Verbeterpunten Wielerflits

1 2 ... 166 ... 199 200
Burn

Ik vind de aanpassing van het verplicht moeten inloggen ook zeker geen verbetering. De reacties zijn regelmatig belangrijker dan het artikel zelf. Maar ik begrijp wel dat Wielerflits al die respectloze kritiek ook geen reclame vindt en hier een oplossing voor probeert te vinden. Enkelen hier zijn extreem kritisch op Wielerflits, maar tegelijkertijd kennen ze geen enkele zelfkritiek. Het wordt ook niet op een beschaafde manier geuit en is vaak erg respectloos. Blijkbaar is deze manier van feedback geven en beoordelen er langzaam ingegroeid en dat verander je niet zo snel meer. Echter gaat deze laatste aanpassing ten koste van de gebruikerservaring en zal het er niet beter op worden.

Raul Alcala

Toch wel hilarisch de zgn kennis van sommigen hier en het dedain hoe het wel en anders MOET.

Prima werkende site op wat schoonheidsfoutjes na die bekend zijn

Laatst gewijzigd
Binda

Hallo Wielerflits, ik kan geen reacties meer lezen. Zowel op mijn telefoon als pc zijn ze verdwenen. Wel zie ik dat er reacties staan aan het getal, maar ik zie ze dus nergens.

esims2.0

Wat is er nu precies hilarisch Raul? Er is door WF zelf toegegeven dat er wel erg veel technische slordigheden in de vernieuwde website zaten, maar dat ze niet tijdelijk terug konden tot ze verhopen waren. Zoiets als geen witregels kunnen maken in reacties (ik weet niet of dat nu inmiddels wel werkt in reacties bij nieuws), dat moet toch geen weken duren voor het is opgelost? Er is nu bijvoorbeeld nog van alles mis met PB's (geen meldingen, verwijderen lukt niet op de normale manier, verstuurde berichten niet zichtbaar). Dit zie je toch niet veel op websites die zichzelf professioneel noemen.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Het dedain en geeis van sommigen hier Esims Niet jij maar de usual suspect

Wim Kruithof

Of wacht: wij zijn natuurlijk niet je klant. De klanten zijn de adverteerders. Wij zijn blijkbaar slechts klikvee. Met al dit gedoe denk ik dat jullie in je handjes mogen klappen dat je bezoekers van koers houden. Als je een bakkerij had, en je besloot ineens zonder communicatie geen brood meer te bakken maar slechts eierkoeken, dan was je denk ik heel snel klaar met je business.

Deze vergelijking slaat kant noch wal. Wanneer de bakker geen brood meer bakt verliest hij zijn bestaansrecht. Het is niet dat Wielerflits met de inhoud is gestopt toch? Dan zou je eerder de vergelijking kunnen trekken dat je alleen nog de bakker in mag als je daadwerkelijk brood afneemt. Couldn't care less, echt. Alleen dikwijls zijn de reacties stuitend richting de redactie. Getuigt van weinig respect richting het platform waar je zoveel uur doorbrengt.

Laatst gewijzigd
MaGarin

Als ik even namens mezelf praat, dan zijn de reacties juist dé inhoud van Wielerflits. Voor de artikelen an sich bezoek ik de site niet, daarvoor zijn er al flink wat (betere) andere alternatieven . Het onderscheidende van Wielerflits is (was) de reacties en het forum. Zoals hierboven al werd gezegd zijn de discussies daar vaak nog waardevoller en inhoudelijker dan het artikel zelf. Maar dat wordt nu dus de nek om gedraaid voor het overgrote deel van de bezoekers van de site. Ik snap het echt niet.

En ik word ook wel een beetje moe van al die mensen hier die nu roepen dat er reacties richting de redactie stuitend, respectloos of met te veel dedain zijn. Ik ben niet achterlijk en heb ook wel door dat jullie het onder andere over mij hebben. Maar kom op zeg, we zijn hier toch in het Verbeterpunten topic. Dit is toch bij uitstek de plek om, uiteraard op een normale en fatsoenlijke manier, verbeterpunten aan te dragen en de keuzes die de redactie maakt kritisch te beoordelen? En dat is precies wat er nu gebeurt. Ik zie werkelijk niet één post hier die ook maar een beetje in de buurt komt van 'stuitend, respectloos of te veel dedain'.

Romāns Vainšteins

Ik sta in het midden betreffende deze kwestie en probeer zaken afzonderlijk van elkaar te behandelen in plaats van er een groot complot in te zien. Onderwerp per onderwerp een geen wij tegen hen. Uiteindelijk is de site gewoon van WF, wij mogen als gebruikers een grote mond opzetten maar wat ze er mee doen doen ze er mee. Daarnaast gaat alles online wat leuk is kapot aan k&treclame, hier niets anders.

En: we zijn hier nu ook geen wereldberoemde standbeelden en schilderijen aan het maken of wel. Trek WFHermans terug zijn graf uit en die ziet er ook heus geen opvolger tussen hoor.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Maar het oplossen van het inlogprobleem wordt wiskundig gezien wel urgenter wanneer je die verplichting invoert. Kijk, ik hak al 10 jaar fluitend op verversen bij de site, heeft werkelijk nog nooit goed gewerkt dat ingelogd blijven, nooit, nimmer, never, jamais, mai, nunca, nekad. Ik werk er gewoon omheen, net alsof enter drukken hetzelfde is als Atlas die een wereldbol draagt: stelletje …. die hier over klagen.

Maar ik ben ik, wanneer je dit iedereen oplegt terwijl het niet werkt is net zoiets als 50000 tickets verkopen voor System of a Down en de deuren richting grote zaal op slot houdt terwijl ze binnen al begonnen zijn.

Wouter Van hout

'@Magarin,
Ook voor mij is de inhoud van de site de content die de bezoekers eraan toevoegen. De nieuwsberichten zijn natuurlijk het startpunt, en de opiniestukken soms leuk om te lezen, maar de meest lezenswaardige opinies staan er vaak onder (mits de redactie grootmoedig genoeg is om die open te zetten). Daar zit voor mij het echte leesplezier. Ook als lurker, niet enkel als bijdrager.

Ik hoop dan ook dat WF deze keuze gaat heroverwegen.

@Wim: die opmerkingen over respectloos, die zijn wat mij betreft geheel voor jouw rekening. Het is hier een forum, daar kun je je mening kwijt. Er zijn huisregels, daar kan op gehandhaafd worden. Juist omdat mensen zoals ik hier heel veel tijd op doorbrengen wordt er heel kritisch gekeken naar de koers die wordt gevaren, de dingen die niet werken, en hoe traag deze worden opgelost of hoe beroerd er over wordt gecommuniceerd. Ik vind het vooral van heel veel dedain getuigen om daar zulke kwalificaties aan te geven.

Wheely

Het lijkt me nogal wiedes dat WF zelf ook inziet dat de reacties een dikke vette usp van de site zijn. Vandaar mijn vergelijking met Nu.nl , ik zou het zeer merkwaardig vinden als ze niet een vergelijkbare kant op gaan. Ze hebben jaren gebouwd aan de site en de community. Het is zoals RV aangeeft hun goed recht om er wat mee te doen.

John Bidon

Als ik goed herinner was Wielerflits begonnen omdat Wielerland de reacties uit had gezet.

Whyze Katje

Ik ga er ook vanuit de WF de reacties op een manier zal handhaven omdat ze hierin onderscheidend zijn ten opzichte van andere wielernieuws sites. En blijkbaar zijn ze aan het zoeken naar een manier die voor hen werkt. Ergens op dit forum kwam ook vanuit WF de reactie dat de sfeer er hier niet beter op wordt, dus ik snap dat ze iets willen veranderen. Gewoon even afwachten wat er gaat gebeuren. En misschien even realiseren dat maar een zeer klein percentage van de bezoekers reageert en we geen idee hebben hoeveel bezoekers effectief de reacties belangrijk vinden……………

Wouter Van hout

'@Wheely,
Voor mij is er toch een groot verschil tussen WF en NU.NL
Als WF de kant van nu.nl op gaat qua overzichtelijkheid en functionaliteit van de site, dan ben ik de grootste voorstander. Want het is gewoon een heel overzichtelijke site, met zowel snelle routes naar de headlines, de meest gelezen berichten, de diverse thema's, etc. EN DE SITE FUNCTIONEERT!

Maar waar op WF voor mij als "toeschouwer" de meerwaarde van de site zit in de reacties eronder, is dat op nu.nl absoluut niet het geval. Daar voegen reacties weinig toe, is het een geschreeuw van meningen (vaak flink racistisch en eng rechts), en is er slechts zelden een draadje te zien waar over en weer goede argumenten worden uitgewisseld. Ik klik op nu.nl slechts zelden door tot naar de reacties. En als ik dat doe, dan ben ik er al weer klaar mee als ik er 3 heb gelezen. Precies het omgekeerde heb ik bij WF: waar ik vaak zelfs het nieuwsbericht over sla (of half doorlees) om dan de meningen te gaan bekijken.

Romans heeft natuurlijk gelijk: WF moet doen wat het niet laten kan. En als daar meer geld mee te verdienen is, en dat hun doel is, dan moeten ze dat vooral ook doen. Maar het is ook gewoon ons recht om daar wat van te vinden.

Raul Alcala

De reacties onder nieuwsberichten boeien me over t algemeen wat minder dan t artikel zelf. Maar ze kunnen wmb niet zonder elkaar.

Er volgt binnenkort dus nog een aankondiging in het redactie blog, zoals Maxim aangaf. Staat open voor pb's. Dan ga ik er vanuit dat eea dan afgerond is. Geef afentoe een update en dan kan de winterstop mooi gebruikt worden om em te laten functioneren zoals hoort bij een site die miljoenen bezoekers per jaar trekt.

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois

Natuurlijk zijn de opmerkingen van @Wim geheel voor zijn rekening, net als àlle opmerkingen hier geheel voor de rekening van de poster zijn.
Bij deze sluit ik mij, geheel voor mijn eigen rekening, aan bij de visie van Wim. Voor mij is Wielerflits in eerste instantie een nieuwssite, en de artikelen zijn ook de hoofdreden voor mijn bezoek hier. En het klopt dat ik het overgrote deel van dat nieuws ook elders kan lezen, maar in het Nederlandse taalgebied ken ik geen enkele site die het wielrnieuws beter verzamelt. Wat mij betreft richt Wielerflits zich in de toekomst op het versterken van de eigen content, en meer eigen interviews en rubrieken als "Vrijdag de dertiende".

In de tweede plaats kom hier uiteraard ook om met anderen over wielrennen te praten, en speel ik graag een spelletje mee op 't forum. En ja, dat heeft ook waarde voor Wielerflits, maar ik zie het toch in de eerste plaats als een service die Wielerflits mij nog steeds volledig gratis en voor niets biedt. Als je zo'n service aanbiedt, dan moet je 't natuurlijk wel goed doen, dus de technische verbeterpunten die esims aanhaalt zijn wat betreft volledig terecht.

Maar ik sta toch te kijken van de verontwaardigde reacties over het verbergen van reacties voor niet-ingelogde gebruikers, van mensen met een account die dus in principe geen impact ondervinden van deze wijziging. Willen jullie dan allemaal per se dat jullie reacties voor een zo groot mogelijk publiek zichtbaar zijn? Ik denk nog steeds dat het overgrote deel van die 80.000 bezoekers geen lor geeft om de reacties (sorry @Wheely), en die groep stille meelezers die er wel is kan dat gewoon blijven doen als ze even met drie klikken en helemaal gratis een account aanmaken. Je hoeft daar overigens 0 persoonlijke informatie voor vrij te geven als je dat niet wil, er zijn genoeg services met "wegwerp"-emailadressen. Zolang je niet hoeft in te loggen of te betalen om aritkels te lezen, is er voor mij eerlijk gezegd weinig aan de hand. Voor niet-ingelogde gebruikers wel even aangeven "Log in of maak een account aan om de reacties te zien."

Laatst gewijzigd
Wim Kruithof

Dankjewel Maillot à Pois...

En uiteraard is mijn kritiek op de kritiek geheel voor mijn eigen rekening. Maar ik lees soms een bijna onophoudelijke onderstroom aan oordeel en dingen als 'wij zijn geen klanten maar slechts vinkvee' getuigen van weinig respect. Dit ik dit stuitend vind, daar mag iedereen vervolgens uiteraard weer iets van vinden, maar - misschien is het mijn opvoeding, achtergrond, overtuiging of whatever - ik vind reacties uitzetten voor niet-ingelogde gebruikers echt zo extreem niet. Als je graag wil 'lurken' ben je dus (zij het observerend) onderdeel van de draadjes... en indien dit van grote waarde is, is een account aanmaken en inloggen niet een heel grote moeite, dunkt me.

Neemt niet weg dat de volgorde 'eerst zichtbaar communiceren' en dan pas reacties uitzetten beter was geweest voor begrip en duiding.

Il Leopardo della Primavera

Kunnen de al gereden koersen weg bij de kalender? Wat overzichtelijker.

esims2.0

'@Maillot: ik denk dat de meesten het niet/achteraf communiceren van de maatregel door WF als een belediging zien, ook al hebben ze er begrip voor. Deze mening is natuurlijk weer geheel voor eigen rekening 😅

Laatst gewijzigd
toiletduck

'@redactie: ironisch maar waar; ik heb de laatste tijd (paar dagen? Week?) niet of minder last van het inlogprobleem - blijkbaar precies nadat jullie inloggen verplicht hebben gesteld om commentaar te lezen. Hebben jullie iets aangepast/verbeterd?

Poeksel

Dinsdag 31 oktober
Er is vandaag geen wielrennen op TV

Maar wel op internet de wereldrecordpoging van Jefrey Hoogland is op ad.nl te zien. Uitzending begint 20:45 uur.

https://www.ad.nl/wielrennen/bekijk-de-wereldrecordpoging-van-jeffrey-hoogland-vanavond-exclusief-via-onze-site~acfaf934/

Laatst gewijzigd
FDJ

Ik snap de ophef niet zo van het niet kunnen lezen van de reacties. Je hebt allemaal een account en kunt lezen en reageren als je wil. Als dat voor de lezer hinderlijk zou zijn en het zo ook die categorie (noem het even de lezende meerderheid) prettig is dan is dit prima toch.

Het verplaatsen van reacties onder opinie cq analyses snap ik minder omdat je dan juist het on topic houden er van gaat splitsen naar een forum. Een analyse of opinie is bij uitstek het punt om een discussie aan te gaan en met een opinie mag je het bijvoorbeeld oneens of eens zijn. Dat geeft juist meerwaarde aan de opinie en analyse. Ben heel benieuwd naar de overwegingen daarachter vooral.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@FDJ ik haal eruit dat ze ook die artikelen juist gaan plaatsen op het forum en dus niet alleen de reacties. Dus ze worden niet gesplitst maar gewoon volledig verplaatst.

Riestevlaoi

Ben het eens met MaGarin en Weggooi01. Al jaren bezoek ik Wielerflits en voornamelijk voor de reacties die er worden geplaatst. Dat is juist het leuke aan Wielerflits. Ik ben wel iemand die gewoon een lurker is, op het hele internet. Dus ik had dan ook nooit de behoefte om een account te maken/ingelogd te zijn.

Dat de reacties alleen nog maar zichtbaar zijn voor ingelogde bezoekers kan ik ergens nog begrijpen, maar dat dit dan doorgevoerd wordt zonder enige communicatie... Echt onbegrijpelijk.
Ik dacht oprecht dat de site gewoon niet fatsoenlijk functioneerde, want sinds de vernieuwde site functioneert zoveel niet. En dat kan, er wordt vast en zeker hard aan gewerkt.
Het is dat ik vrij toevallig eens op het forum ging kijken, wat ik trouwens nauwelijks doe, dat ik erachter kwam dat de reacties enkel zichtbaar zijn voor ingelogde gebruikers.

Zet op z’n minst een banner of een kort bericht op de website die dit meldt. Hoeft niet eens met een uitgebreide uitleg, gewoon vermelden is al beter dan helemaal niks zeggen en gebruikers in de waan laten dat de website kapot is.

Nogmaals ik kan de keuze best begrijpen maar dat er niet over wordt gecommuniceerd slaat alles. Hopelijk wordt er een volgende keer bij zo een dergelijk besluit nagedacht dat er gewoon gecommuniceerd moet worden. Het lijkt me ook verstandig om zsm dit op de site te vermelden, ergens goed zichtbaar zodat gebruikers op de hoogte zijn.

FDJ

'@Rahim dan snap ik daar nog minder de meerwaarde van. Analyses en opinie zijn eigen content. Die wil je, lijkt mij, prominent in beeld hebben.

1 2 ... 166 ... 199 200

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.