Verbeterpunten Wielerflits

1 2 ... 49 ... 202 203
AndriesW

'@achtpuntzes
Dat is wel heel erg vanuit jezelf geredeneerd. E-mail checken enkel en alleen om te kijken of er nieuwe reacties zijn op een bepaald Wielerflits-topic... volgens mij heb je de meerwaarde van deze functie inderdaad niet begrepen. En je e-mail loopt er vol van? Het is juist handig voor topics waar niet doorlopend reacties op komen.
Ik maak zeker af en toe gebruik van deze functie.

petoi

De mogelijkheid is er, dus we bieden het aan als service. Wanneer je er geen gebruik van wenst te maken, zet je het uit.

Maar tegen die tijd heb ik ongeveer 20 mailtjes in mijn mailbox.

Het probleem is de optie ansich niet maar dat ik die optie blijkbaar ongemerkt heel vaak aanzet.
Het vormt een hele grote irritatie factor voor me.

Silent Hill

Een mogelijkheid om je favoriete forums bovenaan de lijst vast te pinnen, of een eerste stukje 'Favorieten' ofzo.
Er zijn maar een vijftal forums waar ik actief ben, of waar ik geïnteresseerd in ben, en het zou handig zijn moesten die steeds bovenaan staan. Qua gebruikersgemak zou dat een enorme verbetering zijn.

Laatst gewijzigd
Verweggistan

Met Silent Hill eens.

esims

Ik ben het ook met Silent Hill eens. Had hetzelfde idee vorig jaar hier al gesuggereerd:

Ik heb nog eens nagedacht waarom sommigen zo fel tegen het ruimer aanmaken van topics zijn. En volgens mij is dat (corrigeer me als het niet zo is) omdat persoonlijke favorieten dan uit het overzicht op de overzichtpagina dreigen te verdwijnen, waardoor ze niet meer te volgen zijn. Je zou dit nadeel eenvoudig kunnen ondervangen met de optie ‘Vastmaken aan deze lijst’, zoals je in de verkenner van Windows 10 items kunt vastmaken aan ‘Snelle toegang’.

Verder ben ik stomverbaasd over de non-kritiek op de email alerts:
(Petoi) Het probleem is de optie ansich niet maar dat ik die optie blijkbaar ongemerkt heel vaak aanzet.
Het vormt een hele grote irritatie factor voor me.

En om die reden moet deze handige functie maar verdwijnen?

petoi

Misschien eerst even alle suggesties lezen voordat je kritiek levert esims.

esims

Dat moet je nader uitleggen petoi. Maar ik begrijp dus niet dat je voor afschaffen van deze functie bent, terwijl je zelf die vakjes aanvinkt. En er ook voor kunt kiezen om ze niet aan te vinken.

En als reactie op achtpuntzes:

waarom is die mogelijkheid om je te abonneren op een topic er?
die is zo onzinnig. het kost net zo veel tijd om het desbetreffende nieuwstopic te bezoeken als om je email te checken of er nieuwe reacties zijn (edit; zelfs op de homepage kan je aan het aantal reacties al zien of er nieuwe reacties zijn). dus als je het via je email doet kost het dubbel zo veel tijd, en je email loopt er ook nog vol van.
het lijkt me dat er echt helemaal niemand van die functie gebruik maakt.

1. E-mail checken doe ik sowieso, Wielerflits bezoek ik niet standaard. Dus het bespaart mij tijd.
2. Je kunt met een berichtregel in je e-mailprogramma ervoor zorgen dat deze alerts in een apart mapje komen. Dus ze hoeven je gewone e-mail niet te hinderen.
3. Nogal raar om op basis van je eigen mening conclusies te trekken over het gebruik door anderen.

esims

Ik zie trouwens nu pas de knop 'Favoriet' (ligt aan mij), waarmee je een onderwerp favoriet kunt maken. Alleen is mij niet duidelijk wat voor effect het heeft. Je zou verwachten dat ze dan in een apart rijtje ergens terug te vinden zijn.

Laatst gewijzigd
petoi

Dat moet je nader uitleggen petoi. Maar ik begrijp dus niet dat je voor afschaffen van deze functie bent, terwijl je zelf die vakjes aanvinkt. En er ook voor kunt kiezen om ze niet aan te vinken.

En daar zit je denkfout want dat aanvinken gebeurd dus soms zonder dat je dat bewust doet. Het gebeurd me zeker eens per maand. En dat niet eens op mijn mobiel waar ik "dikke vingers de schuld kan geven"

Maar om nog eens suggestie te doen. Een bevestigingsscherm of pop-up is ook goed.

esims

"Weet u zeker dat u op de hoogte gehouden wilt worden per e-mail?" Ik vind dat toch wel tamelijk overdreven, voor iemand die uit sleur die vakjes aanvinkt. En ze daarom een "grote irritatie factor" noemt. Ik vind ook dat je een rare opvatting van 'denkfout' hebt. Alsof het voor iedereen zonder meer helder is dat jij vakjes aanvinkt terwijl dat niet de bedoeling is.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

get a room

Pietertje2

Wat minder belachelijk aanpassen van post zou niet misstaan.

Zijn soms wat off topic reacties die gewoon leuk of interessant zijn en die worden dan gelijk weer aangepast terwijl die post helemaal niet storend zijn.

Zeg dan gewoon van en nu weer graag on topic maar verwijder ze niet.

Dat jullie off topic zever verwijderen dat de sfeer hier verziekt helemaal prima maar een beetje ruimte voor wat leuke off topic post moet gewoon kunnen.

xistnc

Als je met iemand 1-op-1 wil klessebessen, stuur je toch gewoon een PB-tje?

pirazzi

[Quote]Als ik n reactie op het forum plaats, wordt ik naar de eerste pagina van het topic gebracht, ik wil naar de laatste reactie van het topic.[/Quote]Dat is alleen maar bij onderwerpen met meer dan 1000 reacties. Dat zou verholpen kunnen worden door delen na duizend reacties te sluiten en een deel twee te openen maar daar kiest men niet voor.

Poeksel

Ik zou het wel een verbetering vinden als men daar wel voor kiest.

Over bugs gesproken: het is nu al best een tijd zo dat als je reageert op een artikel, je niet meteen je eigen reactie ziet. Is er al enig zicht of dit probleem verholpen kan worden en zo ja, wanneer? Ik vermoed dat best veel mensen dit vervelend vinden.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Martin van den Bosch
admin

Over bugs gesproken: het is nu al best een tijd zo dat als je reageert op een artikel, je niet meteen je eigen reactie ziet. Is er al enig zicht of dit probleem verholpen kan worden en zo ja, wanneer? Ik vermoed dat best veel mensen dit vervelend vinden.
Dit is ingebouwd om de belasting op de server te verminderen. De laatste tijd gaat het goed, maar er is een periode geweest dat we te maken hadden met veel downtime. Deze concessie op het gebruiksgemak zorgt er dus voor dat we bereikbaar blijven en zal daarom niet op korte termijn verholpen worden.

Kingstown

Wat minder belachelijk aanpassen van post zou niet misstaan.

Zijn soms wat off topic reacties die gewoon leuk of interessant zijn en die worden dan gelijk weer aangepast terwijl die post helemaal niet storend zijn.

Zeg dan gewoon van en nu weer graag on topic maar verwijder ze niet.

Dat jullie off topic zever verwijderen dat de sfeer hier verziekt helemaal prima maar een beetje ruimte voor wat leuke off topic post moet gewoon kunnen.

Leuk en interessant zijn persoonlijke opvattingen. Blijkbaar ligt jouw definitie daarvan een heel stuk verwijderd van wat hier gangbaar is.
Overigens vind ik 90% van jouw postings storend, dus wmb mag er nog wel wat meer aangepast en verwijderd worden.

Noud89

Ik vraag me soms af hoe Wielerflits haar nieuws filtert. Ik zie vaak heel veel topics over min of meer eenzelfde onderwerp, maar mis soms hele leuke interviews over andere zaken.

Zoals vandaag stond er in La Gazetta, en later ook op Cyclingnews een heel interessant artikel over Aru en zijn operatie van afgelopen Januari. Ikzelf vond dat eens van de interessantste stukjes informatie van de laatste weken en absoluut een topic waard. Ik vraag me af waardoor dit bijvoorbeeld niet opgepikt wordt door Wielerflits, maar de zoveelste keer dat Porte vindt dat Sky minder sterk is dan vorig jaar wel weer een topic waard is.

achtpuntzes

ik vind het een beetje belachelijk dat fietssport zoals mountainbiken totaal genegeerd worden tenzij ene Mathieu van der Poel er aan mee doet.
echt elke scheet die hij laat wordt hier uitvoerig belicht. wellicht is de gehele redactie lid van zijn fanclub?
als voorbeeld, we hebben dus een bericht dat vd Poel niet meedoet aan het EK mountainbike. wedden dat er geen nieuwsbericht over komt als die wedstrijd is verreden?

Avatar of
Martin van den Bosch
admin

ik vind het een beetje belachelijk dat fietssport zoals mountainbiken totaal genegeerd worden tenzij ene Mathieu van der Poel er aan mee doet.
echt elke scheet die hij laat wordt hier uitvoerig belicht. wellicht is de gehele redactie lid van zijn fanclub?
als voorbeeld, we hebben dus een bericht dat vd Poel niet meedoet aan het EK mountainbike. wedden dat er geen nieuwsbericht over komt als die wedstrijd is verreden?
Lekkere positieve insteek.Een ander zou zeggen: ik ben blij dat jullie ook eens aandacht aan MTB besteden
wedden dat er geen nieuwsbericht over komt als die wedstrijd is verreden?
Die weddenschap durf ik wel aan te gaan ;)

Laatst gewijzigd
Mathieu Moller

Ik ben het wel met 8.6 eens. Ik heb hier volgens mij nog nooit (buiten de OS) een bericht gezien over MTB waarbij het niet over MvdP ging.

Avatar of
Martin van den Bosch
admin

k ben het wel met 8.6 eens. Ik heb hier volgens mij nog nooit (buiten de OS) een bericht gezien over MTB waarbij het niet over MvdP ging
Dat komt omdat we als site geleidelijk willen groeien. We zijn begonnen met een focus op de (weg)wielersport voor de mannen en daar is gaandeweg steeds meer bijgekomen. Ons streven is om meer aandacht aan andere takken van de sport te besteden, mits daar interesse in is. Maar omdat we keuzes moeten maken, doen we dat in stapjes.
Dat we er wel aandacht aan besteden wanneer Van der Poel deelneemt, lijkt mij evident. Uit onze statistieken blijkt dat onze bezoekers het willen lezen. Irritatie bij sommigen wanneer er wederom een bericht over MvdP verschijnt begrijp ik wel. Aan ons de opdracht om dat goed te doseren.

Poeksel

Vul voor MvdP MV in en voor MTB vrouwenwielrennen en je hebt een situatie van niet zo heel lang geleden. Dus geef het wat tijd jongens :)

Romāns Vainšteins

Ik zou het lekker bij wegwielrennen houden.

Gedetailleerd wegwielrennen combineren met alle andere (sub)takken zolang daar maar een Hollander zijn kop laat zien lijkt me geen goede piste.

achtpuntzes

'@ Martin:

Irritatie bij sommigen wanneer er wederom een bericht over MvdP verschijnt begrijp ik wel.

je begrijpt me enigszins verkeerd. ik vind het vooral lullig voor de andere Nederlandse mountainbikers en het mountainbiken op zich dat eigenlijk alleen MvdP aandacht krijgt in die tak van onze geliefde sport.
poeksel heeft wel een punt, zo ging het nog niet zo lang geleden ook met het vrouwenwielrennen en MV. wellicht komt een en ander vanzelf en ben ik wellicht wat vroeg met klagen. niet alles kan ineens, nee.
RV spreekt vooral voor zichzelf. ik weet niks over mountainbike behalve dat Mathieu er regelmatig aan mee doet maar als er meer aandacht aan wordt besteedt en ik wel een beetje weet hoe dat er aan toe gaat dat het wellicht best leuk is om te volgen.

1 2 ... 49 ... 202 203

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.