Verbeterpunten Wielerflits

1 2 ... 140 ... 198 199
Avatar of
Maxim Horssels
admin

Misschien ben ik niet de doelgroep (37 jaar en zelf recreatief fietser), maar ik heb jaren genoten van wielerflits. Nu zijn ze mij alleen aan het verliezen. Ik vrees alleen dat ‘jullie’ niets aan mijn ergenissen gaan doen. Maar ik zal toch een opsomming maken.

– de app is een farce, via de site loopt wielerflits veel beter
– ik moet altijd eerst inloggen, anders is reageren daarna op gelezen artikelen bijna onmogelijk
– te veel advertenties
– de advertenties staan in de weg
– adverterende artikelen staan door de nieuwsberichten heen
– er wordt veel reclame gemaakt voor (jumbo) fietsonderdelen/kleding die lijken niet onafhankelijk beoordeeld. Er worden artikelen aangeprezen met argumenten als: voor mijn gevoel rijdt het lekkerder, waarschijnlijk gaat het langer mee.
Dit gaat ten koste van jullie geloofwaardigheid. Voor mijn gevoel ;), zijn jullie niet meer onafhankelijk. Dat gaat ten koste van mijn leesplezier.
Ik heb deze kritiek eerder geuit. Toen kreeg mijn account een ban. Ik heb jullie toen gemaild en gevraagd waarom ik een ban kreeg. Hierop kreeg ik antwoord dat jullie hier naar zouden kijken. Dat is al een jaar geleden en niks meer gehoord.

Aantal van je punten, zoals een nieuwe app, worden op korte termijn opgelost. Zie mijn blog over onze Development Roadmap.

https://www.wielerflits.nl/update/roadmap-2023/

Wat betreft de advertenties: net als bij het merendeel van de andere trouwe bezoekers ken ik het antwoord als ik vraag of je bereid zou zijn te betalen voor een advertentievrije platform.

Avatar of
Maxim Horssels
admin

Vanaf morgen is het niet meer mogelijk om je schermnaam aan te passen. Het misbruik van deze functie in de chat bij het liveblog is daarmee opgelost.

Bonorrie

Heel goed bericht @Maxim

Romāns Vainšteins

Mooi zo! Campagne niet voor niets geweest.

SprintMaster

Het veld schermnaam staat nog steeds open.

Romāns Vainšteins

Op 1 of andere manier verschijnen van sommige posters ineens reacties later tussen de draadjes. Wie weet heeft dat iets met goedkeuring te maken maar het vervuilt de discussiesectie wel.

Romāns Vainšteins

Voor de goede orde: iedereen heeft nu een voorgoed vaste naam dus? Ik snap weinig van dat ‘dubbele schermnaamveld’ etc, zou niet weten hoe waar of wat. Of kan een ‘prof wielersnor’ na een maandje misperen en ernaast zitten binnen een mum van tijd zichzelf omdopen tot ‘de zeekoe uit Zeewolde’?

Ik stel de vraag in het verlengde van de kwaliteit in reacties: 888 x meer dan duimpjes verkrijg je die door namen vast te spijkeren waardoor posters hun verleden met zich meedragen moeten. Ook voorkom je er het ‘achterlijke band verdwijnt en verschijnt te vaak achter de coulissen (vandaan)’-effect zoals de 21 pseudoniemen waarmee dezelfde eentrucponies weer hun haatcampagne opzetten.

Avatar of
Martin van den Bosch
admin

Ook voorkom je er het ‘achterlijke band verdwijnt en verschijnt te vaak achter de coulissen (vandaan)’-effect zoals de 21 pseudoniemen waarmee dezelfde eentrucponies weer hun haatcampagne opzetten.
Per e-mailadres kan je vanaf nu maar 1 gebruikersnaam hanteren. Volgens onze huisregels is het niet toegestaan om meerdere accounts aan te maken. Wanneer we een overtreding constateren, worden de accountrechten ingetrokken.

xistnc

Dus dan zou het niet meer moeten voorkomen dat je op een gebruikersnaam van iemand klikt (bijvoorbeeld 'Martin van den Bosch' ) en dat je dan een andere gebruikersnaam in het account ziet (bijvoorbeeld 'elbosco' )? Mooi.

Ik kijk er naar uit om hier gewoon weer te maken te hebben met Xevar, LinusGerdemann, Opakkee, Glibert, Ynsentjuh, Michelangelo en al die andere multiaccounters dan wel flitsers die om een andere reden menen dat een nieuwe naam een goede manier is om net te doen alsof wangedrag uit het verleden er nooit geweest is.

De disclaimer '1 gebruikersnaam per emailadres' is erg makkelijk, want veel te beperkt. Als je hier serieus werk van wil maken, dan kun je heel eenvoudig combinaties van parameters gebruiken om misbruik eruit te filteren. Al is het maar om de drempel tot multiaccounting groter te maken.

Laatst gewijzigd
Bimbo Visma

Verbeterpuntje: het juryrapport pas kicken als je het ge-update hebt. Al de derde keer deze week dat het omhoog gezet wordt zonder dat het aangepast is

DonQuijote

Maxim zegt: "Wat betreft de advertenties: net als bij het merendeel van de andere trouwe bezoekers ken ik het antwoord als ik vraag of je bereid zou zijn te betalen voor een advertentievrije platform."

Als ik deze opmerking even mag kapen met betrekking tot betalen. Advertenties zie ik nauwelijks, zal wel door Safari komen. Maar ik zou graag willen betalen voor artikelen en informatie, maar dan zou de content wel drastisch moeten veranderen; dus geen tientallen korte oppervlakkige berichtjes op een dag maar meer diepgaande achtergrond content.
Alhoewel dat wat ik zou willen niet strookt met "wielerflts". Jullie willen echt een soort laatste nieuws snelle wielersite zijn toch?
Waarom ik toch regelmatig even kijk hier is omdat ik me de "talkshows" herinner en jullie als een stel jonge enthousiaste wielernerds zie. Zoals de site nu is daarentegen trekt me nauwelijks.

Zijn er meer lezers die zo denken als ik? Of is het merendeel juist geinteresseerd in die snelle "oppervlakkige" berichten die voor het merendeel een verzameling is van wielernieuws van andere bronnen?

Klootje Kriekeljon

Deel kunnen nemen aan de community is voor velen de crux denk ik. Niet het lezen van artikelen.

Gratis: berichten kunnen lezen maar niet kunnen reageren of meelezen op reacties en forum. Reclame.
Member: lid WF site, alles wat er bij hoort. Geen reclame.
Premium: alles van Member, abo Ride magazine en nog wat extra's.

Zou je mij vragen wil je betalen voor inhoudelijke zaken op WF? Nee sorry. Maar zou je betalen omdat het voortaan niet meer gratis is deel te kunnen nemen aan de community en alles wat er bij hoort? Jazeker.

Laatst gewijzigd
Wheely

Ik zit er hetzelfde in als Klootje.

Begrijp overigens ook wel dat WF dat niet op die manier gaan doen, als je enkel betaald mag reageren krijg je veel minder traffic.

Laatst gewijzigd
xistnc

Eens met Klootje en Wheely. Zo'n opzet met drie varianten zou prima zijn, maar ik denk dat WF al een stuk zou opknappen met één betaalde en één gratis variant. Technisch en functioneel ook al een uitdaging, als je ziet hoe moeizaam hardnekkige bugs worden aangepakt.

Ik denk dat het vooral fout gaat door de vooringenomen standpunten van WF: "jullie komen hier voor de nieuwsberichten in het algemeen en onze fabelachtige eigen WF-content in het bijzonder en jullie willen daar nu eenmaal niet voor betalen".

Whyze Katje

Zou interessant zijn om eens een enquête te houden onder de gebruikers, waar willen mensen voor betalen en waar niet. Er zijn natuurlijk veel sites waar je een gratis deel hebt en een betaald deel. Uiteraard moet er wel iets tegenover betaling staan.

DonQuijote

Ah ja, ik zag het hele community gebeuren over het hoofd.

>Ik denk dat het vooral fout gaat.....
Gaat er wel wat fout? De jongens van WF hebben er toch een goeie boterham aan neem ik aan, en bedrijfstechnisch is WF uitgesproken succesvol met zoveel bezoekers.

Wat ik weet van andere platforms is dat de eigenaren meestal de "stamgasten" op de koop toe moeten nemen, want die leveren niet zoveel op en zijn soms ronduit lastposten. Ik weet niet of dit hier op WF ook geval is, maar hoeveel procent vormen de stamgasten van het aantal bezoekers en/of clicks?

Laatst gewijzigd
VincentK

Ik zou het ook geen probleem vinden om voor een site te betalen. Dat kan volgens mij op twee manieren, een gedeelte achter slot en grendel of een ad-vrij of niet ad-vrij account. Het laatste zie je op meer plekken en kan niet al te moeilijk te realiseren zijn. Ik begrijp wel dat WF wil weten hoeveel leden een X bedrag willen neerleggen voor een advertentie vrij platform, want het kost geld om het te implementeren.

John Bidon

Betalen geen probleem maar bij een premium hoort ook premium service en daar laakt de site op dit moment aan. Denk aan de basale zaken zoals nornaal ingeinlogd blijven, filteren van gebruikers en filteren van type posts.

Als de site normaal werkr heb ik geen moeite om paar euro per maand te betalen.

Eddix

Ik weet niet of het er al tussenstaat, maar ik zie graag een functie terug dat als je een post markeerd als "dit is niet oke" dat deze dan ook onzichtbaar wordt of verwijderd wordt uit het overzicht op het forum.

Voorbeeld, zojuist weer een post gezien in het, vermoedelijk, turks met links naar waarschijnlijk malifide websites. Als ik op het forum scroll (bijvoorbeeld op mijn telefoon) wil ik absoluut niet per ongeluk op zo'n website klikken.

dazzler2120

Ik ben van mening dat het nog veel belangrijker is om een goede implementatie van de advertenties te leveren.
Kijk je nu op de front page dan word je overspoeld met bewegende, bandbreedte slurpende advertenties
Ga je vervolgens in een artikel dan is dit het resultaat: https://imgur.com/a/lpR6pjO 3 grote banners, met een klein stukje waar je de titel kan zien, en de foto van het artikel past niet eens volledig op het scherm.

Kijk je op je telefoon, dan komen daarbij nog automatisch afspelende advertenties mét geluid langs, die verspringingen opleveren en irritatie (waarom zou een advertentie mét audio gewenst zijn op een pagina als dit).
Er wordt vanuit WF altijd gereageerd dat advertenties een necessary evil is, maar de slechte implementatie wordt geen woord over gerept. Er zijn genoeg alternatieve methodes welke beter geaccepteerd worden.
Zolang de advertenties blijven zoals ze blijven, kan ik iig stellen dat ik er geen zal zien.

Een betaald alternatief zou zeker een (gedeeltelijke) oplossing zijn, echter is dat nog steeds geen vrijbrief om een baggere implementatie van je advertentie strategie aan te leveren.

maklukzat

Ik mis in de roadmap de technische verbeteringen. Advertenties die veel irritatie opwekken, de app loopt vaak vast (enige app op mijn telefoon die vaak vastloopt) en steeds opnieuw moeten inloggen voor de reacties. Als je ingelogd bent alsnog de melding krijgen dat je eerst moet inloggen.

Wheely

Ik lees hier vaak klachten over een slecht functionerende app maar wat voegt die app überhaupt toe dan voor een site als WF? Bij mij op mijn mobiel werkt een ordinaire website eigenlijk prima in Chrome.

Whyze Katje

Ik vermoed dat men bijna aanwezig moet zijn in de app stores, een deel van het publiek kijkt alleen maar daar en zal dus niet zo gauw op een website terecht komen. Persoonlijk gebruik ik ook alleen de website zowel mobiel als op tablet, geen centje pijn, cookies weigeren, safari en een goede add blocker maakt het redelijk draagbaar. De laatste tijd komen er wel wat meer van die irritante filmpjes door en als je die uit beeld scrolt komen ze in een aparte pop-up. Van mij mag er echt serieus nagedacht worden over een betaalde optie. Zoiets als bij eurosport een abonnement van 40 euro per jaar alles reclame vrij.

mensFaber

Is het mogelijk om bij artikelen 'actuele' foto's te plaatsen?

Nu zie ik bij aan artikel over de ZLM Tour volgens mij Jos van Emden op een Bianchi fiets.
Iedereen weet dat Jumbo inmiddels op Cervelo fietsen.

Romāns Vainšteins

Wow, nu ineens staan er overal adverts tussen de commentsectie, ik mag aannemen dat dat per ongeluk is?

1 2 ... 140 ... 198 199

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.