Verbeterpunten Wielerflits

1 2 ... 152 ... 201 202
Silent Hill

Grappig dat net Dakraamvisit over multi-accounts begint. Als je zoveel accounts nodig hebt, of telkens weer nieuwe moet aanmaken (en dan bedoel ik niet eens dakraam), moeten net dié eens in de spiegel kijken hoe dat komt. Just saying.

Wouter Van hout

'@redactie, nog even in aanvulling op de paar berichten hierboven:
Ik weet niet wat jullie doel ooit is geweest met de duimpjes omhoog en naar beneden. Het lijkt op het eerste oog misschien een leuke toevoeging om goede inhoudelijke bijdrages "respect" te geven, maar ik denk dat het een averechts effect heeft.

Het lijkt inmiddels verworden tot een populariteitspoll en en afreken-dingetje. Zelf heb ik het gevoel dat er een groep is die mij standaard een "minnetje" geeft, ongeacht of een bijdrage nu wel of niet goed is. Op zich boeit me dat weinig (een minnetje van een leeghoofd zie ik als compliment), maar het zet wel een bepaalde sfeer. Het gaat niet om de inhoud of kwalitatief goede discussies, maar om pesterijen of het via minnetjes en plusjes proberen je eigen gelijk te halen.

Ter verbetering van de sfeer zouden de duimpjes dan ook ASAP mogen verdwijnen op de nieuwe site. En in ieder geval de duimpjes naar beneden, want dat maakt de sfeer onbedoeld erg negatief. Of gewoon herleidbaar maken wie de duimpjes gegeven hebben, zodat de poster weet of het gaat om serieuze mensen die gewoon kritisch zijn op de inhoud, of een paar "debs" die gewoon de pik hebben op iemand en de sfeer lopen te bederven.

Marik

'@redactie, ik moest net opnieuw inloggen. Klopt het dat de opnieuw-moeten-inloggen-problemen nog niet zijn opgelost?

kraamvisite

Er liggen wel wat privacy issues denk ik, bij het kenbaar maken van wie de duimers zijn, en wie de rapporteurs. Maar zou het voor een dagje gedaan worden (achteraf), dan is het wel gelijk klaar met dat gemin en getroll en gerapporteer.
Ik denk dat de duimpjes zijn geïntroduceerd als onschuldig extraatje, die ook nog eens meer clicks en daarmee inkomsten genereren. Op zich niets mis mee, maar de community heeft geloof ik voldoende aangegeven, dat die duimpjes sfeerverpestend zijn, en dat is jammer, de meesten van ons komen hier gewoon vanwege liefde voor de koers. Maar er wordt inmiddels zo'n enorme hoeveelheid minnetjes gegeven, automatisch, zonder het bericht proberen te begrijpen of in grote mensen taal te beantwoorden, dat het woord sfeer mijlenver verwijderd is. Dit geldt ook voor de chat.
Het gaat zelfs zover, dat er minnetjes zijn uitgedeeld op een condoleance bericht van mij over het overlijden van Tijl De Decker, en dat is gewoon ziek!
Dus nogmaals: welke richting willen we op?

pirazzi

Waarom is er nog geen TV gids voor maandag 28 augustus?

Whyze Katje

Ik sluit me aan bij de berichten over de slechte sfeer in de commentaar sectie. Het eeuwige gehak op elkaar, de mensen die enkel en alleen vanuit hun eigen idool (ploeg of renner) kunnen kijken en consequent al het andere op een vervelende manier beantwoorden of van minnen voorzien. Reacties die niet inhoudelijk zijn maar op de mens worden gespeeld. Het wordt steeds minder leuk om hier te discussiëren en voor neutrale wielerfans is er soms bijna geen plek meer omdat er altijd wel iemand is die een commentaar in een discussie voor of tegen een renner of ploeg probeert te trekken. Nog maar afgezien van het eeuwige gezeur over Nederland vs België, we zijn wielerliefhebbers wat maakt het dan uit of je uit het ene nederlandssprekend of het andere nederlandssprekend deel komt. Kortom @redactie, ik snap volledig dat jullie het giga druk hebben, de Vuelta, de website, maar misschien is een artikeltje met een duidelijk standpunt en een herhaling van de regels en die maar een tijdje vastzetten bovenaan de nieuwsberichten een begin(netje)? En een iets consequentere moderatie zodat iedereen weer even weet wat wel en niet kan.

Txirrindularitza

Het is ironisch dat het nieuwe webstek samenvalt met de dramatische start van de Vuelta... Ik kan echt niets meer met Wielerflits zo. Inlogprobleem is er nog steeds, sfeer* is niet te pruimen, zoveel bugs en onbegrijpelijke designkeuzes (één voorbeeld: https://imgur.com/a/9re8Evu op mobiel, dit nodigt dus echt NIET uit om erop te klikken als ik niet weet wat er volgt of wat ik te zien zal krijgen, veel te weinig kop-ruimte omdat het label er voor moet staan blijkbaar)... Ik kwam op WF voor het nieuws, vlot in een oogopslag te zien. Soms de reacties, maar dat is ook een wirwar, met op mobiel weer andere opties als desktop (of het ontbreken ervan). Het spijt mij bijzonder, maar dit is niet te doen.

*waarbij moet worden opgemerkt dat sfeer zowat het enige is waar WF niets aan kan doen, maar de gebruikers zelf. Al helpt het chagrijn over de nieuwe layout niet natuurlijk, dat is evident.

Ps. Waarom zelfs bij bewerken reactie weer zo'n captcha? Ik ben toch ingelogd?
Pps. Na bewerken reactie (en captchas invullen) kom ik steevast op een 404

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois

De sfeer is inderdaad echt niet meer te harden (vandaag is een triest dieptepunt) en helaas moet ik vaststellen dat dat samenvalt met het weer in koers komen van Evenepoel. Zelf kan hij er weinig aan doen, maar helaas gaat dat steeds weer gepaard met de herintrede van enkele reageerders die elk artikel rond hem op een zeer eenzijdige en vaak ronduit denigrerende manier 'duiden' (sic) en verder over vrijwel geen enkel ander onderwerp een mening hebben. Hierop wordt dan weer op een ronduit vervelende manier geageerd door een aantal 'fans' (sic). Alles samen misschien tien man maar genoeg om een inhoudelijke discussie voor anderen te verstoren.
Ik heb een aantal keer inhoudelijk op deze reageerders proberen in te gaan (wat ze naar eigen zeggen zelf willen in plaats van minnetjes) maar daar gaan ze nooit op in, dus dat is blijkbaar zinloos.
Ik ga dan ook minstens tot het eind van de Vuelta geen reacties meer posten.

Gibo

'@Mailloit a pois: jammer om dit te lezen. Je nuancerende bijdragen worden nochtans sterk geapprecieerd.

Wim Kruithof

Ik ga dan ook minstens tot het eind van de Vuelta geen reacties meer posten.

Begrijpelijk, maar een inhoudelijk verlies. Ik post weinig rondom de Tour om dezelfde redenen, maar inderdaad, Evenepoel overtreft de Tour op alle fronten. Zowel kamp links als rechts doet de inhoud verbleken... toch vermoed ik dat Wielerflits hier met dubbel moraal naar kijkt, want iedere scheet die Evenepoel dwars zit wordt breeduit gedeeld alhier. De clicks boven de inhoud of sfeer, dat is me al lang duidelijk.

Jean Dumas

Ik wil niet moeilijk doen, maar ik kan de chatfunctie niet meer vinden in de liveblog.

pirazzi

Je kunt wel uitloggen en nooit meer inloggen.

Limal

Om het van de positieve kant te bekijken: de verziekte sfeer heeft me al een tijdje geleden afgeholpen van mijn verslaving om op elk nieuwsbericht (vaak meermaals) te moeten reageren...

Laatst gewijzigd
Jean Dumas

Hotel Wielerflitsia.

pirazzi

'@ ... Bedoel je de onderste regel als je op "Bewerken" klikt, daar staat onderin:


Account verwijderen
Hiermee verwijder je je account definitief. Je kunt je account niet meer herstellen.

Mijn account verwijderen

en rechts daarnaast een gele knop met "Profiel updaten"

Dan verandert de cursor in een handje maar ik heb het niet uitgeprobeerd, wil mijn acoount nog niet verwijderen.

Edit: @Anoniem moet dat zijn.

Laatst gewijzigd
Rick88

Ik weet niet of iemand anders het al aangegeven heeft, maar ik zou ook graag weer de link naar de volgende pagina reacties willen zien aan de onderkant bij de laatste reactie van die pagina.

YogiBear

'@Rick88 +1

Orange Giant

'@redactie, waarschijnlijk overbodig om te melden, maar toch 2punten mbt de update:
- Er lijkt helaas toch nog een probleem te zijn met inloggen, dit gaat nog niet altijd goed.
- Reacties worden niet altijd weergegeven. Dan staat er op de homepage bij het icoontje wel dat er reacties zijn, maar bij het bericht Ie ik vervolgens niks. (Soms helpt herladen van de pagina of een andere browser gebruiken)

josemanuelfuente

Er is nog genoeg mis met de site maar ik neem aan dat WF alle fouten in kaart heeft en daarom zal ik me op dit forum voorlopig gedeisd houden en wacht ik het wel een paar weekjes af, laat WF in alle rust maar de problemen oplossen.

Wouter Van hout

'@Redactie,
Zijn de mods op vakantie? Ik heb helaas een hele reeks aan vervelende, op de man gerichte reacties gemeld. Maar de reacties staan er nog steeds, en ook de betreffende "bijdragers" gaan er vrolijk mee verder.

Daar wordt de sfeer niet beter van. Zouden jullie een keer paal en perk kunnen stellen aan dit soort op de man gespeelde berichten?

Enkele quotes ter illustratie:
“Juist niet, fixeer je daar maar. Kan je maagzweer opleveren, stel je voor dat Remco beter doet dan de JV-rijders, ik heb nu al medelijden met jouw familie. Precies opa van de familie Knots, de ouwe zemelaar.”
“Reacties zoals die van Wouter Van Hout (ook in ander topic, met de meer dan 30 minnetjes) gewoon systematisch melden via de knop, mensen. Als de redactie overstelpt wordt met meldingen zal er misschien eindelijk iets veranderen.”

kraamvisite

'@Van Hout, ik bedenk me ineens iets: er is nog geen enkele keer gemodereerd geloof ik, sinds de lancering van de nieuwe website, zowel in comments als chat. Het trollenleger(tje) lijkt op dit moment vrij spel te hebben, en ze maken er behoorlijk misbruik van. Vandaar die verziekte sfeer. Zou het kunnen dat, gezien de problemen op de site, ze momenteel niet kunnen modereren? Het zou veel verklaren, want de huisregels worden inmiddels op een schandalige manier overtreden. Het zou mooi zijn als wf met een reactie komt, ook op andere comments in dit topic.

KissMyAce2.0

Maak je toch niet zo druk man! Neem een HJ en je onwaarschijnlijk grote problemen zullen zich minimaliseren tot een fronsje

Whyze Katje

Een goed idee om al die rommel in de comments vanuit een positieve kant te bekijken. Ik ben zo blij dat ik mijn aanwezigheid op sociale media heel erg beperkt hou. Al die negativiteit, agressiviteit, gezeur en gezanik op andere kanalen mis ik gelukkig allemaal. En de modder waar je hier af en toe doorheen moet waden, leert me dat ik dat ook zeker zo ga houden! :D :D

Wheely

Zo is het, ik ben al jaren een gelukkiger mens sinds ik geen Facebook, Instagram en Twitter meer heb. Wellicht is deze noodgedwongen cold turkey van Wielerflits zo slecht nog niet? 😉

kraamvisite

'@ lief wf: ik ga er vanuit dat jullie af en toe dit VERBETERpunten topic lezen. Kan er aub een reactie komen, waarom het trollenleger vrij spel heeft sinds de lancering van de nieuwe website?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 152 ... 201 202

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.