Film, series en games topic.

Romāns Vainšteins

Hoewel stijlvol gemaakt dat Gomorra irriteerde ik me dood aan de verschrikkelijke kutcultuur van die gasten. Ook al bij de originele film. Ik ben dus afgehaakt, intereseerde me ook allemaal geen moer hoe het ze zou vergaan, stelletje teringlijers dat het waren.

als ik Napoli beleven wil doe mij dan het werk van Sorrentino maar.

Hoe dan ook is het niet mijn ding, ik zou er nooit aarden. Heb een halfjaar in Rome gewoond en dat vond ik wel erg tof, destijds. Paar tripjes daar naar toe gemaakt maar man o man, de wazigste, mees chaotische en stuurloze dolle mafklapbende die ik ooit gezien heb.

 

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon
Romāns Vainšteins
Hoewel stijlvol gemaakt dat Gomorra irriteerde ik me dood aan de verschrikkelijke kutcultuur van die...

Ik was na paar seizoenen wel klaar met staan we weer in een kring ergens in een magazijn boos te vergaderen. Soms slaat het zomaar eens om.

Iemand dit op flix wel eens geprobeerd? Allemaal op zich staande afleveringen, beetje zoals Black Mirror. Enorme hits en misses. 

Raul Alcala

Dank voor de tip klootje. Nog meer tips graag, inclusief geweld, bloed en terreur 

Klootje Kriekeljon

Homeland heb je vast al gezien? 

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek
Klootje Kriekeljon
Boren jullie hier onbedoeld 2 links naar mijn favo game van de laatste jaren aan: Ghost of Tsushima....

Die Blackthorne vond ook minder personage ja. Maar dat kan ook aan de acteur hebben gelegen. Had soms het gevoel dat ik naar een kloon van Tom Hardy zat te kijken.

Doet mij er overigens aan denken dat ik wel zit te wachten op een nieuw seizoen van Taboo. 

Klootje Kriekeljon
Ragnar Lolbroek
Die Blackthorne vond ook minder personage ja. Maar dat kan ook aan de acteur hebben gelegen. Had som...

Ze hadden beter een andere acteur kunnen casten idd. hij deed zijn best maar bleef achter bij alle kwaliteit. Veel liefde en aandacht in die serie gestopt.

Zo'n soortgelijk project maar dan over Hernan Cortès zou mij heel gelukkig maken. Dat heeft echt alle potentie voor een episch schouwspel maar is vreemd genoeg nog niet gedaan. 

Ragnar Lolbroek

Van mij mogen ze ook wel aan een serie van Temeraire beginnen. Zal wel een prijzig verhaal worden met al die nodige special effects en kostuums. 

Klootje Kriekeljon
Ragnar Lolbroek
Van mij mogen ze ook wel aan een serie van Temeraire beginnen. Zal wel een prijzig verhaal worden me...

En met zoiets ambitieus wil je het of fantastisch gedaan zien worden of niet gedaan zien worden, toch?

 

Moest Temeraire opzoeken had hier nog nooit van gehoord. Fantasy in Napoleontijd, interessant. Ook dat Taboo is aan mij voorbij gegaan. Toevallig vd week Napoleon van Ridley Scott zitten te kijken. Dat viel me dan weer niet mee, poeh. Al zijn bepaalde scenes wel degelijk heerlijk voor het oog.

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek
Klootje Kriekeljon
En met zoiets ambitieus wil je het of fantastisch gedaan zien worden of niet gedaan zien worden, toc...

Als ze die Temeraire serie ooit maken, kunnen ze het inderdaad maar beter goed doen. Anders laat maar.

En een hoog productiebudget garandeert natuurlijk geen topserie. Zie maar Rings of Power. Daar had iedereen na 3 episodes ook wel door wie Sauron is.😏

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

oh boy 🥳

 

Raul Alcala
Klootje Kriekeljon
En met zoiets ambitieus wil je het of fantastisch gedaan zien worden of niet gedaan zien worden, toc...

In alles blijf ik ollerwets. Ridley Scotts American Gangster tig keer gezien.  De Coen broers en Tarantino grijs gekeken. Om over zwarte hiphop uit de 90s maar te zwijgen.

Il Leopardo della Primavera
Klootje Kriekeljon
Ik was na paar seizoenen wel klaar met staan we weer in een kring ergens in een magazijn boos te ver...

Ja, Love Death Robots is echt vet, althans de meeste afleveringen.

 

Een van de vetste series van de laatste tijd is wat mij betreft The Wite Lotus. Zit echt steengoed in elkaar. 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

White Lotus 2 was met name erg vernuftig en origineel in elkaar gezet. Als ex-prof in de hotellerie kon ik bijzonder genieten van de hoofdreceptionist in seizoen 1.

De Hotelreceptionisten uit Ripley waren ook allen om de vingers bij af te likken.

Klootje Kriekeljon

Hoeft van mij altijd niet te Amerikaans te worden, behalve als het smaakvol is. Trek meestal die perfecte acteurs met hun kapseltjes niet zo. Meer een filmhuis/Euro-crimi-inslagliefhebber zeg maar. Lelluke authentieke meese. Of een beetje interessant film/licht/camerawerk  (voor een amateuristisch oog)

Dus als we het over hotellerie hebben, zoiets.. gewoon omdat het lekker authentiek is:

Klootje Kriekeljon
Klootje Kriekeljon
oh boy 🥳  

Halverwege nu. Valt me niet tegen. Alleen 1 ding is heel jammer, het begint met Tenochtitlan en maakt constant gebruik van flashbacks. Ze hadden echt moeten beginnen met we komen aan. Nieuw land. Fog of war. En na een tijdje de verhalen van een mythische stad waarnaar ze op zoek gaan. Enorm gemiste kans.

Raul Alcala

"Ik ben een held als Jerry Seinfeld, ook al tel ik wel eens kleingeld."

Raul Alcala

De film in de helaas verdwenen bios op de Poelestraat in Groningen vond ik destijds meer dan fantastisch.

Romāns Vainšteins

Images, leuke bios was dat ja.

rkz bios ken je? Wel heel links...

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Ja, van horen zeggen. Rkz ziekenhuis toch? Lag toch een beetje uit de richting in zuid Zuid.

Images ja. Heerlijke tent, lekker terras ook. Toch veel meer verwonderingfilms daar dan tijdens een gemiddelde blockbuster in Pathe.

In Stadskanaal hadden we in mijn jeugd bioscoop Smoky. Bar achterin de filmzaal en iedereen had eem persoonlijke deurbel op z'n stoeltje en een bekerhouder. Als je dan drukte kwam een ober je bestelling opnemen. En er werd gerookt natuurlijk.

 

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon
Raul Alcala
De film in de helaas verdwenen bios op de Poelestraat in Groningen vond ik destijds meer dan fantast...

Ah de film van het lange Chinese voorspel en de merkwaardige naam. Ben geen Freek Vonk, maar wat doet een hurkende tijger precies? 

Als je van dat soort gedoe houdt zijn de stunts in Ong Bak ook tof. En als je nog meer Thaise dames en heren onbeschermd van steigers en stellages af wil zien naaien moet je Chocolate kijken. 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Klootje Kriekeljon
Ah de film van het lange Chinese voorspel en de merkwaardige naam. Ben geen Freek Vonk, maar wat doe...

Ahahaha, bijna een natte korte broek te pakken. Ik ga die trailers zo ff checken, klootje.

Maar om op je vraag antwoord te geven. Een hurkende tijger om te beginnen is aan het plassen natuurlijk. Nu vinden tijgers een filmpje kijken op z'n tijd ook relaxed, heb ik me laten vertellen. En wat blijkt? Match in heaven 

"Waar ruikt tijger plas naar? De urine van een tijger zou iets weghebben van vers gepofte popcorn met boter."

 

 

 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Ong bak ken ik ik. Top en tof

Klootje Kriekeljon

Eentje die nu niet meer gemaakt zou worden:

Raul Alcala
Klootje Kriekeljon
Eentje die nu niet meer gemaakt zou worden:

Met je white privilege 

Ik zal er geen gewoonte van maken

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Flauw maar leuk. 

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.