Afvalkoers Tour 2024

1 2 ... 8 9 10 11
Christian

Erg leuk dat overzicht.

 

ik dacht best een goed team te hebben voor die overgangsetappes maar 2 troeven kwijt met Bettiol en Van Gils doet wel pijn. Er moet nu wel erg veel goed vallen, maar ik blijf het op de voet volgen en wie weet.. Go Carapaz!

Ab Normaal

Philipsen niet nemen was bewust. Die vond ik gewoon te duur. 

Daarnaast leek Girmay kiezen mij een dikke fout omdat Wanty vooraf aankondigde om de sprints te gaan verdelen tussen Thijssen en Biniam. 
Daarom voor Coquard gegaan. 

Maar zie hoe anders het uit kan pakken en Girmay is ineens dé sprintparel om te hebben terwijl Coquard juist zeer zwak is. Laat hij vandaag dan maar eens alles goed maken.  

Ik heb inderdaad een Houdini act nodig om vandaag te overleven. Lukt dat, dan zit ik ook niet veilig in de twee vluchtersetappes van morgen en overmorgen met het derde duurste team nog over. De etappe van vrijdag en zaterdag zou ik juist wel meer vertrouwen tegemoet zien. 

Als Zwbrgtr de finale haalt is iedereen kansloos. En hem zie ik er alleen in etappe 17 of 18 uitvliegen op CQ. 

Alvast bedankt weer voor de vlekkeloze organisatie Rabbiej. De Afvalkoers is bij jou in zeer goede handen. 

Laatst gewijzigd
ivo001

Ik denk dat ik er etappe 18 uit ga op CQ. Of misschien al in etappe 17 als Romo of Carapaz vanuit de vlucht scoort. Had meer verwacht van Bernal en Hirt maar helaas.

De uitgevallen Bettiol is in de eerste etappe 10e geworden, maar verder niet hoger dan een 65e plaats geeindigd. Als ik die nu lekker uit mijn team had gelaten had ik nu maar 2 teams hoeven vrezen in de tie-break. Hirt eruit laten had ook al 3 plekjes in de huidige tie-break stand kunnen schelen.

Laatst gewijzigd
oli4g

Ben benieuwd naar komende dagen! Vorige sprint als bijna laatste geëindigd en voor de rest niet al te veel vluchters in mijn ploeg dus wordt spannend om er in te blijven.

Christian

Is het feestje zo alsnog voorbij denk ik, in de allerlaatste sprint.

Girmay die valt en Groenewegen die 19e eindigt.

Bauhaus en Bennett heeft iedereen en dan redt Coquard het niet tegen de mensen met Ackermann, Philipsen, Van Aert, Cav en/of Gaviria, vermoed ik zo.

Rabbiej

De laatste week is begonnen. Een weinig spannende rit waarin we heel lang moesten wachten op actie. Bij de tussensprint werd er even doorgetrokken en daarna kwam de vlucht van de dag tot stand, al bestond die wel slechts uit 1 man: Gachignard. Dat die werd opgeraapt mocht geen verrassing heten en toen werd het sprinten in Nimes. Girmay lag op de grond, samen met Van den Berg. Een fantastische lead-out door Alpecin werd vervolgens verzilverd door Philipsen. Niemand kwam er aan te pas, Bauhaus en Kristoff probeerden het maar kwamen flink tekort. De Tour van Alpecin is geslaagd.

In de voorbereiding op deze laatste week stelde ik 2 favorieten om af te vallen vandaag. Bode80 en Ab Normaal waren op basis van de laatste sprintetappe wellicht de favoriet. De tuimelpartij van Girmay was voor hen niet onvoordelig en dat zal ze in ieder geval tot de vluchtersetappes leiden. Dat ik niet kan voorbeschouwen werd in deze etappe al direct duidelijk. Al kon ik de valpartij van Girmay ook niet voorspellen. Mede daardoor moeten we afnemen van een aantal favorieten.

Christian en oli4g waren tot op heden niet in de problemen gekomen maar hun sprinters waren vandaag dus niet op de afspraak, Coquard deed wel wat er van hem verwacht mocht worden maar Groenewegen op plek 19 en de gevallen Girmay zorgen er voor dat we afscheid moeten nemen van ze.

Uitslag

1 ditisdavid 1.690
2 kokkie1975 1.660
3 Wielervolger 1.660
4 ivo001 1.480
5 Mr. Gert 1.340
6 Ab Normaal 1.320
7 Bode80 1.270
8 ZwartebroekengeIetrui 1.120
9 Mithrandir 1.090
10 Coolietje 1.080
11 Pier Tol 1.060
12 oli4g 1.030
13 Christian 1.030

Christian

POGACAR Tadej 3.602
JORGENSON Matteo 936
RODRIGUEZ CANO Carlos 810
GROENEWEGEN Dylan 787
COQUARD Bryan 675
VAN GILS Maxim 636
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio 496
GIRMAY HAILU Biniam 456
BETTIOL Alberto 349
BAUHAUS Phil 306
BENNETT Sam 302
BERNAL GOMEZ Egan Arley 262
  9.617

oli4g

POGACAR Tadej 3.602
RODRIGUEZ CANO Carlos 810
GROENEWEGEN Dylan 787
BUITRAGO SANCHEZ Santiago 770
COQUARD Bryan 675
GEE Derek 477
GIRMAY HAILU Biniam 456
BAUHAUS Phil 306
BENNETT Sam 302
BERNAL GOMEZ Egan Arley 262
CRAS Steff 243
DE PLUS Laurens 210
  8.900

 

Ab Normaal

Zeer tevreden over. En Wielervolger en ZBGT er ook nog in. 

Nu morgen toch graag een AK dagje. 

oli4g

Ah dat is echt balen, ik stond er goed voor. Succes nog iedereen!

Laatst gewijzigd
Christian

Ik ben al veel verder gekomen dan ik had verwacht, dus ik ben vooral tevreden. Anders had ik het vast een van de volgende dagen afgelegd. Succes aan de rest en dank voor het leiden Rabbiej.

Bode80

Ik ben wel goed weg gekomen met een Girmay die niet kan meesprinten. Dat hoort ook bij de Afvalkoers.

Komende 2 dagen billen knijpen voor de mensen met een hoog CQ. Ik zit wel goed verwacht ik.

ZwartebroekengeIetrui 9.830

Wielervolger 9.703

Ab Normaal 9.687

ivo001 9.622

ditisdavid 9.619

Mr. Gert 9.577

Coolietje 9.564

Mithrandir 9.549

kokkie1975 9.532

Bode80 9.333

Pier Tol 8.987

ivo001

Hirt en De Plus in de achtervolgende groep van 48. Hopelijk haalt er 1 de top 20.

Mithrandir en Kokkie zouden wel eens in de problemen kunnen komen zo.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Carapaz heeft me weer een etappe verder geholpen v

Morgen de etappe waar ik vooraf het meeste schrik voor had. Daar heb ik eigenlijk geen renner voor. En met mijn hoge CQ is dat vragen om ellende. 
Hopen dat Wieler en ZBGT vandaag ook overleefd hebben...

Pier Tol

Carapaz doet vandaag inderdaad precies waar ik hem voor meegenomen heb... voor morgen eigenlijk ook niemand mee, maar hoop ik met mijn lage cq te overleven. Enige die eventueel mee zou kunnen zitten is Lazkano

Rabbiej

Het leek wel weer de eerste dag van de Tour, zo hard werd er vandaag gekoerst. De eerste honderd kilometer vlogen voorbij. Er ontstond een groep van 4 sterke mannen maar daarachter bleven ze maar aanvallen. Uiteindelijk kwam het halve peloton van voren te rijden. De sterkste van hun allemaal? Richard Carapaz. De olympische kampioen liet de afgelopen week al zien zijn goede benen weer gevonden te hebben, en vandaag resulteerde dat in een knappe overwinning. 

Vijf van de elf resterende teams kozen voor Carapaz en dat levert ze een plek in de laatste 4 ritten op. Wielervolger had naast Carapaz ook nog Onley en Meintjes die een korte uitslag wisten te rijden en dat levert hem de dagzege op. Bode80 en Coolietje waren op hun beurt dan weer blij met de 3e plek van Mas en ook dat was genoeg om door te mogen. Ivo selecteerde Laurens de Plus en de Belg stelt hem vandaag niet teleur. Dankzij zijn 4e plek mag ook Ivo door naar morgen. En op de 5e plek vinden we Onley terug en die was dan weer opgenomen in het team van zwartebroekengeletrui. Die punten bleken ook genoeg te zijn.

Want de 2 teams die afvielen die presteerden niet zo best. Mithrandir had helemaal een off-day want niemand van zijn ploeg scoorde punten. Er zat ook niemand mee in de ontsnapping dus dan is een 11e plek zijn plaats deze Tour. Kokkie had wel iemand in de vlucht en dat was ook nog eens 1 van de best geklasseerde renners in het klassement: Steff Cras. Die plek zo kort in het klassement kwam hem vandaag duur te staan. Hij had niet de energie om mee te doen om de etappezege en zo bleek de 15e plek de enige punten op te leveren voor Kokkie. Dat waren er niet genoeg en zo eindigt Kokkie1975 op plek 10 deze Tour.

Uitslag

1 Wielervolger 950
2 Pier Tol 600
3 Mr. Gert 600
4 ditisdavid 600
5 Ab Normaal 600
6 Bode80 400
7 Coolietje 400
8 ivo001 320
9 ZwartebroekengeIetrui 280
10 kokkie1975 50
11 Mithrandir 0

Mithrandir

POGACAR Tadej 3.602
AYUSO PESQUERA Juan 1.023
VLASOV Aleksandr 908
RODRIGUEZ CANO Carlos 810
GROENEWEGEN Dylan 787
COQUARD Bryan 675
GIRMAY HAILU Biniam 456
GAVIRIA RENDON Fernando 366
BAUHAUS Phil 306
BENNETT Sam 302
BERNAL GOMEZ Egan Arley 262
HIRT Jan 52
  9.549

Kokkie1975

POGACAR Tadej 3.602
PHILIPSEN Jasper 1.971
RODRIGUEZ CANO Carlos 810
BUITRAGO SANCHEZ Santiago 770
GEE Derek 477
BETTIOL Alberto 349
ACKERMANN Pascal 323
BAUHAUS Phil 306
BENNETT Sam 302
BERNAL GOMEZ Egan Arley 262
CRAS Steff 243
LAPEIRA Paul 117
  9.532

Rabbiej

Met nog 9 teams over is het ook tijd voor een geschoonde lijst van teams. Hierbij ontbreken de uitgevallen renners en de renners die in alle teams zijn opgenomen. Dit zijn de verschilmakers voor de laatste 4 etappes:

Edit: 3 teams voor de laatste etappe:

Ab Normaal - 9687

YATES Adam
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio
ACKERMANN Pascal
LAPEIRA Paul

Coolietje - 9564

JORGENSON Matteo
MAS NICOLAU Enric
GIRMAY HAILU Biniam

Bode80 - 9333

JORGENSON Matteo
GROENEWEGEN Dylan
MAS NICOLAU Enric
ACKERMANN Pascal
LAPEIRA Paul

 

Laatst gewijzigd
Mithrandir

Helaas en niet geheel onverwacht lig ik er uit.

Ik had nog even de hoop op een redding op cq waarde maar iedereen had een goed presterende vluchter mee.

Ook ik had iemand mee maar Jan Hirt moest zich terug laten zakken om Remco te helpen.

Rabbiej bedankt voor de organisatie en de snelle updates.

Succes aan de overgebleven deelnemers!

ivo001

Pfoe, een ronde verder! De Plus net op tijd in vorm, was blij dat die net voor Onley binnen jwam, al maakte dat uiteindelijk niet uit. Morgen weer billen knijpen.

Als Zwartebroekgeletrui morgen overleefd dan staat hij wel heel sterk met Evenepoel in de laatste 3 ritten.

Wielervolger

Toch nog een dagzege maar ik vrees dat het vandaag zal eindigen voor mij. Hopen dat iemand van mijn klimmers in de ontsnapping kan raken of op een wonderdag van Marijn van den Berg.

Rabbiej

Een etappe die op papier door 100 man gewonnen kon worden. Dat zijn altijd leuke om naar te kijken. Het gevecht om in de juiste ontsnapping te zitten was heftig maar als je sterk was vandaag kon je er zeker in zitten. We zagen een kopgroep van 36 man en die mochten van het peloton gaan strijden om de etappe.  Een dag van op en af volgde en uiteindelijk wisten er 3 man zich los te wurmen van de grote groep. Kwiatkowski, Vercher en onze uiteindelijke winnaar Campenaerts wisten een voorsprong te pakken en daarachter werd er simpelweg niet goed genoeg samengewerkt. Met zijn 3'en sprinten en niet geheel verwacht was het Campenaerts die de rapste bleek te zijn.

In ons spel was CQ vandaag een belangrijk aspect. Hoe gortig was je met je punten bij het maken van je selectie? De goedkoopste, Pier Tol, zou zich niet zoveel zorgen maken om deze etappe. Terecht zo bleek. Niet alleen omdat die zonder punten door zou komen maar met Oier Lazkano in zijn ploeg wist die ook nog een leuke 5e plek te noteren en daarmee wint hij deze etappe. De enige andere deze etappe die punten scoorde was Mr. Gert. Wout van Aert finisht op een voor hem teleurstellende 9e plek maar dat geeft Mr. Gert wel de 2e plek.

7 teams eindigden zonder punten, en dat zag er heel lang niet zo uit. Vooral voor Wielervolger is dit echt goed balen. Onze winnaar van gisteren zat met 3 man mee in de ontsnapping. Carapaz, Meintjes en Onley zaten in de groep van 36. Al snel viel Onley weg door een lekke band maar met Carapaz en Meintjes verwacht je wel wat punten. Ze bleven wel van voren rijden maar toen de kansen op winst kansloos werden liet Carapaz het lopen en vond Meintjes het in de eindsprint ook wel welletjes. 24e en 30e leveren bij ons geen punten op en zo werd hij als 2e duurste overgebleven team de 2e afvaller. 

De eerste afvaller moest van de rest vandaag wel afvallen want met hem wilden ze niet het laatste weekend in. Een team met Evenepoel was erg gevaarlijk maar kostte ook de nodige duiten. Het levert een 9e plek op en de anderen zullen blij zijn dat ze naar het finaleweekend kunnen zonder zwartebroekengeletrui.

Uitslag

      CQ
1 Pier Tol 280 8.987
2 Mr. Gert 140 9.577
3 Bode80 0 9.333
4 Coolietje 0 9.564
5 ditisdavid 0 9.619
6 ivo001 0 9.622
7 Ab Normaal 0 9.687
8 Wielervolger 0 9.703
9 ZwartebroekengeIetrui 0 9.830

Zwartebroekengeletrui

POGACAR Tadej 3.602
EVENEPOEL Remco 2.933
RODRIGUEZ CANO Carlos 810
GIRMAY HAILU Biniam 456
GAVIRIA RENDON Fernando 366
ACKERMANN Pascal 323
BAUHAUS Phil 306
ONLEY Oscar 302
BENNETT Sam 302
BERNAL GOMEZ Egan Arley 262
VANHOUCKE Harm 98
ROMO OLIVER Javier 70
  9.830

Wielervolger

POGACAR Tadej 3.602
PHILIPSEN Jasper 1.971
RODRIGUEZ CANO Carlos 810
VAN DEN BERG Marijn 535
MARTINEZ Lenny 530
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio 496
ACKERMANN Pascal 323
BAUHAUS Phil 306
BENNETT Sam 302
ONLEY Oscar 302
BERNAL GOMEZ Egan Arley 262
MEINTJES Louis 264
  9.703

Laatst gewijzigd
Bode80

Dat is wel zuur voor die 2 teams...

ZwartebroekengeIetrui

Het was wel enorm balen toen ik zag dat Onley met een lekke band van voren weg viel, al was hij ook geen garantie voor een top 20 klassering. Maar toen was het voor mij al wel duidelijk dat het klaar was. Met mijn team wist ik dat dit soort ritten mijn grootste gevaar zouden zijn, maar wilde het toch proberen met het oog op de laatste rit. Het was in ieder geval een stuk beter dan de laatste deelnames aan het spel. Rabbiej bedankt voor de organisatie en veel succes aan de laatste zeven deelnemers.

ditisdavid

Vandaag dan toch eindelijk overboord geslagen, had ook eigenlijk niet meer verwacht zo ver te komen na het uitvallen van Ayuso + net iets te veel in de sprintploeg gestoken te hebben.

Voor de rest lijkt Bode hard op weg naar de eindzege, enige grote gevaar is denk ik dat Adam Yates voor Jorgenson eindigt in de tijdrit.

Rabbiej

En in etappe 19 was het wederom de show van Tadej. Het was koers vanaf kilometer 0 en er reed een sterke groep weg. De ploeg van de gele trui bleef echter op kop beuken en de voorsprong voor de kopgroep werd nooit echt groot. Toch was er een klein beetje hoop toen de voorsprong bij het opdraaien van de laatste klim nog een 4 minuten bedraagde. Stevig werk van Soler, Sivakov en Yates liet het gat slinken en toen ging Pogacar aan. Niemand probeerde hem te volgen en wat een show voerde hij op. Jorgenson hield nog knap stand maar moest zich toch gewonnen geven.

In ons spel was het een gelijkspel voor de overwinning. Bode80 en Coolietje scoorden het beste met deze rit die door de klassementsmannen werd gedomineerd. Zien we met Bode80 dan ook de topfavoriet voor de eindoverwinning? Het zou kunnen maar morgen gaan we volgens Pogacar in ieder geval de vluchters zien strijden voor de overwinning, dus dan is het beeld wellicht heel anders.

Achterin zien we ditisdavid tekort komen. Ondanks het afhaken van Ayuso heeft hij het nog lang volgehouden maar vandaag kwam die een sterke renner tekort. Al bij al toch een knappe 7e plek. Voor David zien we een gelijkspel tussen Pier Tol en Mr. Gert. Beiden komen net wat punten tekort maar het goedkope team van Pier Tol zorgt ervoor dat hij doorgaat naar de laatste 2 ritten. We nemen dus afscheid van nieuwkomer(?) Mr. Gert. In ieder geval een hele goede prestatie!

Uitslag

1 Bode80 1.370
2 Coolietje 1.370
3 Ab Normaal 1.210
4 ivo001 1.190
5 Pier Tol 1.110 (CQ: 8987)
6 Mr. Gert 1.110 (CQ: 9577)
7 ditisdavid 990

Ditisdavid

POGACAR Tadej 3.602
PHILIPSEN Jasper 1.971
AYUSO PESQUERA Juan 1.023
RODRIGUEZ CANO Carlos 810
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio 496
CAVENDISH Mark 355
ACKERMANN Pascal 323
BAUHAUS Phil 306
BENNETT Sam 302
BERNAL GOMEZ Egan Arley 262
LAPEIRA Paul 117
HIRT Jan 52
  9.619

Mr. Gert

POGACAR Tadej 3.602
VAN AERT Wout 1.981
PIDCOCK Thomas 891
RODRIGUEZ CANO Carlos 810
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio 496
GEE Derek 477
ACKERMANN Pascal 323
BAUHAUS Phil 306
BENNETT Sam 302
BERNAL GOMEZ Egan Arley 262
LAPEIRA Paul 117
CAPIOT Amaury 10
  9.577

Mr. Gert

Met het podium nog net in zicht zit het er dan op. Dit was inderdaad mijn eerste afvalkoers. Als debutant ben ik trots om etappe 1 en 9 te hebben gewonnen en een 6e plek in het algemeent klassement is ook niet verkeerd🙂. Leuk kennis gemaakt te hebben met dit spel en alles met enhousiasme gevolgt en gelezen. Bedankt voor de organisatie Rabbiej!

ivo001

Tegen de verwachting in er toch nog bij! Maar als het morgen voor de vluchters gaat zijn moet ik toch vrezen tegen 2 teams met Carapaz en 2 teams met Mas. Denk niet dat Hirt en De Plus daar tegenop kunnen. Ook al zijn er nog 2 teams zonder Jorgenson, het zou een mirakel zijn als ik morgen overleef.

1 2 ... 8 9 10 11

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.