Vast wel.
Gamen doe ik niet, nauwelijks gedaan vroeger en het trekt me niet. Totaal niet gevoelig voor. Vast ook met een trauma te maken dat mijn jongere zusje vroeger Prince of Persia moeiteloos uitspeelde waar ik binnen mum van tijd in spde stekels hing of door een haphek doorkliefd werd.
Boren jullie hier onbedoeld 2 links naar mijn favo game van de laatste jaren aan: Ghost of Tsushima.
Want Prince of Persia is de voorloper van de Assassins Creed games. AC games zijn generieke klote games geworden. AC Community schreeuwde jaren bij studio Ubisoft om een AC game in feodaal Japan. Andere studio Suckerpunch maakte vervolgens die game: Ghost of Tsushima. Classic.
Al paar jaar op de sequel aan het wachten. Kwam er afg. jaar de amuse bouche die Shogun heette. Voor liefhebbers van een setting in feodaal Japan. Vond alleen de mannelijke hoofdrol wat bleek afsteken bij de rest, wat jij Ragnar? Alle Japanse rollen echter.. WOW.
Films kijk ik niet heel vaak meer, voornamelijk series via roulerende streaming diensten. Ga nog wel eens naar de bios voor Dune e.d. en het IFFR Filmfestival in Rotterdam.
Momentele HBO een maandje voor de Vuelta en pak ik series als House of the Dragon en The Last of Us mee.
Ripley was inderdaad een mooie. Shogun nog niet gezien.
Wat games betreft is het vooral turnbased tactics, grand strategy, 4X, vooral niet teveel actie 😄
Ziet er zeker nice uit zo'n Steamdeck. Hoor er meer enthousiast over. Ik vind het zelf niks die consoles, handhelds enzovoorts met zo'n 'beperkte' controller. Voor mij oldschool achter buro met pc, mouse + keyboard. Te oud, eigenwijs of wat dan ook voor andere fratsen 😄
Civ7 ziet er wel weer mooi uit. Meer benieuwd naar Ara: History untold dan toch
Eerlijk gezegd is het echt een ander soort gamen. Tijdje terug zo'n Chinees emulatie handheld gekocht en gemerkt hoe leuk dat eigenlijk weer was. Als je mij vraagt wat speel je nu het meeste qua genre. Dan is het RTS, turnbased strategy, 4X, god games, enz. Laat dat nou idd net iets minder spelen op de Steamdeck. Al zijn er makkelijk omwegen en extra toe te bedienen knoppen. Zoals je zegt muis, beeldscherm is het fijnste. In de praktijk speel je andere type games op de deck.
Jij wel eens zoiets al Valhein geprobeerd toevallig?
Ben nu Mr Inbetween aan het kijken op disney+. Is een Australische serie over een freelance hitman die allerlei klusjes uitvoert. Komt erop neer dat ie bijna alles wel doet voor geld, maar ook wel weer een goeie kant heeft😅 Zit goeie humor in en het Australische accent is niet storend. Kijkt erg makkelijk weg.
Klinkt geinig, al heb ik geen disney+. Doet me overigens ook denken aan Léon, een van de betere films als je het mij vraagt.
Sowieo is het filmlandschap de laatste 10 jaar erg veranderd, imo in negatieve zin ten koste van series.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.