De "community" lijkt hier inderdaad een langzame en pijnlijke dood aan het sterven te zijn. Enkel gezellig over wielrennen keuvelen is er al een tijd niet meer bij. Heeft alles te maken met de tijd waar in we leven, eerst de corona crisis, nu twee nakende wereldoorlogen. Polarisatie all over the place. Vergelijk dat met de tijd van Bau en Lau en je ziet een wereld van verschil.
Nou ja, de één was voor Bau, de ander voor Lau:). Ik herinner me nog een tijd dat ik wf aan het ontdekken was, paar artikelen per dag kwamen op de site, toen dacht ik 'nou mogen wel meer artikelen worden, achtergronden, analyses, etc'. We leven inderdaad in een andere tijd. Denk echter dat we de tijd ervóór niet moeten romantiseren, zoals bv de romein doet met zijn hang naar het volg hier. Die chats en liveblogs werken prima, wordt ook aardig gekeuveld over de koers.
Dat scheelt uiteraard een hoop maar ik doel vooral op de manier van reageren onder de nieuwsberichten. Ik mis ook een beetje de oude garde denk ik. Kan me herinneren dat er off season ook wel leuke discussies waren over aangekondigde parcoursen etc. Maar misschien ben ik nostalgisch aan het doen nu.
Ik denk deze analyse veel meer hout snijdt dan je eerdere opmerking over de toestand in de wereld, iets wat er volgens mij bitter weinig mee te maken heeft. Integendeel, ik denk dat veel wieleradepten in deze wereld net meer nood voelen om gewoon over koers te praten.
Een groot deel van de community is hier gewoon vertrokken en communiceert nu nog steeds over parcoursen etc, maar dan in groepen op Discord en WhatsApp. Omwille van een aantal veranderingen op het Wielerflits platform, maar ook omwille van de manier van reageren van de overblijvers.
Dan moet je natuurlijk dat niet oer lid maar voor iedereen doen. En niet zozeer op dit morsdode forum waar 1 lid met zijn 8 accounts 75% van de levendigheid vertolkt, natuurlijk.
Tijdens de TdF, Massaspurt waar Kooij met een debiele move (niet 'zo bedoeld' maar desondanks) Merlier de hekken in beukt: 3 posts pp, wauw, dat gaat lastig en uitdagend worden...
Ik verwacht dan eigenlijk het volgende: ellenlange posts die helemaal 1 kant kiezen en/of ellenlange posts die elke mogelijke kool en geit sparen. maar als dat 'kutbelg', 'pakhaas' en 'heyheiehey, hij is de bestuh!' afvijlt? De moeite waard.
Maar ook dan moet de man van 8 accounts aangepakt worden, anders blijf je hetzelfde gezeik in meer geconcentreerdere vorm houden. Namelijk vanuit mensen die de energie en kennis hebben om hun 8 accounts te maken en beheren (ikke VPN, ikke meerdere persoonlijkheden).
Misschien even een spiegeltje aan de wand zoeken? Als je er zelf geen zier om geeft, snap ik niet dat er een aantal hier het forum blijven vervuilen en blijven terugkeren. Waarom? Er zijn er zat die het forum een mooi onderdeel van wielerflits vinden, en hun bijdragen leveren. Het is zoiets als 'ikkiewillienietmeespelenmaarikkiewilliewelliedeboelieverziekie'. Snappie?
Of gewoon een tijd wegblijven en de boel hier lekker leeg laten bloeden...
Ik was ooit 1 van de grootste WF-fans, maar ik wil de redactie feliciteren: ze zijn in staat geweest om mijn plezier behoorlijk te vergallen. Door hun beleid, door de curatele, hun eigen houding, etc.
Ik vind dat super jammer, want het was een leuke hobby.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.