Wat niet goed werkt bij deze site is:
1. Plaatjes laden in zeer lage resolutie (iPad safari)
2. Het laden van De reclame banners zorgt ervoor dat de nieuws items /het overzicht steeds van plek verschuift. Als ik een nieuwsitem wil openen verschuift het ook op het laatste moment, waardoor een heel ander item wordt geopend dan bedoeld. Oplossing is langer wachten, want uiteindelijk wordt het stabiel, maar het is wel vervelend.
Voor de rest prima site.
Meer een tip voor het weekendinterview of gewoon een artikel. Ik vraag me al een tijd af hoe het gaat met Marc Goos en Tom Veelers. Beiden zijn al een tijd lang out met een blessure . Veelers is eind deze maand nog geopereerd (heeft dus wat minder urgentie voor een artikel) aan de knie maar staat al een jaar aan de kant. En van Goos is de laatste update de ploegenpresentatie. Zou graag een update krijgen van beide renners.
Er worden weer vreselijk irritant filmpjes geladen middenin nieuwsberichten, waardoor de site ontzettend vertraagt (en het op mijn slechte computer nauwelijks doet). Beetje reclame is echt prima hoor, maar die filmpjes... Op een site die gisteren al vast liep door de euforie rond Poels... Dat lijkt mij gewoon niet passend.
Die video van HBO aan de rechterkant van het forum zorgt voor veel vertraging, althans op mijn chrome notebook van Samsung met wifi van Ziggo. Misschien dat ik er op een desktop pc met vaste kabel minder last van heb, zal het eens proberen.
Update 14:17 uur.
Ook met vaste kabelverbinding veel vertraging dus het ligt niet aan wifi; mijn ping is 10 ms, downloadsnelheid 72.25 Mbps, uploadsnelheid 14.32 Mbps. Het is nu 14:22 uur dus het typen van deze regel kost 5 minuten.
Zonder al te technisch te worden komt dit doordat er een advertentie geladen wordt die software met fouten gebruikt. Deze is verder niet schadelijk, maar zorgt er inderdaad voor dat de site vertraagt of zelfs vastloopt. Onwenselijk, dus we blokken deze direct. Duurt helaas alleen even voordat hij niet meer voorkomt.
Met de werkzaamheden van afgelopen maandag hebben we geprobeerd verbeteringen door te voeren, maar als gevolg hiervan werkt een plugin die de server moet ontlasten niet goed meer.
We moeten nu nieuwe software installeren, maar bij installatie en optimalisatie komen ook de nodige arbeidsuren kijken. Vandaar dat dit niet 1-2-3 opgelost is.
Vanzelfsprekend heeft dit bij ons de hoogste prioriteit, omdat we er uiteraard naar streven dat WielerFlits ten alle tijden soepel bereikbaar moet zijn.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.