Wielermaster CQ-Spel 2025 - Divisie 1

1 2 ... 7 8 9 10 »
Arry1338

Voor mij ging het afgelopen week ook niet verkeerd. Terug op plek 3, al is de marge achter mij kleiner dan voor mij. Roglic deed het goed in Catalunya, maar ik maak me lichtelijk zorgen over Matthews en de 'subtoppers' daarachter. Die moeten wel echt iets beter gaan doen de komende maand om vertrouwen te houden in een goede afloop aan het eind van het seizoen. 

Silent Hill

Met Pedersen en Ganna in zijn team is een 1000 ptn kloof niet eens zo'n heel onrealistisch idee voor Elrio.

Jeetje ... die gaan hard !

elrio

Het gaat inderdaad erg goed tot nu toe. Deze week nog veel renners actief, daarna wordt het een stuk minder dus ik zal mijn voorsprong ook nodig hebben: Alaphilippe, Haig, Hellemose in Baskenland, Welsford, Van Poppel, Tim van Dijke in de Scheldeprijs en Pedersen, Ganna, Tim van Dijke in PR. Vooral PR hoop ik nog veel punten te scoren.

Maillot à Pois

Update na een fantastische editie van de Hoogmis.

Elrio nog steeds soeverein aan de leiding, Silent Hill en KJP volgens op respectabele afstand.

000323.png

Maillot à Pois

Naar aanleiding van de vraag van VincentK in Divisie 2 naar de betekenis van de truitjes, heb ik even op de website van esims gespiekt, want ik wist het ook niet:

• rood: leider weekklassement
  • blauw: leider dagklassement

Als je de stand dagelijks wil opvolgen, kan dat dus hier: https://www.youtour.nl/wm/stand.aspx

Rawolf

ik delete mn WF account ff tot Evenepoel terug in koers is

elrio

Mijn renners doen precies wat ze voor vorig jaar niet deden, ze winnen haast elk moment ook als ik even niet oplet! Voel me bijna schuldig (nee toch niet). Nog 189 punten en dan heb ik mijn score van vorig jaar verbetert. Hoop dat dat zondag aanstaande gebeurt.

elrio

Met de resultaten van PR heb ik nu inderdaad al 14 punten gehaald dan in het hele vorige jaar! Nu maar hopen dat mijn team het een beetje volhoudt nu de kasseiklassiekers voorbij zijn... het aantal deelnemende renners neemt wel een beetje af de komende tijd.

Silent Hill

Met deze aardige buffer lukt dat vast wel  😊

Tijd voor een nieuw blik renners vanaf nu, lijkt me ? Met vermoedelijk andere teams die er bovenaan gaan bijkomen.  

Maillot à Pois

Een update van de stand na Parijs-Roubaix.

De voorsprong van elrio is intussen echt wel riant te noemen, dus voor ons en voor de spanning in het spel is het goed dat Pedersen en Ganna even een pauze inbouwen. Weekwinnaar is Mithrandir - dankzij Mathieu van der Poel schuift hij op naar het podium. Maar ook die puntenbron droogt nu even op natuurlijk. We zien ook nog een flinke sprong van Joske47 dankzij Joao Almeida. 

Rawolf zal ongetwijfeld uitkijken naar de comeback van Evenepoel aanstaande vrijdag, om hopelijk binnen enkele weken die rode lantaarn aan iemand anders te kunnen doorgeven.

Maar bij wie zit Tadej Pogacar eigenlijk, de renner die al het meeste punten scoorde in 2025 en zijn voorsprong de komende tijd normaal alleen maar zal uitbreiden? Die vinden we terug bij SvenVDB op plek 15 - die zal zijn andere renners dus even duidelijk moeten maken dat Tadej ook niet ALLES alleen kan 😉

000329.png

Limal

Bedankt Maillot!

Ik hoop op puntjes voor Healy en (eindelijk eens) Van Gils in de heuvelklassiekers, maar verwacht niet meteen een grote opmars. Ergens in de middenmoot eindigen lijkt het hoogst haalbare dit jaar.

Mithrandir

MvdP heeft tot nu toe bijna de helft van mijn punten gehaalt. Ondanks de mooie 3e plaats in de tussenstand vind ik dat toch zorgwekkend. Hij is weer aan het mountainbiken dus zal voorlopig niet veel punten halen.

KJP

Goed dat de heuvelklassiekers en grote rondes eraan komen. Daar zouden Ayuso, Skjelmose, Van Eetvelt en Lipowitz het gat toch wat kleiner moeten kunnen gaan maken. Zeker als bijvoorbeeld Tulett ook goed blijft rijden.

Arry1338

Zimmermann gaat onverwacht stiekem wat puntjes voor me oprapen in de Abruzzen, lekker. Ik verwacht er alleen de komende tijd even niet zoveel van. Dat gaat dan voornamelijk over de heuvelklassiekers. In de Giro moet Roglic mij punten gaan opleveren. 

Silent Hill

Rawolf is er aan begonnen 😊

Rawolf

hoppa eens kijken hoeveel we er nog kunnen oprapen de komende maanden

Limal

Haha, welcome to the party, Rawolf! 

Even dacht ik dat ik vrij onverwacht ook wat punten zou meegraaien, maar Baudin had de pech dat ze achter hem nooit gestopt zijn met rijden voor plaats 3. (had in het Baskenland ook al goed werk verricht voor Healy)

King Kelly

Geachte lezer, bij deze wordt aan u voorgesteld de wielerploeg onder leiding van King Kelly, die komend seizoen uitkomt in het WIELERMASTER CQ-SPEL 2025 – DIVISIE 1.

Ploegleider Kelly, inderdaad, vernoemd naar de roemruchte Sean Kelly, is in zijn 5e seizoen als eindverantwoordelijke wederom verzekerd van de steun van sponsor King Pepermunt. Onder het motto “eens moet het goedkomen” blijft de sponsor, tegen beter weten in, geld storten in de bodemloze put die Kelly gegraven heeft. Hij heeft echter direct een succes te pakken. “Het team doet dit jaar mee in divisie 1” vertelt hij trots. “Blijkbaar had het team vanwege structureel goede resultaten recht op promotie; het was me eerlijk gezegd een beetje ontgaan”.  

De supervisor van de ploeg, de immer wat zure Greg Fignon, meent direct te moeten ingrijpen. “Kelly heeft puur geluk gehad vanwege de herindeling van de divisies. Het heeft niets te maken met goed beleid. Of structuur. Of kennis. Al die zaken ontbeert Kelly in hoge mate”. Dat het niet botert tussen de sympathieke Ierse ploegleider en de Franse filosoof is de kenners niet ontgaan. Fignon heeft vanuit King Pepermunt de taak gekregen om Kelly naar een hoger niveau te begeleiden. “Maar hij heeft zelf geen enkel niveau” sneert Kelly over Fignon. En hij vervolgt “doordat we er nu pas achter zijn gekomen dat we in divisie 1 rijden, hebben we maandenlang tevergeefs naar de resultaten van de ploeg gezocht in divisie 2. Daarmee is kostbare tijd verloren gegaan om de renners goed te instrueren voor de wedstrijden”. Fignon schampert “de instructies die nodig zijn, die moeten van de fysio- of andere therapeuten komen”.

Daar heeft hij gelijk, want het team kampt met meerdere blessures. Niklas Behrens viel hard, en verzamelt inmiddels DNF. Pas in de Ronde van Slovenië, begin juni, maakt hij zijn rentree.

Pascal Ackermann viel over een vluchteheuvel in de Tirenno en lag er daardoor ruim twee manden uit. Benoît Cosnefroy had onduidelijke kalchten en heeft in seizoen 2025 nog geen race gereden, mogelijk gaat hij in Romandië zijn eerste meters maken. Ook Fernando Gaviria kwam nog amper in actie, en behaalde geen noemenswaardige resultaten.

Datzelfde is van toepassing voor Attila Valter, van wie in de Strade en de Ardennen Klassiekers meer verwacht werd. Zijn teamgenoot Simon Yates doet ook een duit in het zakje, met een vooralsnog anoniem seizoen.

Ploegleider Kelly is zeer tevreden over Thymen Arensman. Mooie resultaten, 4e in Valencia, 3e in Parijs-Nice en 2e in de Tour of the Alps. “Als die serie doorzet, wordt hij 1e in de Giro!”, steekt Kelly zijn enthousiasme niet onder stoelen of banken.

De overstap van Alexey Lutsenko naar bejaardenhuis IPT maakt dat Kelly vol verwachting uitziet naar de Tour. “Daar gaat hij top 10 rijden, prima voor zijn niveau. De vierde plek in Coppi e Bartali is een goed signaal”. In diezelfde koers was jongeling Jarno Widar goed bezig met een tweede plaats in een etappe en de winst in de junioren versie van LBL liet weer zien dat dit talent een grote toekomst tegemoet gaat. “Ik maak me wel zorgen over zijn begeleiding door Lotto” zegt Kelly. “Mee eens”, zo geeft Fignon aan, “dat team laat met het vertrek van Van Gils en de mentale breakdown van De Lie zien een poel te zijn van verderf, die de vergelijking met jouw beleid moeiteloos kan doorstaan”.

Bij UAE worden de verrichtingen van Pablo Torres nauwlettend gevolgd. Zijn 3e plaats in de Giro d'Abruzzo was veelbelovend. Supervisor Fignon blijft kritisch “met Widar en Torres heeft Kelly twee toppers ingekocht. Dat wil zeggen, toppers in het seizoen 2029, dus over 4 jaar. Hij is er te snel bij, en heeft veel te veel betaald voor deze groeibriljanten”.

Die fase is Lorenzo Fortunato ontgroeid, maar hij laat wel wat briljante dingen zien in 2025. Zo was hij derde in de Faun-Ardèche Classic bijvoorbeeld. En net als andere Astana renners is hij duidelijk bezig met punten sprokkelen. Dat doet Tim Merlier ook. Hij wint het WK voor sprinters (de Scheldeprijs) en gaf sprintles in de AlUla Tour, UAE Tour en Parijs-Nice. “Voor sprinters is mijn team altijd plek”, aldus een trotse Kelly.

Dat er nog geen topnotering in divisie 1 is, is wat Kelly betreft een kwestie van tijd. Hij ziet de Giro d’Italia, waar Yates, Arensman, Fortunato en Gaviria starten, met vertrouwen tegenmoet. “Dat moet de broodnodige punten gaan opleveren”, aldus de teammanager.

De befaamde wielerjournalist Raymond Kroon van Wielerflits.nl nuanceert dat optimisme. “Kelly heeft als tactiek ‘hoop doet leven’, en vooralsnog levert dat niet een hoop punten op”. Toch geeft Kroon het team wel een kans op een klassering. Hij stelt “bij het WIELERMASTER CQ-SPEL 2025 – DIVISIE 1 zal elk team punten halen en op de ranglijst zal King Kelly wel een plek krijgen”. Zijn collega Karsten Jacobs, die voor Eurosport het wielerseizoen gaat volgen deelt die mening. Hij geeft aan “het is mooi dat een gerenommeerd bedrijf als Sara Lee, via haar merk King Pepermunt, in de wielersport investeert. King heeft gedurende de voorgaande seizoenen blijk gegeven van een stijgende lijn qua prestaties. Als je onder het 0 punt begint, dan zorgt elk puntje voor een goed resultaat, op papier”. Kroon vult aan “we mogen verwachten dat Kelly zich in seizoen 2025 verder gaat ontwikkelen. Dat is een mooi doel om naar uit te kijken, zeker als het een positieve ontwikkeling zal zijn. Waar we overigens niet op rekenen”.

Want zowel Jacobs als Kroon stellen dat King Kelly vanwege matige resultaten komend seizoen mogelijk geen contract meer krijgt van King Pepermunt. “Dan moet hij vast de pijp aan Maarten Ducrot geven” schateren de beide erkende wielervolgers in koor.

Silent Hill

Zo, het voorjaar zit er op. Tijd voor een tussentijdse evaluatie ?

En wat meer kan ik zeggen dan: het sprookje blijft maar duren. Na de blitzstart in TDU dankzij Jhonatan Narvaez, hield Team Silent Hill zich meer dan staande tussen alle toppers. Geen Pogacar of MvdP in het team, geen Pedersen, Merlier of Philipsen ... maar wel een team waar de sfeer goed zit, waar vrank en vrij gekoerst wordt, waar het wielerplezier en de goesting er van afspat.

Met als absolute held: Neilson Powless ! Niet alleen de grootste puntenpakker binnen het team, maar reed zichzelf de geschiedenisboeken in door in DDV het verhaal Stannard netjes over te doen. Historische beelden. En een pak punten natuurlijk, goed voor een 13de plaats op de huidige CQ-ranking.

Die andere puntenpakker, Antonio Morgado blijft het ook prima doen. Minder opvallend dan in de voorbereidingsperiode, maar een podiumplaats in de Brabantse Pijl zorgt ervoor dat hij bovenaan blijft meedraaien in die ranking: goed voor plaats 25, net achter ploegmakker Narvaez.

En dan toch wel de renner naar mijn hart: Andrea Bagioli. Blijft zich maar wegcijferen voor het team, om alsnog ereplaats na ereplaats te behalen. Podium in GP Indurain, 6de plaats LBL ... beetje per beetje goed voor 334 punten en zijn prijs al lang meer dan terugverdiend. De Kleine Held zou een mooie bijnaam zijn.

Allemaal goed voor een 3de plaats algemeen. Goed ? Dat zal wel. En daar genieten we beter van, want de bezetting voor de Giro is aan de magere kant: enkel Joshua Tarling lijkt aan de start te staan. All in gaan in de twee tijdritten en het best verhopen.

Al lijkt damage control toch het doel de komende twee maanden.

Laatst gewijzigd
elrio

Mijn voorjaar is natuurlijk meer dan goed geweest. Pedersen, Ganna, Vauquelin, Welsford en De Plus hebben boven verwachting gepresteerd. Higuita is eindelijk terug na zijn botbreuk en eindigde gister voor Evenepoel in de koninginnerit van Romandië! Echte tegenvaller tot nu toe is Alaphilippe, die het moet hebben van telkens 5 punten omdat ie meedoet aan een WT wedstrijd...

De giro slechts 1 deelnemer uit mijn team, maar het is dan wel weer Pedersen. Dus er komen tijden voor mij aan dat ik niet zoveel punten ga scoren. Hopelijk heb ik ondertussen een goede ronde van Hongarije met Welsford, Van Poppel en Higuita.

Maillot à Pois

Voor de spanning is het maar goed dat elrio maar één deelnemer heeft in de Giro. Hij heeft immers nog steeds een straat voorsprong op de eerste achtervolgers. Achter hem troept het aardig samen in de top-10, met relatief kleine verschillen. Joske47 plaatste een flinke tussensprint en is nu onze runner-up, dankzij Joao Almeida. Onderin is het Rawolf eindelijk gelukt: hij geeft de rode lantaren door aan Wielervolger. Maar voor hoe lang, nu Remco weer een trainingsblok inlast?

000347.png

Arry1338

Ik ben benieuwd wat Roglic, Mozzato, Aleotti en Scaroni voor mij gaan verzamelen in de Giro. Zeker wel kansen op een mooie sprong richting elrio, maar niets is zeker natuurlijk...

elrio

Als je een renner hebt die meedoet aan de Giro, kan je na 1 rit niet veel meer vragen dan dit.

1 2 ... 7 8 9 10 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.