WFL: Tour 2024 - Draftspel Wielerflits Fantasy League

1 2 3 4 ... 7 8
Arry1338

Ergens gaat er iets mis, ik stond voor de afgelopen ballot al op 7 renners. Nu kan het toch niet zo zijn dat ik zelfs 1 renner achteruit ben gegaan?

Rabbiej

In het stukje tekst heeft hij mij en jou door elkaar gehaald. Ik heb 6 renners en jij 7.

Arry1338

Ik zie nu dat ik mijn mail niet heb verstuurd :/

pirazzi

Nu mijn team compleet is kan ik alvast de reservebank voor etappe 1 opsturen, neem ik aan.

Drossard Kudus
Rabbiej
#52
In het stukje tekst heeft hij mij en jou door elkaar gehaald. Ik heb 6 renners en jij 7.

Precies.

Arry1338

Wanneer kun je de nieuwe teams delen? Anders kan ik ook geen nieuw ballot maken

Rabbiej

Teams zijn te vinden op de pagina:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1AqJTGFuTA3L7FEFZ2jp5ogZaw-ZMGoPT08_s0hYPNvQ/edit?usp=sharing

Bij teams zie je de huidige teams en bij draft de renners die niet en nog 1x beschikbaar zijn.

Drossard Kudus

Op zijn laatst 14:00 zou ik zeggen

Drossard Kudus

Divisie Rosa

Drossard Kudus (10) Zwartebroekengeletrui (10) bastaix (10) pirazzi (10)
Adam Yates Mads Pedersen Primož Roglič Tadej Pogačar
João Almeida Carlos Rodríguez Simon Yates Jonas Vingegaard
Juan Ayuso Simon Yates Marijn van den Berg Dylan Groenewegen
Mateo Jorgenson  Santiago Buitrago Wout van Aert Juan Ayuso
Lenny Martinez Thomas Pidcock Biniam Girmay Stefan Bissegger
Pavel Sivakov Sam Bennett Giulio Ciccone Søren Kragh Andersen
David Gaudu Richard Carapaz Tobias Halland Johannessen Matteo Sobrero
Jai Hindley Alexander Kristoff Arnaud Démare Stefan Küng
Wilco Kelderman Davide Formolo Michael Matthews Davide Ballerini
Oscar Onley Cristián Rodríguez Romain Grégoire Jonas Abrahamsen

 

Divisie Jaune

vernis (10) sporting63 (10) Ab Normaal (10) Mithrandir (7)
Primož Roglič Remco Evenepoel Jasper Philipsen Remco Evenepoel
Mads Pedersen Mathieu van der Poel Carlos Rodríguez Enric Mas
Enric Mas Arnaud de Lie Adam Yates Pello Bilbao
Phil Bauhaus Egan Bernal Bryan Coquard Mathieu van der Poel
Felix Gall Lenny Martinez Aleksandr Vlasov Richard Carapaz
Thomas Pidcock Paul Lapeira Derek Gee Oier Lazkano
Fernando Gaviria Biniam Girmay Kévin Vauquelin Maxim van Gils
Mikel Landa Mikel Landa David Gaudu  
Giulio Ciccone Maxim van Gils Nils Politt   
Tobias Halland Johannessen Gerben Thijssen Stephen Williams  

 

Divisie Rojo

kokkie1975 (10) Arry1338 (7) Rabbiej (6) Team #12 (0)
Jonas Vingegaard Tadej Pogačar Jasper Philipsen  
Mateo Jorgenson Arnaud de Lie João Almeida  
Bryan Coquard Dylan Groenewegen Pascal Ackermann  
Phil Bauhaus Felix Gall Wout van Aert  
Sam Bennett Pello Bilbao Marc Soler  
Egan Bernal Stephen Williams Ryan Gibbons  
Pascal Ackermann Santiago Buitrago    
Marijn van den Berg      
Paul Lapeira      
Derek Gee      

Drossard Kudus

Nog een klein uurtje tot de laatste deadline voor de start.

pirazzi

Jammer van team #12. Iemand zou natuurlijk aan een huisgenoot kunnen vragen om mee te doen, bijvoorbeeld ik gebruik het e-mail adres van mijn vrouw. Maar daar heb ik geen zin in / tijd voor en het zou een vorm van fraude zijn dus we spelen gewoon met 11 deze keer.

Drossard Kudus

De teams voor week 1 zijn bekend. Ook de laatste drie teams zitten nu vol. Enkel een 12e team kan er eventueel nog bij komen. Mocht dat niet gebeuren spelen we dus met 11, daarover straks een refresher.

 

Divisie Rosa

Drossard Kudus (10) Zwartebroekengeletrui (10) bastaix (10) pirazzi (10)
Adam Yates Mads Pedersen Primož Roglič Tadej Pogačar
João Almeida Carlos Rodríguez Simon Yates Jonas Vingegaard
Juan Ayuso Simon Yates Marijn van den Berg Dylan Groenewegen
Mateo Jorgenson  Santiago Buitrago Wout van Aert Juan Ayuso
Lenny Martinez Thomas Pidcock Biniam Girmay Stefan Bissegger
Pavel Sivakov Sam Bennett Giulio Ciccone Søren Kragh Andersen
David Gaudu Richard Carapaz Tobias Halland Johannessen Matteo Sobrero
Jai Hindley Alexander Kristoff Arnaud Démare Stefan Küng
Wilco Kelderman Davide Formolo Michael Matthews Davide Ballerini
Oscar Onley Cristián Rodríguez Romain Grégoire Jonas Abrahamsen

 

Divisie Jaune

vernis (10) sporting63 (10) Ab Normaal (10) Mithrandir (10)
Primož Roglič Remco Evenepoel Jasper Philipsen Remco Evenepoel
Mads Pedersen Mathieu van der Poel Carlos Rodríguez Enric Mas
Enric Mas Arnaud de Lie Adam Yates Pello Bilbao
Phil Bauhaus Egan Bernal Bryan Coquard Mathieu van der Poel
Felix Gall Lenny Martinez Aleksandr Vlasov Richard Carapaz
Thomas Pidcock Paul Lapeira Derek Gee Oier Lazkano
Fernando Gaviria Biniam Girmay Kévin Vauquelin Maxim van Gils
Mikel Landa Mikel Landa David Gaudu Guillaume Martin
Giulio Ciccone Maxim van Gils Nils Politt  Marc Soler
Tobias Halland Johannessen Gerben Thijssen Stephen Williams Pavel Sivakov

 

Divisie Rojo

kokkie1975 (10) Arry1338 (10) Rabbiej (10) Team #12 (0)
Jonas Vingegaard Tadej Pogačar Jasper Philipsen  
Mateo Jorgenson Arnaud de Lie João Almeida  
Bryan Coquard Dylan Groenewegen Pascal Ackermann  
Phil Bauhaus Felix Gall Wout van Aert  
Sam Bennett Pello Bilbao Marc Soler  
Egan Bernal Stephen Williams Ryan Gibbons  
Pascal Ackermann Santiago Buitrago Stefan Küng  
Marijn van den Berg Aleksandr Vlasov Stefan Bissegger   
Paul Lapeira Michael Matthews Romain Grégoire  
Derek Gee Guillaume Martin Wilco Kelderman  

 

Spreadsheet: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1AqJTGFuTA3L7FEFZ2jp5ogZaw-ZMGoPT08_s0hYPNvQ/edit?usp=sharing

Logboek: https://docs.google.com/document/d/1xnn2Cpv_reuojGJZ74hLyG1d0TxFL3CS1MVavqGlsiU/edit?usp=sharing

Drossard Kudus

De WFL met 11 man, hoe ziet dat eruit? Ten eerste is er natuurlijk het probleem dat bij een oneven aantal niet iedereen dagelijks een duel kan spelen. Iedere dag zal er daardoor dus één speler zijn met een zogeheten bye. Simpel gezegd een vrije dag dus.

 

Ten tweede zorgt het voor een verschil in mogelijk behaalde winstpunten. Immers staan er drie onderlinge duels tussen divisiegenoten gepland waarin vier winstpunten te verdienen zijn. Anderzijds zijn ontmoetingen met teams uit andere divisies beperkt tot één ontmoeting. Om de overige drie teams in divisie Jaune tegemoet te komen heb ik het volgende bedacht. Met een speler minder lopen zij een kans op 4 winstpunten mis, overige teams slechts een kans op 1 winstpunt, een verschil van 3 punten dus. Vermenigvuldig dat met een winstkans van 50% en dan kom je uit op 1.5 winstpunt wat aan spelers uit divisie Jaune zal worden toegekend.

 

Dat zal gebeuren op de volgende momenten: één heel punt op de dag dat de bonusronde tegen Team #12 gepland stond en nog een half punt op de dag dat het de tweede rival round tegen Team #12 gepland stond. Zo zijn er voor teams uit divisie Jaune maximaal 17.5 winstpunten te halen en voor de overige teams maximaal 19.

 

Hoe dan verder met de stand? In principe verandert daar niet zoveel aan. De stand wordt namelijk altijd middels een ratio verrekend. Het ratio is het aantal winstpunten gedeeld door de som van het aantal winst- en verliespunten of mathematisch: winstpunten / (winstpunten + verliespunten). Dat verschil merk je normaal niet bij een gelijk aantal gespeelde duels, maar dit is bijvoorbeeld ook hoe in de NBA, MLB, etc. tussenstanden worden opgemaakt wanneer teams een ongelijk aantal wedstrijden hebben gespeeld.

 

Ook brengt dit een verandering teweeg voor het Play-Off format. In een spel met 11 plaatsen de eerste 5 teams zich direct voor de kwartfinales en zullen in de Seeding Round enkel voor een mooie uitgangspositie spelen, met uitzondering van de #1 die dan een vrije ronde heeft. Dat is dus één team meer met een beschermde status dan normaal. De overige zes teams spelen in de Seeding Round nog om een plek in de kwartfinale, waarna de afwikkeling hetzelfde zal gaan als in voorgaande spellen. De drie afvallers van de Seeding Round spelen wel een ander soort strijd om de #1 pick. In de laatste 3 etappes spelen zij namelijk geen duels, maar een driestrijd. Iedere etappe krijgt het team met de hoogste score 2 punten, het tweede team 1 punt en het derde team 0 punten. Over deze drie dagen wordt een mini-klassement bijgehouden, waarmee het team met het hoogste puntenaantal de #1 pick in een volgend spel ontvangt. Bij een gelijke stand zal het totaal aantal punten gescoord in de drie slotetappes doorslag geven, mocht dat ook gelijk zijn de beste unieke renner in het eindklassement.

Drossard Kudus

Programma week 1:

Etappe 1: Florence (Firenze) > Rimini - BONUS ROUND

De Tour start dit jaar voor het eerst in Italië. Een land waar het een rijke historie mee heeft, zowel qua renners als bezoeken. Maar nu dus ook het Grand Départ, vanuit de geboortestad van de Renaissance, Florence. De openingsrit begint gelijk met een etappe door het middengebergte. Via de Apennijnen gaat het richting microstaat San Marino, het dertiende land dat de Tour in haar rijke historie aandoet. Na de Côte de Saint-Marin is het met spoed richting Rimini. De Adriatische badplaats is natuurlijk de tragische sterfplaats van de Tourwinnaar van 1998, Marco Pantani.


We beginnen gelijk met een bonusronde. Dubbele winst- en verliespunten tegen een divisiegenoot

 

Drossard Kudus vs. Zwartebroekengeletrui

bastaix vs. pirazzi

vernis vs. sporting63

Ab Normaal vs. Mithrandir

kokkie1975 vs. Arry1338

Rabbiej: bye

 

Etappe 2: Cesenatico > Bologne (Bologna) - Divisional Round

Het eresaluut aan Il Pirata gaat verder met een etappe die start in diens thuisplaats, Cesenatico. Via Ravenna, Faenza en het Formule-1 circuit van Imola gaat het vervolgens richting het prachtige Bologna, waar de heuvels weer op zullen doemen. In de hoofdstad van Emilia-Romagna volgt een lokale ronde die tweemaal moet worden afgelegd met daarin de bekende beklimming van de San Luca en de aankomst aan het Piazza Maggiore in het hart van de stad. Daarbij telkens ook een passage bij Asinelli en Garisenda, de bekende scheve torens van de Etruskische universiteitsstad.

 

Drossard Kudus vs. vernis

Zwartebroekengeletrui vs. sporting63

kokkie1975 vs. bastaix

Arry1338 vs. pirazzi

Ab Normaal vs. Rabbiej

Mithrandir: bye

 

Etappe 3: Plaisance (Piacenza) > Turin (Torino) - Rival Round

De derde dag in Italië is er een voor de sprinters. Start is in Piacenza, in de 19e eeuw geannexeerd door Napoleon en nu dus terug in Franse invloedssferen. Het is waar de Trebbia samenvloeit in de Po en dus ligt de Povlakte voor het peloton te wachten. In een ouderwets lange etappe worden er kilometers gemaakt en hebben sprinters weinig te klagen. Steep ligt in het Olympisch park van Turijn, wat in één jaar dus een Giro- en een Touretappe huisvest. Ook is er een eerbetoon voor een groot kampioen. Halverwege de etappe passeert men namelijk in Tortona, thuisstad van Fausto Coppi.

 

Drossard Kudus vs. pirazzi

Zwartebroekengeletrui vs. bastaix

vernis vs. Mithrandir

sporting63 vs. Ab Normaal

Arry1338 vs. Rabbiej

kokkie1975: bye

 

Etappe 4: Pinerolo > Valloire - Divisional Round

Een koninginnenrit op dag 4? Het gebeurt niet vaak maar dit jaar kan dat argument zeker gemaakt worden. Nog éénmaal wordt er gestart in Italië met Pinerolo als gastheer. In 2011 won Edvald Boasson Hagen daar een Tourrit voor Bauke Mollema. Vervolgens gaat het via de lange beklimming van Sestriere en de Col de Montgenèvre richting Frankrijk. Die eerste is bekend van meerdere aankomsten in de jaren ’90. Vanuit Briançon begint de lange beklimming van de Col du Galibier. Vanaf de zuidzijde, met eerst de Col du Lautaret, moet deze reus worden bedwongen. De streep ligt na de afdaling in skioord Valloire.

 

Drossard Kudus vs. sporting63

Zwartebroekengeletrui vs. vernis

kokkie1975 vs. pirazzi

Arry1338 vs. bastaix

Mithrandir vs. Rabbiej

Ab Normaal: bye

 

Etappe 5: Saint-Jean-de-Maurienne > Saint-Vulbas - Divisional Round

Etappes van of naar Saint-Jean-de-Maurienne kunnen normaal gesproken blindelings als bergrit worden ingevuld. Deze rit zal net even anders zijn. Via de dalen gaat het tussen de Alpentoppen door. Geen Col du Gladon, Col de la Madelaine, Mont Revard of Col du Granier. Toch moet er wel wat worden geklommen. Vanuit Chambéry, uitvalsbasis van Decathlon AG2R, begint de Col de Couz. Veel meer hoeft er niet geklommen te worden, waardoor er wellicht gesprint kan worden op het industrieterrein van Saint-Vulbas.

 

Drossard Kudus vs. kokkie1975

Zwartebroekengeletrui vs. Arry1338

Rabbiej vs. vernis

Ab Normaal vs. bastaix

Mithrandir vs. pirazzi

sporting63: bye

 

Etappe 6: Mâcon > Dijon - Rival Round

Na een eerste Alpenbezoek volgt een echte onvervalste sprintersrit. Start is in het stadje Mâcon, gelegen aan de Saône. Het is een echte traditionele vlakke Franse Tourrit. Vlakke wegen door het verlaten achterland van Bourgondië. Gefinisht zal er worden in de stad van de mosterd: Dijon. Het is al even geleden dat de Tour nog in de pittoreske stad te gast was, voor het laatst in 1997. Toen won Mario Traversoni er een overgangsrit. Twintig jaar eerder stond Gerrie Knetemann bovenaan een volledig Nederlands podium, met achter hem Kees Bal en Gerben Karstens. Ook wordt het de eerste rematch van deze ronde met de tegenstander uit de openingsrit.

 

Drossard Kudus vs. Zwartebroekengeletrui

bastaix vs. pirazzi

vernis vs. sporting63

Ab Normaal vs. Mithrandir

kokkie1975 vs. Arry1338

Rabbiej: bye

 

Etappe 7: Nuits-Saint-Georges > Gevrey-Chambertin - Rival Round

Na een week koers is het tijd voor een individuele tijdrit. Even buiten Dijon, tussen Nuits-Saint-Georges en Gevrey-Chambertin. In die eerste plaats was het Tourcircus éénmaal eerder te gast in 2017. Destijds won Marcel Kittel een letterlijke millimetersprint van Edvald Boasson Hagen. Het blad van het bescheiden Gevrey-Chambertin is nog tamelijk leeg. In het traject zit een kort klimmetje verwerkt, wat voor een extra moeilijkheidsgraad zal zorgen.

 

Drossard Kudus vs. bastaix

Zwartebroekengeletrui vs. pirazzi

vernis vs. Ab Normaal

sporting63 vs. Mithrandir

kokkie1975 vs. Rabbiej

Arry1338: bye

 

Etappe 8: Semur-en-Auxois > Colombey-les-Deux-Églises - Divisional Round

Geen hooggebergte op de tweede zaterdag van deze ronde, maar wel een geaccidenteerde rit. Wie hier wil sprinten zal zeker meermaals een tandje bij moeten steken. Start is in Semur-en-Auxois, wat in 2008 het Franse kampioenschap (gewonnen door Nicolas Vogondy) en ook in 2007 een etappestart faciliteerde. Toen won Tom Boonen een sprint in Bourg-en-Bresse. Door de diagonale du vide gaat het richting Colombey-les-Deux-Églises. Het dorpje kent nationaal grote bekendheid als de thuishaven van verzetsstrijder Charles de Gaulle.

 

Drossard Kudus vs. Arry1338

Zwartebroekengeletrui vs. kokkie1975

Rabbiej vs. sporting63

Ab Normaal vs. pirazzi

Mithrandir vs. bastaix

vernis: bye

 

Etappe 9: Troyes > Troyes - Rival Round

De laatste etappe voor de eerste rustdag is een bijzondere. Met start en finish in Troyes wordt er moeilijkheidsgraad dichtbij gezocht. Dat wordt gedaan middels veertien gravelstroken. Na een openingsfase door het Forêt d’Orient volgt er al vroeg de eerste gravelstrook. Het is het recept van de dag: onverharde paden, vaak gecombineerd met een pittig klimmetje. Het laatste klimmetje van de dag ligt op 78 kilometer van de streep, maar dan volgen er nog negen gravelstroken, waarvan de laatste op 7 kilometer. Een antieke etappe dus om de eerste week mee af te sluiten. Het is een tweede revancheduel, ditmaal met de tegenstander van Turijn.

 

Drossard Kudus vs. pirazzi

Zwartebroekengeletrui vs. bastaix

vernis vs. Mithrandir

sporting63 vs. Ab Normaal

Arry1338 vs. Rabbiej

kokkie1975: bye

 

Mocht er nog een 12e ploeg komen speelt deze uiteraard tegen de spelers die nu een bye hebben

De komende dagen zal er weinig van mijn kant af komen. Ik zal omwege transparantie mijn bankzitters voor de start van de etappe hier plaatsen. Vanaf week 2 zijn we weer zoals gekend helemaal terug. Tot die tijd veel speelplezier!

Drossard Kudus

Mijn wissels vandaag: David Gaudu en Oscar Onley

Mithrandir

Mijn wissels Gui Martin en Enric Mas

Laatst gewijzigd
pirazzi

Mijn wissels Dylan Groenewegen en Davide Ballerini.

kokkie1975

Oepssss hier alvast vergeten om de bankzitters door te geven.........

Had Bennet  en bauhaus in mailtje klaar staan, maar nooit meer aan gedacht om mailtje te verzenden

 

Laatst gewijzigd
pirazzi

Dan zijn denk ik de laatste twee van je team reserve Kokkie, dus Lapeira en Gee.

pirazzi

Jonas Abrahamsen is nu virtueel leider in het bergklassement!

vernis

Mijn wissels voor etappe 2: Gaviria en Bauhaus

pirazzi

-   De deadline voor het veranderen van je opstelling is de starttijd van de etappe van de dag. Vooruit plannen is natuurlijk toegestaan. Verander je niets dan blijft de opstelling van de voorgaande etappe staan

(Uit de spelregels, dus morgen verander ik waarschijnlijk wel weer iets.)

Drossard Kudus

Kleine verandering voor kij vandaag: Wilco Kelderman naar de bank voor Oscar Onley

Mithrandir

Mijn wissels blijven Gui Martin en Enric Mas

pirazzi

Oscar Onley werd gisteren 29ste. Dat zijn toch al 2 bankpunten. 😉

Enrico Mas werd 26ste, ook bankpunten! G. Martin 25ste.

Laatst gewijzigd
1 2 3 4 ... 7 8

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.