Verbeterpunten Wielerflits

1 2 ... 13 ... 201 202
achtpuntzes

hoe staat het met de nieuwe huisregels?
oftewel:
mogen we nu wel of niet discussieren over maatschappelijke problemen, of alleen totdat een en ander ontspoort?

Leon

Sinds kort is het niet meer mogelijk een tekst te selecteren en dan omhoog of omlaag te scollen. (Om zo een PTS speelronde te kopieren bijvoorbeeld) Zou hier naar gekeken kunnen worden?

Kun je aangeven in welke situatie dit probleem ontstaat? Ik krijg het op geen enkel besturingsysteem/browser voor elkaar om het probleem te reproduceren.

Laatst gewijzigd
TiesW

Iets wat ik heel erg graag zou zien bij Wielerflits is een liveblog. Hoeft uiteraard niet per sé voor iedere koers maar lijkt me leuk als er selectief koersen live door een blog te volgen zullen zijn. Vind het altijd ook fijn naast het beeld zo'n blog te hebben om alles nog eens op een rijtje te hebben. Kan me overigens ook voorstellen dat dit te arbeidsintensief word maar het lijkt me in ieder geval heel vet!

petoi

'@Leon Chrome + Windows 10, en dan in het forum. Bij nieuwsberichten heb ik het nooit geprobeerd.

@Ties zijn de reacties niet al een live-blog?

TiesW

regelmatig ook niet. Vandaag in de volg hier van Catalonië helemaal niks over de koers, er gebeurde ook niet veel maar er was echt wel het een en ander te melden. Daarnaast zijn de reacties ook hel onoverzichtelijk en staat er vooral een hoop discussie tussen forumleden in. Dus nee, wat mij betreft geen liveblog.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Tja, daar zijn eigenlijk ook de livetickers voor. Ik heb al eens voorgesteld om het in het forum te doen. Maar dan moeten er een aantal vrijwilligers opstaan die het willen bijhouden.

TiesW

Ik zou een eigen wielerflits ticker dus fantastisch vinden. Zou daar zelf ook best aan bij willen dragen.

RainbowJersey

Lijkt mij ook een leuke toevoeging, ben ook bereid om daar zelf een steentje aan bij te dragen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik zal een topic openen voor Dwars door Vlaanderen morgen, is kijken of het werkt en of er behoefte aan is.

RainbowJersey

Voor de duidelijkheid: Is iedereen vrij daar te posten zolang het puur koersupdates betreft?

LutsenkoFan

Is het de bedoeling dat alleen mensen hier op reageren die daar 'toestemming' voor hebben? Of mag iedereen onder die wielerflits ticker reageren, zolang het met de koers te maken heeft? Dus niet van wie je denkt dat gaat winnen of commentaar op de commentatoren...

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Lutsenkofan nee, voor reacties over de koers is het normale volgtopic in het nieuwsgedeelte. Dit is echt puur koersupdates. Anders hebben we straks 2 topics waarin gereageerd wordt over de koers. Laten we ze gescheiden houden dan kan ook niemand daarover vallen.

@Rainbowjersey ik wil eerst eens kijken of het werkt. Dus voorlopig met vaste mensen, zodat er niet 3x hetzelfde wordt gepost.

Laatst gewijzigd
TiesW

Leuk Rahimns, ik heb een topic geopend en zal die bij houden voor de derde etappe van de Ronde van Catalonië.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@TiesW oké, ik wou eigenlijk het allemaal in 1 topic houden... en vandaag alleen even proefdraaien. Maar ook goed.

achtpuntzes

hmm, succes met jullie live-blogs. zelf zit ik gewoon in de volgtopics als ik een koers niet kan kijken, want daar kan ik op een gezellige, niet geforceerde manier (sorry, Daan) ook precies zien wat er in de koers gebeurd, en ook nog een beetje slap ouwehoeren. verder denk ik dat zich maar een klein percentage flitsers zich op het forum begeeft, misschien kan je meer mensen bereiken door WF te vragen een link naar de WF-forum-live blog in het volgtopic te plaatsen. en dan niet bij de reacties, want om de tien reacties reclame maken voor je liveblog lijkt mij irritant.
ah, misschien is het wat om aan degenen die de live blog gevolgd hebben te vragen zich na afloop van de koers een berichtje te laten posten dat ze het gevolgd hebben zodat je kan zien voor hoe veel mensen je het hebt gedaan en dus of het rendabel/ de moeite waard is geweest.

Laatst gewijzigd
Hakkie2

Ik ben het volledig met achtpuntzes eens en zal het ook niet laten om wat te posten als er wat in de koers gebeurd in het live-topic. Gewoon, zoals het nu ook vaak gebeurt.

TiesW

Als er een linkje naar de topics geplaatst kan worden in de volg-hier's zou dat heel fijn zijn inderdaad, ik denk dat het handig is het een tijdje (lees: een á twee weken) uit te proberen en dan met constructieve feedback te kijken of het misschien wat is voor de volg-hier's.

Hoe ik het voor me zag was in eerste instantie een liveticker in de volg-hier die iedere minuut/halve minuut automatisch refresht. Dit hoeft niet veel ruimte in te nemen en zo blijven de reacties ook vrij voor discussies. Utopisch zouden er natuurlijk ook nog tijden tussen de verschillende groepen bij staan en wie zich in welke groep bevind maar dat is weer een heel ander verhaal ;)
Ik kan nu best de liveticker van de organisatie van de Ronde van Catalonië volgen, en in de zomer die van de Tour, etc. maar ik zou het leuk vinden als we een echte wielerflits liveticker hebben. Sowieso vind ik de livetickers van de organisaties vaak heel gebrekkig, maar het zou ook leuk zijn als hier dan ook iets meer over Nederlandse renners gebracht word in de liveticker.

Er zijn vast genoeg mensen die hier wel eens aan bij willen dragen zodat we een aantal koersen kunnen volgen. Is er interesse, dan zullen er vast meer mensen willen helpen en kunnen we het uitbouwen. Vind niemand het iets? Dan is het gauw klaar lijkt me.

Scotty

'@TiesW. volgens mij kan dat alleen als er iemand van WF daadwerkelijk bij de koers aanwezig is.
Je zou met een ticker op WF altijd afhankelijk blijven van andere tickers. Of je doet het op basis van live Tv-beeld, maar dan nog ben je afhankelijk wat je voorgeschoteld krijgt.

Ik vind het een leuk idee, maar praktisch onuitvoerbaar denk ik.

Hakkie2

Wat meer info over waar Nederlanders in beeld zitten kan wel, maar dat kan ook in de volgtopics. En eigenlijk redeneer ik zo: zolang ze niet gemeld worden, zijn de Nederlanders niet verrassend gelost of gevallen. Als dat gebeurt, lees je dat echt wel in de volg hier.

TiesW

'@Scotty, ik snap je gedachtegang maar ik denk dat het best uitvoerbaar is. Ik erger me er ook juist kapot aan dat een heleboel informatie niet overzichtelijk word weergegeven in een liveticker terwijl het wel live te zien is. Ik vind een liveticker overigens ook juist fijn naast het live beeld, maar dat is mijn mening. Ik denk dat we moeten kijken hoe het uitpakt en wie weet heb je inderdaad gelijk.

pirazzi

Het aantal keren dat een forumtopic bekeken is (views) weergeven kan interessant zijn voor WFticker .

Klootje Kriekeljon

Prima zo toch? Zoals Rahimns zegt waren er wel behoorlijk wat mensen die het echt op prijs stelden. Dit had Daan toen al moeten doen. Geen gezeik, iedereen rijk. Niemand die zich er aan kan storen zo.

pirazzi

Maar het idee van achtpuntzes om een berichtje te posten in de thread dat je het gevolgd hebt kan natuurlijk ook maar dat zal niet iedereen doen.

petoi

'@LEON Laat maar het probleem is niet exclusief op WF. Lijkt erop dat het iets met windows 10 is gok ik, heb het ook bij andere websites helaas :(

achtpuntzes

ik heb de twee WFtickers gevolgd de eerste helft van de koersen, en heb bijna nog TiesW's werk afgemaakt, maar rahimns was me voor. dit kan best een meerwaarde zijn, maar misschien kan WF in het volgtopic een link plaatsen (onder bijvoorbeeld de link naar de Sporza liveticker) om dit initiatief wat makkelijker bereikbaar te maken voor de gemiddelde flitser die niet vaak op het forum komt.? kleine moeite. :)

1 2 ... 13 ... 201 202

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.