Verbeterpunten Wielerflits

1 2 ... 60 ... 227 228
Javier

Hallo Wielerflits!

Jullie zijn de afgelopen jaren flink gegroeid, en dat allemaal vanuit jullie core competence: wielrennieuws brengen. Daar zijn jullie erg goed in, jullie doen dit op een leuke en creatieve manier. Jullie zijn echter geen entertainment - of spel site.

Ik begrijp dat jullie interactie willen opbouwen met het publiek en daarom een nieuw 'spel' verzonnen hebben, Raad de Renner (iets in die richting), aan de hand van sport-truitjes of een aantal vragen.

Dit is allemaal hartstikke leuk, maar ik betwijfel of Twitter het juiste medium is om deze content te verspreiden. Ik persoonlijk vind het uitermate irritant, omdat ik al jaren heb ingesteld dat ik een melding krijg als jullie een (relevant) nieuwsitem plaatsen; ik wil namelijk niks van het nieuws missen. Ik krijg nu dus dagelijks -meerdere keren per dag - een melding over een nieuwe hint of iets dergelijks, iets wat totaal niet gerelateerd is aan het nieuws of jullie core competence en mij dus totaal niet interesseert.

Ik zal vast niet de enige zijn die zich hieraan stoort. Jullie hebben zo'n 15,000 volgers en nog geen 10 mensen reageren op de berichten. Wat zouden die andere 14,990 volgers dan wel niet vinden? Ik kan prima de meldingen uitzetten, maar dat betekent dat ik jullie site veel minder zal bezoeken. Dat resulteert in minder clicks met als gevolg lagere advertentie-opbrengen voor jullie. En ik zal vast niet de enige zijn met deze mening.

Mijn suggestie is dus om zo snel mogelijk te stoppen met deze spelletjes via Twitter. Doe het desnoods op een medium als Instagram, of Snapchat. Dat is hier beter geschikt voor.

Laatst gewijzigd
FDJ

Ik heb me persoonlijk nogal geergerd aan de foto van een voetbalopstelling met wielernamen op social media.

Ik als sportliefhebber kan er geen enkele vorm van humor inzien dat Nederland niet naar het wk gaat. Daarnaast is het nou ook niet zo dat de Nederlandse wielerploeg als team in een wk nou zo top presteert de laatste 20 jaar. Het enige succes wordt bij de heren behaald op individueel niveau, de tijdrit. In ploegverband hebben we de verwend rabomannetjes uitspraken gehad. Dus de galgenhumor richting knvb is smakeloos. Niveau zonneveld gister in het ad. Die krant wordt met de week meer bladvulling.

Ik denk dat je voorzichtig moet zijn met dit soort plaatjes. Ik zal oranje bij het wk in elk geval missen.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

'een voetbalopstelling met wielernamen'

Erger dan dat is idd wiskundig gezien niet haalbaar.

achtpuntzes

'@ FdJ:
lol, ben je echt serieus? humor kan en mag altijd en het is maar sport he. dat je ergens niet om kan lachen oke, maar ga niet zo zielig lopen doen.

achtpuntzes

is Youri nu in Turkije? ik zie eigenlijk geen plaatselijk nieuws over die koers. of is hij gewoon op vakantie?

WernerFranke

Een suggestie die niet te veel moeite kost vermoed ik: kunnen jullie bij elk wedstrijdverslag een tag toevoegen? Zo zou je gemakkelijk in het archief de verslagen van interviews, voorbeschouwingen of nieuwsberichten kunnen scheiden.

tom_vb

Quotes van Achtpuntzes:
[Quote]vraagje: Waarom stuurt WF een redacteur naar uitgerekend deze (ronde van Turkije) koers? zonde van het geld en de moeite want er is nauwelijks belangstelling voor. of betaalt grote vriend Erdogan alles? anders kan ik het echt niet begrijpen.
anyway, toch maar veel plezier Youri, en moge je gevrijwaard blijven van problemen.[/quote]
[Quote]ik ga er van uit dat Erdogan het snoepreisje van Youri betaalt.[/Quote]
[Quote]is Youri nu in Turkije? ik zie eigenlijk geen plaatselijk nieuws over die koers. of is hij gewoon op vakantie?[/quote]

Die arme 8.6 heeft het er blijkbaar erg moeilijk mee dat Youri in Turkije is namens WF. Wordt wel een beetje zielig hoor.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

'@ tom_vb:
fijn dat je mijn reacties altijd trouw leest. :)

tja, een redacteur naar een onbetekenende koers sturen en dan komen met berichtgeving die je ook vanuit Nederland had kunnen doen, ik vind het zonde van het geld.

.

Scotty

'@tom_vb, + 1

@ FdJ:
lol, ben je echt serieus? humor kan en mag altijd en het is maar sport he. dat je ergens niet om kan lachen oke, maar ga niet zo zielig lopen doen.

Niks zieligs aan de opmerking van FritsdJ. Geeft gewoon zijn mening. Kan er nog in komen ook, vond hem zelf ook niet echt niet sterk en veel te makkelijk. Humor kan je beter over laten aan mensen die grappig zijn i.p.v. zelf een poging te doen.

Roy van den Busken

'@8.6, heb je wel geluisterd naar de podcasts van Youri?

achtpuntzes

nog een trouwe lezer van mijn reacties! :)

ik kon wel lachen om die actie van wielerflits. :)

@ aapdedino:
podcasts?

Laatst gewijzigd
Scotty

Jij hebt dan ook geen humor.

achtpuntzes

'@ scotty:
jawel, ben nu zelfs aan het lachen. maar ik lach je toe hoor, niet uit. :) :) :)

Oranje boven! :p

Romāns Vainšteins

Die podcast met dat constante gejengel op de achtergrond is iets waar de eventueel hiervoor betalende heren niet al te blij mee zullen zijn.

Als het een geintje is issie best leuk maar ik vrees er een beetje voor.

Romāns Vainšteins

Reichenbach vs Moscon - gate heeft inmiddels 11,5 topic, Bradley & Brailsford, 'the package' 22,75 en deze laten we efkes glippen ?

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171010_03123820

???

Martin van den Bosch
admin

en deze laten we efkes glippen ?
Heeft onze aandacht
Nieuws kan overigens het beste gemeld worden via dit topic

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ok, kende dat topic niet

xistnc

Het zelfstartende filmpje op de homepage is nu ook een zichzelfverplaatsend filmpje. Heel irritant.

Tuubke

Allereerst: hulde voor de ontwikkeling die WF doormaakt. Het wordt steeds professioneler. Als zeer trouwe bezoeker kan ik oprecht genieten van het vele nieuws dat jullie brengen, de volgtopics, de interviews, het live-programma op maandag en dit jaar zelfs soms een eigen verslaggever in de koers.
Ik snap dat het hartstikke duur is om dit allemaal te bekostigen en dat het geld vooral uit reclame moet komen. Maar is het echt nodig om op bijna elke pagina van die irritante zelfstartende reclamefilmpjes te plaatsen en dan ook nog met geluid? Erg vervelend als je op je werk even tussendoor op WF wilt kijken. En ja, je kunt je geluid standaard uitzetten, maar dat is in mijn werk nou juist weer onhandig.
Bijna nog vervelender zijn de ongevraagde, zelfstartende samenvattingen van koersen. Eerst stonden ze midden op een pagina, nu ook rechtsonder op je beeldscherm, erg hinderlijk bovenop de wielerkalender of het nieuwsoverzicht, en vaak pas na enige tijd weg te klikken. Leveren deze ook geld op, of zijn ze bedoeld als 'service' aan de gebruikers? In het laatste geval: deze gebruiker zit er niet op te wachten en ik vraag mij af hoevelen hiermee gediend zijn. Wat mij betreft: fijn als je samenvattingen of herhalingen wilt aanbieden, maar maak er dan een aparte rubriek voor, net zoals dat heerlijke overzicht van voorbeschouwingen. Dan kun je ze desgewenst één of meer keer bekijken, maar word je er niet bij iedere raadpleging van een WF-pagina ongevraagd mee opgezadeld.

achtpuntzes

die zelfspelende samenvattingen bij het openen van WF is het antwoord van WF op hen die Turkije wilden boycotten. je zal het zien, of je nu wil of niet! :p

leegloper

achtpuntzes,
Maar als deze trend zich doorzet, bepaalt dat zelfspelende zichzelfverplaatsende filmpje nog zelf of ik me aanmeld bij defensie.

Leukefans

Ik begin me toch wat zorgen te maken over wat op een tendentieuze toon van Wielerflits lijkt te wijzen, nu we op een week tijd twee keer berichten kregen met een titel die verdacht veel naar klickbait neeg (de 'opzettelijke' val van Reichenbach en de oortjes van Albert).
Mocht hier een bewuste strategie achter zitten zou ik dit dan ook erg teleurstellend vinden, aangezien we Wielerflits intussen wel een toonaangevende wielersite mogen noemen in de lage landen en de groei in de voorbije jaren, die overigens absoluut prijswaardig is, volgens mij voldoende groot is om deze kneepjes die ik met riooljournalistiek associeer overbodig te maken.

Een andere optie is natuurlijk dat het hier niet om een bewuste keuze gaat, maar een te weinig doordachte titel van de desbetreffende schrijver(s), die ik dan weer aan een bepaalde vorm van amateurisme zou wijten. De hierboven vermelde groei en de merkbare professionalisering van de website betekenen in mijn opzicht ook dat we de lat steeds hoger mogen of moeten leggen wanneer het de kwaliteit van de site betreft en hoewel ik verwacht dat sommige leden deze reactie als zuur zullen omschrijven vind ik dat we het, zeker als reeds langdurige leden van Wielerflits en gezien het concept van de website als forum, als onze taak mogen zien om mee de kwaliteit van de website te bewaken.
Niet (alleen) omdat we al eens graag onze mening spuien en ons als stuurlui aan wal willen gedragen, maar ook en vooral omdat Wielerflits in de lange periode dat ik lid ben een website is geworden die me na aan het hart ligt en die ik met heel veel plezier steeds nieuwe hoogtes en doelen zie bereiken.

achtpuntzes

edit wf: gedraag je, laatste waarschuwing

Laatst gewijzigd
Martin van den Bosch
admin

De exacte passages uit het Nieuwsblad:

Albert had zijn poulain graag de nodige aanwijzingen geven tijdens de wedstrijd. “Communicatie zou geholpen hebben”, klonk het. “Maar dat mag niet. Ze spreken over professionalisering maar als je niet met je renner kunt spreken, dan ben je niet echt professioneel bezig. De communicatie tijdens de koers is nihil. Dat ze daar maar eens over nadenken.”

En dan was er nog Niels Albert die zich beklaagde over het feit dat er geen communicatie met de renners mogelijk is, in tegenstelling tot de meeste wedstrijden op de weg. Ook hier is het UCI-reglement onverbiddelijk: geen communicatie in het veldrijden. Enkel in de WB is éénrichtingscommunicatie van renner naar materiaalpost toegestaan maar bij ons weten heeft nog niet één renner daar ooit gebruik van gemaakt.

De auteur heeft in plaats van het woord communicatie voor de term 'oortjes' gekozen. Dat heeft Albert niet letterlijk gezegd, dat klopt. Er zijn inderdaad nog meer mogelijkheden te bedenken om tijdens een veldrit met een renner te communiceren.

De suggestie dat wij hiervoor gekozen hebben met het oog op clickbait is onjuist. Als dat de intentie zou zijn, zouden we wel gekozen hebben voor 'Woedende Albert haalt uit naar de UCI (lees hier waarom)' Dat is (voor de duidelijkheid) niet de stijl die wij verkiezen.

De beschuldiging dat we met het oog op sensatie bewust woorden verdraaien, vind ik vrij fors. Dat is zeker niet onze intentie geweest.

Laatst gewijzigd
Martin van den Bosch
admin

Na een veel belovende start van de materiaal zone lijkt het nu wat stil gevallen. valt het tegen? Of wat gaat er mis want ik verheugde mij al op een nieuw artikel sinds vorige week woensdag…
We hebben inderdaad noodgedwongen een week moeten overslaan, maar er is een nieuw artikel onderweg.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 60 ... 227 228

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.