Verbeterpunten Wielerflits

1 2 ... 165 ... 201 202
Romāns Vainšteins

Waarom probeer je geen zoekopdracht Jacco?

kraamvisite

'@Redactie: komt er op het nieuwe forum de optie om eigen berichten te verwijderen? Misschien wel zo mooi, gezien het hier blijkbaar behoorlijk mis aan het gaan is, en flitsers misschien spijt hebben van wat ze hebben geplaatst. Berichten aanpassen kan wel, dus voor diegenen die spijt hebben: even een disclaimer erbij zetten, kind kan de was doen!

Romāns Vainšteins

Ben ze net even allemaal nagegaan en heb waar nodig mijn spijt betuigd. Was niet veel werk.

Mollemaar

Sinds vandaag kan ik geen reacties meer lezen, hoe vaak ik ook op het woord reacties klik. Hebben meer mensen hier last van? Ik heb speciaal voor deze vraag een account aangemaakt ;)

Mollemaar

Nu ik voor het eerst een account heb gemaakt, blijk ik dus wel de reacties te kunnen lezen. Is dit nieuw beleid? Ik vind dat 'meelezers' dus ook gewoon de reacties moeten kunnen lezen.

Maillot à Pois

'@Jacco
Berichten aanvinken en op verwijderen klikken geeft inderdaad die foutmelding.
Wat wel werkt is een bericht openen en dan op verwijderen klikken. Dan krijg je een bevestiging dat het bericht is verwijderd. Maar het moet dus 1 voor 1.

(Bovendien blijft het verwijderde bericht dan nog een hele tijd in je inbox staan , zodat het lijkt alsof het verwijderen mislukte. Maar als je op zo'n bericht klikt krijg je een melding dat het bericht niet meer bestaat, en ik kon op deze manier ook opnieuw verzenden.)

Jacco van Stierop

Ah, veel dank @Maillot, het is gelukt! Zo zie je maar: de janboerenfluitjesmethode wil nog wel eens helpen.

esims2.0

Ik krijg trouwens ook standaard een 404 - Niet gevonden fout na iedere wijziging van een bericht.

John Bidon

Zelfde issue als @Mollemaar. Wanneer je niet ingelogd bent (wat dus dagelijks voorkomt nu) zie je geen comments meer. Die zijn niet meer zichtbaar. Is dit keuze of foutje?

Laatst gewijzigd
platteprijs

Sinds vandaag zie ik geen reacties meer. @redactie kan ik daar iets aan doen of is er iets mis met de site?

Jean Dumas

'@Mollemaar ik heb dat ook. Reacties onder artikelen worden niet meer getoond.

Wouter Van hout

'@redactie, zie de opmerkingen hierboven. Heel vervelend om niks te kunnen zien als je niet bent ingelogd. Want de reacties zijn in veel gevallen interessanter dan het bericht zelf. Bewuste keuze? En zo ja, waarom? Of de zoveelste bug op de vernieuwde site, die bijna Fyra-proporties begint aan te nemen.

Romāns Vainšteins

Dat reacties niet goed zien als je niet ingelogd bent speelt al sinds het begin der tijden. Dat probleem zowel als steeds uitgelogd worden neem ik meteen voor lief wanneer leden gedwongen worden een onveranderbare naam te kiezen. Dubbelaccounts bestraffen met spotify-hack en enkel Dotan er nog op, die ook permanent als screensaver vastgebeiteld wordt.

Ik wens overigens de redactie veel sterkte met alle PB's vanuit deze hoek inclusief de uiteenzetting van (verschillende) persoonlijke visie(s). Ter compensatie stuur ik niks aanvullends: hier staan al wat suggesties: https://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/verbeterpunten-wielerflits/

Laatst gewijzigd
Avatar of
Maxim Horssels
admin

Het is geen bug. Sinds vrijdag zijn de reacties enkel zichtbaar voor ingelogde gebruikers. We gaan nog een regel uitleg toevoegen zodat dit voor iedereen duidelijk is. Er volgt ook nog een aankondiging in het redactieblog.

Romāns Vainšteins

Vraag me af wat je er mee op/af/aanroept: iedereen die las maar niet logde moet nu een account maken, vast cookies accepteren etc om iets te kunnen lezen. Dat kan tegelijkertijd een flinke zwik bezoekers kosten als dat, nu ze er toch zijn, er hele nieuwe volksstammen posters bij komen die daar beter niet mee zouden beginnen.

Daarbij : wederom eerst invoeren en dan verduidelijken? Is het dan meer een overtuiging of zo. Het 'doemarolisme' of zoiets? Let wel: ik zou het begrijpen hoor!

Laatst gewijzigd
Wouter Van hout

'@Maxim, ik vind dat geen verbetering. Wat willen jullie daarmee bereiken? En bovendien vind ik het ook getuigen van een hele slechte communicatie richting je klanten. Om eerst dingen aan te passen, en er dan over te communiceren.

Of wacht: wij zijn natuurlijk niet je klant. De klanten zijn de adverteerders. Wij zijn blijkbaar slechts klikvee. Met al dit gedoe denk ik dat jullie in je handjes mogen klappen dat je bezoekers van koers houden. Als je een bakkerij had, en je besloot ineens zonder communicatie geen brood meer te bakken maar slechts eierkoeken, dan was je denk ik heel snel klaar met je business.

Maar misschien moet je hier ook maar eens een poll over lanceren om feedback te krijgen.

Laatst gewijzigd
Wheely

Ik vermoed dat we hier uiteindelijk een model gaan krijgen zoals op Nu.nl ; slechts een paar reacties zichtbaar, bv die met de meeste duimpjes. Wil je alle reacties lezen dan lid worden en emailadres inleveren.

John Bidon

Gedurfde keuze om comments onzichtbaar te maken. Maar regel dan iig dat je niet steeds uitlogt %##€@.

Of is dat ook een business model? Kijk hoeveel mensen op 1 ddag inloggen of de pagina refreshen.

Wouter Van hout

'@Wheely,
Dan hadden ze zich heel veel moeite kunnen besparen, en meteen contact op kunnen nemen met nu.nl en vragen naar hun sitebouwer. Nu hebben wel al tijden een kwalitatief uitermate teleurstellende site qua werking. En ook visueel is er vanalls op aan te merken, je scrollt je de blubber naar de reacties, veel te grote koppen, etc. Ik vind nu.nl qua site prima werken, en ook een heel stuk overzichtelijker dan wat WF er van heeft gemaakt.

Maar nogmaals, ik krijg eigenlijk steeds meer de indruk dat het ze geen jota interesseert hoe de gebruiker er naar kijkt. Ze hebben inmiddels behoorlijk wat feedback gehad, maar het heeft tot weinig geleid.

Weggooi01

'@Maxim en @Redactie Ik bezoek en lees al jaren met behoorlijk plezier Wielerflits. De reacties zijn daarin een essentieel onderdeel, soms nog wel waardevoller dan de artikelen zelf. Dit doe ik lekker anoniem, zonder account en zonder mij erin te willen mennen.
In de reacties vindt de lezer o.a. extra informatie, inzichten en beschouwingen en ja soms ook een heerlijke discussie. Ik vind het schandalig dat de reguliere bezoeker (ik neem aan dat de meeste bezoekers geen account hebben) nu niet meer de volledige website met alle functionaliteiten heeft en niet de inzichten van ‘mede flitsers’.
En dit dan ook nog eens zonder communicatie doorvoeren. Maar zelfs met communicatie had ik dit schandalig en uitermate teleurstellend gevonden. De reacties horen bij WF. Het zal wielerflits misschien niet raken, maar grote kans dat mijn dagelijks bezoek zal afnemen of verdwijnen.
Dit account wordt z.s.m. weer opgeheven. Mijn punt is hopelijk duidelijk.

Romāns Vainšteins

En nu weer even puur inhoudelijk, er lijkt een olifant dwars door jullie porseleinkast gebanjerd te zijn: https://www.nu.nl/wielrennen/6287004/jumbo-visma-en-vier-andere-teams-praten-over-super-league-in-wielersport.html

Zullen we hier weer een topic op het forum voor aanmaken of de sectie ‘Jasper en Tadej grollen als vanouds’ hiervoor gebruiken anders?

Maillot à Pois

'@RV
Er is een topic waar je je mening over kwijt kunt hoor. Sterker nog, je hebt er al gereageerd, zij het over iets anders.

Revolutie in het wielrennen?
En dan is er nog OneCycling. Een project waar een aantal WorldTeams in het diepste geheim aan werken. Of dit de gewenste revolutie in de sport gaat opleveren, betwijfelt Raymond. “Dit is al het zoveelste voornemen van teams om het economische model aan te pakken. In het begin praat de ASO gezellig mee om uiteindelijk toch eruit te stappen. Zo ben je toch weer een paar jaar verder zonder dat er iets veranderd.” Dit en meer in de WielerFlits Podcast van deze week.

Los daarvan, ook ik vind het wel vreemd dat er nog geen afzonderlijk artikel over verscheen. Maar misschien staat er eentje klaar voor een nieuwsarme zondagochtend?

MaGarin

Als iemand die zelf jarenlang zonder account heeft 'gelurked', denk ik dat jullie aan de ene kant gigantisch onderschatten hoe groot de toegevoegde waarde van de reacties was, en aan de andere gigantisch overschatten hoe veel mensen als gevolg van deze actie een nieuw account gaan aanmaken. Wat een bizarre keuze..

En zoals hierboven al is aangegeven, hoe kan je nou weer zo'n ingrijpende verandering doorvoeren zonder er over te communiceren, wat een amateurisme. Ik vind het ergens ook wel grappig(lees: treurig) dat je specifiek vraagt aan je gebruikers hoe de site leuker en beter kan. Vervolgens komen er talloze users met goede verbeterpunten, laat een officiele reactie nog steeds op zich wachten, maar voer je wel snel een verandering door waar letterlijk nie-mand om gevraagd heeft. Dan neem je je gebruikers dus totaal niet serieus. Prima hoor, maar houd dan ook niet de schijn op dat je dat wel doet.

Sowieso val ik de afgelopen maanden eigenlijk wel een beetje van de ene in de andere verbazing qua gang van zaken op Wielerflits. En niet op een positieve manier. Waar zijn jullie nou in godsnaam allemaal mee bezig..

Laatst gewijzigd
Wouter Van hout

'@Magarin,
Ook ik ben half lurker, half ingelogd. Op mijn werk bijvoorbeeld log ik vaak niet in, maar gluur wel ff. Misschien gewoon massaal niet meer lurken, en een dagje of wat wegblijven van de site.

En ook ik ben wel heel nieuwsgierig naar hoe de wielerflitsvergaderingen gaan.
Youri: "hebben jullie dat gelezen in het verbetertopic? Die kneuzen willen van de duimpjes af, en niet zoveel scrollen"
Maxim: "we laten dus de duimpjes lekker staan, we zetten de reacties nog verder naar onder, maken ze niet doorklikbaar. En we gaan wat doen aan dat lurken. Wat denken jullie?"
De rest: "Fantastisch idee, Maxim. Dat gaan we doen! En we vertellen er niks over!"

Het klinkt misschien heel cynisch, maar dat is werkelijk een beetje het beeld wat ik nu krijg met alle recente wijzigingen en de communicatie er omheen.

esims2.0

Ik denk niet dat Nu.nl het grote voorbeeld is voor WF, maar Elon Musk. Wel een verrassende verandering, maar uiteindelijk zitten wij als bezoekers niet in de raad van commissarissen en hoeft er niets vooraf gecommuniceerd te worden.

1 2 ... 165 ... 201 202

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.