Afvalkoers Tour 2024

1 2 3 4 ... 10 11
Rabbiej
Arry1338
Er staat in de openingspost dat de deadline om in te dienen morgenavond 0:00 is. Lijkt me dat dat va...

Deadline is vanavond ja. 29-06-2024 om 00:00. Al kan ik er ook 28-06-2024 om 23:59 van maken.

Carbon ros

Team is verzonden! Met al die toppers voelde 10.000 punten nog steeds krap, ben benieuwd naar de inzendingen. Sta vrij vaak laag in de cq x unieke renners statistiek, doe het niet met opzet maar lijkt me grappig als ik weer een uniek team heb!

Bode80

Mijn team heb ik ook verzonden!

Limal

Team Limal is ook aan de start verschenen. Bij de Giro was er één cruciale vraag: Pogi wel of niet? Nu was het een veelvoud van vragen... Benieuwd naar de teams. Veel plezier allemaal!

Rabbiej

We zijn in ieder geval compleet. Alleen van dekenner01 en JDV heb ik nog geen team ontvangen. De teams van sporting63 en jappe666 staan echter te popelen om eventueel in te vallen. Nog een kleine 10 minuten tot de deadline. Ik zal de teams straks nog plaatsen.

Christian

Heb een zwak team qua sprinters, maar het is ook minder erg nu de race niet eindigt met een sprint op de Champs Elysees. Ik ga hopen dat mijn 5 sprinters genoeg zijn om me over die etappes heen te tillen. Fingers crossed.

Rabbiej

De meest gekozen renner deze Tour is niet de grote favoriet Tadej Pogacar, ook niet de grootste kanshebber op groen Jasper Philipsen maar in dit spel is het Phil Bauhaus die in de meeste teams te vinden is. 

Hierbij de 67 gekozen renners. De teams en CQ-ranking zal ik zodadelijk in post 2 plaatsen. Later nog de unieke renners statistiek.

Renner # keer gekozen
BAUHAUS Phil 38
BENNETT Sam 36
BERNAL GOMEZ Egan Arley 33
POGACAR Tadej 33
RODRIGUEZ CANO Carlos 33
GEE Derek 22
ACKERMANN Pascal 18
LAPEIRA Paul 18
JORGENSON Matteo 17
PHILIPSEN Jasper 17
GROENEWEGEN Dylan 15
ONLEY Oscar 14
BETTIOL Alberto 13
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio 12
COQUARD Bryan 12
GAVIRIA RENDON Fernando 12
GIRMAY HAILU Biniam 12
AYUSO PESQUERA Juan 8
BUITRAGO SANCHEZ Santiago 8
CRAS Steff 8
VAN DEN BERG Marijn 8
VAN GILS Maxim 8
MAS NICOLAU Enric 7
ABRAHAMSEN Jonas 6
CAPIOT Amaury 6
HIRT Jan 6
MARTINEZ Lenny 6
PEDERSEN Mads 6
ROGLIC Primoz 6
PIDCOCK Thomas 5
CAVENDISH Mark 4
DE PLUS Laurens 4
MATTHEWS Michael 4
VAN AERT Wout 4
WILLIAMS Stephen 4
ROMO OLIVER Javier 3
VANHOUCKE Harm 3
VAUQUELIN Kévin 3
VLASOV Aleksandr 3
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves 2
ARMIRAIL Bruno 2
BILBAO LOPEZ DE ARMENTIA Pello 2
CICCONE Giulio 2
DUJARDIN Sandy 2
EVENEPOEL Remco 2
GALL Felix 2
GESCHKE Simon 2
HARPER Chris 2
MOZZATO Luca 2
SOBRERO Matteo 2
YATES Simon 2
BARGUIL Warren 1
CAMPENAERTS Victor 1
CORT NIELSEN Magnus 1
DE LIE Arnaud 1
DRIZNERS Jarrad 1
GAUDU David 1
GREGOIRE Romain 1
HINDLEY Jai 1
KELDERMAN Wilco 1
KÜNG Stefan 1
LAZKANO LOPEZ Oier 1
MEINTJES Louis 1
PEDERSEN Casper Phillip 1
VERONA QUINTANILLA Carlos 1
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas 1
YATES Adam 1

Rabbiej

Teams en CQ-ranking staan op pagina 1 post 2. Ik ga later nog eens kijken of ik de opmaak nog iets netter kan krijgen maar de informatie is er in ieder geval.

Hierbij ook nog het aantel keer gekozen renners per team waarbij we zien dat podiumvreter Bode80 hoog scoort op veelgekozen renners en ook medeorganisator Ab Normaal doet goed mee. Onderin het lijstje zien we de unieke teams van Rimenno en Pirazzi. Rimenno heeft met Vingegaard, Gaudu en Campenaerts 3 renners in zijn team die door niemand anders is gekozen. Ook Pirazzi heeft 3 unieke renners in zijn ploeg met Küng, Drizners en Casper Pedersen.

Team Som van # keer gekozen
Bode80 282
kokkie1975 277
Ab Normaal 268
VincentK 265
Coolietje 263
Christian 262
Zwiebeln 260
Guido Maltempi 258
Mr. Gert 258
ditisdavid 256
Limal 256
ivo001 254
oli4g 254
ZwiebeLD 254
Rabbiej 252
Wienk33 252
Danusz1986 251
Poeksel 251
Wielervolger 249
vernis 247
Jappe666 244
Carbon ros 242
Mithrandir 241
ZwartebroekengeIetrui 237
encanto 229
Maillot à Pois 224
JapieJapo 223
Pier Tol 218
Honger Klop 214
King Kelly 210
Arry1338 208
arjenzvob 200
Fins Els Collons 199
Bonorrie 193
bastaix 187
arviidd 186
BrackenRidgeCycling 181
Franco Bitossi 170
Sporting63 163
Rawolf 161
Minipup 154
pirazzi 132
rimenno 88

Laatst gewijzigd
opa

Jdv zit op een roadtrip in Canada. Vandaar dat die niet gereageerd heeft en ik zelf ook niet mee doe. Veel succes iedereen ! 

Limal
Rabbiej
De meest gekozen renner deze Tour is niet de grote favoriet Tadej Pogacar, ook niet de grootste kans...

Haha, een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen 😅 Net als in de Giro fout ingeschat hoeveel keer Pogacar zou genomen worden. Vingegaard was natuurlijk te onzeker, maar ik had meer teams met Roglic of Evenepoel verwacht omdat die in veel etappes nét achter Pogi kunnen eindigen. Zolang ze niet vallen natuurlijk... Wel nog nooit zo veel van de meest gekozen renners gehad, dus in de breedte zit ik vrij veilig.

Mijn inschatting wat betreft deze Tour: Pogacar gaat snel los op kop staan en vanaf dan gaat de opeenstapeling van klimritten tot gevolg hebben dat er vaak vluchters voorop blijven. De beslissing in de klimetappes zal daarom hopeliijk vaak vallen op niet-sprintende klassementsmannen buiten de top-5, of op cq. De sprintetappes zijn veel voorspelbaarder maar er missen altijd wel 1 of 2 toppers hun sprint, daarom heb ik daar zeker niet op bespaard.

Ab Normaal

Poeh. Nog zo vaak Philipsen....

Kon wel eens lastig worden zonder hem en Mads

Wielervolger

Bedankt voor de snelle verwerking Rabbiej en veel succes iedereen!

1 opmerking: de kostprijs van Bernal is toch 267 ipv 262? Hierdoor stijgt het gespendeerde budget van 33 teams nog met 5 punten wat nog voor enkele verschuivingen zorgt in die stand.

Limal
Wielervolger
Bedankt voor de snelle verwerking Rabbiej en veel succes iedereen! 1 opmerking: de kostprijs van Be...

Huh, in het bestand van Rabbiej staat 262, maar op cqranking is het inderdaad 267. Goed opgemerkt! Wie kijkt even alle rennerswaardes na? :-)

pirazzi

Een heel groot probleem is het niet want niemand komt boven de 10.000 punten uit met Bernal 5 punten meer. Encanto heeft ook Bernal dus die zou van 9.993 naar 9.998 gaan.

Rabbiej

Ik zie inderdaad een probleem en heb er ook een verklaring voor. Wanneer je op de CQ-ranking site het jaar 2023 selecteert dan toont de site inderdaad een score van 267 voor Bernal. Download je een ranking van hun site (zowel de ranking van 31-12-2023 of 01-01-2024) dan krijg je een bestand waarin Bernal 262 punten heeft. Aangezien ik gebruik heb gemaakt van het excel-bestand, heeft Bernal dus 262 punten.

Bij Evenepoel zien we trouwens hetzelfde. Als je daar op de site kijkt bij 2023 dan zie je dat hij 2939 punten 'kost'. In de excel-bestanden van 31-12-2023/01-01-2024 heeft Evenepoel 2933 punten. Zwartebroekengeletrui heeft Evenepoel in zijn team en die kost voor hem ook 2933 punten. 

Gezien de openingspost Evenepoel ook als voorbeeldrenner gebruikt is en hij daar voor 2933 punten staat beschreven ga ik voor nu geen aanpassingen aanbrengen. Ik zie dat dit een 3-tal verschuivingen in de CQ-ranking had te weeg kunnen brengen maar er zijn misschien nog wel meer renners die meer/minder kosten, en het zou me eerlijk gezegd te veel tijd kosten om dit uit te zoeken. 

Ik neem het wel mee naar de volgende openingspost om duidelijker aan te geven welke ranking we gebruiken. 

Veel plezier allemaal! Laat de Tour beginnen 😀

Laatst gewijzigd
BrackenRidgeCycling

Ik zit wel redelijk goed met mn cq score zoals gewoonlijk, ons zeeuwen bin zuinig!
Met Ayuso and Almeida niet veel gekozen renners die het voor mij moeten doen in de ITT and bergen.
Pidcock om me door de eerste 9 stages heen te slepen, Hindley and C R voor de laatste week.

Veel plezier allemaal!

Mithrandir

Bonus renner Jan Hirt is al gevallen, 3 tanden gebroken.......

Rawolf

Vrij diverse teams zo te zien. Ben benieuwd!

Limal

Cavendish op z'n minst maagproblemen (door de hitte?), dat kan meteen de eerste DNF worden voor vier spelers.

Rawolf

nu al blij dat mn WVA pick uitpakt zoals verwacht

Limal

Poeh, meteen op de hot-seat denk ik, ternauwernood gered door Bernal + Gee.

Rabbiej

De Tour is begonnen. Nog niet in Frankrijk maar nog even vanuit Italië. De voorbereidingen zijn voorbij en de kaarten zijn geschud. Vanuit Firenze reden we vandaag naar Rimini waar we op de route de nodige beklimmingen tegen kwamen. Nog nooit eerder begon de Tour met zoveel hoogtemeters als vandaag. Het parcours stelde niet teleur en er werd flink gekoerst.

De mannen van Pogacar schudden aan de boom maar toen na de 1e beklimming duidelijk werd dat alle klassementsmannen op de afspraak waren vonden ze het wel Wellentjes. Wout van Aert had zijn kaarten goed tegen de borst gehouden maar toen Visma het kopwerk overnam konden we constateren dat hij prima hersteld was.

De kopgroep met van den Broek, Abrahamsen en Madouas streden om de bergpunten en Bardet kon op 1 van de vele heuveltjes zijn aanvalsdrang niet meer beheersen. Hij was prima in orde want binnen no-time kwam hij in de buurt van zijn luitenant van den Broek. Dat die ook prima in orde was bewees hij op de laatste klim toen hij al zijn medevluchters wist te lossen.

In de laatste kilometers werd het nagelbijten tussen de 2 lichte mannen en het peloton. Ze gaven alles en uiteindelijk hielden ze 5 seconden over en zo was het Bardet met een zeer verdiende overwinning die hij zonder van den Broek nooit had weten te behalen. Knap staaltje teamwerk van DSM.

In ons spel zijn we ook vertrokken en dus nemen we vandaag ook direct weer afscheid van 2 deelnemers, want zo hard zijn we dan ook wel weer. Wie zich daar geen zorgen over hoeft te maken is nieuwkomer Mr. Gert. Hij is blij met Wout, ziet ook Pogacar voorin eindigen en scoort ook nog wat puntjes met Pidcock, Bernal en Gee en eindigt daarmee bovenaan.

Onderin zit het heel dicht op elkaar en zien we ook al gelijk een eerste CQ-duel om er in te mogen blijven. Mede-organisator Arry1338 zit aan de goede kant van de CQ-spiegel maar zal niet blij zijn met slechts 110 punten vandaag. Bernal, toch niet de renner die je opschrijft voor vandaag, red hem van een vroege uitschakeling.

Achter hem nemen we afscheid van 2 veteranen in dit spel. Maillot á Pois had alleen Bernal in de punten en dat was niet genoeg en Arry won het CQ-duel van Limal en ook van hem nemen we afscheid. Helaas heren, hopelijk hebben jullie meer geluk in andere pooltjes.

Uitslag:

Mr. Gert 930
Sporting63 870
Zwiebeln 830
Rawolf 800
arjenzvob 800
Christian 800
Coolietje 710
arviidd 700
bastaix 680
Carbon ros 680
JapieJapo 670
Guido Maltempi 630
pirazzi 630
Bonorrie 580
ZwartebroekengeIetrui 560
Rabbiej 550
VincentK 550
kokkie1975 550
Fins Els Collons 550
Jappe666 550
Franco Bitossi 550
Honger Klop 540
Danusz1986 520
ivo001 520
oli4g 430
ZwiebeLD 430
Bode80 430
Ab Normaal 430
Mithrandir 420
Poeksel 400
ditisdavid 400
Wielervolger 400
Wienk33 400
vernis 400
BrackenRidgeCycling 380
Pier Tol 350
King Kelly 270
rimenno 240
encanto 220
Minipup 120
Arry1338 110 (CQ: 9069)
Limal 110 (CQ: 9453)
Maillot à Pois 80

 

Maillot á Pois:

ROGLIC Primoz
PHILIPSEN Jasper
AYUSO PESQUERA Juan
JORGENSON Matteo
RODRIGUEZ CANO Carlos
MATTHEWS Michael
GIRMAY HAILU Biniam
BAUHAUS Phil
BENNETT Sam
ONLEY Oscar
BERNAL GOMEZ Egan Arley
ABRAHAMSEN Jonas

Limal:

ROGLIC Primoz
PHILIPSEN Jasper
JORGENSON Matteo
RODRIGUEZ CANO Carlos
COQUARD Bryan
MARTINEZ Lenny
GEE Derek
ACKERMANN Pascal
BAUHAUS Phil
BENNETT Sam
BERNAL GOMEZ Egan Arley
LAPEIRA Paul

Rabbiej
Limal
Poeh, meteen op de hot-seat denk ik, ternauwernood gered door Bernal + Gee.

Ik vrees het niet Limal...

Limal

Ojee, bij rimenno had ik Bilbao over het hoofd gezien. Slik, meteen naar huis... Dank voor de organisatie Rabbiej en veel succes allemaal!

Gelukkig heb ik nog net de allerlaatste plaats vermeden - MàP zoals wel vaker een redder in nood ;p

Laatst gewijzigd
pirazzi

Opmerkelijk dat het accent grave op de a bij Maillot à Pois bij het vette lettertype verandert in een accent aigu.

Laatst gewijzigd
1 2 3 4 ... 10 11

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.