Film, series en games topic.

« 1 2 3
Klootje Kriekeljon

Eens kijken of dit wat wordt. 

Romāns Vainšteins

Vast wel.

Gamen doe ik niet, nauwelijks gedaan vroeger en het trekt me niet. Totaal niet gevoelig voor. Vast ook met een trauma te maken dat mijn jongere zusje vroeger Prince of Persia moeiteloos uitspeelde waar ik binnen mum van tijd in spde stekels hing of door een haphek doorkliefd werd.

Romāns Vainšteins

Qua series van de afgelopen tijd zonder meer 'Ripley', dat was echt heel mooi.

Ragnar Lolbroek

Shogun 🤗

Klootje Kriekeljon

Boren jullie hier onbedoeld 2 links naar mijn favo game van de laatste jaren aan: Ghost of Tsushima.

Want Prince of Persia is de voorloper van de Assassins Creed games. AC games zijn generieke klote games geworden. AC Community schreeuwde jaren bij studio Ubisoft om een AC game in feodaal Japan. Andere studio Suckerpunch maakte vervolgens die game: Ghost of Tsushima. Classic.
Al paar jaar op de sequel aan het wachten. Kwam er afg. jaar de amuse bouche die Shogun heette. Voor liefhebbers van een setting in feodaal Japan. Vond alleen de mannelijke hoofdrol wat bleek afsteken bij de rest, wat jij Ragnar? Alle Japanse rollen echter.. WOW. 

Vazilii

Films kijk ik niet heel vaak meer, voornamelijk series via roulerende streaming diensten. Ga nog wel eens naar de bios voor Dune e.d. en het IFFR Filmfestival in Rotterdam.

Momentele HBO een maandje voor de Vuelta en pak ik series als House of the Dragon en The Last of Us mee.

Ripley was inderdaad een mooie. Shogun nog niet gezien.

Wat games betreft is het vooral turnbased tactics, grand strategy, 4X, vooral niet teveel actie 😄

Klootje Kriekeljon
Vazilii
Films kijk ik niet heel vaak meer, voornamelijk series via roulerende streaming diensten. Ga nog wel...

Ripley maar eens proberen dan. Op HBO is Sopranos ook wel aardig.

Wat speel je allemaal dan? Civ? 

Raul Alcala

Kalifat op het moment.

Na Larry en Duckhunt in de 90s nooit meer gegamed

Vazilii
Klootje Kriekeljon
Ripley maar eens proberen dan. Op HBO is Sopranos ook wel aardig. Wat speel je allemaal dan? Civ?&n...

Civ vroeger wel, maar daar was ik na 5 klaar mee. Old World, Age of Wonders4, Stellaris etc. Ook wel RPG's als The Witcher3, Fallout en Baldur's Gate3

Klootje Kriekeljon

Cool. Zag dat Civ 7 er aan komt. Stellaris jaren terug ook gedaan. 

Sinds paar maanden trotste eigenaar van OLED Steamdeck. Dikke dikke aanradert! Daar kan echt alles op, ook emulatie. Weer aan advance wars begonnen. Ook tiurn based. 

Vazilii

Ziet er zeker nice uit zo'n Steamdeck. Hoor er meer enthousiast over. Ik vind het zelf niks die consoles, handhelds enzovoorts met zo'n 'beperkte' controller. Voor mij oldschool achter buro met pc, mouse + keyboard. Te oud, eigenwijs of wat dan ook voor andere fratsen 😄

Civ7 ziet er wel weer mooi uit. Meer benieuwd naar Ara: History untold dan toch

Klootje Kriekeljon
Vazilii
Ziet er zeker nice uit zo'n Steamdeck. Hoor er meer enthousiast over. Ik vind het zelf niks die cons...

Eerlijk gezegd is het echt een ander soort gamen. Tijdje terug zo'n Chinees emulatie handheld gekocht en gemerkt hoe leuk dat eigenlijk weer was. Als je mij vraagt wat speel je nu het meeste qua genre. Dan is het RTS, turnbased strategy, 4X, god games, enz. Laat dat nou idd net iets minder spelen op de Steamdeck. Al zijn er makkelijk omwegen en extra toe te bedienen knoppen. Zoals je zegt muis, beeldscherm is het fijnste. In de praktijk speel je andere type games op de deck.

Jij wel eens zoiets al Valhein geprobeerd toevallig? 

 

Klootje Kriekeljon

Over RPG's gesproken. erg benieuwd naar deze: 

1 was heel tof. 

Vazilii

Valheim wel eens geprobeerd. Lang geleden alweer en volgens mij nog altijd in Early acces. Dan wacht ik liever tot de final release.

Kingdom Come word wel een topper ja. Staat op de wishlist.

Vazilii

Andere HBO topseries zijn natuurlijk nog Chernobyl, The Wire, True Detective en Boardwalk Empire. Die laatste 3 zelfs nog op DVD staan

Klootje Kriekeljon
Vazilii
Andere HBO topseries zijn natuurlijk nog Chernobyl, The Wire, True Detective en Boardwalk Empire. Di...

Zeker topseries. The Wire is wel wat voor Raul.

Morgen 20.00 op de Belg: Chernobyl: the Lost Tapes. 

Ben je wel eens in Crusader Kings gedoken? 

Vazilii

CK2 dan ja. Ook al wel weer een eeuwigheid geleden. Inmiddels 100 dlc erbij denk 🙃. CK3 niet

leek

Ben nu Mr Inbetween aan het kijken op disney+. Is een Australische serie over een freelance hitman die allerlei klusjes uitvoert. Komt erop neer dat ie bijna alles wel doet voor geld, maar ook wel weer een goeie kant heeft😅 Zit goeie humor in en het Australische accent is niet storend. Kijkt erg makkelijk weg. 

Il Leopardo della Primavera
leek
Ben nu Mr Inbetween aan het kijken op disney+. Is een Australische serie over een freelance hitman d...

Klinkt geinig, al heb ik geen disney+. Doet me overigens ook denken aan Léon, een van de betere films als je het mij vraagt.

Sowieo is het filmlandschap de laatste 10 jaar erg veranderd, imo in negatieve zin ten koste van series. 

Klootje Kriekeljon
Il Leopardo della Primavera
Klinkt geinig, al heb ik geen disney+. Doet me overigens ook denken aan Léon, een van de bete...

Leon tof. Idd weinig bijzonder aan films. Moet zeggen dat er ook weinig interessants op dat Disney komt.

Romāns Vainšteins

O ja, mind hunter op Netflix, dat is ook tof

Vazilii
Romāns Vainšteins
O ja, mind hunter op Netflix, dat is ook tof

Zeker! Jammer dat ze er niet mee verder mochten

Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
O ja, mind hunter op Netflix, dat is ook tof

Ik moet dan altijd aan Mindhunters uit 2004 denken, die deels in/op/rond Radio Kootwijk is opgenomen. Die is overigens niet heul goed.

leek

Oja, Leon vond ik ook een mooie film inderdaad. Er waren begin dit jaar wat geruchten dat er mogelijk toch een derde seizoen van Mindhunter komt dus wie weet. 

Klootje Kriekeljon

Gomorra seizoen 1, zoveel jaar terug, was ook een hele prettige verrassing. 

« 1 2 3

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.