Verbeterpunten Wielerflits

1 2 ... 19 ... 201 202
mus van de maasstad

Zit toch niet allemaal zo te zaniken over die reclames man. Die zijn nu eenmaal nodig om deze site tot een hoger nivo te brengen.

edit:

Misschien dat ik het niet door heb hoe het moet. Maar als ik op de app zit moet ik eerst naar de "desktop" versie om de reacties te lezen.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Edit redactie: niet doen

Laatst gewijzigd
TiesW

'@klootje, Wielerflit is juist de enige site waar ik mijn adblocker regelmatig uit zet omdat ik juist ook vind dat je een site waar je zo guitig gebruik van maakt een beetje moet supporten!

Klootje Kriekeljon

Geen slecht idee TiesW. Het stoort mij ook niet als je zoveel goeds gratis krijgt.

Retro Lex

kruiswijk in de Roze Trui en op weg naar Girowinst.
Ik zou graag deze hele week een grote foto van hem op de voorpagina blijven zien.
Al het andere nieuws is wat mij betreft bijzaak

pirazzi

Is er voor gekozen dat reageren niet mogelijk is op het onderwerp: Deelnemerslijst?
Daar had ik willen aanvullen dat Leigh Howard en Fabio Sabatini DNS in etappe 15.

Kingstown

Kan er op 1 of andere manier geen maximum aan berichten komen wat iemand in een volgtopic kan plaatsen?
Het lijkt nu geregeld op een monoloog doordat Lyndalid zo dominant aanwezig is en werkelijk op elke scheet meent te moeten reageren.

Avatar of
Martin van den Bosch
admin

Het duurt steeds lang voordat mijn reacties zichtbaar zijn. Kunnen jullie daar nog wat aan doen? (Sneller bufferen o.i.d.) Het snel kunnen reageren op reacties en actuele gebeurtenissen in koers is voor mij de kracht van de site, en dat werkt nu voor geen meter.
Een paar dagen terug heb ik het getest en het was een minuutje voordat een reactie zichtbaar was. Hoe lang duurt het bij jou?

Het snel kunnen reageren op reacties en actuele gebeurtenissen in koers is voor mij de kracht van de site, en dat werkt nu voor geen meter.
Bereikbaar zijn op piekmomenten vinden we op dit moment belangrijker. Het volg hier topic is bovendien geen chatbox.

Kan er op 1 of andere manier geen maximum aan berichten komen wat iemand in een volgtopic kan plaatsen?
Hebben we in het verleden wel eens over nagedacht. Wat ik hierboven al schrijf, een volg hier topic is geen chatbox. Goede tip, voeren we binnenkort wellicht in. Een x aantal reacties per uur of bericht bijvoorbeeld. Dwingt bovendien om extra na te denken over een bijdrage. Ook niet verkeerd.

Laatst gewijzigd
TiesW

Ohja, iets voor WFlive: Zou dat niet gunstiger zijn een half uurtje later te doen? Zit nu precies op de tijd van het 8-uur journaal dus kan me voorstellen dat jullie daar het eerste half uur wat mislopen ;)

Avatar of
Martin van den Bosch
admin

Chatten moet overigens inderdaad niet overdreven worden, max. 5 posts per 10 minuten of zo is al prima.
Dat was ook de insteek van mijn opmerking.
Je moet met elkaar in discussie kunnen gaan, maar niet (bij wijze van spreken) elke minuut een reactie willen plaatsen.

TiesW

Nog een dingetje, misschien vrouwenploegen toevoegen aan het kopje wielerploegen?

John Bidon

Wat ik niet snap is dat tot een paar weken geleden en helemaal bij de vorige website layout nooit sprake was van een vertraging in posten van reacties. Toen waren er volgtopics van boven de 1000 comments en geen centje pijn. Het zal vast en zeker een reden hebben waar ik als digibeet geen verstand van heb. Maar het leek dat de website toen wat 'kleiner' was en dat er minder laadtijd was. Is puur een gevoel en kan het ook mis hebben maar sinds de nieuwe website is alles toch allemaal net iets trager gegaan of wat lastiger geworden (bijvoorbeeld in nieuws topics dat je op nieuwe pagina omhoog moet scrollen om de eerste comment te lezen). Het zal wel met weemoed te maken hebben, maar de goede oude vertrouwde website mis ik wel een beetje.

simplex

Qua bedieningsgemak en verversing reacties incl. boven/onder aan de pagina beginnen was de oude site tot febr. 2015 vrijwel perfect.
Forumtopics beginnen trouwens wel altijd boven aan de (volgende) pagina.
Ik ben geen "volgtopicer" , maar merk steeds dat het laatste uur veel improvisatie en tijd vergt omdat deze dan altijd naar de eerste pagina omstreeks ca. 12-13 uur terugspringt.

Maar een volgtopic voldoet vaak niet aan de inhoud.
Het is een meestal een aaneenschakeling van:
- vragen om updates van mensen die op het werk tijd over hebben. De zelf benoemde updaters hebben hun "dienstverband"ook al opgegeven.
- het profileren door diverse leden om te laten zien dat vrijwel alleen zij de koers kunnen lezen en ons van hun inzicht willen overtuigen.
- Dit ontaardt inderdaad heel vaak in een chatbox. Kies bijv. voor Sporza om je te vermaken en te "meten" en wellicht nog wat bij te leren en bekijk gewoon de tv beelden.
-herhalend posten over positiewisselingenrenners en groepjes i.v.m.poultjes lijkt mij totaal irrelevant. Daar zijn diverse forumstopics voor!
-ja en het aanmoedigen van iemand of soms het 20x posten dat Kruissie wegspringt o.i.d. zal wel betekenen dat we enthousiast zijn ;)

Beseffend dat al vrijwel alles wat ik zeg vrijwel niet voor Martin is bedoeld.
Ik heb begrip voor de tijdelijke problemen en de teruggekregen respons die het mogelijk maken dat we trots moeten zijn op Wielerflits.
-

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

ik zou zo'n maximum aantal posts per bepaalde tijd wel toejuichen. kwaliteit boven kwantitait. inhoud boven chatten. als sommige wielerflitsers graag om de 2 minuten met elkaar willen keuvelen doen ze dat maar per PB.
en misschien ook een beperkt aantal leestekens per post. sommige leden denken dat als ze heel veel woorden gebruiken ze per definitie gelijk hebben, maar het zorgt alleen maar voor extra gescrol. get to the point. ;)

Laatst gewijzigd
123poetertjes

Ik ben tegen, simpelweg omdat mensen dan gewoon een oude post gaan aanpassen. Dan krijg je dus veel gekissebis in één post op reacties van ver daarna. Ergo je lost het probleem niet op maar je creëert alleen maar meer chaos.
Of je moet de edits ook gaan beperken, maar daar ben'k nie zo'n fan van want uit ervaring weet ik dat ik dat ding nogal vaak gebruik.

De volgtopics vind ik trouwens sowieso geweldig, draagt mijns inziens echt bij een de koersbeleving. Nog afgezien van de updates°. Maar vijftig reacties dat Gesink toch níet lek is gereden, ja dat vind ik persoonlijk erg grappig.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

In het Lotto_Jumbo topic op het forum is er weer een oud terugkerend probleem ingeslopen. Bij het plaatsen van een nieuwe reactie, keer je weer terug naar pagina 1.

pirazzi

Klopt maar dat is bij meerdere grote topics zoals Scorito en Zweeler wielerjaarspel ook. Het algemeen voetbal topic uiteraard ook. Wat ik dan doe is dan klik de hoofdpagina van het forum aan en ga naar de post die bovenaan staat.

Sunrider

'@ Rahims, Pirazzi, Inderdaad, dat merk ik ook geregeld. Ik wilde hetzelfde verschijnsel hier opmerken.
Wat betreft LyndaLid, is een gewaardeerd forum lid toch? ik ben het ook eens met 123Poetertjes. Je moet dit zo wie zo niet willen want het einde is zoek. Zo raakt iedereen wel ergens geïrriteerd om (zo vind ik dat eeuwige gezeur over bepaalde verslaggevers in het Volg hier topic veel vervelender, en velen hebben dat ook zo geuit maar het gaat maar door dus wat kan ik anders dan het feit te accepteren) Programma technisch wordt er ook weer iets toegevoegd waarvan je je moet afvragen hoeveel invloed het heeft op het reguliere functioneren. Ik zou zeggen laat Wielerflits eerst optimaal functioneren en bedenk daarnaast een goed/beter te hanteren reglement.

Laatst gewijzigd
LyndaLid

Aantal reacties beperken en maximum aantal leestekens invoeren... Ja top idee, alsof we nog niet genoeg mensen hebben die met een slappe one-liner langskomen zonder verder in discussie te (kunnen) gaan. Liever lang van stof dan jezelf niet kunnen uiten in steekhoudende argumenten.

En over die volgtopics: Zo'n volgtopic als gisteren is toch gewoon leeg als je niet over andere zaken kan "kletsen"? Wat is daar nou weer de waarde van? Er gebeurt niks in de koers, terwijl in etappes waar wel van alles gebeurt het volgtopic alleen over koers gaat. Hoewel het posten over de wedstrijd een stuk minder aantrekkelijk is geworden, door die vertraging in de reacties. Maar daar wordt aan gewerkt begrijp ik.

@ martin

Ja ik klaag ook niet over reclame in het algemeen, al vaker gezegd dat dat totaal logisch is op een gratis website met zoveel content! Maar de video's die ervoor zorgen dat het gebruik van de website minder fijn wordt, dat kan toch niet de bedoeling zijn?

En een tip van iemand die zelf websites moest runnen, met Google Adwords/GDN: je kan ook een selectie maken van wat voor soort reclame content je op je sites wilt. Er komen nu dingen voorbij die echt niets met fietsen of wielerliefhebbers te maken hebben. Reclamecontent selecteren die wat meer op de doelgroep gericht is lijkt mij logisch, maar ik kan me meteen voorstellen dat het jullie niet zoveel boeit zolang er maar geld voor binnen stroomt. Terecht natuurlijk ook in principe.

Alleen nogmaals, de gebruiksvriendelijkheid mag er eigenlijk niet van achteruit gaan toch?

Laatst gewijzigd
waggie

Gisteren kon ik geen reacties plaatsen (wel lezen) via Chrome. Kreeg telkens de melding dat ik niet ingelogd zou zijn, terwijl ik dat volgens het gebruikerspaneel wel gewoon was. Hierdoor kon ik ook het forum niet bekijken.
In Internet Explorer had ik geen problemen.

pirazzi

'@ Waggie dan kun je een incognito venster gebruiken of cookies verwijderen, hierboven ook al ergens gezegd door M. van den Bosch.

Silent Hill

'@Sunrider: LyndaLid is zeer zeker een gewaardeerd forumlid, ja.
Een paar reacties tijdens de 19de rit:

LyndaLid - 27 mei 2016 om 15:45
holy FUCK!

LyndaLid - 27 mei 2016 om 16:05
Godverdomme.

LyndaLid - 27 mei 2016 om 16:16
Fucking Etixx, ga eens helpen man!!

LyndaLid - 27 mei 2016 om 16:20
Kruijswijk moet gewoon op zijn fucking fiets blijven zitten!

LyndaLid - 27 mei 2016 om 16:36
Houd alsjeblieft gewoon je kop dicht man. Wat een waardeloze verliezer en een waardeloos mens ben je dan. En je snapt de ballen van sport.
Zo, en nou weer weg wezen!

LyndaLid - 27 mei 2016 om 16:38
FUUUCKK!!

LyndaLid - 27 mei 2016 om 16:40
Godverdomme, ik kan echt wel janken. Wat een KLOTE zooi.. Het is niet te geloven

LyndaLid - 27 mei 2016 om 16:42
FLIKKER DIE JANNE VAN DEZE WEBSITE AF.
Fucking triest mannetje, alsof Nibali en Chaves hier iets fout doen.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik begrijp best dat het moeilijk modereren is als het druk is, en in het heetst van de strijd kan er wel eens iets gezegd worden en door de vingers gezien worden, maar je kan ook overdrijven, en dan wordt het pas echt storend. De vraag om een maximum aantal aan reacties is op die manier heel goed te begrijpen - less is more (!) - en al zeker als er volop met krachttermen gesmeten wordt.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

lol, Lynda lijkt wel een wielerhooligan.
overigens heb ik ook een pak anderen zien vloeken gisteren, dus het ook weer niet Lynda alleen.

maar goed, sport roept bij sommigen soms dusdanige emotie op dat ze vergeten een beschaafd mens te zijn. tis net voetbal dat wielrennen. ;)

overigens kreeg ik gisteren de wind van voren omdat ik een geplaatst plaatje van Arvidd van de Giro-rondemiss leuk vond. ik was seksistisch, en moest terug naar de kleuterschool om daar in de zandbak naar 'vieze plaatjes' te gaan kijken. ik was toch wel geschokt.

Laatst gewijzigd
LyndaLid

Nee 8.6, jij was als een vies oud mannetje over de camel toe van een madamme aan het praten.

Over beetje schelden doe ik niet moelijk, wie beledig je daar nou mee? Los van de emotie over het gebeuren met Kruijswijk, nogal een historisch "verlies" voor Nederlandse wielerfans die nog nooit een grote winst hebben meegemaakt, was (en ben) ik woedend op mensen die Nibali en Chaves toewensen een ravijn in te rijden. Dán ben je een wielerhooligan, niet als je je teleurstelling (digitaal) eruit schreeuwt. De enige op wie ik me heb gericht als persoon was ene janne-nogwat, die zich schuldig bevond aan bovenstaand gedrag. Voor iemand die zelf een x een vriend een ravijn in heeft zien donderen is dat nogal iets om je over op te winden.

Romāns Vainšteins

Pffff,

Linda heeft gewoon gelijk, idioot voorstel om het aantal posts te beperken, waardeloos idee, Erdogan-shit. Met name volgtopics moet je iedere sec iets kunnen posten indien de behoefte er is en bovendien discrimineer je de snelle poster die eerst schrijft en dan denkt, dat kan natuurlijk niet als je het onderhoudend wil houden.

1 2 ... 19 ... 201 202

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.