Afvalkoers Tour 2024

1 2 ... 5 ... 10 11
Christian

Veelbelovende start zo. Pogi zal wel weer onmisbaar blijken deze Tour.

VincentK
Christian
#101
Veelbelovende start zo. Pogi zal wel weer onmisbaar blijken deze Tour.

Ook een veel belovende start van onze spelleider. Een stukje tekst bij de uitslagen maakt het spel nog leuker!

Arry1338

Pfff dit beloofd niet veel goeds. Al zijn er weinig ritten zo onvoorspelbaar als deze. 

Maillot à Pois

Ouch. Nog maar eens bewezen dat de afvalkoers me niet echt ligt.

Gekozen voor een sterke sprintkopman en spreiding in de breedte voor de klassementsritten. Ik wist dat het met name voor het openingsweekend een risico was, zeker toen ik de pickrate van Pogi zag. Ik had nog gehoopt op een meesprintende Roglic, maar toen ik zag dat dat niet het geval was, wist ik dat het klaar was.

Gelukkig een prachtige koers met dito winnaar gezien.

Succes aan allen en tot een volgende poging!

Mr. Gert

De eerste etappe gelijk winnen met nog alle deelnemers in het spel geeft vertrouwen. Als 'nieuwkomer' kan ik me goed vinden in de uitspraak van De Lie: "ik kom hier om te leren maar ga voor het hoogst haalbare" ;)

Arry1338
Mr. Gert
#105
De eerste etappe gelijk winnen met nog alle deelnemers in het spel geeft vertrouwen. Als 'nieuwkomer...

Het zou vertrouwen mogen geven als dit spel je beloond bij winst. Helaas doet het dit niet. Ik heb net zo goed gewonnen als jij vandaag, want we starten morgen beiden weer op 0. Wél zit ik met samengeknepen billen bij dit soort etappes, maar jij kan er wat dat betreft maandag ook goed uitvliegen als we gaan sprinten (zeg ik terwijl ik je team niet heb bekeken). 

Mr. Gert
Arry1338
#106
Het zou vertrouwen mogen geven als dit spel je beloond bij winst. Helaas doet het dit niet. Ik heb n...

Ik weet het, dat maakt dit nou net een speciaal spel. Het vertrouwen komt ook niet alleen vanuit dagwinst maar ook wat ik vandaag heb gezien. Met een goede Van Aert ben ik al 14 etappes save ;p 

Carbon ros

Dag 1 overleefd. Zijn toch een paar teams die Pogacar en Philipsen hebben kunnen combineren, dat kostte mij toch te veel. 

Keuzes bij mijn renners:

Pogacar: no brainer, zeker na de overmacht in de Giro. Durfde de andere AK-goden niet aan met de onzekerheid over hun vorm.

Jorgenson: voor deze prijs durfde ik het zeker wel aan. Rijdt al hele jaar stabiel en zie hem rustig top 10 rijden in de bergetappes. 

Rodriguez: zeer stabiele AK-man voor gunstige prijs. Kan ook nog wel een aardig tijdritje rijden.

Groenewegen: heeft er weer zin in. Gezien er niet gesprint wordt op de Champs, durfde ik het wel aan niet te veel sprinters mee te nemen. 

Gregoire: fan van deze jongen, maar beetje een dure wild card. Kan nog behoorlijk aankomen dus hoop met hem wat 0-punters te voorkomen

Mas: taaie jongen en rijdt ook al hele seizoen stabiele ak's. Als hij op z'n fiets blijft zitten gewoon goede prijs/kwaliteit voor de bergetappes.

Van Gils: zelfde redenen als Gregoire. Gelukkig direct gretig in etappe 1 dus hopelijk volgt er meer.

Vauquelin: multifunctioneel. Kan top 20 rijden in bergritten en kan aankomen. Kan me in een heuvelachtige tijdrit hopelijk ook nog over de sloot trekken.

Bauhaus en Bennett: beide sprinters niet de absolute top van het sprintersgilde, maar voor deze prijs kon ik ze niet laten liggen. Hebben beiden recent nog gescoord. 

Bernal: Had nog een goedkope AK/klimmer nodig. Hij mag me verbazen.

Lapeira: had hem er als een van de eerste op het lijstje, baalde wel van zijn FK. Decathlon wint overal wel, dus voor 117 luttele cq-puntjes mag hij mee.

 

Achteraf had ik wellicht een extra sprinter meegewild, hopelijk sneuvelen er al wat sterke sprintteams in de eerste week. Alvast bedankt voor de organisatie, het ziet er weer gelikt uit.

Rawolf

de kern van mijn selectie is dat Pogacar de beste is en Jumbo genadeloos hard uit hun nek lult betreft vorm WvA.

Ciccone daarachter een klimmende man die vaak nog wel sprint voor een ereplaats. Duur, maar daardoor hopelijk zn geld waard. 

Barguil en Onley heb ik voor vluchtetappes. 

Bernal en de Plus voor bergetappes vanuit het peloton. Qua prijskwaliteit verhouding vond ik dit de beste opties.

Van Aert, MVDB, Girmay en Bauhaus moeten het gaan doen in de sprints. 

Capiot en Hirt maken de selectie compleet.

 

 

 

 

Rawolf

Renner

CQ

Renner 1

POGACAR Tadej

3.602

Renner 2

VAN AERT Wout

1.981

Renner 3

CICCONE Giulio

1.014

Renner 4

VAN DEN BERG Marijn

535

Renner 5

GIRMAY HAILU Biniam

456

Renner 6

BARGUIL Warren

421

Renner 7

BAUHAUS Phil

306

Renner 8

ONLEY Oscar

302

Renner 9

BERNAL GOMEZ Egan Arley

262

Renner 10

DE PLUS Laurens

210

Renner 11

HIRT Jan

52

Renner 12

CAPIOT Amaury

10

Totaal

 

9.151

Rawolf

@carbon ros, sterk ploegje al zal je sprintteam waarschijnlijk de achilleshiel zijn. 

Vind dat je met Gregoire, van Gils en Lapeira wel erg veel renners van hetzelfde type mee hebt.

pirazzi

Er zijn  ongeveer twee ploegen met 10 punten door de 19de plaats van Carlos Rodriguez. Of dat genoeg zal zijn?

Fins Els Collons

3 met 10 pt

Rabbiej

Rit 2 in Italië. Vandaag iets meer vlakke kilometers maar ook genoeg kilometers die omhoog liepen. Vooral in de slotronden was het flink klimmen. De klim naar San Luca was vooraf al aangestipt als scherprechter en stelde niet teleur. Pogacar testte zijn benen maar in tegenstelling tot eerder dit jaar was er iemand die hem kon volgen. De winnaar van vorig jaar en een paar maanden geleden afgeschreven voor deze editie liet zien dat Pogacar deze Tour nog niet gewonnen heeft. Vingegaard was bij de les en ook Evenepoel kwam samen met Carapaz in extremis nog terug en verloor geen tijd. De rest van het veld? Die gaan meedoen voor ereplaatsen.

De klassementsmannen lieten hun benen op de San Luca wel zien maar hun ploegen vonden het niet de moeite waard om er ook een etappe voor de overwinning van te maken. De vlucht van de dag bleef vooruit en vanuit daar was het Vauquelin die de beste bleek te zijn. Mooie overwinning voor de debuterende Fransman, zijn Tour kan niet meer stuk.

In ons spel bleek deze etappe moeilijk te voorspellen te zijn. Al vond Carbon Ros het niet zo heel moeilijk. Vauqelin stond op zijn shortlist en die bleek goed genoeg voor een plek in zijn selectie, terecht zo bleek vandaag. Ook Minipup en rimenno selecteerden de Fransoos en konden zonder veel zorgen naar de etappe kijken.

8 teams hadden een renner mee in de ontsnapping maar er bleven dus genoeg ploegen achter zonder inbreng in de kopgroep en voor hen was de strijd van de favorieten een stuk interessanter. 3 van hen bleven maar zoeken naar renners die zij in hun ploeg hebben. Op plaats 19 zagen ze daar eindelijk Carlos Rodriguez. Maar ja, verder niets en voor 2 van hen is het dus einde verhaal na vandaag.

De geluksvogel van de dag is BrackenRidgeCycling, met alleen Rodriguez en dus 10 punten leek het einde in zicht maar zijn ploeg is een stuk goedkoper dan die van Bonorrie en King Kelly en daarmee mag hij door naar etappe 3. Echt gerust zal hij niet zijn richting de eerste bergetappes. Bonorrie en King Kelly dus, dat zijn onze afvallers van vandaag. Kort maar krachtig heren maar het was gewoon niet goed genoeg. Fino al prossimo (tot de volgende)!

 Uitslag

1 Carbon ros 731
2 ZwiebeLD 690
3 arjenzvob 680
4 rimenno 670
5 Minipup 600
6 Guido Maltempi 571
7 Honger Klop 570
8 vernis 570
9 Pier Tol 220
10 arviidd 210
11 Christian 210
12 Mr. Gert 190
13 ditisdavid 190
14 Ab Normaal 190
15 Wielervolger 190
16 VincentK 180
17 ZwartebroekengeIetrui 150
18 Arry1338 131
19 encanto 130
20 Jappe666 121
21 Rawolf 110
22 bastaix 110
23 Sporting63 100
24 Coolietje 91
25 Zwiebeln 91
26 pirazzi 80
27 Bode80 71
28 oli4g 70
29 Rabbiej 70
30 Poeksel 70
31 JapieJapo 70
32 kokkie1975 70
33 Mithrandir 70
34 Danusz1986 70
35 ivo001 70
36 Wienk33 70
37 Fins Els Collons 60
38 Franco Bitossi 60
39 BrackenRidgeCycling 10 (CQ: 9092)
40 Bonorrie 10 (CQ: 9847)
41 King Kelly 10 (CQ: 9936)

King Kelly

ROGLIC Primoz 2.744
BILBAO LOPEZ DE ARMENTIA Pello 1.155
JORGENSON Matteo 936
PIDCOCK Thomas 891
RODRIGUEZ CANO Carlos 810
GROENEWEGEN Dylan 787
COQUARD Bryan 675
MARTINEZ Lenny 530
GEE Derek 477
ACKERMANN Pascal 323
BAUHAUS Phil 306
BENNETT Sam 302
  9.936

Bonorrie

ROGLIC Primoz 2.744
VAN AERT Wout 1.981
JORGENSON Matteo 936
PIDCOCK Thomas 891
RODRIGUEZ CANO Carlos 810
GROENEWEGEN Dylan 787
ARMIRAIL Bruno 391
DUJARDIN Sandy 352
BAUHAUS Phil 306
BENNETT Sam 302
BERNAL GOMEZ Egan Arley 262
GESCHKE Simon 85
  9.847

Laatst gewijzigd
Arry1338

Aj, nog maar 6 teams zonder Pogacar. Lijkt dat ik toch de verkeerde beslissing heb genomen door om hem heen te selecteren. 

Bonorrie

Oeps, dat is sneller dan verwacht. 

Was ik vorig jaar nog tot het laatste weekend in de race. Nu het eerste weekend al direct exit.

Volgende keer maar weer beter dan. Iedereen nog veel succes en Arry, bedankt voor de organisatie

pirazzi

... Arry, bedankt voor de organisatie
Dat is aardig maar denk dat je Rabbiej bedoelde.

Arry1338
Bonorrie
#115
Oeps, dat is sneller dan verwacht.  Was ik vorig jaar nog tot het laatste weekend in de race....

Graag gedaan man ;)

Christian

Dank voor het verhaal weer. Carapaz kan zomaar een hele leuke pick worden.

Morgen wordt het interessant in de sprint, denk dat het dan wel enigszins duidelijk gaat worden wie ver gaan komen.

Laatst gewijzigd
sporting63

Met maar 3 sprinters zal het hoogstwaarschijnlijk eindigen vandaag voor mezelf!😔

ivo001

Ik baal wel een beetje van de keuze voor Girmay, als ze in dit soort etappes de kaart Thijssen trekken bij Intermarché. echter mag hij wel zijn eigen plan trekken? Echter zou Philipsen wel redelijk wat zekerheid moeten geven.

Ook niet helemaal rekening gehouden met de afsluitende tijdrit, al ben ik wel voor de wat beter tijdrijdende klassementsmannen gegaan, en hoop dat De Plus ook gewoon voor een plek 10AK gaat strijden, ook al heeft hij al 50s prijsgegeven.

Guido Maltempi

Ik denk dat vandaag met name duidelijk wordt wie er niet ver gaan komen 😉


Op voorhand dacht ik dat het met een budget van 10K wel een haalbare puzzel zou zijn, maar het bleek toch extreem lastig om een bevredigende balans te vinden. Het was óf een wankel sprintteam, óf een dun bezet AK team, óf Pogacar thuislaten. Uiteindelijk gekozen voor een goed gevuld sprintteam en gegokt op Pog + C-Rod + Mas + Bernal voor het AK, aangevuld met Gee waarvan ik hoop dat hij in elk geval in beide tijdritten bij de eerste 20 gaat finishen.

pirazzi

Teams met Evenepoel en Carapaz hopen natuurlijk dat die top 20 finishen vandaag. Pogacar zal het niet doen, helaas.

Carbon ros

Jammer dat er niet meer actie op de klimmetjes was, wordt direct van een overwinning naar billenknijpen.

Honger Klop

Ai. Zonder Philipsen zal ik er wel uitvliegen. 

Rabbiej

De laatste etappe die in Italië eindigt vandaag. In Turijn zou het sprinten gaan worden zodat de rappe mannen in deze 3-daagse uitstap ook nog van zich konden laten horen. Tweehonderdendertig kilometer lang, wat een zit. Je zou maar commentator zijn geweest bij deze etappe. Even leek het er nog op dat Abrahamsen weer op avontuur zou gaan maar zelfs hij hield zijn benen stil. Het was dus afwachten op de massasprint en na een kleine 5,5 uur in de wielen kwam die daar dan ook.

Helaas konden niet alle favorieten daar in meedoen. Philipsen, van Aert, Kristoff, Cavendish, zo zijn er wel een aantal sprinters te noemen die vandaag best hadden willen meedoen maar door een valpartij werden verhinderd. Er bleven echter genoeg snelle mannen over om er een mooie sprint van te maken. De sprinters zochten elkaar op aan de kant van de weg en uiteindelijk zat Biniam Girmay het beste geplaatst van allemaal. Hij liet zijn benen spreken en wist alle anderen achter zich te houden.

Het ontbreken van Philipsen in de eindsprint zorgde voor de nodige lage scores in ons spel. 17 teams hebben hem in hun selectie en als hij dan niet meedoet dan scheelt dat nogal. Mithrandir rekent niet op hem en Girmay en Gaviria presteerden uitstekend. Mede door hen scoort hij het hoogst vandaag.

Maar goed, de strijd wordt bij ons achterin gevoerd. De laatste 8 hadden allemaal Philipsen in hun ploeg, het zou dan ook goed kunnen dat ze daar niet hadden gestaan als Philipsen wel had meegedaan vandaag. Maar als telt niet in dit spel en het resultaat vandaag is hard voor nieuwkomer Honger Klop en veteraan in dit spel Pirazzi. Te weinig punten om door te mogen naar de bergrit van morgen over de Galibier. Bedankt voor jullie deelname en graag tot ziens.

Uitslag

1 Mithrandir 1.880
2 Rabbiej 1.610
3 Coolietje 1.600
4 ZwartebroekengeIetrui 1.530
5 ivo001 1.480
6 Christian 1.440
7 oli4g 1.380
8 bastaix 1.360
9 Pier Tol 1.160
10 Ab Normaal 1.130
11 Arry1338 1.000
12 vernis 1.000
13 VincentK 960
14 rimenno 960
15 Franco Bitossi 960
16 ZwiebeLD 940
17 arviidd 920
18 Rawolf 910
19 Poeksel 900
20 Bode80 850
21 Guido Maltempi 840
22 BrackenRidgeCycling 750
23 Fins Els Collons 750
24 Sporting63 740
25 arjenzvob 720
26 Minipup 710
27 JapieJapo 700
28 Carbon ros 680
29 Jappe666 660
30 Wielervolger 560
31 Mr. Gert 510
32 ditisdavid 510
33 encanto 510
34 kokkie1975 450
35 Danusz1986 430
36 Zwiebeln 400
37 Wienk33 400
38 pirazzi 370
39 Honger Klop

160

Honger Klop

POGACAR Tadej 3.602
PHILIPSEN Jasper 1.971
VLASOV Aleksandr 908
RODRIGUEZ CANO Carlos 810
MARTINEZ Lenny 530
MOZZATO Luca 444
BETTIOL Alberto 349
BENNETT Sam 302
ONLEY Oscar 302
BERNAL GOMEZ Egan Arley 262
ABRAHAMSEN Jonas 131
LAPEIRA Paul 117
  9.728

Pirazzi

POGACAR Tadej 3.602
PHILIPSEN Jasper 1.971
KÜNG Stefan 995
GROENEWEGEN Dylan 787
VAN GILS Maxim 636
VAN DEN BERG Marijn 535
GEE Derek 477
SOBRERO Matteo 334
PEDERSEN Casper Phillip 275
LAPEIRA Paul 117
HIRT Jan 52
DRIZNERS Jarrad 52
  9.833

Laatst gewijzigd
1 2 ... 5 ... 10 11

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.