Verbeterpunten Wielerflits

1 2 ... 29 ... 202 203
Klootje Kriekeljon

edit redactie: graag ontopic, hier is dit topic niet voor bedoeld. Voor een opmerking direct aan een lid mag een PM gebruikt worden

Laatst gewijzigd
xistnc

Vervelend dat die advertentiefilmpjes weer uit zichzelf beginnen te schreeuwen. Mag dat uit?

achtpuntzes

'@ Martin:
het is vakantie. het weer is goed, je zit lekker in de tuin met de vrouw. koud biertje in de hand, de kindertjes spelen. wat een leven! dan kom ik ineens in je oor tetteren: 'KOOP DIT, KOOP DAT'. je geeft me een mep tegen mijn muil, ik hou op om 5 minuten later weer in je oor te gaan schreeuwen: 'KOOP DIT, KOOP DAT'.
toch een toegevoegde waarde he, die zelf afspelende reclamefilmpjes. ;)

Laatst gewijzigd
Kirsipuu

8.6

Gewoon je geluid uit zetten en ik garandeer je dat deze ergenis je niet meer overkomt ;)

Klootje Kriekeljon

8.6, stel je een gratis evenement voor waar een of andere idioot bij elk spandoek met sponsor loopt te schreeuwen: belachelijk, irritant! :)

Manuel Beltran

'@redactie

Sinds een behoorlijke tijd (maanden?) kan ik geen volledige top 10 van de algemeen klassementen meer zien op m'n iPhone. Onder de artikelen over daguitslagen van etappekoersen plaatsen jullie altijd een top 10 van de daguitslag, met daarna een link naar de volledige uitslag. Dan volgt een top tien (?) van het algemeen klassement met naar ik aanneem ook weer een link. Die top tien stopt op m'n iPhone dus altijd rond de vierde plek. Ik kan niet naar beneden scrollen ofzo...

Het is geen wereldprobleem, maar ik meld het maar even en hoop dat jullie het kunnen fixen. Keep up the good work!

Poeksel

Ik had lang geen last van de vanzelf beginnende filmpjes, maar nu opeens wel. En het gaat maar door. Is er (behalve het geluid uitzetten) een manier om het te stoppen?

Klootje Kriekeljon

Op dagen als deze zijn er echt ontzettend veel reacties van maar een paar woorden, die alleen maar over een andere gebruiker gaan en bedoeld zijn om even een tikkie uit te delen.
Ook zie je veel termen als azijnzeikers, zuurpruimen, beste stuurlui staan aan wal, al die ploegleiders thuis op de bank enz. En dan tegen mensen die misschien niet een door velen gedeelde mening er op nahouden maar zich wel gewoon netjes aan de regels houden en moeite doen om altijd inhoudelijk te blijven.

Ik heb helemaal geen moeite met krachttermen in reacties die onderbouwd zijn hoor en ben de laatste die vindt dat je op de letter alles weg moet modereren. Maar als je de topics doorleest staat het echt vol met van dat soort reacties. Volgens mij niets minder dan op de man spelen, of je mening niet of onvoldoende onderbouwen.
Je ziet zelfs mensen die even een account aanmaken om iets te melden met een paar woorden en dan niet meer reageren. Sterker nog, je ziet mensen die het gek vinden dat op een plek als WF mensen graag over en weer in discussie gaan over van allerlei zaken. Je loopt toch ook niet bij de plaatselijke sportvereniging naar binnen om te zeggen dat mensen gek zijn dat ze aan die sport doen? Wat verwacht je dan.. en wat doen die mensen fout dan.. behalve dat ze in jouw ogen iets belachelijks doen?

Moet daar ook vooral niet eens wat meer op ingegrepen gaan worden? Iedereen staat het toch vrij om de dialoog aan te gaan met een ander als je het hartgrondig oneens bent? Doe dat dan en houd het inhoudelijk. En als je dat niet wilt reageer dan gewoon lekker niet, blijf weg..

Juist die reacties werken wel zo enorm contraproductief voor zowel de discussie als de sfeer.. wat vind jij daarvan Martin?

Laatst gewijzigd
xistnc

Mag ik ff een teiltje...

Klootje Kriekeljon

-

Laatst gewijzigd
LyndaLid

Klootje maakt een aardig punt.

Maar xistnc maakt datzelfde punt nog veel beter.

Helemaal met Klootje eens, die zal wel versteld staan. Je zou eerst kunnen denken dat het aan de Tour ligt, want dat is het makkelijkste excuus voor al die zuigende blagen die langskomen. Maar dat is niet zo, want na mijn door sommigen zo toegejuichde ban heb ik dat ook al aan Martin uitgelegd. Het zijn de mensen die alleen maar one-liners posten, inhoudelijke discussies als aanvallen zien, en alleen maar kunnen haten op bepaalde renners die ervoor zorgen dat het hier minder wordt.

Oh, en aan mij ligt het natuurlijk ook, want ik heb geleerd dat ik in mijn eentje wielerflits kan verpesten voor bepaalde types. Maar dat terzijde.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

dan maak ik het nog maar gekker door het eens te zijn met Lyndalid :)

ik heb liever xistnc met zijn teiltje samen met mijn goede vriend Lyndalid dan die hap alleen tour-volgers met hun arsenaal aan domme one-liners. maar goed, dit is een openbare site en nog twee dagen en we zijn er weer vanaf. ;)

Laatst gewijzigd
simplex

Klootjes verhaal begrijp ik wel, maar niet al te serieus nemen die one day fly posters; dat lost zich grotendeels weer op.
Maar dan daarna komen de te verwachten al dan niet ook niet altijd onderbouwd opmerkingen van de zgn every days posters. Inhoudelijk spreken die de dagelijkse waarheid nogal tegen en ondanks ook al redelijk vaak voorzien van moderaties of ban in de afgelopen jaren, zijn zij dan de juiste personen die zich geroepen voelen om Martin van advies te voorzien .
Stop nou eens met Martin en redactie modereren. Zij doen hun best en dat gaat gewoon erg goed.
Wat wij leden met niet gewenste en aangeboden posts doen is onze verantwoording!
Maar haal er geen heel ledenbestand of telkens de redactie bij. Is echt niet nodig.

Laatst gewijzigd
Spruch

'@klootje
Je kan voor een aantal methodes kiezen als redactie. Bijvoorbeeld op van alles en nog wat ingrijpen en strikt de regels van deze site handhaven. Maar dat maakt het er niet leuker op.

Je kan er ook voor kiezen veel dingen te laten gaan en vooral reactief bezig te zijn. Dus als er een melding komt pas gaan acteren. Daar lijkt de redactie nu veelal voor te kiezen. Daardoor wordt het wat willekeurig. Als er een melding komt wordt iets weggehaald, als dat niet gebeurt, dan blijft een zelfde soort reactie staan. Daardoor zie je dat de stamgasten bevoordeeld worden, want zij zullen de moeite nemen een melding aan te maken als iets ze niet aanstaat. Daarnaast hebben deze stamgasten vaak een goede relatie met de redactie. En niets menselijk is ook de redactie vreemd, die zullen daar sneller op gaan acteren. Zodat soms reacties vrij willekeurig worden weggehaald die over een stamgast, die dagelijks gewoon blijven staan als ze over anderen worden geschreven.

Je kunt er ook voor kiezen om voor een heel terughoudend moderatiebeleid te kiezen. Pas als het echt uit de klauwen loopt, en er echt rare dingen worden geschreven, ingrijpen. Dat gaat tegen de betuttelende Nederlandse volksaard in. Maar het heeft wel voordelen. Namelijk het tegen van willekeur en ook het bevoordelen van een klein groepje 'inner circle'. Je slaat ook niet elke discussie op het randje dood, en je hoeft geen rare fratsen uit te halen zoals het 'doping-topic' dat erg onnatuurlijk en een beetje kinderachtig aandoet. Terwijl bijv indirecte discriminatie nu vaak blijft staan, waar je dan wel weer je vraagtekens bij kunt zetten. Verder trek je hiermee waarschijnlijk meer mensen aan om vaker te reageren. En de discussies worden inhoudelijk waarschijnlijk leuker. Precies waar deze site voor een deel voor is bedoeld.

Volgens mij is het handig om slechts enkele duidelijke en vrij objectieve regels in te stellen en te zorgen dat die nageleefd worden. Nu zitten er mi teveel subjectieve regels in het moderatiebeleid die tot willekeur en discussie kunnen leiden. Zeker als ze heel willekeurig worden toegepast. Alle goede bedoelingen die simplex terecht aanstipt, ten spijt.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

wow, de zelfspelende reclamefilmpjes zijn geevolueerd naar een gedrocht dat niet is weg te klikken of te muten.
op het gebied van reclame-adds is wielerflits veruit de meest irritante van alle site die ik bezoek.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Martin van den Bosch
admin

Ieder jaar zien we rond de Tour een grote instroom van nieuwe leden.
Dit jaar was dat niet anders.
Tradtitioneel zijn er weer een paar bans uitgedeeld vanwege troll-toerisme, al was het naar mijn idee minder dan voorgaande jaren.

Dat ook een aantal one-liners toeneemt, is iets wat erbij hoort.
Het voltooien van een cursus discussiëren en argumenteren maakt nu eenmaal geen deel uit van de voorwaarden om lid te worden.
Ik heb het al vaker gezegd, maar WielerFlits is er voor iedereen.
Het moet geen elite-forum worden.
Ik volg de mening van Simplex, dat wanneer de Tour voorbij is dit probleem zich voor een groot gedeelte oplost.

Wat ons moderatiebeleid betreft ben ik van mening dat het systeem met de gemelde misstanden nog steeds volstaat.
De huisregels anders formuleren (en naleven) kan, maar is mijns inziens geen wondermiddel.
De ervaring leert dat er bij modereren altijd sprake is van een grijs gebied, omdat de intentie van de schrijver vaak lastig in te schatten is.
Dat er door dit 'piep-systeem' sprake is van het bevoordelen van stamgasten is iets wat ik niet herken, al is het maar omdat er genoeg vaste (en gewaardeerde) leden zijn die al eens tijdelijk op
het strafbankje plaats hebben moeten nemen.

Over de (vanzelf startende) reclamefilmpjes: dat is niet de bedoeling.
Ik weet dat ik het vaker heb geroepen, maar wij zien dit ook liever niet.
Doordat er een instelling verkeerd staat bij de leverancier advertentie komen ze sporadisch tevoorschijn.
Dit moet geen gewoonte worden, dus blijf het melden.

achtpuntzes

'@ Martin:
fijn dat de automatisch afspelende filmpjes geen beleid zijn. :)

ook ik vond het best meevallen dit jaar met het troll-toerisme, hoewel er een paar waren die hun teleurstelling niet konden kanaliseren na de val van Dumoulin en de vrije val van Mollema in het klassement. maar er waren ook nieuwe leden die positieve bijdrages hadden. ook nauwelijks ''wie zal ik in mijn pooltje opstellen vandaag' door het ruime aanbod aan pool-topics op het forum. eentje heeft bijna 5000 reacties gehad tijdens de Tour!
verder heb ik geen enkel probleem met het moderatiebeleid, werkt goed naar mijn idee.

nou, op naar de volgende wedstrijd! (echte wedstrijd dan, ik heb niks met na-tour criteriums.)

Laatst gewijzigd
Kirsipuu

Is het geen idee dat 8.6 met een eigen topic komt, 'De 5 ergernissen van de maand van achtpuntzes' a la Jan Mulder in DWDD? Dat zou wat mij betreft een verbetering van de site zijn :D

Ok vooruit 10 ergernissen mag ook ;)

Als voorzetje hier alvast een top 3:

3: zelfspelende reclames:

achtpuntzes 24 juli 2016 om 12:10
wow, de zelfspelende reclamefilmpjes zijn geevolueerd naar een gedrocht dat niet is weg te klikken of te muten.
op het gebied van reclame-adds is wielerflits veruit de meest irritante van alle site die ik bezoek.

2: De Willi-gekte

achtpuntzes - 25 juli 2016 om 15:40
@ SE:
lieveling van heel wielerflits?
neen, er is (minimaal) één lid die moedig weerstand biedt tegen al die Willi-gekte. (achtpuntzes)

Met stip op 1: commentatoren die twitter aanhalen:

@ TeamNL
nee man, dat maakt het juist reteslecht! versla gewoon de koers en stop met dat domme getwitter. wat boeit mij nou de mening van jantje of pietje of weet ik veel welk twittervriendje van de commentator. getwitter tijdens de koers is voor mij ergernis nummer 1 en de hoofdreden dat ik geen eurosport kijk.
pak de sociale media van de commentatoren af, en geef ze desnoods een kastelenboekje of zo

Laatst gewijzigd
Spruch

'@ Martin
Duidelijke uitleg. Ik waardeer het ook dat jullie feedback vaak meteen meenemen. Daardoor is jullie beleid transparanter. En door bepaalde posts te laten staan, en erop in te gaan en uit te leggen waarom jullie bepaalde keuzes maken, vind ik het ook sterker en zelfbewuster overkomen. Als je echt voor het beleid staat, moet het je normaliter ook geen moeite hoeven te kosten om het uit te leggen en is verdedigen niet nodig. Dan nog kunnen we van mening verschillen, maar dat is dan op inhoud.

Laatst gewijzigd
Kingstown

Ik vind het ongelooflijk dat meerdere reacties in dit topic er nog staan.
http://www.wielerflits.nl/nieuws/193333/devenyns-slaat-dubbelslag-op-slotdag-wallonie.html/comment-page-1

Het verbasteren van namen is iets wat sommige leden tot levensdoel hebben gemaakt lijkt het wel en aangezien anti-supporteren niet is toegestaan lijkt me dit ook ongewenst. Dat daar verbaal grote woorden als reactie op komen zorgt voor een m.i. ongewenste kettingreactie.

Nou steek ik de hand in eigen boezem dat ik het niet via de gebruikelijke kanalen heb gemeld, maar wilde ook even specifiek melden dat het me lately opvalt dat er best vaak dat soort opmerkingen te zien zijn. M.n. Lefevre wordt door een aantal mensen constant "huilie-huilie" genoemd. Ik kan maar erg moeilijk tolerantie opbrengen voor dat (in mijn ogen) infantiele kleutergedrag merk ik.

Laatste man

Volgtopic Denemarken verdwijnt steeds.

esims

Misschien kunnen er richtlijnen komen voor het starten van nieuwe topics op het forum. Ik ben nu een paar keer in botsing gekomen met enkele vaste forumleden hierover, omdat ik te veel topics zou aanmaken. Hun standpunt is om alles zoveel mogelijk onder grote verzameltopics onder te brengen, en eigenlijk word je geacht hieraan te voldoen. Hoewel ik de mening deel om niet over ieder klein ding een nieuw topic te beginnen, ben ik het oneens met het zoveel mogelijk bundelen van onderwerpen in één topic. Dat bevordert de discussie niet; mensen zullen geneigd zijn pas een ander onderwerp te bespreken als de vorige discussie beëindigd is, of zullen zich bezwaard voelen om nog eens op een eerdere discussie terug te komen. Voor zover onderwerpen niet sowieso door elkaar gaan lopen. Het tegenargument, dat het forum onoverzichtelijk wordt door een groot (groter) aantal topics, deel ik niet.

Laatst gewijzigd
Spruch

Misschien is het handig om alle reacties onder het topic over Devenyns die over forum en een ziekte gaan te verwijderen. Nu is het orginele bericht verwijderd, maar staan er nog een paar reacties waarin die reactie indirect wordt herhaald. Sowieso is die hele discussie een reactie op een reactie van een ander, en dat is niet in lijn met de huisregels. Het heeft geen enkel verband meer met het nieuwsbericht...

UrbanSteel

Even een melder van een mistand laten weten dat er is ingegrepen zodat de melder ( dus ik , excusses daarvoor ) niet alsnog een extra melding doorgeeft.

Scotty

'@esims, af en toe een topic openen is niet erg. Maar kom dan wel met een goed verhaal. Die over de Nacht van Rasmussen is prima imo. Je ziet daar ook een discussie ontstaan.

Gezond verstand gebruiken lijkt me in deze het makkelijkst.

Die over Aru sloeg nergens op.
Epo werkt niet-topic was reeds besproken, al kon je dat niet weten. Maar inderdaad, past ook gewoon beter in het dopingtopic (daar werd het ook uitgebreid besproken, dus je hoef echt niet bang te zijn dat die discussie niet wordt gehouden).
Een verkeerde profielfoto van Zakarin, dat is gewoon niet topic waardig.

De angst dat discussies door elkaar heen worden gehouden, tja dat gebeurd nu eenmaal op een forum. Maar toch blijf hett altijd wel overzichtelijk. En je kan het altijd nog eens aanhalen. Maar als mensen er niet over willen discussieren, dan houdt het op he.

1 2 ... 29 ... 202 203

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.