Verbeterpunten Wielerflits

1 2 ... 258 ... 261 262
Wheely

Youtube filmpjes doen gek, alleen het geluid start. Zowel bij Demi als Gigante, bij de niet klimsters heb ik het niet gecheckt. 

AWestie
xistnc
*artikelen

Jammer joh, allebei mag

Poeksel

Ik klik wel eens per ongeluk op een duimpje als ik wil reageren. Dan klik ik vervolgens nog een keer op het duimpje in de verwachting dat de like dan wel weg is, maar nee. Kan die optie ingevoerd worden? Ik ben nameljk ook nog zo dom om het bij niet leuke reacties te doen :(

Maksiem

Waar komt de tranenfetish bij WF ineens vandaan? In bijna ieder artikel rolt wel een traan in de titel... Is dat de nieuwe clickbait?

OneTrickPony

En op 1 augustus, meerdere dagen later dus, krijg ik dan een stuk of 5 mailtjes "Forum-bericht hersteld". Joepie, het was toch niet in strijd met de huisregels.

Da's mooi, maar het haalt de lol wel een beetje van een forum af als er een agressieve filterbot op van alles en nog wat aanslaat en je reacties dagen later pas alsnog verschijnen, wanneer niemand het ook meer leest omdat het op de vorige pagina staat.

Ik hoop dan maar dat het een test was...?

Maillot à Pois

Ik lees heel vaak zeer letterlijke vertalingen die in het Nederlands in het beste geval heel stug klinken, maar vaak ook nog eens niet de juiste betekenis van het oorspronkelijke citaat weergeven.

Een voorbeeld is het artikel over wat Evenepoel op Strava heeft gepost. Daar wordt:
"Ah, si tu savais le temps qu’on a perdu. À vouloir en gagner beaucoup de choses nous perturbent."
vertaald als
"Als je eens wist hoeveel tijd we hebben verspild. In de pogingen om die te recupereren, hebben we ons aan veel dingen gestoord.”
Dat slaat, met alle respect, nergens op.

De juiste betekenis is:
"Ach, als je eens wist hoeveel tijd we verspild hebben. In onze drang om tijd te winnen, brachten vele dingen ons in de war/raakten we juist alles kwijt."

Een goede tip om dit te vermijden is om, als je een taal niet goed beheerst, geen Google Translate vertalingen te gebruiken, maar aan ChatGPT naar een vrijere vertaling en de achterliggende betekenis te vragen.
Ik ken nu toevallig zelf vrij goed Frans, maar ik doe dit heel vaak voor andere talen, van Spaans over Arabisch tot Hebreeuws. Dit is nu eens een voorbeeld van iets waar AI intussen heel goed in is.

Edit: intussen gezien dat de vertaling in het voorbeeld van Sporza is overgenomen. Ik heb hen dezelfde feedback gegeven.

Edit2: Sporza heeft hun artikel inmiddels aangepast. 

Laatst gewijzigd
esims6.0

Les sponseurs sont tous fâchés
Mais Chirac a bien parlé

Nog even een wat serieuzere reactie: het lijkt erop dat Google Translate hier struikelt over de nuance tussen storen en verstoren. Maar dan ga je ervan uit dat AI te allen tijde slimmer is en dat verschil wel kan afleiden. De opdringerigheid van AI door verschillende aanbieders lijkt als reden te hebben dat die partijen kansen zien om het monopolie van Google te doorbreken. Ik zat het percentage net nog even op te zoeken: in 2024 ging 11 tot 20% van de energie naar AI. En tussen de zoekresultaten zag ik ook dat de CO2-uitstoot van Google in een jaar met 13% gestegen is en dat Google kernreactoren gaat kopen voor de energievoorziening. Op hun voorpagina wel een mooi groen blaadje. Vandaag ook weer alarmerende berichten over een nieuwe hittegolf in Zuid-Europa, met temperaturen boven de 40 graden. Dan moet ik meteen denken aan de Vuelta, of dat zo wel door kan blijven gaan

Laatst gewijzigd
unionwagtmans
Poeksel
Ik klik wel eens per ongeluk op een duimpje als ik wil reageren. Dan klik ik vervolgens nog een keer...

+1 dit overkomt mij ook bij tijd en wijle

ik heb ook de herinnering dat dat een paar maanden gelden nog wel OK werkte

Maksiem

Het lijkt erop alsof mijn berichten niet geplaatst worden...

unionwagtmans

Laat ik het dan maar zo doen :

wie of wat bepaalt de lijst 'laatste reacties ' onderaan de homepage ?

Soms staan die van mij er wel bij, soms niet.

Merci !

Laatst gewijzigd
Limal

@Redactie: de eerste twee artikels over tracker-gate waren logisch, het derde - een artikel gebaseerd op enkel een tweet van Vaughters - doet vrezen dat jullie er weer een spervuur aan losstaande, vaak herhalende berichten van gaan maken die de hele hoofdpagina ondersneeuwen. Graag zoveel mogelijk clusteren én bedenken dat niet elk social media bericht hier gereproduceerd moet worden...

YogiBear

Edit redactie: Het is aangepast, thanks.

Laatst gewijzigd
Bimbo Visma

Jammer dat er geen reactie gekomen is op mijn issues met de reclames. Ik heb het nu naar Johan Bruyneel gestuurd, want daar luistert WF blijkbaar wel veel naar. 

Romāns Vainšteins

Het niet-naampje-noemen in artikelen begint lachwekkende vormen aan te nemen.

esims6.0
Romāns Vainšteins

Jij hebt zeker geen Wielerflits Premium.

Limal
Romāns Vainšteins

"Breaking! Befaamd lid van de WF-community wiens username verwijst naar een voormalig wereldkampioen uit een Baltische staat haalt uit naar bekend wielermedium."

(om helemaal duidelijk te zijn: ik deel de ergernis)

Laatst gewijzigd
Frans Casagrande

Ja, erg vermoeiend dat je vooraf maar moet raden of het interessant is. 

Klootje Kriekeljon
Romāns Vainšteins

Verschrikkelijk idd. 

Ook zijn we kennelijk nu afgegleden naar artikelen op basis van vlogs op LinkedIn. 

https://www.wielerflits.nl/nieuws/veel-kritiek-op-gewichtsverlies-ferrand-prevot-maar-wetenschapper-schetst-heel-ander-beeld/

Laatst gewijzigd
Wheely

Er was even een chat vandaag maar voor de finale was hij weer verdwenen, was er wangedrag? 

pirazzi

TV-Gids: Deutschland Tour bij ZDF begint om 16:15 uur.

Laatst gewijzigd
LeoR 16

Nadat ik in de voorbeschouwing voor etappe 3 naar Ceres opmerkte dat Zingle nog met 3 sterren stond, ondanks zijn zware val van gisteren, werd de sterrenverdeling aangepast. Echter heeft de redactie de respectloze gewoonte om dit soort opmerkingen te verwijderen in plaats van gewoon te reageren op de comment met iets in de trend van "bedankt, aangepast".

Toen ik daar vervolgens iets van zei in de trend van "Zucht .. het respect richting de leden is blijkbaar ver te zoeken :(" werd ook deze comment gewoon verwijderd.

@Redactie, kunnen jullie bekijken hoe dit in het vervolg iets beter aan te pakken? 

AWestie
LeoR 16
Nadat ik in de voorbeschouwing voor etappe 3 naar Ceres opmerkte dat Zingle nog met 3 sterren stond,...

Als serie-verbeteraar snap ik je punt voor een beetje erkenning, maar vind ik het totaal niet nodig. We hebben het hier over een nieuwsredactie, niet over de lokale vrijwilligersorganisatie waar we iedereen even een bedankje geven. Al zou ik het nog steeds wel grappig vinden als er voor de meest enthousiaste constructieve verbeteraar een kleinigheidje uitgereikt wordt ieder jaar.

esims6.0
AWestie
Als serie-verbeteraar snap ik je punt voor een beetje erkenning, maar vind ik het totaal niet nodig....

Er zit wel wat tussenin vind ik. Er is hier herhaaldelijk gezegd dat omgaan met kritiek niet het sterkste punt van WF is.

Wat betreft de sterrenverdeling: zou het niet beter zijn om de sterren links uit te lijnen en de tekst getrapt weer te geven?

AWestie
esims6.0
Er zit wel wat tussenin vind ik. Er is hier herhaaldelijk gezegd dat omgaan met kritiek niet het ste...

Ook dat snap ik, maar de berichten waar ik meestal zie dat die zonder bedankje weggehaald worden zijn typefouten of feitelijke onjuistheden.

Guido Maltempi

Je kunt de standaardreactie 'bedankt, aangepast!' onder een sneltoets zetten en dan kost het, als je de bewuste reactie toch al aan het editten bent, letterlijk een halve seconde om dit even netjes op te lossen. Ik heb op veel serieuze nieuwsredacties gewerkt en daar maakten we er altijd een gewoonte van om even te bedanken voor constructieve feedback van lezers. Wat mij betreft is het juist amateuristisch om het niet te doen - als er niet eens een simpel bedankje af kan, terwijl ze wél de moeite nemen om mijn reactie snel weg te moffelen, waarom zou ik de volgende keer dan nog een bericht sturen?

1 2 ... 258 ... 261 262

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.