Verbeterpunten Wielerflits

1 2 ... 26 ... 218 219
Scotty

'@nasibal, klootje, omgekeerd geldt toch precies hetzelfde dan? Dat spuit elf tot en met 25 er ook nog overheen komt als "corrigerende tik": eens, dat is overbodig. Maar er mag zeker wat van gezegd worden, toch? Het was nog helemaal niet zeker (en nog steeds niet helemaal) hoe Gesink er aan toe was (afgevoerd ambulance) Dan vind ik het een vrij vulgaire opmerking.

Ik denk trouwens ook niet dat je het moet vergelijken met een real life setting met vrienden, maar met onbekenden.

@klootje, ik denk dat je blij moet zijn dat hier relatief veel goede traplopers zitten. De mindere traplopers waren bij veel van je reacties al afgehaakt (niet eens lullig bedoeld).

Laatst gewijzigd
nasibal

'@scotty

En,wees vervolgens eens eerlijk, zou je er in een setting met onbekenden wat over gezegd hebben?

Als iemand die zelf regelmatig een onhandige stellingname deponeert binnen een groep met onbekenden is mij door de tijd heen wel gebleken dat het 99 van de 100 keer juist bekenden zijn die me corrigeren. Als het al gebeurd.

Waarom moeten mensen zich hier dan opeens groter voordoen dan dat ze zijn?

Laatst gewijzigd
Scotty

'@nasibal, zou Arie86 zoiets zeggen in een groep onbekenden? Tuurlijk in de anonimiteit is het makkelijker reageren, maar dat werkt twee kanten op.

Of ik er wat van zou zeggen, mits geen agressieve sfeer o.i.d. zou ik er zeker wat van zeggen. Jaren in een kroeg gewerkt, dan hoor je nogal eens iets aan de bar. Dan kan je je echt niet altijd inhouden, dat kon me tong niet aan ;-)

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Scotty, van mij mag je alles. Mij stoort beide niet in ieder geval. Ik zie dat WF de reactie van Arie86 ook tolereert maar dat sommige reacties daarop wel een edit hebben gekregen. Wat zegt dat?

Vrienden of onbekenden, maakt dat veel uit? Je past je misschien wat meer aan, ook maar totdat je je comfortabel genoeg voelt.. net zoals hier. Iedereen laat op een comfortabel moment zijn ware aard zien. Als je een scheet laat in gezelschap kan er ook op verschillende manieren worden gereageerd: sommigen lachen en halen hun schouders op, anderen reageren met een kop alsof ze water zien branden en nog nooit trompetgeluidjes gehoord hebben die stinken. De metaforische vraag is dan voor mij: wanneer komt het punt dat jij een scheet durft te laten? Of doe je je hele leven lang alsof jij geen scheten laat? Ik wantrouw juist eerder iemand die je nooit ruikt. ;)

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Scotty

Ik denk ook van niet. Ik verdedig hem dus ook zeker niet. Er is echter een reden dat in 9 van de 10 settings waarin dit soort onhandige reacties gegeven worden, in het echte leven,mensen het gewoon laten gaan en eventueel opteren om hier later iemand nog eens prive op aan te spreken. Ipv en publique

Het zijn vaak de heftige reacties op de initiele opmerking die de sfeer verzieken en moderatie nodig maken. De angst hiervoor zorgt dan weer voor preventieve moderatie die eigenlijk helemaal niet nodig is als.iedereen zich gewoon gedraagt zoals in het echt.

Saillant detail is dat we in het echt allemaal gruwelen van preventieve moderatie en censuur.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Trouwens, nou ik erover nadenk, wanneer iemand anders zoiets onhandigs van het type dat Nasi omschrijft eruit kwakt ga ik meestal lachen, hoe onbekend iemand ook is, om er daarna met verdekte vragen nog meer van hetzelfde eruit te lokken… Die van Wesley Snipes volgt dan later.

Jacco van Stierop

De reactie van @Arie86 is allerminst chique maar ik zou het vreemd vinden als die zou worden gemodereerd. Als je er niet mee eens bent kun je hem dat laten weten en zo is het ook gebeurd, dat is toch prima? Een sterk afwijkende mening, mits betamelijk verwoord en niet louter bedoeld als provocatie, moet hier gegeven kunnen worden. Vervolgens kan een ander de keuze maken erop te reageren of het te negeren.

Een discussie mag best wat pittig zijn, een enkele speldenprik kan ook geen kwaad en ik vind het juist een kracht dat hier de mening van zowel de bouwvakker als de hoogleraar Romeins recht en van zowel de overtuigd atheïst als van de zondagsrust-in-acht-nemende te vernemen valt. Het zou jammer zijn als het hier een soort éénvormige Rotary-club wordt.

Grenzen zijn nooit helemaal precies te trekken maar bij een inhoudelijk randgeval zal de toon waarop het is geschreven waarschijnlijk de doorslag moeten geven.

PS: uitsluitend zinnige bijdragen vandaag in dit topic, waarvoor dank.

TiesW

Moet dat artikel over de Scorito poule iedere dag weer naar boven komen? Vind het erg irritant dat 'ie steeds weer tussen het nieuws staat en lijkt me bijzonder irritant worden als het nog 2 weken zo door gaat.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

nog steeds dezelfde discussie zie ik.

ik zeg nu, gewoon negeren. dan glijdt het gewoon langs je heen. als je iemand gaat corrigeren of aanspreken op zijn/haar gedrag en die persoon is daar niet bevattelijk voor dan begint de ergernis pas echt heb ik zelf aan den lijve ondervonden. dus laat het gewoon aan de redactie over in plaats van zelf de politieagent uit te hangen en druk gewoon op het uitroepteken als je vind dat het er echt over is.

LaurentJalabert

Ik weet niet of mijn bericht op dit forum thuishoort, maar ik weet niet zo goed waar ik het anders moet plaatsen. Hebben jullie ook het idee dat de sfeer op Wielerflits totaal aan het omslaan is naar ongefundeerd negativisme over met name Nederlandse renners en ploegen? Bijna ieder forum onder een nieuwsbericht wordt gebruikt om op Nederlandse renners te zeiken en Nederlandse ploegen af te zeiken c.q. diens mentaliteit.

Ik had het idee dat dit voorheen minder was. Tuurlijk was er ook voorheen vaak kritiek, maar niet onder ieder geplaatst bericht zonder dat het iets met dat bericht te maken heeft. Normaal gesproken las ik altijd alle comments, maar nu bestaat het grotendeels uit geouwehoer dat niet eens betrekking heeft op de inhoud van het bericht.

Eerlijk gezegd weet ik ook niet wat de site hiermee moet, maar goed.

achtpuntzes

volgens mij is het afzeiken van Nederlandse ploegen al zo oud als wielerfora. in ieder geval ken ik Sooike al een jaar of 6 a 7 volgens mij. :)

verder is Gesink een hoge boom geworden die veel wind vangt nadat zijn niveau een beetje stagneerde en het verwachtingspatroon van vele fans toch niet helemaal kon waarmaken.

Spruch

Tip: maak een nieuwe huisregel waarin je het verbiedt om alleen maar te reageren op de ander om te zeggen hoe belachelijk zijn/haar reactie is. Dat voegt namelijk ten eerste niks toe en ten tweede verslechteren dat soort reacties enkel de sfeer. Je kunt het inhoudelijk met elkaar oneens zijn, maar dan op de inhoud niet door de ander als een soort van imbeciel af te schilderen.

Nu ook weer, de helft van de reacties onder het bericht van Kelderman gaan over hoe belachelijk de reacties van anderen zijn. Niks opbouwends aan, gaat niet over de inhoud en die reacties voegen echt niks toe behalve stemmingmakerij.

Als je daar een huisregel van maakt en dat goed modereert, wordt de sfeer hier een stuk aangenamer, de reacties inhoudelijker en het forum van een veel betere kwaliteit. Denk ook dat de mensen die serieus reageren dan vaker gaan reageren en de mensen die reageren om hun frustraties te luchten vrij snel zullen afhaken. Daarmee krijg je dan een wielerforum met de nadruk op wieler, ipv op forum.

Laatst gewijzigd
NDI22

Sinds kort zijn er automatische video reclames tussen de artikelen toegevoegd? Of valt hij mij nu pas op? Het is in ieder geval knap irritant. Ik heb een ad blocker maar zet deze voor websites zoals deze uit omdat ik weet dat het een belangrijke bron van inkomsten is. Maar wanneer er ineens videos met geluid op standje hoog afgespeeld worden tijdens het scrollen door een artikel, ben ik toch geneigd de adblocker weer aan te zetten. Is dit echt niet anders op te lossen?

Avatar of
Martin van den Bosch
admin

Sinds kort zijn er automatische video reclames tussen de artikelen toegevoegd?
Dat is al een paar maanden het geval. Geluid staat uit, gaat enkel aan bij scroll-over. We begrijpen dat het niet ideaal is voor de gebruikerservaring, maar de inkomsten hieruit zijn noodzakelijk voor ons. We vragen daarom om jullie begrip.

stephano

Wordt het niet weer is tijd voor een (langer) weekendinterview?

ik vind de talkshow erg leuk om te kijken (vaste prik)
leuker dan de update die ik wat aan de korte kant vond.
Bovendien vind ik het hebben van een studiogast een grote meerwaarde hebben.

Erg leuk zijn wel die interviews na de ZLM-tour.

Retro Lex

En misschien een tikkie meer aandacht voor Roompot die toch een prijs mee naar huis nemen op WT nivo.

Janjanssen98765

'@LaurentJalabert

Trollen is voortaan hip en aangezien wielerflits best gegroeid is de laatste jaren, krijg je daar nu hier ook last van. Mensen die lekker one-liners neerplanten om maar reacties uit te lokken.

Ik erger me ook wel aan die reacties maar ik hoop voor die mensen altijd maar dat ze trollen, want als ze echt zo dom zijn dan is het vrij vervelend dat ze tijdens het schoffelen van de gemeentetuintjes liever op wielerflits zitten, het is toch ons belastinggeld waar het van betaald wordt.

Avatar of
Martin van den Bosch
admin

Wordt het niet weer is tijd voor een (langer) weekendinterview?
ik vind de talkshow erg leuk om te kijken (vaste prik)
leuker dan de update die ik wat aan de korte kant vond.
Bovendien vind ik het hebben van een studiogast een grote meerwaarde hebben.

Doordat de studio ivm het EK niet beschikbaar is, hebben we gekozen voor een alternatief. Dat is de Update geworden. Binnenkort keren we terug met een liveshow met studiogasten.

Het Weekendinterview staat momenteel op een lager pitje. We vonden het ook erg leuk om te maken, maar door de aandacht die we aan WielerFlits Live geven lukt het niet meer om elke week een Weekendinterview te produceren. Maar we zijn er nog niet mee gestopt, binnen afzienbare tijd komen er weer nieuwe interviews. Bij Roompot Oranje Peloton zijn er inderdaad genoeg kandidaten :)

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Over de toenemende kritiek op Nederlandse renners. Denk maar zo...

Hoge bomen vangen veel wind.....

Laat ze lekker negatief zitten zijn. Wij genieten wel van al die prachtige beelden en prestaties. En het blijft sport, soms valt het mee, soms valt het tegen.

Een grote teleurstelling in de sport kan overigens ook heel mooi zijn.

Toch zie ik onze jongens liever winnen hoor, ;-).

stephano

'@Martin bedankt voor je antwoord. Ik kijk uit naar de interviews.

FDJ

Ik neem aan dat dit de plek is hiervoor:

Waarom wordt Wielerflits Update 2 al wel op youtube geplaatst en nog niet op deze site? Ik lees deze site en ga niet apart een Youtubekanaal openen om iets nieuws te vinden.

Klootje Kriekeljon

Tip: begin met een eindredacteur die alles leest voor plaatsing. Er is al een tijdje terecht commentaar op de vele fouten.

Avatar of
Martin van den Bosch
admin

Tip: begin met een eindredacteur die alles leest voor plaatsing. Er is al een tijdje terecht commentaar op de vele fouten.
Zonder het te willen bagatelliseren, antwoord ik toch met een cliché: het blijft mensenwerk en waar mensen werken, worden fouten gemaakt.
Neemt niet weg dat wij ernaar streven om onze artikelen foutloos te produceren. Vanzelfsprekend geef ik dit aan onze medewerkers mee en beoordelen wij ze hierop. We hebben in het verleden al afscheid genomen van medewerkers die dit aspect onvoldoende beheersten.
Langere artikelen (zoals voorbeschouwingen) worden bij ons standaard op voorhand nagelezen, maar bij korte nieuwsberichten doen we dit pas later. Correctie vooraf is kostbaar en vertragend, daarom kiezen we ervoor om dit niet te doen.

Klootje Kriekeljon

Correctie vooraf is kostbaar en vertragend, daarom kiezen we ervoor om dit niet te doen.

Maar daar valt idd. heel veel voor te zeggen. Snelheid is cruciaal, 100% correct taalgebruik al minder. Ik kan er heel goed mee leven in ieder geval.

Laatst gewijzigd
nasibal

De Trivago reclame komt op mijn mobiel constant voor de text, zonder dat ik deze weg kan klikken. Enige wat ik kan doen is de pagina blijven verversen en hopen op een andere reclame of een moment dat hij zich om welke reden dan ook niet "uitvouwt". Hoe vaag dat laatste ook klinkt :p

Anderen die hier ook last van hebben?

1 2 ... 26 ... 218 219

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.