogde winnaar wordt nipt 10de en de uiteindelijke winnaar had ik ingeschaald op plek 11-15. Wel de nummers 2 en 3 correct voorspeld en van de spelers in de top 10 heb ik alleen aan Kokkie vooraf geen sterren toebedeeld.

Ab Normaal

Arry, dank weer voor de uitstekende organisatie! Was weer top geregeld en geweldig dat je er zo ontzettend veel tijd in stopt. 

En nee, ik sta nog steed achter het late wisselen. 
Puur omdat er gewoon weinig mee inzat. Ja, ik had voor wat veilige teampuntrn kunnen gaan, maar ik speel nu eenmaal niet met de Olympische gedachte. Ik ga liever zo ten onder met iedere kans gegrepen dan op safe spelen. 

pirazzi

Bedankt Arry voor de organisatie en gefeliciteerd Jappe met de winst!

Overigens was Jake Stewart DNS bij etappe 19, er staat DNF. 😉

VincentK

Bedankt Arry weer voor de organisatie! Moet elke keer een behoorlijke klus zijn.

En @Jappe666 gefeliciteerd met je (duivels) goede team. 

Zelf 12e. Niet tevreden mee, maar er komen altijd herkansingen. Volgende keer moet ik er wel snel bij zijn, begrijp ik, maar goede kans dat dit lukt.

BrackenRidgeCycling

Bedankt voor de super strakke organisatie Arry!!
Jappe gefeliciteerd met je overwinning.
Mijn ploegje heeft het prima gedaan, punten sprokkelen leverde een 4e plaats op in het eind klassement.
Had natuurlijk niet verwacht dat Bini zo goed zou zijn.

Op naar de Vuelta!

Mithrandir

Gefelicteerd Jappe wat een mooi team zonder de vooraf voor de hand liggende namen. Arry bedankt voor de organisatie met name voor de leuke statistiekjes.

Mijn team was niet op orde met een 20e plaats ver onder de maat terwijl ik voor mijn gevoel ook nog bovenmaats profiteer van de nieuwe wissel regel. Dat wordt extra opletten wanneer de Vuelta editie online komt.

Arry1338

Dan nu mijn ideëen bij jullie reacties;

Achteraf gezien ben ik van mening dat ik toch het budget op 6000 had moeten zetten. Nu is het kopen van Pogacar voor zijn CQ waarde slechts ongeveer de helft van zijn punten in dit spel waard geweest. Op die manier was je door hem te kopen waarschijnlijk maar net in de top 10 beland als je met je overige 1400 punten een beetje geluk had gehad. 

Ik wil de dure renners ook in het spel, maar bij teveel budget blijft er niets over om mee te wisselen. Ergens moet ik dan een afweging maken waarbij ik hoop zoveel mogelijk spreiding te zien tussen de 'toppers' over de teams. Daarbij mag het kopen van de toppers ook een risico met zich meebrengen omdat je dan echt afhankelijk bent van zo'n renner, maar als hij levert je meteen meedoet voor winst. 

Renners die in dit afgelopen spel rond de 700 - 1200 kostten zijn het misschien niet waard geweest om in de eerste biedrondes te kopen. Maar dit lijken mij dan juist bij voorbaat leuke wissels. Het is naar mijn idee geen voordeel als je bijvoorbeeld Roglic verliest en van Gils kunt kopen. Hopen dat er renners uitvallen die tegenvallen beïnvloed de renners niet. Ze zullen niet afstappen omdat jij dat graag hebt, en als je een tactiek kan verzinnen waarbij je renners koopt die waarschijnlijk afstappen ben je nog steeds onzeker wat er na afloop van de biedrondes nog beschikbaar is om te kopen als wissel. Misschien zitten daar vergeten parels tussen maar misschien ook niet. En dat risico willen nemen juich ik alleen maar toe, het is wat mij betreft echt geen garantie op winst of uberhaupt een voordeel.

Bedenk ook dat er in de Vuelta geen of minder écht dure toppers aan de start staan. Dan zal er voor de subtop weer meer geboden moeten worden, en dat overtollige budget geeft maar weinig voordeel als alle duurdere renners verkocht worden.

Het voorstel van Jappe666 ben ik niet zo in mee. Voornamelijk omdat het echt ontzettend veel werk en foutgevoelig is. Ik wil sowieso eerst een aantal edities zien wat het wisselen teweeg brengt, en niet meteen na één editie het roer rigoreus omgooien. Het punt dat je maakt om welke reden een renner uitstapt begrijp ik, maar ook hier kan ik moeilijk een lijn in trekken. Het is nu wel in de Tour of niet in de Tour, en dat is duidelijk voor iedereen. 

Ik wil het wisselen na de etappe blijven doen, aangezien ik het niet leuk zou vinden als je in de derde week je wissels niet meer kan doen omdat er geen rustdag meer komt. Het zou inderdaad kunnen zijn dat je budget beschikbaar krijgt waarmee je een renner kunt kopen die dan nog meedoet in een klassement. Dat levert je dan ook punten op aan het eind van het spel, maar de vraag die ik me dan stel is. Hoeveel punten levert zo'n renner nu werkelijk nog op? Als je bijvoorbeeld Adam Yates nog had kunnen kopen voor het slotweekend leverde dat je zo'n 170 punten op. Is dat dan echt oneerlijk? En in deze editie was het budget te laag waardoor Evenepoel, Vingegaard, Roglic & Pogacar niet uitverkocht waren. In een volgende editie verwacht ik dat niet te zien als het budget wat hoger is bij zoveel toppers. Meestal zullen de echte grote namen wel uitverkocht zijn voor etappe 1.

Mocht in de Vuelta nu blijken dat er echt een onredelijk voordeel is gehaald uit het wisselen op die wijze, waarbij het spelplezier is afgenomen, dan lijkt het me eerst een idee om 10% extra kosten toe te voegen aan de CQ-waarde van renners die voor de 1e etappe niet zijn verkocht. 

Het idee van Limal om een renner enkel te mogen wisselen met een renner die minder CQ-waarde kost én minder punten heeft behaald tot op dat moment vind ik wel een interessante optie. Toch denk ik daarbij ook dat het op die manier voor sommige te ingewikkeld zou kunnen worden. Het vereist ook extra werk voor mij, en ik stel me dan de vraag. Kun je dan niet gewoon wachten tot het moment de gewilde renner wél meer punten heeft gehaald. Willen we dat dan?

Wat VincentK vervolgens aangeeft met een budget voor wissels is ook een optie, alleen dan heb je er niet veel aan wanneer er een topper uitvalt. Dan krijg je daar een kleinere renner voor terug en krijg je vervolgens nog de situatie dat je gaat hopen dat er renners uit je team uitvallen.

Wat betreft het moment van wisselen heb ik een oplossing bedacht.
Om 21:00 uur na het finishen van de etappe zal ik een verwerking doen. Wanneer 2 spelers beiden (bijvoorbeeld Philipsen in deze editie) dezelfde renner willen, en deze renner is slechts één keer beschikbaar dan gaat hij naar de renner die op dat moment het meeste budget beschikbaar heeft. Wil je dus graag een renner in je team opnemen, maar zijn er meer deelnemers die dit zouden kunnen willen, dan is het handig om ook meteen een 2e en/of 3e keuze aan te geven.
Mocht je dan pas na 21:00 uur je keuze kunnen doorgeven dan verwerk ik het ergens tussen dat moment en de start van de volgende etappe. Zo is het niet 'First come/First served' maar iets eerlijker, denk ik?

De totale CQ-waarde van het startveld in deze Tour was 96.949. Wanneer je dit verdubbeld (aangezien ze twee keer beschikbaar zijn) kom je op zo'n 190.000 punten. Het totale budget van onze teams was in dit spel 120.000. (24x5000) Dit was net te weinig. In het geval van 6000 budget per team kwam daar 24.000 bij, en dus op totaal 144.000. Ik zal bij de Vuelta kijken wat de totale CQ ongeveer gaat zijn, en daar als totaalbudget ook ongeveer 3/4e aan koppelen. Dat delen door 24 gaat ons startbudget zijn. Het zal afgerond worden op 500-tallen, dus 5000, 5500 of 6000. etc.




Ab Normaal

Goed antwoord Arry. Ben het in grote lijnen eens. En vooral belangrijk dat niet iedere grote ronde hetzelfde is met hetzelfde deelnemersveld.

Pas dus niet de regels aan op een uitzondering, maar juist op de gemene deler.

Thomberg
Arry1338
Dan nu mijn ideëen bij jullie reacties;Achteraf gezien ben ik van mening dat ik toch het budget...

Wat ook nog leuk is aan het wisselen is dat je wel nog meer "invested" blijft. Ik heb ook echt serieus gezocht een paar keer wie de beste wissels konden zijn. 
Uiteindelijk heb ik mede door goed wisselen (Skujins en Campi) m'n (rond etappe 16) onmogelijke missie kunnen voltooien om de top 10 nog te halen. 
Op naar de Vuelta!

Limal

Beetje laat, maar felicitaties nog eens aan de winnaars en een "dikke merci" aan Arry voor de top-organisatie!

Zelf ben ik blij verrast dat ik het in de slotetappes (Kelderman!) en via de eindafrekening nog tot een mooie 5e plaats schopte. Spijtig genoeg net wat te veel mannen die het lieten afweten om mee te doen voor winst, maar langs de andere kant was daar Abrahamsen die het nog beter deed dan ik voor mogelijk had gehouden. Na Pellizzari in de Giro een tweede aanvaller die Team Limal tot in de top-10 loodste.

Voor de rest kan ik best leven met je voorstellen vwb de wissels, Arry. Een perfect eerlijk (en haalbaar) systeem om te wisselen bestaat waarschijnlijk niet, maar de geluksfactor is altijd integraal deel van dit soort spellen natuurlijk. Ik zal proberen om een volgende keer niet te jaloers te zijn als mijn niet-scorende renners het vertikken om uit de wedstrijd te stappen :-)

Bode80

Gefeliciteerd Jappe! Mooi team! Mijn sprinters waren buiten Ackermann niet heel steady.

Jammer dat er maar 2 sprinters afstapte en geen 3. Dat had een leuke boost kunnen geven met Rev, Vinge of Pog als vervanger.

BlingSagan

Hoi Arry,

helder verhaal.
Helemaal eens met je idee om eerst een paar keer te ervaren hoe het gaat, voor er ingrijpende wijzigingen komen die eigenlijk vooral voor de Tour 2024 relevant waren en niet voor de grote rondes die nog komen.

Eens met je voorstel t.a.v. het wisselen. 

En idd door de wisselmogelijkheid is het spel langer interessant om te volgen!

 

Arry1338

Pssst, vanavond komt het spel online ;)

BrackenRidgeCycling

Het is avond hier Arry 

Arry1338
BrackenRidgeCycling
Het is avond hier Arry 

Sja ^^

1 2 ... 9 10 11 12 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.