Vuelta CQ-Biedspel 2024

1 2 3 4 ... 10 11
Arry1338

De beschikbare renners zijn ook weer aangepast aan de hand van de huidige deelnemerslijst :)

Overigens heb ik morgen een drukke dag waarbij we onze pup gaan ophalen én ik naar de tandarts moet. De updates gedurende de dag wat betreft de startlijst zullen dus achterwege blijven, en ik zal zelf ook geen bod uitbrengen. Wel verwacht ik gewoon tussen 22:00 en 0:00 ergens alles te verwerken en te delen. De dag erna begint mijn werk als leerkracht weer. Dus minder updates van mij, meer eigen verantwoordelijkheid voor jullie!

Laatst gewijzigd
ivo001

Champiussin en Hirt mogen ook schuin bij Mithrandir, en Hermans bij bij Sporting. Die is trouwens van Alpecin en niet IWA.

 

Zelf tevreden met de bevestiging van Caruso. Lipowitz was wat optimistisch, en de andere 2 gokjes wordt weer afwachten.

Arry1338
ivo001
Champiussin en Hirt mogen ook schuin bij Mithrandir, en Hermans bij bij Sporting. Die is trouwens va...

Check!

Ik ben benieuwd hoe lang Education First erover zal doen dit keer, aangezien ik 3 vraagtekens uit hun team heb gekozen. Ben wel blij met Zana en hoop dat ik met Powless en Konrad een goede zet heb gedaan. Gaudu is een twijfelgeval, maar dat is het gros van wat er over is. Als ook Carr en Narvaez starten heb ik een heel mooi team. Maar nog zoveel als als...

Als ik naar het team van Pirazzi kijk heb ik toch wel schrik. Met Yates, D-F Martinez én Vine kan hij maar zo een bollentrui en 2 top 10 mannen in zijn team hebben. En wie weet wat Schmid en Paret-Peintre gaan laten zien.

Het team van Zwartebroekengeletrui leunt niet alleen op van Aert, want ik vind dat alles wat daarbij zit mooi ingekocht is voor de hoeveelheid CQ dat ze hebben gekost. Met del Toro en Riccitello zijn in ieder geval twee talenten toegevoegd. 

Sjonge Jonge heeft met Almeida een sterke kopman, en daarnaast met Fortunato, Vacek en Bittner mogelijk super aanvulling. 

Ook opvallend vind ik dat King Kelly niet alleen Rodriguez in ronde 1, maar ook Roglic in ronde 2 wist te strikken. Hoezo gevaarlijk? Wat gaat daar nog bij komen?

BlingSagan heeft dan weer naast Rodriguez ook Vlasov en Bernal in zijn team en ook dat is interessant. Ook Ajvenema en Bastaix hebben leuke teams in mijn ogen.

Verder valt het me vooral op dat er niet echt teams zijn waarbij ik al zeker ben dat ze hoog gaan eindigen. Het is een Vuelta met veel vraagtekens vooraf, en dat merken wij in dit spel zeker ook. Er wordt op veel verschillende renners geboden, met enkel een paar superfavorieten als van Aert in de eerste ronde en slechts 10 anderen waar 5 of meer keer op geboden is. In biedronde twee was Lipowitz het populairst (8), en waren enkel Skjelmose (6) en Canal (5) ook minstens 5 keer gewild. Vervolgens Vlasov 4 keer en de rest minder dan dat. 

Ajvenema

Haha, ik was al benieuwd of je het nog zou zien arry:) zat gisteravond nog in dubio wie van dat duo ik nou het liefste zou willen... zana obv afgelopen giro, maar kron obv afgelopen vuelta. Maar het is nu al geregeld en dat is prima:)

Arry1338

Aanpassingen van Ineos en Visma zijn gedaan. De spelers met Bernal krijgen het budget beschikbaar, Arensman en Narvaez zijn bevestigd. Daarnaast staan nu Oscar Rodriguez, Kim Heiduk, Atilla Valter en Edoardo Affini erbij. Naast Bernal zijn ook Kwiatkowski en Tulett verdwenen. 

Limal

Uitstekend werk weer om alles zo nauwgezet bij te houden Arry!

Dat brengt me op een idee: kan je met die superieure organisatieskills Alpecin even helpen om hun selectie rond te krijgen? Dan weet ik of ik vervanging moet zoeken voor die dure Groves.

ivo001

AJVenema en BlingSagan vissen langs het net met Albanese die niet geselecteerd is door Arkea.

 

Mijn glazen bol had het weer juist met een bevestiging voor Konrad :)

Laatst gewijzigd
Arry1338

Helaas geen Carr en Powless, dus ga ik straks toch een nieuw bod sturen..

Arry1338

Ik heb pagina 1 nog 1 keer geupdatet voor de deadline van vanavond. Succes met een bod uitbrengen vanavond.

Ik krijg zo 'kraam'-visite, dus geen update meer voor 22:00!

Laatst gewijzigd
Arry1338

Update weer gedraaid. Rahim, doe je nog mee?
De bijgewerkte lijst van beschikbare renners komt in de loop van de avond ook. Dat zal ik hier ook melden wanneer het is gedaan. 

Guido Maltempi

Help! Ik had geboden op Vito Braet, maar nu is er een Sven Erik Bystrom in mijn team beland. Kun je hier nog even naar kijken Arry?

ivo001

Zo, voorlopig klaar. Nu nog eventjes afwachten of Vansevenant de selectie van Soudal haalt. Wel tevreden over mijn team :)

Arry1338
Guido Maltempi
Help! Ik had geboden op Vito Braet, maar nu is er een Sven Erik Bystrom in mijn team beland. Kun je...

Ik dacht dat je Bystrom liever zou willen hebben, maar oké, dan niet! Ik heb het aangepast ;)

Arry1338

Beschikbare renners aangepast!

Overigens merk ik dat er zoveel goedkope renners (en dus zo weinig duurdere renners) zijn toegevoegd aan de startlijst sinds mijn berekening dat er van wisselen naar parels weinig sprake meer zal zijn. Het is nu voor enkelen vissen uit een vijver waar maar weinig in zwemt. De berekening van de huidige 166 renners komt uit op 3826, wat dus wijst op een budget van 4000.

Nu is het met de Vuelta ingewikkeld inschatten als het allemaal zo laat duidelijk wordt. Achteraf wederom makkelijk praten, maar het maakt voor mij wel duidelijk dat in de toekomst het budget ergens tussen de 4000 en 6000 zal zweven. Dat hangt dan een beetje af van het ingeschatte startveld. Ik dacht met 5000 al laag te zitten, maar blijkbaar is dat nu niet het geval. We gaan dus het tegenovergesteld zien van de Tour in dit spel. Naderhand zullen we het maar weer moeten evalueren! Ik hoor altijd graag wat jullie ervan denken.

Laatst gewijzigd
Thomberg
Arry1338
Beschikbare renners aangepast!Overigens merk ik dat er zoveel goedkope renners (en dus zo weinig duu...

Op zich is het budget nu idd ruim. Achteraf had ik kruijswijk niet nodig haha en had ik liever andere renner genomen 

je noemde me trouwens niet gisteren, maar ik ben heel tevreden met m'n aanvallende team, waarbij ik ook nog 2 AK toppers heb. Heb er vol vertrouwen in!

Guido Maltempi

Thanks Arry! Als de ploegleiders van Alpecin en Cofidis nou ook nog even meewerken…

edit: Groves en Q.Hermans inmiddels bevestigd, nu alleen Le Coq nog en dan zijn we compleet 


Over het budget: ik had niet het gevoel dat het nu te ruim was. Op een paar renners na is er volgens mij ook nergens extreem overboden. Ik zie wel dat de top en subtop inmiddels behoorlijk leeg gevist is, als je nu nog een half team moet vullen dan wordt dat een lastig karwei. Maar eerlijk gezegd speel ik het spel liever met deze set renners, dan met allemaal goedkope koekebakkers omdat de goeie renners onbetaalbaar zijn. 4500 was nog wel te doen, 4000 was volgens mij érg krap geweest.

Laatst gewijzigd
Limal

Groves bevestigd zoals verwacht, maar toch wel goed nieuws, want in die prijsklasse is de spoeling inderdaad dun nu. Eigenlijk zijn er vele +/-1000-renners pas in ronde 3 opgepikt, dus ik volg Guido dat het budget zeker niet véél te hoog was.

Als Cofidis ook Oldani wil bevestigen ben ik best tevreden over mijn team (met nog plaats voor een opvuller). Van Aert en Groves samen zullen hopelijk voldoende punten pakken om tot de middenmoot te brengen, dan is het aan de goedkope rest om hier bovenuit te stijgen.

pirazzi

Mag worden gewisseld: Boy van Poppel (60). Zal eens kijken wat er nog te vinden is tussen 0 en 60 CQ op de startlijst.

ivo001

Compleet! Mauri Vansevenant bevestigd. 3/3 Goed gegokt 😋

Limal

Ik heb minder geluk - Oldani niet naar de Vuelta ondanks tekenen van goede vorm...

Vervanging verstuurd!

Arry1338
Thomberg
Op zich is het budget nu idd ruim. Achteraf had ik kruijswijk niet nodig haha en had ik liever ander...

Ah sorry!

het was maar op het eerste oog, en met name omdat ik blij was om te zien dat de teams aardig aan elkaar gewaagd lijken op voorhand. Dat is waar ik op hoop om zo spanning te krijgen, al is dat natuurlijk nooit gegarandeerd. We gaan het zien :)

Guido Maltempi

Le Coq is aan boord, team compleet!

 

Ploegleider Guido Maltempi:

“We hebben een uitgebalanceerde selectie waarmee we agressief willen koersen en elke etappe kunnen meedoen om de ereplaatsen. Mikel Landa is een solide kopman voor het klassement, ondersteund door schaduwkopman Tao Geogheghaoghoaghan Hart die recent nog op zijn kokosnoot is gevallen. Voor de sprints hebben we met Kaden Groves en Bryan Coquard twee kleppers die het gaan opnemen tegen Janneke, Mieke en Wout.”

 

“Over Wout gesproken: met Mathias ‘budget-Wout’ Vacek hebben we een veelzijdige renner die kan tijdrijden, sprinten en punchen, terwijl Quinten Hermans en Riley Sheehan los kunnen gaan in de vele overgangsetappes. Tot slot hebben we nog iemand mee die Vito Braet heet. Geen flauw idee wie dat is, maar na een paar bidons gevuld met Maltempi’s Wonderolie moet die ook wel wat puntjes bij elkaar kunnen fietsen. Vamos!”

jappe666

@Guido: Met Braet zou je nog wel eens punten kunnen sprokkelen, zeker gezien het gelimiteerd aantal sprinters(treinen). Is in principe laatste man voor Marit dus als die wat enthousiast uitbolt zitten wat verre ereplaatsen op die manier er zeker in. Bovendien hebben ze al aangegeven dat indien het parcours te lastig zou uitvallen voor Marit, ze schakelen naar Braet en die z'n eigen kans mag gaan. Zou dus een mooie joker kunnen worden.

Guido Maltempi

Dat stukje over Braet was een gebbetje, heb hem idd meegenomen als joker in de sprintetappes 😉

Arry1338

Update is gedraaid, nog een paar spelers die een bod moeten uitbrengen. Morgen is de laatste biedronde, daarna maken we het team vol op volgorde van hoogste budget naar laagste budget. Zie de spelregels op pagina 1 om duidelijker te hebben hoe dat werkt.

De lijst met beschikbare renners is ook bijgewerkt.

Laatst gewijzigd
1 2 3 4 ... 10 11

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.