Verbeterpunten Wielerflits

1 2 ... 57 ... 198 199
Kramp

Geheel eens met Kingstown. Fijn dat jullie alsnog wilden plaatsen, maar de manier waarop het artikel geplaatst is met linkjes en zonder enige moeite komt op mij een beetje kinderachtig over. Het geeft niet dat je eens een verkeerde inschatting maakt, maar het lijkt er nu op dat de emotie om de verkeerde inschatting toe te geven zwaarder weegt dan de inhoud.

Een ironische doofpot van de doofpot. Ik hoop van harte dat jullie erover willen berichten, in plaats van je trouwe lezers uit trots een link te sturen die 40 cent kost. Het geeft de zaak een nare bijsmaak.

Aan het aantal reacties zowel op de site als het forum, en zeker gezien de inhoud van die reacties is daar behoefte aan. Doe ermee wat je wilt.

Silent Hill

Morgen start het veldritseizoen.
Misschien is het een idee (voor volgend jaar) om een algemene voorbeschouwing te maken over de komende winter. De teams / transferts, wie maakte de overstap naar de elite, de verschillende klassementen, wie in het oog te houden, algemene bedenkingen ... Er is wel iets moois van te maken, denk ik. Het idee kwam wat laat in me op, anders wil ik hem gerust zelf schrijven :)

Manuel Beltran

"Fijn dat er in dit topic ook nog opbouwende bijdragen komen in plaats van enkel wf te bashen."

Nou ja, sorry hoor, ik bash niemand uit hobbyisme maar jullie zijn gewoon echt superslecht met deze situatie omgesprongen. Ik sloeg gewoon echt steil achterover van de eerste reacties van Martin ("dit heeft geen nieuwswaarde" ). Echt een misser. Matig met dit nieuws omgesprongen, totaal verkeerd ingeschat wat mij betreft. Ik kan er verder gewoon echt niets opbouwends bij bedenken, of het moet zijn "volgende keer beter jongens!"

Verder is dit een prima site waar ik heel blij mee ben, maar soms gaat er iets mis en dan mag dat ook gezegd worden hoop ik.

Laatst gewijzigd
Jacco van Stierop

“Vuelta 2017: Wat kan je verwachten op WielerFlits?
Net als tijdens de Tour de France, zijn we ook tijdens de Ronde van Spanje ter plaatse. Verslaggever Maxim Horssels brengt vanuit Spanje reacties uit het peloton.”
(Geplaatst op zaterdag 19 augustus 2017 om 17:00)

Ik heb ze eens geturfd, de video-interviewtjes van Maxim.
Als ik goed heb geteld 41 vraaggesprekjes, waarvan 2 met een buitenlander: Theuns en Lobato. En dikke kans dat als laatstgenoemde in het shirt van Dimension Data tweede was geworden in de vierde etappe hij niet gevraagd was zijn verhaal te doen.
Afgaande op de filmpjes lijkt het alsof ik een grote ronde uit 1954 heb gevolgd: vooral veel aandacht voor de lotgevallen van onze jongens in den vreemde. De 13 individuele etappewinnaars, de 7 niet-Nederlandse renners uit de top10 van het eindklassement en de aanvoerders van de nevenklassementen waren in geen velden of wegen te bekennen. Sterk staaltje was dat Denifl de 17e rit won, maar vervolgens zijn ploeggenoot Peter Koning daar alles over mocht vertellen.

Tuurlijk, we bevinden ons hier op een Nederlandse website dus aandacht voor Nederlanders is begrijpelijk. Ik heb “Je maintiendrai” op mijn paspoort staan dus ben ik ook razend benieuwd om van Bert-Jan te horen wat er door hem heen ging toen hij hoorde dat hij zijn contract mocht verlengen, en uiteraard word ik vertederd door de Zeeuwse tongval van Antwan, en ja, Wilco had het podium in zicht dus prima dat daar extra aandacht voor is, maar dan nog. Het is allemaal wel heel erg éénkennig.

Zelfs de Belgen, toch een redelijk deel uitmakend van het ledenbestand van WF, komen er bekaaid van af. Alleen Theuns mocht dus zijn zegje doen. Geen Lampaert na etappe 2. Geen Armée na zijn knappe zege in rit 18. Thomas de Gendt dan? Vreselijk zijn best gedaan, en uiteindelijk met succes, maar het mocht niet baten.
Om maar te zwijgen over de andere buitenlanders. In tegenstelling tot Wilco leed knuffel Pozzovivo wel duur tijdverlies na een val in de 4e etappe. Was even bij hem langsgegaan en zeker weten dat Domenico’s lispelende en slissende relaas niet alleen mij maar ook mevrouw Van Tiel uit Zetten vochtige ogen zou hebben bezorgd. Een willekeurige gemiste kans.

Je hoort de laatste jaren meer en meer hoe mondiaal de wielersport is geworden. Deze ontwikkeling speelt zich af in het nu en recht onder onze snufferd maar de verslaggevers geven geen sjoege. Je hebt de mazzel 3 weken naar Spanje uitgezonden te worden maar je hebt slechts oog voor mannen die ook het Wilhelmus mee kunnen hummen. De rest van de wereld bestaat schijnbaar niet. Lekker knus.

Het zou natuurlijk kunnen dat hoofdrolspelers als Froome, Nibali, Lopez, Contador, Nieve en Trentin hooghartig de andere kant opkijken wanneer Maxim met zijn microfoontje aan komt hobbelen, wie zal het zeggen. Maar ga dan te rade bij de minder bedeelde renners. Neem een voorbeeld aan ‘het vriendenboekje’ van Tour du Jour afgelopen juli. Een even simpel als briljant idee om nader kennis te maken met de werkende klasse van het rennersgilde; de grote rondes zijn daarvoor de podia bij uitstek.
WF kan zich hiermee onderscheiden of zelfs een voorloperfunctie vervullen, zou toch een mooi verbeterpuntje zijn. Waarom moet je hetzelfde doen als de verslaggevers van landelijke ochtendbladen?

Wuyts sloot vorige week een korte monoloog over waarom Dani Moreno “El Argentino” wordt genoemd af met de woorden: “en zo heeft iedere renner zijn eigen verhaal”.
Zo is het.
Dus:
Welke opdracht had Domen Novak meegekregen in deze Vuelta?
Kan Tobias Ludvigsson zich een beetje redden in het Frans?
Wanneer gaan we Fabricio Ferrari eindelijk eens zien in de kampioenstrui van Uruguay? En hoe ziet die er eigenlijk uit?
Is Louis Meintjes buiten de koers ook zo’n saaie piet of crosst hij ’s winters met een chopper stoer door de Kalahari met een bloedmooie Xhosa-prinses achterop?
Wat vindt Hugo Houle nou eigenlijk van dat WT-stadscriterium in zijn geboortestad? Bevordert dat nou echt de wielercultuur aldaar?
En Conor Dunne, zou die nog munt weten te slaan uit de rode lantaarn?

Voorlopig blijven we echter veroordeeld daar allemaal maar naar te gissen.
Maar toegegeven, teksten als “het wordt zeker lastig morgen, maar ik ga mijn best doen en dan zal ik wel zien waar ik uitkom” en “in de finale werd volle bak doorgereden maar bij mij was de tank leeg, dan houdt het op, hè” zijn natuurlijk ook niet te versmaden.

Tinkerbell

Eens met Jacco. Ik ben zelf ook voorstander van meer internationale renners aan het woord laten vooral omdat mijn interesse vooral bij gewoon de wielersport in het algemeen en iedereen/alles die erbij hoort ligt, niet zo zeer bij de Nederlanders. Tuurlijk snap ik best dat dat voor anderen waarschijnlijk niet zo is en ik vind het ook niet meer dan logisch dat de focus hier vooral ligt op Nederlanders maar ik zou het leuk vinden als jullie iets met zijn suggesties kunnen doen, wellicht voor volgend jaar.

Romāns Vainšteins

Een van de leukste stukjes die ik de laatste tijd gelezen heb Jacco !!! Schitterend opgeschreven.

Daarnaast ook inhoudelijk eens, wanneer ze mij een leuk salaris geven krijg ik die interviews wel.

Laatst gewijzigd
Kingstown

Je hebt een glimlach op mijn gezicht getoverd Jacco. Dank daarvoor! En inhoudelijk onderschrijf ik het ook nog eens. Heb slechts een paar filmpjes aangeklikt, want de kop van de meeste van die items was genoeg om verder te scrollen en dat heeft dan vooral te maken met wat je in je laatste alinea beschrijft.

achtpuntzes

ik denk dat een en ander er ook mee te maken heeft dat vrijwel niemand (of zelfs helemaal niemand?) van de redactie hun buitenlandse talen beheerst. Google translate is de norm bij het vertalen van buitenlands nieuws, en zelfs bij een interview in het Engels (toch een taal die we allemaal gehad hebben op school) lach je je al kapot om het van Gaal-isme van de wf-interviewer van dienst.

how about a cursus foreign languages for some of the guys from BicycleFlash? (en dan ook maar meteen een cursus Nederlandse taal om het megagrote aantal spellings- en taalfouten te beperken in de nieuwsberichten)

taal is het instrument van WF om ons het wielernieuws te brengen, maar toch wordt er niet geinvesteerd in die taal, al dan niet buitenlands, om Wielerflits naar een hoger niveau te tillen.

Laatst gewijzigd
Scotty

Mooi verhaal Jacco.

Ben het gedeeltelijk met je eens, maar het neigt wel naar achtergrond/achterklap journalistiek. Niet helemaal in lijn met de WielerFLITS - nieuws items. Kritiek zal waarschijnlijk al snel worden: "wat boeit het op welke school Conor Dunne heeft gezeten". Je bevindt je op een grijs gebied waarvan de vraag is wat de nieuwswaarde is, maar ook of er überhaupt nieuwswaarde in zit.

Je zou hier een aparte afdeling voor kunnen inrichten, maar het kost veel tijd (en geld) en wat levert het nu werkelijk op?

@8.6 - waarom zo zuur?

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

'@ Scotty:
hoezo zuur? ik vind het op zijn minst opmerkelijk dat (buitenlandse) taal het zwakke punt is van een medium als wielerflits. en dat mag dan toch best benoemd worden?

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Wat een gemopper en een geklaag. Jullie vergeten snel hoe het was en verwachten misschien in een korte tijd wel iets te veel... laat WF die stappen maken die nodig zijn om nog verder te groeien en geef ze daarvoor ook de tijd.

achtpuntzes

'@ rahimns:
ik reageer op een post van Jacco waarin ik aangeef wat volgens mij de reden is dat er alleen maar Nederlandse renners geinterviewd worden. daarnaast is mijn voorstel dus geen kortetermijnoplossing, zo'n cursus doe je niet even in een paar dagen. en zeg nu zelf, het zou toch mooi zijn als WF op termijn zelf buitenlandse renners ging interviewen in plaats van dat gedeelte van het wielernieuws van andere, buitenlandse nieuwssites te halen.

als het voorstellen van verbeteringen negatief wordt bevonden en onder 'mopperen en klagen' valt dan kan je dit topic net zo goed opdoeken.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ik kan interviews in het NL/BE/DU/FR/IT/ES/EN en LV afnemen, je betaalt er wel voor maar dan heb je ook wat.

achtpuntzes

'@ RV:
maar ben je ook serieus genoeg? :p

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@8.6 ik denk dat het aan de persoon ligt... mij zal een interview met Houle, Dunne of Denifl een worst zijn. Ik zie liever interviews met renners van TLJ of dan Sunweb. Voor anderen zal dat weer anders liggen. Maar een relatief jonge journalist zal moeten netwerken en dan wordt het met de jaren ook makkelijker om de grotere namen voor de camera te krijgen. Ik vind het knap wat WF nu al via eigen interviews en WFlive die eigen content kan brengen en dat zal echt nog wel gaan groeien maar daar moet je ze wel de tijd voor geven.

Romāns Vainšteins

Je KAN helemaal niet bij voorbaat zeggen dat Houle, Dunne & Denifl de moeite niet waard zijn. Je moet naar die knakkers toe en er een gesprek uit zien te krijgen. Met genoeg rondhangen en aanspreken kom je er vanzelf wel achter wie goed materiaal opleveren en dat kunnen ook grijze muizen binnen het peloton zijn.

achtpuntzes

'@ rahimns:
nou, ik ben daar wel in geinteresseerd. en dan niet van die standaard vragen als: 'wat vind je van Nederlandse renner X'. we staren ons niet allemaal blind op alleen die ene Nederlandse WT ploeg he.
en Wielerflits heeft al lang het niveau voor interessante interviews, nu nog de talen. je bent toch in de Vuelta, een paar vragen aan de stoppende Contador was bijvoorbeeld echt een meerwaarde geweest lijkt me. genoeg fans van de beste man hier op Wielerflits. maar nu kan het niet door die taalbarriere.

en nogmaals, ik zeg nergens dat ik ze daar geen tijd voor gun.

natuurlijk is het aan WF zelf om te bepalen hoe ze het wielernieuws verslaan, maar te vaak is het buitenlands nieuws slecht vertaald en daardoor soms zelfs wat verdraaid. en dan zou het een keuze kunnen zijn om daar wat in te investeren. en op termijn zal dat zich vanzelf uitbetalen denk ik.

Laatst gewijzigd
LyndaLid

Richt zelf een wielersite op. Gebrek aan (vrije) tijd kan zeker geen van jullie twee als excuus gebruiken.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

'@ Lyndalid:
we zitten hier serieus verbeterpunten aan te dragen om wielerflits naar een hoger plan te tillen, geen onzin aub zou de redactie zeggen. :p

verder tof voor je dat je na 5 jaar thuiszitten weer iets om handen hebt.

Romāns Vainšteins

Ah, daar hebben we mr projectie weer die denkt te weten wat anderen doen in het dagelijks leven, ga jij nou eens lekker met je spiegelbeeld daten knakker.

Jacco van Stierop

'@Scotty
Ik opperde het idee van achtergrond en/of human interest louter als alternatief. Als men zich puur wil richten op de dagelijkse actualiteit is dat prima. Maar zorg dan dat je, behalve Wilco, ook Marczynski, Denifl, Villella, Lutsenko of desnoods De Gendt voor de camera haalt.
De verhouding Nederlanders- buitenlanders in de algemene berichtgeving op WF is meer dan uitstekend. Ik verbaas me dan over de totale scheve verhouding van Nederlanders- buitenlanders in de interviews ter plaatse door de uitgezonden reporter. Of had dat vooraf expliciet kenbaar gemaakt. Nu werden we lekker gemaakt met de belofte “Verslaggever Maxim Horssels brengt vanuit Spanje reacties uit het peloton”. Ja, het Oranje-peloton dus, 7% uitmakend van de kudde die dagelijks vertrekt.

Zoals ik al geprobeerd heb aan te geven heb ik alle begrip voor aandacht voor Nederlandse renners. Zo vond ik het volgen van Marco Minnaard in zijn eerste Tour afgelopen juli een heel aardig idee. In deze Vuelta deden de Nederlanders het heel goed, voornamelijk in het algemeen klassement dus logisch dat je daar verslag van doet maar er gebeuren tijdens zo’n drieweekse ronde nog zo veel andere dingen.

Nog even over de niet direct actuele zaken: ter verdediging zou men kunnen tegenwerpen dat Filemon ingehuurd was om de nodige achtergronden te schetsen en wat luchtige onderwerpen aan te snijden. Ik moet zeggen dat de uitgangspunten voor die itempjes vaak helemaal niet zo onaardig zijn. De uitwerking vind ik echter vaak onder de maat maar dat is misschien een kwestie van smaak. Ik kan niet zo goed tegen dat “Jeeeeetje, zò ga-aaf” of het tenenkrommende “Hauw doe joe fiel, Alberto?”
Vergeleken bij Maxim is Filemon zeker een kosmopoliet maar ook bij hem erg veel Nederlanders. Kan het mis hebben maar zowel tijdens de Giro als de Tour heeft hij uitsluitend lopen te geiten met Roy Curvers.

8.6
Zou kunnen wat je stelt maar het is aan de verslaggevers om daar iets mee te doen. Het is natuurlijk heel eervol om tot je pensioen te berichten over de vaderlandse Topcompetitie maar als je internationaal wil gaan zal je wel iets aan je talenkennis moeten doen, ja.

@rahimns
We hebben het niet over hele grote uitdagingen. Froome te sprekenkrijgen is misschien nog wat te hoog gegrepen maar De Gendt moet toch wel lukken? Het heeft toch ook niks te maken met budget?
Maar je hebt gelijk dat het voor een ieder weer anders ligt maar komt dat niet deels door ignorantie? Kan zijn dat die Houle een slaapverwekkende sufkop is, kan ook zijn dat hij een sprankelende persoonlijkheid is die de reporter terloops de nodige veelgelaagde spitsvondigheden toevertrouwt. We weten het niet, want Maxim gaat er niet heen.
Een interview met Jose Decauwer was je misschien ook worst geweest 40 jaar geleden, hij was ook niet bepaald een grote prijsschieter.

Als ik op mijn gevoel afga zijn het juist de minder bekende namen wier verhalen veel mooier zijn, of zo dramatischer dan de grote jongens. Nibali, schitterende coureur, maar zijn ‘verhaal’ haalt het niet bij dat van de onbekende Luca Gelfi.

RV
Ik kijk er zeker naar uit; misschien contact opnemen met Skoda. Salaris is oude verslaggeving, sponsoring is nieuwe verslaggeving.

Scotty

'@Jacco, werd je dan blij van die hype rond Taylor Phinney?

Gozer doet één grappig interview (ook wel behoorlijk weird te noemen). Vervolgens hoopte elke verslaggever op weer zo'n interview, maar de vooraf gehoopte lol bleef helaas uit.

Tuurlijk is dat geiten met Roy Curvers makkelijk scoren, maar het is wel vermakelijk. Heel veel wielrenners zijn nu eenmaal niet zo loslippig, grappig of goedgebekt.

Maar fair enough - De Gendt of Armée was zeker een leuke (verplichte) aanvulling geweest.

@8.6 - ik weet niet welk beeld jij hebt van een cursus Spaans of Frans hebt. Maar zo eenvoudig is het niet om vloeiend een taal te spreken. Je zou er zeker een half jaar moeten gaan wonen inclusief een intensieve cursus. En na zo'n periode moet je ook gewoon maandelijks de taal spreken om het niveau op peil te houden. Voor 3 weken Vuelta vind ik dat nogal een investering.

achtpuntzes

'@ Scotty:
nou overdrijf je een beetje hoor.

Scotty

'@8.6, absoluut niet. Als ik voor mezelf spreek is een half jaar zelfs nog te kort.

Jacco van Stierop

'@Scotty
Nou, blij is wat overdreven maar er was een aanleiding om hem te interviewen en ik vond het wel leuk om hem weer eens te zien. Niet iemand van wie ik hoop dat mijn dochter er mee thuis komt maar dat staat er los van.
Dat andere media er vervolgens opspringen zegt meer iets over het gebrek aan creativiteit bij hen.

1 2 ... 57 ... 198 199

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.