Verbeterpunten Wielerflits

1 2 ... 131 ... 201 202
Magician

Kunnen die duimpjes nou eens weg?

SprintMaster

Allemachtig wat een SPAM staat er nu op het forum.

SprintMaster

Wat me ook opvalt is dat al die SPAM berichten meteen voorkomen in het blok WIELERFORUM bij laatste berichten. Waarom zit daar geen controle tussen?

Poeksel

Zo van "Gecontroleerd: dit is spam. We laten het staan in het forum, maar tonen het niet in het blok WIELERFORUM" ? Of wat bedoel je?

Avatar of
Martin van den Bosch
admin

Wat me ook opvalt is dat al die SPAM berichten meteen voorkomen in het blok WIELERFORUM bij laatste berichten. Waarom zit daar geen controle tussen?
Gezien en verwijderd.
We hadden daar een streng filter tussen staan, maar dit werkte te grondig waardoor ook gebruikers er last van hadden. Daarom staat het nu iets minder streng afgesteld.

dadeliva

Wel vreemd dat de spammers/hackers ook zelf Forums kunnen toevoegen. Een normale gebruiker kan dat toch niet.
Zolang ze niet verwijderd of geblokkeerd zijn kun je de meest interessante forums bereiken via deze links:

https://www.wielerflits.nl/wielerforum/forum/wielersport/wielrennen-algemeen/

https://www.wielerflits.nl/wielerforum/forum/off-topic/algemeen-off-topic/

Ik zou als Wilerflits ook even een nieuwsbericht toevoegen met uitleg over al deze spam en bijgevoegde shortcuts.

Avatar of
Martin van den Bosch
admin

Wel vreemd dat de spammers/hackers ook zelf Forums kunnen toevoegen. Een normale gebruiker kan dat toch niet.
Het zijn geen hackers, maar bots die automatisch topics aanmaken. Ze maken - net als iedereen dat kan - een account aan met dezelfde rechten als dat iedereen heeft, alleen met het verschil dat zij dit automatisch doen waardoor ze in korte tijd veel topics aan kunnen maken. Er zijn geen sub-fora aangemaakt. De betreffende gebruikers zijn inmiddels geblokkeerd.

xistnc

Zou sowieso geen kwaad kunnen om de rechten van nieuwe accounts wat te beperken: geen forums aanmaken, geen duimpjes uitdelen, maximaal 10 posts per dag, dat werk. Bijvoorbeeld een week of een maand incubatietijd. Dat ontmoedigt om speciaal voor die reden een account aan te maken.

Bimbo Visma

We hebben RIDE, PODCAST, INTERVIEW, AD, OVERZICHT en FIETSTOERISME. Mogen we aub ook een KORT NIEUWS?

Nu lijkt het soms dat een niemendalletje heel veel reacties heeft...

AWestie

Ik heb eerlijk gezegd nul mening over die duimpjes (ze vallen me pas op bij een goeie inbreng haha!), maar hoe kijken jullie als redactie terug op het eerste stukje seizoen met duimpjes? Ik heb niet echt het gevoel dat dit nou een verandering met impact is geweest.

Wheely

Ik heb opeens weer een gek dingetje met inloggen, bij sommige artikelen ben ik zogenaamd niet ingelogd terwijl ik bij andere wel meteen mag reageren..

Poeksel

En een harde refresh daar waar je niet bent ingelogd helpt niet?

Laatst gewijzigd
Wheely

Nee maar inmiddels wel verholpen :)

Wielervolger

Ik zou graag willen antwoorden op een PB die ik ontvangen heb maar dat lukt niet. Vroeger ging PB's sturen nog wel eens via 4G op mijn smartphone maar nu blijkbaar niet meer. Ik krijg steeds de melding: 'Er is een fout opgetreden en uw PB is niet verzonden. Probeer het opnieuw.'

Iemand een oplossing?

Het probleem van PB's versturen sleept nu al zo lang aan. Ik vraag me af of er ooit zelfs al iemand een poging heeft gedaan om dit te fixen...

ssj

Ik word wat gestoord van al die hyperlinks naar nietszeggende pagina’s. Zal vast vanwege seo enzo zijn, maar gebruiksvriendelijk is het niet. Ik klik nu op geen enkele hyperlink meer, terwijl ik eerst nog wel eens doorklikte naar een oud/ander artikel. Hebben meer mensen hier last van?

Avatar of
Martin van den Bosch
admin

Het probleem van PB’s versturen sleept nu al zo lang aan. Ik vraag me af of er ooit zelfs al iemand een poging heeft gedaan om dit te fixen…
Het probleem hier is dat berichten worden tegengehouden door een hostingservice die kwaadaardig verkeer moet tegen houden, maar helaas niet helemaal lekker samenwerkt met onze PB-functie. We hebben verschillende keren geprobeerd om dit op detailniveau op te lossen, maar tot dusver zonder succes.
Momenteel zijn we bezig met een vervanger voor deze dienst, maar dat is niet iets waarvoor we over een nacht ijs gaan.

Il Leopardo della Primavera

Ik kan nog steeds geen PBs versturen.

Avatar of
Martin van den Bosch
admin

We gaan vandaag een aanpassing doen aan de sortering van de comments.
De standaard sortering komt op populariteit van de berichten te staan.
Iedere gebruiker heeft de vrijheid om deze naar wens aan te passen (oudste eerst, nieuwste eerst of populariteit)

Maillot à Pois

EDIT: laat maar, domme vraag.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Vreselijke aanpassing, dan is de dialoog in de reacties onnavolgbaar. Reken maar dat helemaal niemand een stadaardaanpassing op 'populariteit' geselecteerd heeft maar gewoon chronologisch. Voor meelezers wordt het dan één grote warboel.

Dit allemaal los nog dat je na 'MvdP eet broodje ei' eerst 8 kwijlers krijgt die het fantastisch vinden en daarna pas de terechte afrekening opvissen moet.

Lalsacien

Wat een verslechtering. We hebben inderdaad de keus om zelf de indeling te kiezen maar dat moet je bij elk bericht opnieuw doen.

Poeksel

Is het echt niet mogelijk om gebruikers te laten kiezen wat hun defaultinstelling voor de volgorde is?

Cornelius

Jawel, als je ingelogd bent kun je de indeling veranderen en die nieuwe indeling tot standaardindeling maken. Werkt prima, zolang je ingelogd blijft.

Lalsacien

'@Cornelius en waar doe je dat dan? Een ander probleem is dat de site je regelmatig standaard uitlogt...

Romāns Vainšteins

Moet je nagaan hoe dialogen discussies eruit gaan zien tussen een populairder en minder populair forumlid. Krijg je eerst alle eracties van de populaire en daarna alle van de minder populaire. Mag je als meelezer zelf uit gaan puzzelen wie wat wanneer gezegd heeft. Denk je niet na als redactie voordat je zoiets doorzet?

1 2 ... 131 ... 201 202

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.