Afvalkoers Tour 2024

1 2 ... 8 9 10 11 »
Bode80

Moet wel gek lopen dat ik nu de top 3 niet meer haal. Alleen als Hirt of De Plus een goede dag hebben tov Gee en Mas.

ivo001

Succes in de finale aan de resterende teams. Rabbiej bedankt voor de mooie spelleiding.

Rabbiej

Het slotweekend is aangebroken. De drie weken zijn omgevlogen en de klassementen zijn vandaag in hun laatste plooi gelegd. Pogacar had de gele trui al binnen maar kon er vandaag nog een mooie strik om heen binden. Zijn tegenstanders wilden het elkaar nog lastig maken en ja, als je daar nu eenmaal toch zit, dan pak je mooi nog een etappezege mee. Wie laat er nou een touretappe liggen? Tadej in ieder geval niet. Vingegaard liet zien dat hij de sterkste tegenstander was en dus ligt het podium ook vast. 

Bij ons is het podium ook bekend. Die bestaat uit 3 ervaren deelnemers in de namen van Coolietje, Bode80 en medeorganisator Ab Normaal. Een ronde geen organisatie-stress en direct meestrijden voor de eindzege. Dit betekent ook dat we vandaag afscheid moeten nemen van ivo001 en Pier Tol. Niet heel verrassend gezien de uitslag van vandaag niet heel ver afwijkt van die van gisteren. Gisteren eindigden beiden ook al achteraan en nu is het einde dus daar. Toch goed gedaan heren!

Ab Normaal, Bode80 en Coolietje gaan morgen dus tijdrijden. Een tijdrit die gezien zijn klimmende karakter mogelijk wel een vergelijkbaar resultaat laat zien als vandaag. We zijn met 3 morgen maar feitelijk kunnen er slechts 2 winnen. De teams van Coolietje en Bode80 zijn namelijk vergelijkbaar qua renners die in de tijdrit een top 20 kunnen rijden. Alleen het team van Coolietje is een ruime 200 punten duurder en daarmee is die eigenlijk uitgeschakeld voor de eindzege. De verschillen met Ab Normaal zijn er wel. Ab Normaal heeft met Adam Yates en Carapaz 2 renners die potentieel top 20 kunnen rijden morgen. Aan de andere kant rekent Bode80 op Mas en Jorgenson. Gaan alle renners voluit of vindt bijvoorbeeld Carapaz het wel genoeg geweest? We gaan het morgen zien.

Uitslag

1 Ab Normaal 1.270
2 Bode80 1.210
3 Coolietje 1.210
4 Pier Tol 1.130
5 ivo001 890

Ivo001

POGACAR Tadej 3.602
PHILIPSEN Jasper 1.971
JORGENSON Matteo 936
RODRIGUEZ CANO Carlos 810
GIRMAY HAILU Biniam 456
GAVIRIA RENDON Fernando 366
BETTIOL Alberto 349
BAUHAUS Phil 306
BENNETT Sam 302
BERNAL GOMEZ Egan Arley 262
DE PLUS Laurens 210
HIRT Jan 52
  9.622

Pier Tol

POGACAR Tadej 3.602
GALL Felix 967
RODRIGUEZ CANO Carlos 810
LAZKANO LOPEZ Oier 615
VAN DEN BERG Marijn 535
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio 496
GEE Derek 477
GIRMAY HAILU Biniam 456
ACKERMANN Pascal 323
BAUHAUS Phil 306
BENNETT Sam 302
VANHOUCKE Harm 98
  8.987

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Bijzonder. Normaal spendeer ik uren, uren en nog eens uren aan de Afvalkoers puzzel.

In dit geval had ik Rabbiej al aangegeven misschien niet mee te kunnen doen omdat ik de hele week er voor in het buitenland zat voor werk en geen enkele mogelijkheid had tot puzzelen.

Uiteindelijk ben ik letterlijk een uur voor de deadline begonnen met puzzelen en heb ik vooral snel geklikt. Waarschijnlijk was ik de laatste deelnemer die inleverde.

En dan haal je de finale....

 

Overigens was ik niet helemaal tevreden over mijn team. En dan met name voor de slottijdrit. Uiteindelijk werd mijn twaalfde en laatste renner, ook wel een beetje onder tijdsdruk, Adam Yates. Heb nog wel naar Jorgenson gekeken maar omdat die nog geen ervaring had in een klassement over drie weken heb ik dat niet aangedurfd. En omdat ik eigenlijk ook niet verwachtte met een uurtje ver te komen, heb ik het ook zo maar gelaten. Nu achteraf jammer :) Maar goed, achteraf is het mooi wonen.

 

De kans dat ik morgen win is heel klein. Carapaz is geen notoire tijdrijder en heeft weinig te winnen door voluit te gaan en Jorgenson is een betere tijdrijder dan Adam en was vandaag ook beter. Dus de kans dat Bode80 niet wint lijkt me vrij klein.

Desalniettemin ben ik bijzonder tevreden met het podium. Feliciteer ik Coolietje en Bode80 ook alvast met de finaleplaats en wil ik vast Rabbiej bedanken voor een uitmuntende organisatie!

Bode80

Mooi gezelschap voor de finale!

Jullie beide ook gefeliciteerd met de finaleplek! Hopelijk laat Jorgenson vanmiddag zijn vorm wederom zien.

Bode80

Ondanks val is Jorgenson toch nog 13 sec voor op Adam Yates! Dat ziet er goed uit!

Rabbiej

Het finale verdict komt er nog aan maar heeft even wat vertraging. Het mag wel duidelijk zijn dat Bode door de prestatie van Jorgenson de tijdrit op zijn naam heeft geschreven en na zijn tour-winst (divisie 2) van vorig jaar dit jaar weer als overwinnaar naar huis mag. Is de afvalkoers-formule gekraakt?

encanto

Beste RabbieJ, nogmaals dank voor de goede organisatie. Maakt het volgen van de Tour toch weer leuker.:) 

 

gefeliciteerd Bode! 

tot de Vuelta

kokkie1975

Bode gefeliciteerd en Rabbiej bedankt voor de organisatie.

Rabbiej

De Tour zit erop. Het was afkicken vandaag maar gelukkig had ik de verwerking van het resultaat van gisteren nog bewaard. Over 4 weken zitten we alweer middenin de Vuelta en tot die tijd kunnen we nog genoeg sport volgen met de Olympische Spelen. We hoeven niet stil te zitten, of nou ja.. misschien juist wel.

De slottijdrit, ik ga er niet te veel over uitwijden. We hebben 3 weken naar een man zitten kijken die oppermachtig was en dat liet hij op de slotdag nog maar eens zien. Sommigen vinden het verdacht, anderen vinden het fenomenaal. Ik hou van spanning maar kan alleen maar mijn pet afnemen voor Pogacar. En mijn pet neem ik ook af voor de winnaar van ons spel: Bode80! Vorig jaar organiseerde ik een divisie van de afvalkoers van die Tour en daar was het Bode die ook de winst op zich nam en dit jaar wist die opnieuw 42 teams achter zich te laten. Heel erg knap gedaan!

Achter hem zien we Coolietje op een knappe 2e plek. Geen punt minder gescoord dan Bode80 in de laatste etappe maar zijn team was net iets duurder. En ook een compliment aan Ab Normaal op plek 3. De man die van podiumplaatsen scoren in de tourspelletjes een hobby heeft gemaakt (al is de 2e plek in Scorito Algemeen toch nog niets knapper) had niet veel tijd nodig om zijn team in elkaar te knutselen. Niet gek om dan toch nog 3e te worden.

Iedereen bedankt voor de leuke berichten en complimenten. Ik heb met veel plezier de organisatie op me genomen en graag tot ziens in Spanje!

Uitslag

1 Bode80 1.190 9.333
2 Coolietje 1.190 9.564
3 Ab Normaal 990 9.687

Ab Normaal

POGACAR Tadej 3.602
YATES Adam 1.951
RODRIGUEZ CANO Carlos 810
COQUARD Bryan 675
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio 496
GEE Derek 477
GAVIRIA RENDON Fernando 366
ACKERMANN Pascal 323
BAUHAUS Phil 306
BENNETT Sam 302
BERNAL GOMEZ Egan Arley 262
LAPEIRA Paul 117
  9.687

Coolietje

POGACAR Tadej 3.602
JORGENSON Matteo 936
RODRIGUEZ CANO Carlos 810
MAS NICOLAU Enric 736
COQUARD Bryan 675
VAN GILS Maxim 636
GEE Derek 477
GIRMAY HAILU Biniam 456
GAVIRIA RENDON Fernando 366
BAUHAUS Phil 306
BENNETT Sam 302
BERNAL GOMEZ Egan Arley 262
  9.564

And the winner.... Bode80

POGACAR Tadej 3.602
JORGENSON Matteo 936
RODRIGUEZ CANO Carlos 810
GROENEWEGEN Dylan 787
MAS NICOLAU Enric 736
COQUARD Bryan 675
GEE Derek 477
ACKERMANN Pascal 323
BAUHAUS Phil 306
BENNETT Sam 302
BERNAL GOMEZ Egan Arley 262
LAPEIRA Paul 117
  9.333

VincentK

Gefeliciteerd @Bode80 en bedankt @Rabbiej. Hopelijk haal ik een volgende keer  de derde week. Is tot nu toe niet gelukt.

Bode80

Dank allen voor de felicitaties! En veel dank ook voor Rabbiej voor de uitstekende organisatie!

Na een 3e plaats in de Vuelta en de Giro in het afgelopen jaar is het weer gelukt om de Tour versie te winnen! :-)

Een team met Pogi was voor mij snel duidelijk. Er waren genoeg goedkope sprinters om uit te kiezen om dit mogelijk te maken. Met het specifieke rittenschema voor de Tour zonder een sprintetappe in de laatste 5 ritten en 3 bergritten op het eind, wilde ik minimaal 6 renners voor de bergen en max 5 sprinters.

Wat betreft sprinters viel Groenewegen tegen maar Ackermann was een fijne meevaller. Girmay voor Groenewegen was een flinke verbetering geweest. Philipsen en Pedersen paste niet in het combinatie met Pogacar (zonder opofferingen; CQ/andere renners) en leek mij ook niet nodig vanwege het ontbreken van een sprintetappe in de laatste 5 ritten.

Voor de bergen waren er verschillende opties. Ik ben deels gegaan voor de renners in vorm aan het begin van de Tour (Jorgenson/Gee) en renners die aan het eind van de Tour zouden kunnen pieken (Mas/Rodriguez). Gee en Jorgenson waren ook ideaal voor de tijdrit in de laatste etappe.

Lapeira en Bernal vooral gekozen voor de verwachte hoge pickrate en de erg lage CQ.

Ander uitgangspunt was om de CQ waarde laag in de 9 te houden vanwege de overgangsritten 17 en 18.

Vond het een erg toffe puzzel en kijk weer uit naar de Vuelta!

1 2 ... 8 9 10 11 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.