@maxim
Ik heb me een paar dagen geleden afgemeld voor kansspeladvertenties via de knop in het lint onderaan de website. Ik word inmiddels nog steeds doodgegooid met Unibet banners en Bingoal ads
Prima dat betreffende bannerposities voor andere advertenties gebruikt zouden worden wanneer ik me afmeld, maar dat ik specifiek deze reclames blijf zien lijkt me kwalijk. Die funtie bestaat niet voor niets.
Daar dit via Azerion gaat en niet via Wielerflits. kan ik me voorstellen dat dit niet iets is waar jullie directe invloed op hebben, maar als je zo'n mogelijkheid op je website toont zou hij ook moeten werken. Als Azerion geen invloed heeft op jullie Unibet banners, dan zit dáár het probleem.
Ik vind het oprecht jammer dat wielerflits zo aan het afzakken is qua gebruik. Banners vliegen door mijn scherm en doen meer kwaad dan goed... @redactie, wat is jullie visie op dit vlak? Dit is namelijk echt niet ok. Dank voor jullie reactie!
" En als er iets gebeurt, film het met de mobiele telefoon en deel vervolgens de beelden op sociale media. Zo kunnen de daders niet alleen worden opgepakt, maar worden ze ook aan de publieke schandpaal genageld. Voor de meesten is dat de meest erge straf."
Ik snap het sentiment, maar ik denk dat op een grote nieuwssite oproepen om mensen aan de publieke schandpaal te nagelen niet heel handig is. Filmen; helemaal goed. Maar stuur het in godsnaam door naar de politie en laat het recht haar werk doen.
Hear, hear! Ik heb dat artikel echt met stomme verbazing gelezen. De ploeg van van de Poel reageerde met: Laten we mensen die dit soort dingen doen geen onnodige aandacht geven. Wat doet WF is ze zoveel mogelijk aandacht geven. En de schandpaal cultuur is een onderdeel van en draagt bij aan een cultuur van wangedrag.
Heb je foto's van incidenten stuur ze naar de bevoegde instanties, politie, email adressen van ploegen. Dan draag je bij aan de oplossing, wangedrag een extra podium geven is geen oplossing. Een groot deel van het probleem is nu juist aandacht zoeken. Eigen rechtertje spelen en schandpaal gedrag is een bijdrage aan het probleem niet aan de oplossing
Waar staat dit dan in vredesnaam? Is dit een quote van een ploeg, renner, columnist?
Het is namelijk een bizarre, schandalige oproep. Volgens mij strafbaar ook. Wat nou als iemand op basis van dit advies een wat vage video van eenander op 'social media' (wat is dat überhaupt ook) plaatst en daardoor ervoor zorgt dat (wat mij betreft net zulke) gekken daar actie op ondernemen.
Voelt degene die dit geschreven heeft zich wel helemaal goed? Het is volgens mij zelfs aangiftewaardig zo'n oproep, zo eens kijken wat de politie er van zegt..
Dat MOET dan aangepast worden, je MAG niet oproepen om beelden van anderen op 'Social Media' te plaatsen met een ondertoon van 'nagel ze maar aan de schandpaal'. Je KAN als schrijver er niet van uitgaan dat de lezer jou (misschien goedbedoelde, zelfs) 'opdracht' goed uitvoeren kan en je BRENGT er potentieel (onschuldige) mensen mee in gevaar.
Dit moet een schrijf/denkfout zijn of een volledige blackout
Ik ook. Maar bij een scherpe opinie hoort helaas geen reactiemogelijkheid.
Als je van mening bent dat er iets gruwelijk mis is met de wielersport, en je moet voorbeelden gaan ophalen uit de tijd van Merckx en Armstrong, of een buil chips, dan valt het ergens misschien ook wel mee. Gezien de grote hoeveelheid supporters en de grote aanraakbaarheid van de renners.
Ik zie eigenlijk twee belangrijke factoren qua veiligheid van de renners:
- ik wil op TV komen
- ik ben dronken (en Vlaming)
Die eerste categorie is niet bezig met de koers en kijkt de andere kant op. En is daarmee levensgevaarlijk voor renners die met 45 per uur rond razen.
De tweede categorie zal de categorie zijn van de petjesgooier en de bidonsmijter. Want ik geloof eigenlijk niet dat nuchere fans zich daarmee bezig houden. En ook in de marginale sport die veldrijden heet zijn het eigenlijk altijd Vlaamse zatlappen die de boel verzieken.
Moet je dan gaan namen en shamen? Ja, misschien. Maar het is mogelijk beter om in te zetten op deze specifieke doelgroepen. Om Vlamingen te weren zou zonde zijn, want ze hebben vaak heel veel passie voor de koers. Maar droogleggingen rondom het parcours, daar zou ik wel voor te vinden zijn. Kijk naar de VIP tenten en hoe mensen daar kacheltjelam naar buiten rollen. Vlaanderen is eigenlijk het enige land dat ik ken waar koers synoniem lijkt voor alcoholmisbruik. Ik heb het dan niet over gezellig een biertje, maar jezelf helemaal vol laten lopen. Dat zie je niet bij de AGR en ook niet in Italie. Enkel Alpe d'Huez lijkt de negatieve uitzondering te zijn waar het feest boven de koers gaat.
Ik hoop dat Raymond gewoon een keer de ballen gaat hebben om reacties toe te staan...
Volgens mij duidt dit er ook op dat Raymond z'n artikelen zo in de ether slingert zonder dat er nog een andere redacteur overheen gaat ter controle. Anders zou dit er toch nooit zo doorheen zijn gekomen? Volgens mij slapen ze bij de redactie nog trouwens - sowieso lezen ze dit topic volgens mij vrijwel nooit.
Ik ben overigens wel benieuwd waarom de reacties uitstaan onder je opinie? Een opinie is bij uitstek een stuk om de discussie met elkaar aan te gaan. Zeker als het op een platform als Wielerflits staat. Je opiniestukken geven zeker voer voor discussie denk ik. Er zijn stukken waar ik het mee eens ben, stukken waar ik het niet mee eens ben. Ze zijn echter wel altijd onderbouwd en daardoor een goede basis voor een goede discussie. Ik vind het persoonlijk een gemiste kans... zelfde met de column van de nieuwste aanwinst. De man heeft een prima pen en biedt juist door die manier van schrijven een perfecte basis voor discussie. Ben benieuwd!
Misschien deze zin dan ook nog even aanpassen want ook die roept op tot schandpaal gedrag en het delen van zaken die niet mogen: "Het is niet zo zeer de boete die deze hooligans zal afschrikken maar vooral de publieke schandpaal van televisie beelden, sociale media en de reguliere media".
Aangezien er meerdere vragen over staan hier, is dat niet duidelijk. Kan het niet terugvinden ook. Overigens was het m.i. meer bij interviews omdat het renners zou belemmeren een interview te geven. Eigen content zoals opinie kun je toch gewoon open zetten en achter gaan staan? Nu schrijft iemand een stukje en laat je elke vorm van discussie weg. Bijzonder vreemd bij opinie of je eigen mening.
Het is gewoon een mening waar niet over gediscussieerd mag worden. Voelt voor mij ook een beetje Noordkoreaans aan, maar blijkbaar heeft WF daar haar redenen voor. Waarbij het ook bij mij het gevoel oproept van de hitte en de keuken.
Jammer, want die opiniestukken lenen zich juist vaak prima voor discussie. Sterker nog, volgens mij worden deze stukken juist geschreven om een soort steen in de vijver te gooien.
In ieder geval correct & mooi dat nu aangepast is dat je beelden van wielertokkies op social media moet zetten omdat dat beter zou zijn.
Verder eens met degenen die stellen dat reacties gewoon open moeten staan onder prikkelende artikelen/opninies, en in ruil mogen ze meteen uit onder Pogi heeft au door duur horloge, REVKET schrijft liefdesbrief aan vrouw en MvdP eet pizza ananas terwijl hij 33K op de hometrainer rijdt.
En discussies clusteren hè, dat is iets anders dan clusterbommen hè. Nu heb je 25 x dezelfde discussie bij bidongate terwijl één grote beter is.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.