Absoluut eens. Alleen moet je alleen platform aan deze discussie willen bieden als je deze ook daadwerkelijk in goede banen kan leiden. Dat kan WF niet, is al meermaals gebleken. En een deel van de gebruikers ook niet overigens.
Wie wat te zeuren wil hebben kan naar feesboek en wie echt wat wil bespreken weet elkaar alsnog wel elders te vinden denk ik.
Dank voor je reactie, maar je raakt precies aan de kern van het probleem: er is een genocide gaande. Mensen gaan daar niet stil over blijven. Niet in Bilbao, en niet in de commentaarpanelen (zie de reacties alweer onder het voorbeschouwingtopic van morgen). En terecht. De protesten lossen de oorlog niet op, maar het is logisch dat het mensen beroert. Ik kan het de demonstranten in Baskenland niet kwalijkt nemen. Helemaal met IPT dat gewoon rondrijdt in het peloton.
Ik geloof persoonlijk niet dat de panelen dan maar sluiten de oplossing is (hoezeer ik ook weet dat een deel van de reaguurders zich gewoon niet betamelijk kan gedragen). Maar ik geloof dan ook niet dat "politiek" (dit is geen politiek, het is een genocide, maar je begijpt het) en sport gescheiden kunnen worden. Nooit zo geweest, en zal nooit gebeuren.
Even zo goed wil ik mijn waardering uitspreken dat we het er hier nog wel over kunnen hebben.
Wielerflits en Maxim hebben gelijk om de reactie mogelijkheid uit te zetten en berichten te verwijderen c.q. te censuren, zeker als de nuance ver te zoeken is en het taalgebruik alle perken te buiten gaat.
Ook voor uw reactie lijkt mij hier geen plaats aangezien er over de inhoud duidelijk van menig verschilt kan worden. Vreedzaam demonstreren heb ik geen enkel probleem mee, maar zodra het de openbare orde en veiligheid van een evenement in gevaar brengt dan moet hier tegen opgetreden worden zodat dit geen trend gaat worden.
Tussen stil blijven en mensen in gevaar brengen zit nog wel een verschil.
Hoe erg je een situatie in een ander deel van de wereld ook vind, alleen maar te prijzen overigens, dat geeft je nog niet het recht om daar onschuldige buitenstaanders bij te slepen.
Het parcours op lopen met spandoeken, terwijl er mensen met weinig bescherming op een fiets zitten die snelheden boven de 50 kilometer per uur halen en die niks met dat conflict te maken hebben, is gewoon crimineel gedrag.
Hetzelfde als snelwegen blokkeren tegen het klimaat waardoor ook hulpverleners worden gehinderd, gewoon crimineel gedrag.
Onschuldige buitenstaanders slachtoffer maken van jouw protest, is de grens waar protesteren ophoudt en crimineel gedrag begint.
Dat is dus ook gelijk het probleem met de reacties onder de artikelen, omdat een deel van de reacties komen van een stel hersenloze idioten, wordt iedereen maar weer gestraft door de reacties te sluiten. En dat is zeer jammer.
"Vreedzaam demonstreren heb ik geen enkel probleem mee, maar zodra het de openbare orde en veiligheid van een evenement in gevaar brengt dan moet hier tegen opgetreden worden zodat dit geen trend gaat worden."
Maar hier ben ik het 100% mee eens, geen misverstand. Maar dat is een ander punt. Het gaat me erom dat wij er hier niet over kunnen spreken.
Stel: de protesten nemen lelijk toe en IPT stapt uit de Vuelta, omdat het de veiligheid van de renners niet kan garanderen. Dan kunnen we dat hier ook niet bespreken? En voor hoe lang niet? Nooit?
Ik begrijp als geen ander dat het met een beperkte staf moeilijk is een roedel toetsenbordhelden in toom te houden die vaak niet van decorum of etiquette gehoord hebben. Maar de consequentie: géén reacties, alles dat er aan refereert, weghalen, censureren. Is dat wat we willen? Ik zou grote moeite hebben met stilzwijgen als gevolg.
WF zou er goed aan doen om te proberen neutraal te modereren. Dus alle onzinnige en niet bewezen termen als genocide deleten, zo snel mogelijk antisemitische uitingen hier weghalen, geschreeuw eruithalen, van welke kant dan ook. Als IPT eruit gaat, is de wielersport wat mij betreft ten dode opgeschreven, dat is toegeven aan protesterend gespuis.
Verder denk ik dat de chat voorgoed kan worden opgeheven...
Fijn dat Txirrindularitza precies het gene doet waarom er geen reactie mogelijkheid is. Ik ben best vaak kritisch op WF, maar in deze sta ik volledig achter de keuze.
Zullen we Wielerflits lekker voor praten over koers houden en politieke discussies lekker op andere platformen doen?
Dit lijkt me, objectief beschouwd, geen faire reactie. Als wat ik in dit topic - volgens de site, niet volgens gebruiker Fuubs - valt onder ontoelaatbaar, soit, dan incasseer ik die. Maar suggereren dat ik "precies hetgene doe waarom er geen reactiemogelijk is" is - naast een kromme zin - gewoon onwaar.
"maar helaas"
Ja, die helaas is nou precies waarom dit direct aan de koers raakt. Er is al een ploegentijdrit verstoord, een renner gevallen en een etappe niet afgemaakt. Dat aspect moet wel gewoon besproken kunnen worden. Wel slim om onder die artikelen de reacties uit te zetten, maar volgens mij is 99.9% van het probleem de paar Stukhouten en dergelijken met hun 30 nepaccounts waar men maar geen vat op krijgt.
Ik voorspel alvast, dit gaat alleen maar toenemen: zo'n Vuelta-directeur die maar suggereert dat IPT beter weg kan gaan voor iedereens veiligheid, en niet pal gaat staan voor de renners. En die uitgebreide tv-tijd voor alles wat de koers verstoort.
In Scorito dus vol op de truipunten morgen 😅
Jongens. Dit is toch óók 'de koers'? Het lijkt me echt ongezond om de gebeurtenissen van vandaag als community volledig onbesproken te laten en dan morgen weer verder te neuzelen over of Ayuso wel genoeg knecht voor Almeida, net alsof er niks gebeurd is.
Ik merk in elk geval dat ik zelf heel erg de behoefte heb om wat dingen van me af te schrijven. Ik vind het jammer dat daar nu op deze site geen ruimte voor is. En ja, ik weet hoe snel het hier kan ontsporen. Maar per saldo denk ik dat het nog steeds gezonder is om een hier en daar ontsporende discussie met elkaar te voeren, dan om er collectief het zwijgen toe te doen.
Ik ben het met Fuubs eens hoor. Zelfs op dit subforum, waar het nu gaat over het kunnen reageren onder bepaalde artikelen, kun je jezelf niet inhouden om te schermen met een aantal claims onderhevig aan intens debat. Ik schat zo in dat veel reacties op deze manier inelkaar steken en daardoor weinig bijdragen aan t daadwerkelijke debat rondom de koers. Na een periode waar we wel konden reageren onder deze artikelen denk ik dat WF tot de conclusie is gekomen dat ze geen zin/middelen heeft om dit te modereren. Overigens net als Nu.nl die toch wat meer FTEtjes hebben, dus dat snap ik heel goed.
Het is gewoon een overkoepelend iets: Gaza, en met name de genocide daar, roept zoveel woede op dat het niveau 'vreedzaam onvrede tonen' ruim overschrijdt. Wanneer dit doorgaat is geen event met duidelijke afvaardiging van Israël meer te houden.
Ik begrijp het sluiten van de comments en ook de chat, met 2 zeer prominente pro-Netanyahu trollen die 88 accounts hebben, moet hierom dicht.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.