Verbeterpunten Wielerflits

1 2 ... 20 ... 198 199
Romāns Vainšteins

Daarnaast mag je best wel wat scheldwoorden wijden aan de Disney-aapjes die denken dat wielrenners moeten wachten en 'it's a small world after all'-zingend hand-in-hand over de meet dienen te schrijden, kunnen ze meteen allemaal camel-toe pakjes aantrekken en en bloemenornamentje achter het oor steken.

Onie

Je posts van 16:05 en 16:40 zullen zeker een hele groep mensen als kwetsend ervaren. Is ook nergens voor nodig. Dat je dat in huiselijke sferen doet prima (ik doe niet anders), maar je zit hier op een wielerforum, met de daar geldende huisregels.

Het is niet toegestaan om:
– [....]
– te vloeken of schuttingtaal te gebruiken

Laatst gewijzigd
LyndaLid

Ok.

Maar volgens mij werden de huisregels gisteren nogal aan de kant gelegd, want niet doen alsof ik de enige was. Heel wielerflits stroomde over van de teleurstelling. Ik uit dat met scheldwoorden, maar niet op iemand. Anderen wensen iemand een val in het ravijn toe vanwege een aanval op hun lievelingetje. Doe mij maar optie 1.

pirazzi

Vanavond om 20u: WielerFlits Live
Dat is toch aanstaande dinsdag of is het extra vanavond.

Purito

------

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

ach, LL die zich boven de huisregels plaatst 'want hullie doen het ook', en dan mij nog even wegzetten als een vies mannetje.
overigens genieten in mijn ogen alle mannen van vrouwelijk schoon, en wie zegt van niet is een hypocriete leugenaar. (of je valt niet op vrouwen, dat kan natuurlijk ook.)

overigens heb ik het bij 'NEEEEEE' kunnen houden toen Kruijswijk viel. zo moeilijk was het niet om geen scheldwoorden te posten hoor.

xistnc

Het modereren op WF is opnieuw zwaar ondermaats. Jammer. Soms gaat het heel even goed, maar de regel is eigenlijk dat het gewoon helemaal niet gebeurt. Is dat na de technische problemen een tweede teken dat WF niet om kan gaan met de gegroeide toeloop? Prioriteiten stellen, mannen!

Avatar of
Nick Doup
admin

Heren, laten we hier geen tenniswedstrijd gaan spelen en heen-en-weer gaan praten wie wel of niet gelijk heeft. Jullie hebben je zegje gedaan en wij zullen alles doorlopen.

Graag nu weer on-topic over de 'Verbeterpunten'.

@Xistnc
Het was gisteren inderdaad erg druk bij de 'gemelde reacties'. Niet alles kon direct aangepakt worden, dat is inmiddels wel gedaan. Blijf deze vooral ook gebruiken, want gisteren was (volgens mij) de drukste Volg Hier van 2016 tot nu toe, plus de daarop volgende berichten.

Wij zullen alles evalueren en gepaste actie ondernemen als dat nodig is.

Laatst gewijzigd
LyndaLid

Haha dus schelden uit frustratie over wielergerelateerde zaken mag niet, maar als een ouwe viezerik op een wielersite over de cameltoe van een mooie vrouw ouwehoeren is wel ok... Duidelijk verhaal. Wie zegt iets over niet genieten van..? Heeft er echt helemaal niets mee te maken.

Ik plaats me helemaal niet boven de huisregels overigens. Ik zeg alleen dat die gisteren duidelijk niet werden nageleefd.

Laatst gewijzigd
LyndaLid

Even een serieus verbeterpunt dan maar:

Ik bedacht me net hoe chill het zou zijn als je leden kan "taggen" in reacties. Dan krijg je bovenin een melding als iemand zich tot jou richt, en je kan mensen taggen en om hun mening vragen of ze ergens op wijzen onder bepaalde artikelen. Lijkt mij een super toevoeging!

NairoQ

Ik bezoek het forum niet vaak, dus niet zeker of mijn mening relevant is hier, maar ik heb er wel één. Ik geniet zelf van de volgtopics, omwille van verschillende aspecten: je krijgt nieuwe info te horen, je hoort meningen van anderen (soms ga je akkoord, soms niet) en die discussies leiden mits goed gevoerd voor mij vaak tot goede inzichten. Daarnaast is het gewoon leuk om over koers te kunnen praten terwijl je voor je tv zit.

Dit zijn allemaal aspecten waar een wielerforum/wielerwebsite trots op moet zijn, moet uitspelen en als sterkte moet beschouwen. Het nieuws is heel verhelderend, maar zonder discussie met mensen die wielerminded zijn kan ik dat nieuws ook elders halen. Toegegeven, dat laatste is niet meer helemaal waar gezien de unieke insteek die WF de laatste maanden heeft, waarvoor hulde!

Het is dus kwestie van wat jullie zelf willen: toonaangevend nieuwsplatform worden met eigen berichtgeving, of meer halen uit de community die er achter zit. Dit is in mijn ogen prima combineerbaar, maar ik heb wel mijn idee waar het voor jullie schort op dat laatste vlak.

Het platform van discussie dat nu gebruikt wordt (een topic/reactievak) is niet geschikt voor discussie. Quoten gaat, maar daar houdt het op. Voor echte discussie en leuke gesprekken over koers, en bij uitbreiding alle zaken die ik eerder als sterkte aanhaalde voor het volgtopic is het huidige format onoverzichtelijk en gewoon niet geschikt. Dit leidt vanzelfsprekend tot chaos/ergernis. Zelfs een forum is voor die doeleinden niet geschikt. Ik denk dat er op lange termijn naar nieuwe reactieformats gekeken moet worden. Ik weet niet in hoeverre WF hiermee wil experimenteren, maar als jullie echt willen nadenken over een volledig nieuwe manier van live-discussie (ik noem het bewust niet live-chat, daar zijn er voor mij al genoeg van) dan heb ik nog wel wat ideeën.

Eigenlijk komt het neer op de keuze van WF zelf en de richting die ze in de toekomst willen uitgaan. Momenteel lijkt de community geen prioriteit (hoewel het bestaande prima ondersteund wordt, daarover hoor je mij niet klagen!) en wordt meer op groei in termen van verslaggeving gewerkt.

LyndaLid

Hoe haal je het in je botte kop om mij te wijzen op mijn gedrag, het woord "hypocriete leugenaar" te gebruiken en dan vervolgens zelf zo'n PB sturen:

Verstuurd door achtpuntzes op zaterdag 28 mei 2016 om 15:22:

Wat ben jij toch een zelfingenomen iritante rotkwal.
''Ik plaats me helemaal niet boven de huisregels overigens. Ik zeg alleen dat die gisteren duidelijk niet werden nageleefd.''
nee, die werden dus niet nageleefd door jou.

een grote lul ben je, niets meer of minder.

zo, dat moest ik ff kwijt. en je hoeft geen pb terug te sturen, want die gaat toch ongelezen de prullebak in.

Zo, dat moest ik ff kwijt. Doe ff lekker normaan man. Als je het je zo persoonlijk aantrekt allemaal dan heb je ergens een afslag gemist. Het is verdomme een wielersite, waar mensen een mening hebben. Prima als je het er niet mee eens bent, al iets jammerder als je dat niet kunt uiten. Maar wat voor droeftoeter ben je als je de moeite neemt om dan persoonlijke berichten te gaan versturen om mensen te vertellen wat voor een lul ze zijn. Wat is dit, Hyves?!

Redactie, doe er mee wat je wilt.

Laatst gewijzigd
Mooie_Mario

Ik ben het eens met NairQ, een andere manier van reageren lijkt me interessant om te zien. Ook live-verversen van comments lijkt me beter bij een volg-topic. Misschien zelfs dat de nieuwste bovenaan komen te staan in plaats van onderaan. Reacties geven op elkaar, zodat discussies bij elkaar komen te staan.

Ook lijkt me een samenwerking met Cyclinghub.tv wel leuk. Dit zijn enthousiaste jongelingen die bijna elke koerst livestreamt en heel snel video's online hebben staan. De uitslagen van Procyclingstats zijn van meer waarde, misschien dus ook video van de koers erbij.

@LL, dat je altijd je gelijk wilt halen in de comments onder een nieuwsbericht had ik al in de gaten, maar dit topic is hier niet voor geschikt.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

bij een volgtopic de nieuwste reacties bovenaan lijkt ook mij beter. nu is het verversen, gaat ie terug naar pagina 1, en moet je weer naar de laatste pagina. als de nieuwste reacties bovenaan op pagina 1 komen te staan hoeft dat niet meer.

of bij verversen op de laatste pagina blijven, dat werkt ook.

Laatst gewijzigd
xistnc

'@Nick Doup
Het slaat natuurlijk helemaal nergens op om een volgtopic achteraf te modereren. Dat snap je toch zelf ook wel? Er werd gistermiddag namelijk helemaal niet gemodereerd, dan maakt het niet uit hoeveel meldingen er zijn. Wie probeer je nu voor de gek te houden? Uiteindelijk hebben jullie jezelf ermee.

WCEendT

'@8.6
Bij mij is het zo dat de ene keer ik terug word verwezen naar pagina 1 en dan andere keer gaat ie wel gewoon naar de pagina waar ik op stond voordat ik op 'F5' drukte. Het mooiste zou natuurlijk zijn als de meest recente reacties op pagina 1 komen te staan.

@Xistnc
Helemaal mee eens, maar voor de toekomst kan er best meer toezicht op gehouden worden... want gister gingen bepaalde mensen gewoon echt te ver (niet de eerste keer deze giro).

WCEendT

edit redactie: niet doen

Laatst gewijzigd
nasibal

edit redactie: niet doen

Ontopic:
Het "tagidee" van je sluit ik me volledig bij aan.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Ik vind LL geen hypocriete vervelende zelfingenomen hautaine kwal, maar ik denk wel dat zijn leven beter wordt als de frequentie van postings in volgtopics beperkt wordt. Al die ruzietjes steeds moet heel vermoeiend zijn voor hem.

Spruch

Sowieso begrijp ik mensen niet die hier ruzie komen maken. Dat je discussieert snap ik, dat je het met elkaar oneens bent ook. Maar dat je je dat persoonlijk aantrekt, is wat mij betreft een tikje onvolwassen. En dat je dan ook nog allemaal krachttermen moet gebruiken om je punt te maken, is ook een beetje jammer en zelfs een beetje triestig en zielig.

Romāns Vainšteins

Ik begrijp uitstekend dat mensen hier ruzie komen maken maar plaats mij daar graag eerbiedig boven, van alle opties is vrede op aarde uiteindelijk degene die mij het meest aanspreekt, tja, niet iedereen kent het verschil tussen zen en om…

ON - Ik heb wel eens op een site gezeten waar heen-en-weer reacties mooi als polemieken in een draadje werden geplaatst, dat vind ik vele malen mooier dan dat ge-@, zullen we die anders doorvoeren ? Ook MOET je bij het aanklikken en verversen van volgtopics op de LAATSTE pagina uitkomen ipv de eerste,
edit redactie: niet doen

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

sorry mensen, het was in ieder geval niet mijn bedoeling om jullie te laten delen in mijn akkefietje met LL (het was dan ook een PB )
wel sta ik nog steeds achter de inhoud, en ook luchtte het enorm op.
meer heb ik er niet over te zeggen.

Laatst gewijzigd
Spruch

'@RV
Het maakt mij niet veel uit dat je het altijd leuk vindt om tegen wat heilige huisjes aan schoppend te reageren. Blijkbaar schep je daar genoegen uit, misschien om wat frustraties af te reageren of zo, kan ik begrijpen. Vind ik soms zelfs ook leuk om een discussie op gang te krijgen. Altijd dezelfde meningen is saai. Altijd een tegenovergestelde ook volgens mij. Maar waarom vloeken? Maakt voor mij persoonlijk weinig uit, maar ik kan me voorstellen dat het voor anderen zoals xistnc niet fijn is. Een beetje rekening houden met anderen lijkt me toch wel handig. Zeker als in de huisregels staat dat dat soort dingen niet thuishoren op een site als deze. Wat dat betreft kunnen leden als LL en RV best wat meer rekening houden met anderen in plaats van door hun mening via laatdunkende en grove reacties de ander proberen te bespotten en onderuit te halen. Ik vind het serieus triest als je zo je gelijk probeert te halen en wat mij betreft mag daar ook best harder tegen worden opgetreden om deze site wel een site op de inhoud en met argumenten te laten zijn.

Laatst gewijzigd
Timocycling

Ik vind LL ook een zeer irritante zelfingenome persoonlijkheid. Mijn oplossing: Niet meer discussieren met LL :). Heerlijk rustgevend moet ik zeggen!
Trouwens PB's openbaren vind ik nogal zwak, ook al is het een triest PB'tje dat je toegestuurd kreeg. Dat is natuurlijk niet goed te praten, maar ik begrijp de frustratie wel^^.

Over volgtopics: gewoon laten lopen, achteraf doorlezen kan eventueel en indien er ernstig grove reacties instaan, bannen. Overigens een limiet stellen aan het aantal reacties zou Noord-Koreaans zijn en dan schiet je je doel als volgtopic voorbij. Dat is namelijk hét topic waar je over de koers kunt praten en kunt benoemen wat je ziet.

Romāns Vainšteins

Ik heb niet zoveel tegen zowel vloeken als scheldwoorden en gebruik ze meer uit gewoonte dan om te irriteren, van die laatste had ik eerlijk niet eens door dat het juist olie op het vuur was, serieus. Bovendien doe ik helemaal niet zo vaak laatdunkend en grof, ik plaag wel eens wat, that's it. Weet ik veel dat x'ie daar een probleem mee heeft, net alsof ik me daar helemaal verdiept in zou hebben.

Overigens worden mijn opmerkingen bijna nooit weggehaald tenzij er eens een *&$% of onpasselijke verwensing aan het adres van het vermeende opperwezen tussengeslopen is, en terecht !

Laatst gewijzigd
1 2 ... 20 ... 198 199

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.