Verbeterpunten Wielerflits

1 2 ... 23 ... 201 202
Avatar of
Martin van den Bosch
admin

Dat filmpje van Kruijswijk is nogal, naja deprimerend is het goede woord, zo snel mogelijk weg ermee!
Gaan we vervangen

WCEendT

'@Martin
Goed filmpje gekozen! Misschien is het ook leuk om binnenkort een filmpje van Poels of Dumoulin te plaatsen in verband met Nederlandse wielersite, maar voor nu in verband met tour een prima keuze.

Scotty

Waar ik zelf een beetje tegen aanloop is momenteel de drukte en het gebruik van de reactie-knop. (Daarbij hou ik mijn hart vast voor de drukte tijdens de Tour.) Het ontneemt mij een beetje de lol om te reageren (het wordt toch niet gelezen, bij 2x refreshen zijn we al op de volgende pagina).

Ik zie een forum als een plek waar je inhoudelijk kan reageren, en waar je iets toe kan voegen aan een discussie of aan het artikel. Geen plek om je ongezouten reactie/mening te plempen en het daar maar bij te laten.

In sommige topics wordt zoveel gereageerd dat het niet meer de moeite van het doorlezen/reageren waard is (daarmee doel ik niet op een overwinning van een renner, en in alle euforie 60x "Hoera" wordt gepost, dat is natuurlijk prima). De oorzaak is vaak dat er ontiegelijk veel reacties tussen zitten met dezelfde strekking. Waar die behoefte van mensen vandaan komt om na 10 keer een 11de keer hetzelfde te posten is mij een raadsel, maar komt het forum niet ten goede.

Een oplossing kan zijn om zoals op Dumpert reacties een + of - te geven. Zo komen de beste reacties bovendrijven. Door daarbij reacties op reacties in een aparte "thread" te laten landen, koppel je eigenlijk de discussies los van elkaar en maakt het veel overzichtelijker. Je zou zelfs nog de mensen die de eerste reactie plaatsen een soort "moderator optie" kunnen geven zodat je eventuele niks toevoegende reacties kan verwijderen.

Ben benieuwd hoe anderen/redactie hier tegen aan kijken.

Laatst gewijzigd
Fernandi

Hoewel ik maar zelden reageer, ik lees vrijwel elk topic inclusief reacties op het nieuws gedeelte van WF ,zou ik toch een suggestie willen doen.
Ik blijk niet de enige te zijn die zich kapot ergert aan allerhande clowneske optredens van diverse vaste (veel) posters.

Kan er geen "negeer" functie ingesteld worden?
Voor mij persoonlijk zullen voorbeschouwingen een pak plezanter zijn als er niet in de eerste 5 posts altijd dezelfde(n) zit(ten) te jammeren over de sterren.
Nu snap ik dat ieder vrij is in zijn mening, maar op werkelijk elke voorbeschouwing dezelfde verontwaardigde reacties liefst met een hoop uitroep en vraag tekens op een manier die nogal uit de hoogte overkomt is onderhand echt wel erover.

Om nog maar te zwijgen over de volgtopics, die ik gezien ik altijd buiten en ver van huis aan het werk ben, wel genoodzaakt ben om te volgen om uberhaupt koers te kunnen volgen.

Moest ik deze mensen hun posts gewoon op "ignore" kunnen zetten, hoef ik me er ook niet aan te ergeren, en kan ik de overige reacties met meningen die wel beargumenteerd en wel plezierig weglezen concentreren.

Laatst gewijzigd
xistnc

'@Fernandi +1
Al regelmatig geopperd. Pure win-win. Iedereen is zijn eigen moderator. Scheelt de lezers een hoop ergernis en de redactie een hoop verspilde tijd. De momenten dat moderatie het hardst nodig is, hebben ze immers wel wat anders te doen.

Roberto

'@Fernandi
Dat zou misschien een oplossing zijn.
Weet niet of het makkelijk te realiseren is, ben digibeet. ;)

pirazzi

Dat heb ik wel eens gebruikt op een ander forum, een negeer-button maar dan werd je toch nieuwsgierig wat die persoon geschreven had en haalde hem/haar weer van negeer af.

simplex

Tja, zoveel technische handmatige moeite gaan doen om iemand niet te willen lezen?
Onzin natuurlijk, je kan ook scrollen of selectief lezen.
Anders voor sommigen misschien wel verstandiger om helemaal geen fora te blijven bezoeken?

Christian

Ik ben voor het +/- systeem, modereren door de mede-WF-bezoekers lijkt me een goed plan en kost minder tijd voor de beheerders hier. Maar dat een bepaald reactiefilter nodig is, lijkt mij wel evident inmiddels. Sommige slecht onderbouwde reacties zijn erg storend, terwijl er ook zeker waardevolle reacties tussen zitten, maar daarvoor moet je soms door een verontrustende berg onzin heen.

Avatar of
Martin van den Bosch
admin

Sommige slecht onderbouwde reacties zijn erg storend,
Dat reacties onvoldoende onderbouwd zijn, is niet iets wat we met modereren gaan/willen oplossen. WielerFlits is er voor iedereen (die zich weet te gedragen). Ik sluit me wat dat betreft aan bij de mening van Simplex.

Een +/- systeem is in het verleden ook overwogen. Kan helpen, maar op sites als Geenstijl en Youtube zie ik nog steeds ongepaste reacties voorbij komen. Helpt naar mijn mening daarom niet genoeg.

Ik zie meer in een negeerfunctie. Mocht je niet om kunnen gaan met reacties van een bepaald lid, kan je deze altijd nog uitzetten.

Laatst gewijzigd
FDJ

Is het niet gewoon belachelijk dat we hier al twee pagina's praten over modereren, corrigeren en evt sancties?

Iedereen is fan van de wielersport en redelijk volwassen qua leeftijd (neem ik aan).

De wielersport staat juist zo bekend om toegangkelijkheid en weinig incidenten met publiek (de bergoplopers noem ik geen wielerpubliek, maar mensen met een chronisch tekort aan aandacht)

Is het werkelijk zo moeilijk om je te gedragen als volwassene en de redactie zijn werk te laten doen in het verbeteren van deze site? Alle tijd die zij nu kwijt aan het modereren kunnen zij veel en veel beter gebruiken. Dus denk als volwassene na, spreek elkaar onderling daar op aan (open of prive) en gedraag je gewoon. Dan zijn al deze maatregelen niet nodig. En wat mij betreft mag de redactie mensen dan ook veel sneller bannen. Niet gedragen? Exit en wegwezen.

NairoQ

Ben jij dezelfde Frits des Jeux als diegene die hier twee pagina's geleden een post plaatste?

Dit topic dient net om verbeteringen aan te brengen, dus het is prima en helemaal niet belachelijk dat er hier gediscussieerd wordt over mogelijkheden en methodes om het beter te maken voor iedereen. Lukt dat niet: jammer, lukt het wel: des te beter.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Wat is er met het archief gebeurt, site is niet meer te openen...

Scotty

'@MvdBosch, een +/- systeem kan wel helpen bij het verminderen van "dubbele" reacties.

In plaats van precies hetzelfde te posten, kan je simpelweg een plusje geven.

FDJ

'@NairoQ Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. Ik ben van mening dat iedereen zich gewoon uit eigen fatsoen zou moeten kunnem gedragen en dat deze hele discussie niet nodig moet zijn. Wat mij betreft is 1 keer over de schreef gelijk een ban en tot nooit meer ziens.

Romāns Vainšteins

Ik ben niet per se voor een +/- (vind het ontzettend kinderachtig gedoe) maar vanwege de reden die Scotty aanvoert ook niet per se tegen. Een negeer-functie gaat men niet gebruiken want het zijn natuurlijk grotendeels gewoon masochisten :) En natuurlijk gaat niet iedereen 'zich uit fatsoen gedragen' en blijft deze discussie een soort van 'nodig' tot aan het einde der tijden maar het is marginaal hier. Naar mijn mening valt het allemaal enorm mee en wordt er hier naargeestig gezocht naar een oplossing voor een probleem dat er niet eens zo heel erg is.

WCEendT

'+- Krijg je vriendjes politiek, mensen die misschien in het verleden niet altijd even 'aardig' zijn geweest zal je veel minder snel een plusje geven ook al is hun mening wel relevant/interessant.

WCEendT

'@Rv
Helemaal mee eens, denk dat beide systemen niks gaan veranderen.

Avatar of
Martin van den Bosch
admin

In plaats van precies hetzelfde te posten, kan je simpelweg een plusje geven.

Dat is een goed punt, posts met +1 voegen weinig toe

Wat is er met het archief gebeurt, site is niet meer te openen…

Hoe bedoel je?
Bij mij werkt het archief nog.

Ik ben het overigens wel met Romans eens dat beide systemen geen grote schok gaan veroorzaken. Maar voor ons is het wel een verbetering die we overwegen.

Ik zie meer in de oplossing van Frits des Jeux. Eerder streng(er) optreden is de voornaamste manier om tijdens drukke periodes personen die de boel moedwillig verstoren tegen te gaan.

Laatst gewijzigd
123poetertjes

'@elbosco
Het gaat over deze[/url] (ergo: de oude site), sinds LBL er al uit. Volgens mij zou het ook maar tijdelijk blijven, maar toch jammer dat het weg is.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Het forum archief bedoelen rahimns en 123poetertjes.
(waarschijnlijk onherstelbaar gewist maar men wil dat niet openbaar maken)

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Martin
Ik zie ook wel wat voor het idee van Frits, maar dat zou dus betekenen dat als bijvoorbeeld iemand hetzelfde doet als LL tijdens giro je gewoon perm banned wordt. Of bedoel je het minder extreem? Zou toch jammer zijn als we zo een paar goede leden verliezen door 1 uitbarsting.

Laatst gewijzigd
Christian

Ik denk dat een ban van een week ook genoeg afschrik-effect heeft, permanente bans lijken me erg overdreven na één keer misdragen, als in schelden oid.

Als iemand consequent aan het trollen of anti-supporteren is, ben ik wel van mening dat daar zwaardere straffen op mogen volgen, maar pas bij herhaalde waarschuwingen.

NairoQ

'@Martin, serieus? Een ban en 'dag-met-het-handje' als iemand iets doet wat echt niet kan?

Dit blijft een forum/site steunend op een community, dus hoe erg iemand zich ook gedraagt lijkt het mij bizar om iemand permanent te gaan bannen. Ik denk dat jullie er beter aan juist sneller (bij mindere feiten reeds) toch al écht te gaan optreden. Ik begrijp dat zo iets meer werk lijkt (meerdere mensen korte periodes, bv. een week, bannen in plaats van enkelingen perma/lang), maar het lijkt me toch een 1. veel redelijkere en 2. veel effectievere manier.

Het 'probleem' komt hier écht niet van een miniem groepje mensen in mijn ogen, eerder van wat trollerig/kwetsend gedrag van een wat grotere groep mensen dat snel verdwijnt als je duidelijk maakt dat het hier niet hoort.

Het is toch nog steeds de bedoeling een oplossing te zoeken om de sfeer beter te maken, niet gewoon een oplossing om van alle mogelijke lasten van af te zijn denk ik.

Avatar of
Martin van den Bosch
admin

Ik denk dat een ban van een week ook genoeg afschrik-effect heeft, permanente bans lijken me erg overdreven na één keer misdragen, als in schelden oid.
Daar ben ik het mee eens, zo werken wij ook. Wanneer iemand aangeeft zich weer te gedragen, is hij weer welkom. Na meerdere bans volgt wel een permanente uitsluiting. Op een bepaald moment is het genoeg geweest.

dus hoe erg iemand zich ook gedraagt lijkt het mij bizar om iemand permanent te gaan bannen.
Dan verschillen wij hierover van mening. Bezoekers die zich blijven misdragen zijn wanneer er geen zicht is op verbetering niet meer welkom. Ik vergelijk het wel eens met een café of een kroeg. Ook daar ben je te gast. Wanneer je elke week langs komt om stennis te schoppen, ben je daar op een gegeven moment ook niet meer welkom.

Het ‘probleem’ komt hier écht niet van een miniem groepje mensen in mijn ogen, eerder van wat trollerig/kwetsend gedrag van een wat grotere groep mensen dat snel verdwijnt als je duidelijk maakt dat het hier niet hoort.
Ik zie het minder zwart/wit, beiden kunnen voor problemen zorgen.

1 2 ... 23 ... 201 202

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.