Afvalkoers Tour 2024

1 2 ... 6 ... 10 11
pirazzi

Dat was het weer, tot de volgende keer! Bedankt voor de organisatie Rabbiej en succes aan de overige participanten.

Mithrandir

Leuk 1 etappe bovenaan maar hoeveel spint etappes komen er waar Philipsen niet mee sprint?

JapieJapo

Mijn team:

Pogacar, Jorgenson, Rodriguez, Gee, Armirail, Bettiol, Onley, Romo

Sprint: Pedersen, Bauhaus, Bennett, Capiot

Eerste 2 weken hopelijk doorkomen met niet teveel sprinters. Armirail extra voor de tijdritten. Ook Gee, Bettiol en Onley kunnen redelijk tijdrijden maar achteraf lijkt mijn team wat uit balans en had Onley beter Bernal kunnen zijn. 

 

 

Bode80

Van 17x Philipsen liggen er al 4 uit. Een fijne ontwikkeling voor een team zonder Philipsen. :-)

Honger Klop

Helaas bij mijn eerste deelname slechts tot en met de derde etappe volgehouden. Wel al weer veel geleerd. Zoals dat je nooit bang moet zijn om een paar extra sprinters mee te nemen. Ook al gaat dat ten koste van een ak man.

Bedankt voor het organiseren Rabbiej en tot de volgende keer!

Rabbiej

Ciao Italia, Bonjour la France. Een kort ritje vandaag over slechts 140 kilometer. Het enige probleem: er lag amper een kilometer vlak. Het was druk om in de ontsnapping van de dag te komen want er waren misschien wel kansen om vooruit te blijven. Na een tijd lukte het 17 renners om een groep te vormen. De samenwerking was echter niet optimaal en Team Pogi had andere ideeën voor vandaag. Ze wilden het Vingegaard moeilijk gaan maken en we kunnen wel stellen dat dat plan is geslaagd.

UAE was sterk. Yates viel misschien wat tegen maar Ayuso en Almeida trokken het gashendel goed over en toen Pogacar op een kilometer van de top aanzette was het alleen Vingegaard die een poging waagde om hem bij te houden. Dat lukte in eerste instantie heel aardig maar de man uit Slovenië was net iets sterker. Met een voorsprong van 9 seconden op de top begon hij aan een geweldige afdaling. Vingegaard was niet zo rap beneden en zo eindigde de Sloveen met een goede voorsprong aan de meet. Knappe overwinning.

Achterin was het aanpoten om binnen de tijdslimiet te finishen, ze mochten ruim 40 minuten verliezen en daar hebben ze er 36 minuten van nodig gehad. Jakobsen, Gaviria en Cavendish zijn blij dat er morgen een heel stuk minder hoogtemeters op het programma staan.

Bij ons in het spel was het achterin ook zweten. Zeker voor de teams die Pogacar thuis hebben gelaten. Zo zien we bijvoorbeeld Arry en sporting heel blij zijn dat Vingegaard niet zo'n beste daaldag had want met Vingegaard op plek 2 hadden ze er nog wat slechter voorgestaan. Zij zijn door goede ereplaatsen van Ayuso (voor Arry) en Evenepoel (voor sporting) veilig voor vandaag. Het klimteam van Franco Bitossi stelde op Pogacar na vandaag wat teleur dus hopelijk voor hem wat verbetering als we hele dagen in Franrkijk blijven.

De 2 teams die hun tentje mogen uitpakken en een campingplaats mogen opzoeken in de Alpen zijn minipup en rimenno. Jullie klimteam was niet goed genoeg. Better luck next time.

Uitslag

1 ZwartebroekengeIetrui 1.410
2 Mithrandir 1.350
3 Poeksel 1.310
4 Danusz1986 1.310
5 ditisdavid 1.310
6 Jappe666 1.200
7 Fins Els Collons 1.150
8 Wienk33 1.110
9 oli4g 1.060
10 kokkie1975 1.060
11 Rabbiej 1.020
12 Bode80 1.020
13 Coolietje 1.020
14 Ab Normaal 1.000
15 Christian 990
16 ivo001 990
17 Carbon ros 990
18 vernis 990
19 Pier Tol 970
20 JapieJapo 950
21 ZwiebeLD 940
22 Guido Maltempi 940
23 Mr. Gert 940
24 Zwiebeln 940
25 Wielervolger 910
26 bastaix 850
27 arviidd 840
28 BrackenRidgeCycling 830
29 encanto 830
30 Rawolf 810
31 arjenzvob 790
32 VincentK 780
33 Arry1338 740
34 Franco Bitossi 710
35 Sporting63 600
36 Minipup 520
37 rimenno 400

Rimenno

VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas 3.171
BILBAO LOPEZ DE ARMENTIA Pello 1.155
GAUDU David 849
BUITRAGO SANCHEZ Santiago 770
COQUARD Bryan 675
MATTHEWS Michael 633
VAUQUELIN Kévin 519
GIRMAY HAILU Biniam 456
WILLIAMS Stephen 369
SOBRERO Matteo 334
BAUHAUS Phil 306
CAMPENAERTS Victor 249
  9.486

Minipup

ROGLIC Primoz 2.744
YATES Simon 1.382
JORGENSON Matteo 936
GROENEWEGEN Dylan 787
BUITRAGO SANCHEZ Santiago 770
COQUARD Bryan 675
MATTHEWS Michael 633
VAUQUELIN Kévin 519
BETTIOL Alberto 349
ACKERMANN Pascal 323
BAUHAUS Phil 306
LAPEIRA Paul 117
 

9.541

Arry1338

Fijn om dit te hebben overleefd. Nu zie ik wel een mogelijkheid om als laatste niet-pogacar team af te vallen in rit 17. Tot die tijd verwacht ik niet meer dan 1 keer een Pogacar winst. De eerste keer dat hij weer wint hoop ik sporting63 en BrackenRidgeCycling voor te zijn. Daarna hopen dat het voor de vluchters is, dan kan mijn lage cq me verder brengen. De sprints vrees ik niet met de Lie, Groenewegen, Philipsen en Bauhaus 

Bode80
Arry1338
#132
Fijn om dit te hebben overleefd. Nu zie ik wel een mogelijkheid om als laatste niet-pogacar team af...

Ik zou mij ook zorgen maken in rit 7, 11, 14 en 15. Verwacht je dat Pogi achter Ayuso eindigt in de tijdrit?

Arry1338

Nee, maar ik verwacht niet dat Pogacar de tijdrit per se wint. Bij nader inzien is dat ook een gevaarlijke situatie. 

VincentK

Een aantal van mijn klimmers is nog niet echt op dreef. Moeten wel hun draai vinden voor de volgende bergetappe!

sporting63
Arry1338
#132
Fijn om dit te hebben overleefd. Nu zie ik wel een mogelijkheid om als laatste niet-pogacar team af...

Ik ben vrij zeker dat het vandaag of morgen al gedaan is voor mezelf!

 

Rabbiej

Het resultaat vandaag zal pas vanavond laat geplaatst worden. Succes aan jullie sprinters!

JapieJapo

Alleen Bennett en Bauhaus zal wel niet genoeg zijn. Balen dat Pedersen valt..

Carbon ros

12-15-16 wordt krap. Ik was echt even van mening dat ik de Manx missile had, die stond er lang op bij mij namelijk. Crossfingers...

sporting63

Ik heb juist Groenewegen en Bennet!😭

Christian

Mijn sprinters zijn niet best: 9,12,13,15,16. Maar het lijkt toch genoeg. Kwantiteit over kwaliteit zeg ik altijd maar!

Mithrandir

Mooi veilig met plaats 9,11,12,13,15 en 16 al mijn sprinters op een hoopje.

JapieJapo

6 sprinters?? Lijkt me te veel maar daar kom je wel verder mee dan ik 😉

ditisdavid

Een één-tweetje van mijn mannen vandaag, nadat de klimploeg gisteren al vijfde werd. Er zit potentie in.

Bauhaus is trouwens teruggezet dus maar goed dat de uitslag even moet wachten ;)

Laatst gewijzigd
encanto

Ik wilde dit laatste net typen. Weet iemand wat ie precies heeft gedaan? Zag in het beeld wel 20 dingen die levensgevaarlijk waren...

 

hulde voor cav. Wel heel mooi

Franco Bitossi
JapieJapo
#138
Alleen Bennett en Bauhaus zal wel niet genoeg zijn. Balen dat Pedersen valt..

Hier nog een deelnemer met samengeknepen billetjes. 

pirazzi

Was het Bauhaus die de valpartij van Pedersen veroorzaakte?

ivo001
pirazzi
#147
Was het Bauhaus die de valpartij van Pedersen veroorzaakte?

Sam Bennett ging naar links net toen Pedersen opkwam, en tikte met zijn achterwiel het voorwiel van Pedersen weg.

pirazzi

Dan zou ik niet weten waarom Bauhaus is teruggezet.

arviidd

Ik heb de laatste km nu al wel 10x terug gekeken maar het is mij een raadsel waarom Bauhaus is terug gezet. Het enigste wat ik zie is dat hij een beuk krijgt van Cavendish en daardoor Gaviria raakt. 

1 2 ... 6 ... 10 11

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.