Wielermaster CQ-Spel 2025 - Divisie 1

1 2 ... 8 9 10 11 »
elrio

Kunnen we gewoon niet nu het klassement opnemen van de ronde van Zwitserland en de laatste ritten achterwege laten?

Maillot à Pois

Ook nog even de stand in dit spel delen bij aanvang van de Tour. elrio  leidt nog steeds met een riante voorsprong van meer dan 1200 punten. Goed dat Mads even pauze neemt nu. Daarachter staat alles dichter bij elkaar en zien we geregeld positiewissels.  Homme en Joske47 vervolledigen het virtuele podium.

000430.png

elrio

De tour is zo zo gegaan. Higuita en Vauqelin hebben goed gepresteerd en de punten gescoord die ik gehoopt had. Alaphilippe had ik iets meer van verwacht na zijn goede optreden in Zwitserland, hij dacht zelf ook beter gepresteerd te hebben... Het uitvallen van Ganna en Haig in een vroeg stadium was natuurlijk erg jammer en het kindjes van Van Poppel zorgde voor nog een uitvaller, maar ik snap dat bepaalde dingen gewoon belangrijker zijn in het leven. Zeker Ganna had ik best wat punten binnen zien halen in die eerste week.

elrio

De tour is zo zo gegaan. Higuita en Vauqelin hebben goed gepresteerd en de punten gescoord die ik gehoopt had. Alaphilippe had ik iets meer van verwacht na zijn goede optreden in Zwitserland, hij dacht zelf ook beter gepresteerd te hebben... Het uitvallen van Ganna en Haig in een vroeg stadium was natuurlijk erg jammer en het kindje van Van Poppel zorgde voor nog een uitvaller, maar ik snap dat bepaalde dingen gewoon belangrijker zijn in het leven. Zeker Ganna had ik best wat punten binnen zien halen in die eerste week.

Laatst gewijzigd
Arry1338

Ik had een wat tegenvallende tour. Even zag het ernaar uit dat Roglic nog wel 3e kon worden, maar dat bleek voor hem niet belangrijk genoeg. Zimmermann viel helaas hard, Romeo liet zich zien maar haalde weinig punten. Bittner.. deed die mee? Kuss, Burgaudeau en Leknessund reden helaas vooral in dienst... ow ja en Matthews moest net voor de start forfait geven. Ach ja!

Joachim

Goeie Tour voor mij met ritzeges en groen voor Milan en 6e plek in GC voor Tobias Johannessen. Die laatste had helaas een knieblessure in het voorjaar en koerste na Milaan - San Remo lange tijd niet, maar dat hij plots een goede klassementsrenner geworden is en zo pak punten scoort in Dauphiné en Tour is wel een onverwachte meevaller. Storer reed ook een goede en vooral heel aanvallende Tour, helaas heb ik daar CQ-punten gewijs veel minder aan dan dat hij anoniem top 15 in het klassement gereden had.

elrio

Na een best goed verlopen Vuelta (2x rit met Pedersen en Ganna, groene en witte trui) en ook nog een opsteker met Alaphilippe in Quebec, heb ik voor het eerst in mijn lange CQ-carriere de magische 7000 punten barriere doorbroken! Ik heb het idee dat veel van mijn renners een punt achter het seizoen hebben gezet, dus hopelijk heb ik genoeg marge opgebouwd.

Maillot à Pois

De stand na de Vuelta:

000488.png

hofsje

Stand valt me nog reuze mee 

Philipsen aardig wat verlies ,prima Vuelta 

Gaudu begon goed in de Vuelta daarna stuk minder 

Ciccone had ook goede weken daarna helaas ook minder wel een prima jaar

Gall 2x top 10 in GT is gewoon goed 

De andere redelijk wisselend waarbij ook wat pech dat Ewan zo vroeg al stopte 

Rahim Vlasblom
admin

Daar heb ik een flinke sprong gemaakt opeens... de Vuelta was natuurlijk ook een prima ronde voor mij. Kijken of ik het Elrio nog lastig kan maken in deze laatste maanden.

elrio

Het seizoen neigt naar het einde en ik heb mijn voorsprong vast kunnen houden, met hier en daar nog een aardig resultaatje. Deze week komen nog 3 van mijn renners in actie in de rondes van Guangxi (Higuita) en Holland (Van Poppel en Tim van Dijke) en dan zijn mijn renners klaar.

De vraag is of ik ook nog de overwinning algemeen binnen kan halen tegen het team van Zwartebroekengeletrui. Voor hem gaan Milan en Gualdi nog de Japan cup, Teuns de Giro del Veneto en Veneto Classic en De Schuyteneer de Tour of Quangxi rijden. Ik sta slechts 42 punten voor. Geen enkele van de renners is favoriet voor een van de koersen op misschien Milan voor de Japan Cup na (hoewel het misschien te zwaar is). Dus het gaat op sprokkelen aankomen.

esims6.0

Ik sta slechts 42 punten voor.

Volgens mij meer beren op de weg als ik het vandaag zie.

ditisdavid

Zie ik dat nou goed? Ben ik echt na het grootste deel van het jaar in de onderste regionen gestaan te hebben op de allerlaatste dag de toptwaalf, en daarmee de plekjes die toegang geven tot divisie 1, in geslopen?

Limal
ditisdavid
Zie ik dat nou goed? Ben ik echt na het grootste deel van het jaar in de onderste regionen gestaan t...

Ik heb niet naar alle andere ploegen gekeken, maar met Martinez, Baudin, Penhoët, Bonneu en Vermeersch heb ook ik nog een stevig eindsprintje ingezet ;p

Maillot à Pois

Het seizoen zit erop, en we hebben dus een eindstand.
Oud-organisator elrio is een duidelijke winnaar - proficiat!
Hij is ook de enige in deze divisie die zijn geinvesteerde budget van 7000 CQ terugverdient.

De eindsprint van Limal is inderdaad nóg indrukwekkender dan die van ditisdavid. Hij vecht zich in de laatste week van  plek 16 naar plek 10. Hofsje en BlingSagan worden naar de tweede kolom verdrongen. Zelf blijf ik nog nét in de linkerkolom. Dat heb ik te danken aan Brennan, want voor de rest deden mijn picks het zéér matig dit jaar.

Organisator Arry1338 gaat eerstdaags communiceren over de editie van 2026.

000517.png

elrio

Het jaar zit erop. Ik kan terugkijken op een heel succesvol jaar, hoewel ook mijn team een aantal tegenslagen heeft gekend. Laat ik eens vergelijken wat ik aan het begin van het jaar heb geschreven en zien in hoeverre mijn voorspellingen klopten:

1. Mads Pedersen 2232 (1700) verwachting 1700

Mads heeft zich als een absolute kopman gedragen. Heeft het hele jaar door punten gescoord en scoort maar liefst 532 punten boven mijn verwachting, wat natuurlijk heel goed is voor een renner die al 1700 kost.

2. Danny van Poppel 552 (423) verwachting 450

Begon dit jaar wat langzaam, moest veel knechten en gele kaarten pakken, maar nadat hij het rood-wit-blauw mocht aantrekken is ie goed losgekomen en hij is ook degene die op de laatste dag van mijn seizoen nog victorie mocht kraaien. 102 punten boven de verwachting!

3. Kévin Vauquelin 1361 (813) verwachting 800

Samen met Mads de dragende kracht van het team. Scoort een stuk hoger dan de verwachting en dat zelfs met een stom ongeluk direct na de tour, waardoor hij geen najaar heeft kunnen rijden, tjokvol met wedstrijden die hem als gegoten zitten. Even goed kan ik niet klagen met 561 punten meer dan verwacht.

4. Filippo Ganna 1030 (725) verwachting 900

Begon ijzersterk aan het seizoen, maar raakte een beetje aan de kwakkel na een vervelende val in de eerste etappe van de tour. Hij heeft nog wel wat puntjes hier en daar gepakt, maar er blijft wel een 'wat als' gevoel over. Evengoed 130 punten boven de verwachting.

5. Sergio Higuita 283 (570) verwachting 650

Sergio, sergio toch. Een stuk minder gepresteerd dan verwacht. En dat in een team waar bijna iedereen flink veel punten scoorde. Hij heeft als excuus natuurlijk dat hij het begin van het seizoen niets gereden heeft met een blessure, maar evengoed had ie nooit aan de verwachting kunnen voldoen. Een zware onvoldoende met 363 punten onder de verwachting.

6. Matthew Riccitello 576 (550) verwachting 650

Matthew maakte zijn seizoen goed in de Vuelta, nadat hij ook de Sibiu tour had gewonnen. Toch had er meer in gezeten als hij niet lelijk gevallen was in de ronde van Zwitserland en als hij wat beter zijn ploeg had uitgekozen waardoor hij in het najaar nog een wedstrijd had kunnen rijden. Daardoor 74 punten onder mijn verwachting gescoord.

7. Tim van Dijke 112 (147) verwachting 400

Voor mij eigenlijk de grootste tegenvaller. Sergio en Julian hebben ook niet goed gescoord, maar dat waren toch best wel een beeje gok. Maar Tim had alles mee om een goed seizoen te draaien. Ook geen grote blessures, gewoon niet zo goed gepresteerd als verwacht. 288 punten onder de verwachting.

8. Julian Alaphilippe 721 (1130) verwachting 1000

Ik wist dat dit een grote gok was en af en toe liet hij ook hele goede dingen zien, vooral Quebec en Zwitserland en die rit die hij in de tour won (o nee, de rit die hij dacht gewonnen te hebben in de tour) natuurlijk. Maar uiteindelijk was het niet genoeg om aan de verwachting te voldoen, maar ergens is hij me niet tegen gevallen. 279 punten onder de verwachte 1000 punten.

9. Laurens de Plus 229 (386) verwachting 400

Voor mij de meest mysterieuze renner in mijn team. Reed heel goed voor zijn doen, pakte overal waar hij reed punten, tot hij in Zwitserland viel en uitstapte. Daarna heb ik nog geprobeerd uit te vinden wat er aan de hand was, maar daarna heeft hij geen wedstrijd meer gereden. Met een half seizoen 229 punten is niet slecht, maar het had een heel seizoen moeten zijn. 171 punten onder de verachting.

10. Sam Welsford 318 (318) verwachting 600

In mijn stukje aan het begin van het seizoen schreef ik dat hij seizoen 2024 als een raket begon en daarna geen punt meer scoorde. Dit jaar deed hij precies hetzelfde, hij stond in april al op de 318, maar vanaf dat moment alleen maar DNF's en lage klasseringen. Het is waarschijnlijk de aard van het beestje. Dus 282 punten onder verwachting.

11. Jack Haig 116 (238) verwachting 300

Aan het begin van het jaar dacht ik dat hij nog wat zou presteren, maar het is denk ik gewoon op bij Jack. Hij heeft wat mindere ereplaatsen gereden en veel WT-koersen uitgereden en daar zijn punten gescoord, maar nooit iets heldhaftigs gepresteerd. Dus een zeer terleurstellende 184 punten onder verwachting.

12. Asbjorn Hellemose 103 (0) verwachting 25

Asbjorn heeft een stuk beter gereden dan de verwachte 5 WT-koersen uitrijden. Hij was een actieve renner en ik heb ook menigmaal zijn naam in een kopgroep zien staan (hoewel die kopgroepen bijna allemaal gedoemd waren te mislukken). Maar in ieder geval heeft hij het geprobeerd in tegenstelling tot andere renners in mijn team. Zijn topprestatie was een 7de plek in de ronde van Oostenrijk! Daardoor een dikke 75 punten boven de verwachting.

Als ik dit stuk zo schrijf, valt me wel op dat mijn score waar ik heel tevreden over ben, laat dat duidelijk zijn, nog een stuk hoger had kunnen uitvallen. Mijn totale verwachting was 7875 punten en daar ben ik met mijn 7633 maar net onder gebleven. En in mijn vooruitblik had ik als 20% van die 7875 afgetrokken voor onvoorziene gebeurtenissen, maar die had ik eigenlijk niet nodig. Heb zin in de nieuwe biedingen!

Arry1338

Allereerst wil ik Esims bedanken voor de presentatie op zijn website. We hebben een jaar lang mogen genieten van overzichtelijke standen en tijdelijke updates!

Daarnaast wil ik uiteraard alle deelnemers, maar in het bijzonder Maillot a Pois bedanken voor de hulp bij het heropstarten van het spel. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen dat dit spel een stille dood zou sterven.

Daarop aansluitend heb ik nieuws. We zijn bezig een website te bouwen waarop verschillende wielerspellen moeten worden aangeboden. De allereerste prioriteit is de ontwikkeling van dit specifieke spel. We zijn druk bezig met de opzet van de database en alles wat erbij komt kijken om dit spel volledig via de website te kunnen spelen. Van bieden tot resultaten, statistieken en overzichten. Hier zal ik, wanneer mogelijk, meer duidelijkheid over geven. 

Zoals in het begin van het seizoen aangegeven zullen alle spelers die de top 12 behalen een plek bemachtigen in de 1e divisie. Mochten er spelers zijn die afzien van deelname dan zullen de plekken worden aangevuld aan de hand van de behaalde score in dit seizoen. Nieuwe spelers sluiten vervolgens onderaan aan in de 2e divisie. Mocht het storm lopen dan is het zelfs mogelijk dat er een 3e divisie ontstaat. Voor seizoen 2026 is dit de verdeling;

Divisie 1:
1. Elrio
2. SvenVDB
3. Rahim
4. Joske47
5. Arry1338
6. Mithrandir
7. KJP
8. Pier Tol
9. Bbflood1
10. Limal
11. Maillot a Pois
12. Ditisdavid
13. Zwartebroekengeletrui
14. Leukefans
15. Sporting63
16. VincentK
17. Jo0dj3
18. Kartje
19. Laatste man
20. Ezequiel
21. Vernis
22. Shiraz
23. Esims
24. ZwiebelD

Divisie 2:
1. BlingSagan
2. Hofsje
3. Silent Hill
4. Joachim
5. Homme
6. Flowtosti
7. Erveedeeee
8. Ab Normaal
9. Ivo001
10. Javier
11. King Kelly
12. BrackenRidgeCycling
13. Noordbiker
14. Peter Post Forever
15. Sies
16. Gerrit Glomser
17. Jappe666
18. Wielervolger
19. Bastaix
20. Rawolf
21. Verweggistan
22. Rabbiej
23. Rensie Wolters
24. de Meesterknecht

Joachim

Proficiat aan elrio en Zwartebroekengeletrui met hun afgetekende winst!

Dank aan iedereen die meewerkte om het spel mogelijk te maken! Het heeft toch weer voor veel extra spanning gezorgd in het wielerjaar, extra vreugde en natuurlijk ook extra frustratie. Ik eindig op minder dan 100 punten van plek 12 die goed is voor divisie 1. Dan denk je natuurlijk: als renner X toen niet was gevallen was en als renner Y die koers nog gereden had etc... Maar goed, zo zal elke manager wel tal van zaken kunnen aanhalen. 😄

Bij deze een uitgebreide evaluatie van mijn team:

De getallen achter de naam staan voor volgende zaken: score 2025 (score 2024 / bod)

Jonathan Milan 1179 (1204 / 1802)

Milan reed een seizoen binnen het verwachtingspatroon met heel wat sprintzeges en ereplaatsen in semi-klassiekers zoals een 2e plek in Gent-Wevelgem. Zijn debuut in de Tour was een succes met twee ritzeges en de groene trui. Het najaar was helaas mager en zorgt ervoor dat Milan bleef hangen rond z’n score van vorig jaar en niet in de buurt kwam van mijn bod. Vooral Hamburg was een pijnlijke verliespost tov 2024 (DNF tov 2e plek vorig jaar).

Rapportcijfer: 7/10

Pello Bilbao 745 (782 / 824)

Pello Bilbao is een zeer goede en regelmatige renner en dat liet hij ook zien in het seizoensbegin, voor z’n eerste wedstrijden tot maart zou ik 9/10 geven. Dan viel Bilbao helaas hard in het Baskenland, z’n thuisronde waar hij normaal gezien goed scoort. Bilbao wou niet opgeven en misschien had hij dat beter wel gedaan, want daarna is het helaas nooit echt meer goed gekomen met Bilbao. Ik heb ook de indruk dat zijn vermoeidheid niet goed gemanaged is door Bahrain, zo reed hij door een druk wedstrijdprogramma de Giro zonder specifieke voorbereiding en kort daarna de Ronde van Zwitserland. Jammer, want na een veelbelovende start leek er zoveel meer in te zitten.

Rapportcijfer: 6/10

Jenno Berckmoes 408 (771 / 982)

Een seizoen met vallen en opstaan voor Berckmoes. Een bacterie liet het seizoensbegin in de soep draaien en wanneer hij in vorm aan het geraken was (8e in Gent-Wevelgem) volgde een zware val in de Ronde van Vlaanderen. Na al die pech behaalde Berckmoes in de koninginnenrit van de Ronde van België een mooie en emotionele overwinning. In het najaar had ik nog op veel punten gehoopt, maar onder meer door een val in de Benelux Tour en het regelmatig samen koersen met (en dus in dienst van) een herboren De Lie viel de puntenoogst tegen. Het biedbedrag was door budgetoverschot en weinig andere opties al onrealistisch hoog en met al die pech maakte Berckmoes geen kans om in de buurt te komen. Jammer jammer.

Rapportcijfer: 6,5/10

Michael Storer 1095 (624 /730)

Wauw wat een seizoen! Michael Storer stond er heel het jaar lang met veel mooie resultaten en strijdlustig koersgedrag. Hoogtepunten waren onder meer een ritzege en GC top 5 in Parijs-Nice en de eindzege in Tour of the Alps die hij helemaal domineerde. Met een - zelfs na zo’n sterk seizoen - verrassende podiumstek in de Ronde van Lombardije bewaarde Storer het beste nog voor het laatste.

Rapportcijfer: 9,5/10

Tobias Halland Johannessen 696 (559 / 792)

Tobias Halland Johannessen verraste mij en veel andere wielerliefhebbers door zich in de Dauphiné en Tour de France plots te ontpoppen tot klassementsrenner. 6e in de Tour, dat had bij aanvang van het seizoen niemand verwacht denk ik. Daarvoor en daarna liep het helaas minder gesmeerd. Door een knieblessure eindigde het voorjaar van THJ al in San Remo. In het najaar waren de resultaten teleurstellend en net toen hij in vorm leek met een 7e plek in Tre Valli Varesine, viel hij in de daaropvolgende koers met een sleutelbeenbreuk tot gevolg. Geen punten meer dus in de resterende Italiaanse koersen en dat zou me zomaar de top 12 gekost kunnen hebben.

Rapportcijfer: 8/10

Orluis Aular 404 (544 / 703)

Aular reed een knap seizoen dat zich helaas niet vertaalde in veel punten, voornamelijk door een zwaar programma met veel World Tour koersen. Zo reed hij voor het eerst Milaan – San Remo en enkele Vlaamse voorjaarskoersen, waar hij het met enkele noteringen tussen plek 20 en 40 prima deed voor een renner die van Caja Rural kwam en quasi nooit in België gekoerst had. Maar ja veel punten levert dat niet op. Verder reed Aular twee grote rondes waar natuurlijk maar enkele ritten zijn die hem goed liggen. In de Giro was Aular zelfs een revelatie met zes top 10 plekken waarvan vier keer top 5, maar - ik val in herhaling - gigantisch veel punten levert dat niet op. Winnen deed Aular enkel in de Venezolaanse kampioenschappen.

Rapportcijfer: 7,5/10

Pierre Gautherat 213 (437 / 590)

Veelbelovende renner voor de kasseiklassiekers, maar meer dan een 12e plek in Dwars door Vlaanderen zat er niet in. Mei was het hoogtepunt voor Gautherat  met een 2e plek in Tro-Bro Léon en zijn eerste profzege in Duinkerke, maar globaal gezien was dit een zeer mager jaar, mede door een wedstrijdprogramma dat vaak niet op zijn lijf geschreven was. 

Rapportcijfer: 3,5/10

Ben Turner 362 (193 /218)

Al even verrassend als Johannessen die klassementsrenner werd, ontwikkelde Turner zich dit jaar ineens tot een goeie sprinter. Ik had bij Turner hoop op wat ereplaatsen in het voorjaar en misschien ergens een goed klassement door z’n goede tijdrit, maar tot mijn verbazing toonde Turner zich vooral in de sprint met een ritzege in de Vuelta als hoogtepunt. 

Rapportcijfer: 8/10

Samuele Battistella 30 (169 / 170)

Na een mager laatste seizoen bij Astana hoopte ik dat Battistella een nieuw elan kon vinden bij EF Education, maar helaas: de Italiaan reed een bijzonder zwak en anoniem seizoen. Battistella behaalde zelfs nooit resultaatpunten, al zijn punten waren vijfjes van World Tour-koersen uit te rijden. In 2019 nog wereldkampioen bij de beloften en in 2022 haalde hij nog 447 CQ-punten, maar wat schiet er nog over van dit ooit veelbelovende talent?

Rapportcijfer: 1/10

Remi Cavagna 162 (80 / 90)

Goede tijdritten en af en een numéro opvoeren vanuit een vroege ontsnapping, dat verwacht je van Cavagna. Z’n tijdritten waren oké (zonder uitschieters) maar verder blonk Cavagna nergens uit. Teleurstellend seizoen dus, dat hij wel z’n biedwaarde overtreft komt vooral doordat niemand echt in hem geloofde en niet omdat hij zo goed presteerde.

Rapportcijfer: 4/10

Sasha Weemaes 29 (50 / 50)

Een mooie top 10 in de Scheldeprijs, verder het grote niets.

Rapportcijfer: 2/10

Alexander Kamp 57 (49 / 49)

Kamp is zo’n renner die af en toe een mooie uitslag kan halen in een heuvelachtige eendagswedstrijd, maar na een anoniem 2024 slaagde hij er niet in terug aan te knopen met het succes van 2022 en 2023 (2x +350 CQ-punten toen). Gek genoeg (maar misschien ook wel een beetje typisch Kamp) was z’n beste resultaat een 18e plek in de sterk bezette Amstel Gold Race, terwijl Kamp in veel kleinere koersen dan weer niet uit de verf kwam.

Rapportcijfer: 3/10

Laatst gewijzigd
Leukefans

Leuk leesvoer, laat die nabeschouwingen maar komen, om het zwarte gat mee te vullen!

Arry1338

Als organisator kan ik dan natuurlijk niet achterblijven in mijn terugblik op het seizoen. Uiteindelijk ben ik 5e geworden, en dat is niet dankzij de meest voordehandliggende namen gebeurd.

Het meest tevreden ben ik uiteraard met mijn 11e pick; Christian Scaroni die ik voor slechts 332 punten op kon rapen. Hij pakte uiteindelijk meer dan 1000 punten meer dan ik besteedde, namelijk 1374 punten. Dat is 414% van de aankoopwaarde! Zonder dit feit had ik de top 12 niet eens gehaald. En dat zegt wat over de prestaties van de rest.

Ook Ivan Romeo bleek een goede keuze. Ik kocht hem voor 219 punten, en hij leverde met 588 punten voor 219% procent. Doe dat 12 keer en je wint al halverwege het seizoen. Thx Ivan!

Mijn laatste écht goede keuze was Pavel Bittner voor 451 punten. Hij scoorde 160% van zijn aankoopwaarde en heeft daarmee ook een zeer sterk seizoen gedraaid. 

Andreas Leknessund heeft laten zien dat hij best steady rond de 300-500 punten haalt. Dit jaar deed hij beter dan vorig jaar en hij haalt voor mij 90 punten meer dan zijn aankoopbedrag. 

Dan komen we bij 'good old' Michael Matthews. Zo'n taaie klant waar je van weet dat hij, als hij kan en wil, zo'n beetje overal top 20 kan rijden. Dat deed hij dit jaar iets beter dan vorig jaar en dus leverde dat een hele 5 punten winst op ten opzichte van het aankoopbedrag. Dat is dan mijn 5e renner die ik heb genoemd, en de laatste in de positieve cijfers. 

Georg Zimmermann is de beste in mijn team die zijn aankoopwaarde niet behaalde. Na een matig voorjaar won hij de Ronde van de Abruzzen en wist hij Duits kampioen te worden. In de Tour viel hij uit en vervolgens hebben we hem niet meer gezien op het voorplan in de wedstrijden die hij reed.

Dat ik op Laurenz Rex heb geboden in de eerste ronde is iets wat ik achteraf niet goed begrijp. Uiteraard haalde ik hem binnen met bijna 50 punten boven zijn toenmalige waarde. Hij heeft van die 451 punten die ik aan hem uitgaf toch nog 322 punten teruggegeven. Meer dan ik eigenlijk heb mogen hopen...

Vervolgens zien we ex Vuelta winnaar Sepp Kuss. Voor hem gaf ik 555 punten uit, wat niet extreem veel is. Maar in een team als Visma-Lease a Bike is het moeilijk om als pure klimmer veel punten te behalen. Gelukkig werd hij tegen het eind van het seizoen nog 7e in de Vuelta, anders was het écht armoe troef. Hij behaalde 416 van de gespendeerde 555 punten. Niet goed, ook nog niet héél slecht.

Voor Primoz Roglic gaf ik de meeste punten uit. Hij haalde slechts 50% van dat aankoopbedrag. Daarmee is hij een van mijn grootste miskopen gebleken. Ik heb waarschijnlijk net één jaar teveel vertrouwen gehouden. Of gaat hij volgend jaar plots weer vliegen?

De Italianen Luca Mozzato & Giovanni Aleotti heb ik beiden ook voor rond de 500 punten gehaald. Zij haalden 40% van de aankoopwaarde en zijn daarmee bijna mijn slechtste investeringen gebleken. Pech of slecht inzicht? Zeg het maar. 

Maar, by far mijn slechtste keuze in percentages is Mathieu Burgaudeau, die slechts 20% van de aankoopwaarde wist te scoren. 

Al bij al ben ik zeer tevreden met mijn 5e plaats. Helemaal omdat de renners waar ik het van verwachtte het slechtst presteerde (Mozzato, Roglic, Kuss en Matthews). Gelukkig is dit opgevangen door een van de beste aanbestedingen van het seizoen, beter dan del Toro (percentage gewijs) maar minder goed dan Seixas.

Laatst gewijzigd
Silent Hill

Hoe Team Silent Hill het dit seizoen deed ? Even kijken …

Jhonatan Narváez - 46ste plaats (854/1110): 31ste plaats (970)

Narváez begon als een komeet: winst in TDU, hype in de lucht, verwachtingen door het dak. Maar daarna… tja, vooral werken voor anderen. En wanneer hij zelf mocht, was het telkens nét niet. Toch netjes, een solide seizoen: 8/10

Neilson Powless - 70ste plaats (691/947): 39ste plaats (880)

Powless schreef geschiedenis met zijn winst in DDV – wat een show ! Epic scenario ! Zat vaak goed vooraan en ritste geregeld zijn puntjes mee. Prima werk: 8,5/10 – met applausje.

Laurence Pithie - 71ste plaats (689/945): 297ste plaats (228)

Dé teleurstelling van het team. Red Bull in de benen ? Eerder plat water. Niemand weet wat er misging. Weinig woorden vuil aan te maken: 3/10 – volgende keer beter, hopelijk.

Jan Christen - 105de plaats (547/803): 46ste plaats (811)

De renner waarvan je wist dat ie zou scoren, en ja hoor: de verwachtingen helemaal ingelost. Veel punten, geen grote zege, maar wie maalt daarom ? 8,5/10 !

Joshua Tarling - 127ste plaats (484/740): 208ste plaats (328)

Niet goed, niet slecht. Alles wat mis kon gaan, ging ook mis: valpartijen, afgelaste koersen, onhandige planning. We schrijven het toe aan een kosmische samenloop van pech: 6/10

Axel Laurance - 158ste plaats (414/670): 145ste plaats (435)

Het zat er zó vaak in … maar het kwam er nooit helemaal uit. Veel ereplaatsen, weinig glorie. Toch steady, en dat verdient een: 7/10

Antonio Morgado - 162ste plaats (411/667): 76ste plaats (635)

Begon het seizoen alsof hij op een motor zat. Daarna langzaam uitgeblust. Zijn start was goud waard, de rest iets minder: 8/10 – vroeg pieken is ook pieken.

Filippo Baroncini - 177ste plaats (385/641): 218de plaats (314)

Betrouwbaar en altijd strijdlustig, tot dat zware ongeval. Lang in kunstmatige coma gehouden, nu hopelijk terug op de weg naar boven. Want iedereen wil een teamplayer als Baroncini in zijn team. Geen cijfer, alleen respect.

Lorenzo Milesi - 513de plaats (116/207): 288ste plaats (236)

Veel inzet, veel goede bedoelingen, weinig resultaten. Maar hé, inzet telt ook ! 7/10 – punten voor de moeite.

Andrea Bagioli - 545ste plaats (106/178): 115de plaats (503)

Een goede Bagioli is lang niet slecht. In het sterrenteam van Trek hield hij zich prima staande, zelfs ver boven zijn marktwaarde: 8,5/10 - top !

Kobe Goossens - 618de plaats (87/87): 1086ste plaats (31)

Blessures, pech, meer kinesist dan koersfiets gezien. Geen woorden meer aan vuilmaken: 3/10 – sterkte, Kobe.

Joel Suter - 2197ste (5/5): 1413de plaats (17)

Good old Joel. Niemand verwachtte wonderen, en dat kreeg men dan ook niet: 6/10

Eindoordeel: op één renner (Pithie, we kijken naar jou) na, presteerden de mannen eigenlijk heel erg keurig. De meesten verbeterden hun ranking, sommigen zelfs ver boven hun marktwaarde. En toch … eindigde Team Silent Hill pas op plaats 15. Hoe dan ?!

Silent Hill:  2/10

De renners? Prima. De manager? Euh … laten we zeggen dat 2211 punten teveel uitgegeven bij de aankoop van de renners  niet bepaald een detail is. Je kunt nog zo’n goed team hebben, maar als de manager met het geld omgaat alsof hij in Monaco woont, tja … dan volgt er maar één ding: degradatie.

Volgende keer misschien wat minder champagne bij de draft, en wat meer rekenmachine. Benieuwd of de grote namen nog zin hebben om volgend jaar voor dit financiële avonturenpark te rijden ...

Laatst gewijzigd
esims6.0

Benieuwd of de grote namen nog zin hebben om volgend jaar voor dit financiële avonturenpark te rijden ...

Ik dacht even dat het over Debakelland ging.

1 2 ... 8 9 10 11 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.