Afvalkoers Tour 2024

1 2 3 4 ... 10 11
kokkie1975

Indien nog plek doe ik graag mee

ivo001

Ik wil ook weer!

Zwiebeln

Ik doe graag mee

arviidd

Ik doe graag mee

Honger Klop

Als er nog plek is doe ik ook graag een keer mee

oli4g

ik doe weer graag mee als er nog plaats is!

Franco Bitossi

Wil wel een nobele poging wagen!

Guido Maltempi

Ik doe graag weer mee!

Minipup

Je mag mij er bijzetten als er nog plaats is

Rawolf

Ik doe graag mee

rimenno

Doe graag mee

King Kelly

Hoop dat ik nog op tijd ben, want afvallen is al jaren een doel! Ik doe graag mee. Succes met de organisatie!

vernis

ik doe graag mee

coolietje

Ik ben zeker weer van de partij, ik ga proberen 1 plaatsje beter te doen dan in de giro!

Rabbiej

Op dit moment zijn we met 39 deelnemers en hebben we nog 4 plekken vrij. Van JDV heb ik nog geen bevestiging ontvangen maar ik ga er vanuit dat die nog komt. 

Ab kwam gisteren bij mij in de lucht dat de organisatie hem niet ging lukken voor de Tour. Ik vind dat we niet een editie over kunnen slaan (en zeker geen Tour) dus heb nog weinig voorbereiding gehad. Het aantal cq-punten heb ik dan ook niet echt heel lang bij stilgestaan. Ik twijfelde om het bij 10000 te laten zoals we vorig jaar in de Tour hebben gedaan of het op 8000 te zetten zoals een beetje de standaard is en waar ook in de Giro mee is gespeeld. Uiteindelijk voor dat laatste gekozen omdat ik denk dat er weinig hele dure must haves zijn deze Tour en je anders wel alle favorieten er in kan klikken. Het gaat in ieder geval uitdagend worden dus succes!

Hopelijk is begin volgende week het grootste deel van het deelnemersveld bekend en dan zal ik ook een excel-bestand publiceren waarmee het makkelijk puzzelen en insturen is. 

Fins Els Collons

Als er plek is, doe ik graag mee.

Wienk33

Ik doe ook graag mee!

JapieJapo

Ook ik wil graag weer meedoen!

Dekenner01

Doe graag mee!

Bode80
Rabbiej
#40
Op dit moment zijn we met 39 deelnemers en hebben we nog 4 plekken vrij. Van JDV heb ik nog geen bev...

Veel dank dat je het wilt organiseren!

Wie must haves zijn is toch ook afhankelijk van het budget? Met een krap budget zijn de koopjes must haves. De top 9 van de CQ ranking zijn allemaal duur en interessant om te nemen.
Met een krapper budget heb je minder top 10 kandidaten en kan het spel vrij snel over zijn als jouw topper ziek wordt of valt. 
Met een ruimer budget kan je dus meer top 10 kandidaten voor de sprint en het AK kiezen en ben je minder kwetsbaar voor uitvallers.

Maar goed. I rest my case. ;-)

 

 

Laatst gewijzigd
Nijmos

Vanwege inlogproblemen ook per email geprobeerd aan te melden. Maar nu lukt inloggen wel dus alsnog. Ik doe graag mee als het nog kan. Anders graag (eerste?) reserve. Tweede reserve laat ik graag aan iemand anders. Als ik meedoen wil ik er ook tijd in steken en dat doe ik alleen bij serieuze kans op deelname. 

sporting63

Indien nog plaats doe ik graag mee

Rabbiej

Nijmos en sporting63 jullie zijn de eerste 2 op de reservelijst. Aanmelden kan nog steeds maar deelname is niet langer meer gegarandeerd.

Ik heb vanavond eens een blik geworpen op het deelnemersveld en de CQ-waarden die de renners hebben. Daarbij zijn er op dit moment 22 renners met een CQ-waarde boven de 1000 punten. De huidige gemiddelde CQ-waarde is 638 punten (al zal die nog wel wat zakken als er meer renners bekend zullen worden). 

Als ik dit vergelijk met de Giro dan waren daar slechts 4 renners boven de 1000 CQ-punten grens en was de gemiddelde CQ slechts 287 punten. De Tour vorig jaar had 17 renners boven de 1000 CQ-punten grens en had een gemiddelde CQ van 465 punten.

Belangrijk: Gezien deze constatering heb ik besloten het maximaal aantal te gebruiken punten te verhogen tot 10.000. Ik heb dit ook aangepast in de startpost.

Uiteraard staat het je vrij om alsnog maar 8000 punten te gebruiken ;)

Laatst gewijzigd
pirazzi

Het concept kennen de meesten intussen: je krijgt punten van de CQ ranking 2023, en hiermee maak je een team aan van maximaal 12 renners.

Dit is een citaat uit de openingspost of startpost. Zou tussen de woorden "krijgt" en "punten" niet 10.000 moeten staan dan?

 

Edit: Oké het staat er onder:

– het budget deze tour is vastgesteld op 10.000 punten

Laatst gewijzigd
Malathion

Graag op de reservelijst 

1 2 3 4 ... 10 11

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.