Verbeterpunten Wielerflits

1 2 ... 89 ... 200 201
leegloper

https://www.wielerflits.be/nieuws/eli-iserbyt-en-puck-moonen-zetten-punt-achter-relatie/
Als dit WF-waardig is, dan toch zeker ook op NL versie? Of wilden ze het zelf alleen op BE versie?

Laatst gewijzigd
Avatar of
Martin van den Bosch
admin

Als dit WF-waardig is, dan toch zeker ook op NL versie? Of wilden ze het zelf alleen op BE versie?

Waarom staat dat wel op .be maar niet op .nl?

Uit sportief oogpunt is dit voor op Nederland georiënteerde wielerfans van minder belang. De status van Iserbyt is als meervoudig wereldkampioen cyclocross bij de beloften in België anders dan in Nederland. Daarnaast is in Belgische media hun relatie regelmatig aan bod gekomen. In Nederland speelde dit minder.

Bovendien kunnen we voor .be andere keuzes maken dan voor .nl. Doorgaans plaatsen we op .nl enkel bij hoge uitzondering zaken uit de privé sfeer. Enkel bij personen die sportief gezien tot de buitencategorie behoren (zoals bijvoorbeeld Sagan en Dumoulin). Op .be zullen we wat vaker experimenteren en kijken we hoe de interesse is in berichten die op .nl niet gebruikelijk zijn.

Laatst gewijzigd
Retro Lex

'@ Martin. Puck behoort publicitair tot de buitencategorie. Dat ze nu weer single is mogen wij hier toch ook wel weten ;-)

Avatar of
Martin van den Bosch
admin

Puck behoort publicitair tot de buitencategorie.
Sportief gezien niet. Dat is onze afweging geweest.

leegloper

Dank. Heldere uitleg.

Avatar of
Maxim Horssels
admin

Naar aanleiding van enkele opmerkingen op onze voorbeschouwingen, ben ik benieuwd wanneer volgens jullie/jou een voorbeschouwing te lang is.

Laatst gewijzigd
FDJ

'@Maxim volgens mij ging het de meesten niet om de lengte van de voorbeschouwing,maar op de wijze waarop de voorbeschouwing geschreven is. Onnodig veel uitroeptekens en onnodig veel passages die in een sfeerverslag prima zouden passen, maar hier voor een overkill zorgen en het lezen van wat je echt wilt weten als lezer (namelijk parcours technische dingen) een beetje teveel een zoekplaatje wordt.

Dat heeft niet zozeer met lengte, maar met schrijfstijl en inhoud te maken.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Een combinatie van toch ook wel de lengte en inderdaad de inhoud. Het lukt me niet om de passages te vinden die er doen en dat is inhoudelijk over het parcours.De VVV info mag van mij achterwege blijven of maak daar een apart bericht over. Ik zoek nu wel elders naar info over het parcours. Dit is echt overkill.

Wielerfan999

Nu het toch over voorbeschouwingen gaat, mij lijkt het leuk als er ook (desnoods kortere) voorbeschouwingen komen van rondjes zoals Asturië of eendagswedstrijden in Frankrijk.

Chrys

De toeristische informatie in uitgebreide vorm komt denk ik beter tot zijn recht in de etappevoorbeschouwing.

TanKing

Als ik een voorbeschouwing lees, dan wil ik graag informatie over het parcours en de deelnemers/favorieten van de aankomende editie. Ik erger mij dan ook aan de lange lappen tekst over de geschiedenis van de race en het raceverslag van vorig jaar. Even ter vergelijk, in de voorbeschouwing van LBL 2019 stond een raceverslag van vorig jaar van 575 woorden (kopjes, fotobijschriften en zo niet meegeteld), het raceverslag van 2018 had 611 woorden. Het dieptepunt ik trouwens de voorbeschouwing van Parijs-Roubaix van dit jaar. Een verhaal van ruim 500 woorden over de Belgen in PR, voordat er begonnen werd met de geschiedenis van PR. Leuk voor op wielerflits.be, maar niet op wielerflits.nl

Ik zou in 3 à 4 alinea's de geschiedenis en een terugblik naar het vorig jaar beschrijven, dit kan dan dienen als inleiding voor de rest van de voorbeschouwing. Bij de overzicht van de laatste 10 winnaars kan dan gelinkt worden naar de verslagen van het betreffende jaar (zoals nu ook al gebeurt).

Wat betreft de voorbeschouwing van het Giro-parcours. Misschien dat dit wat overzichtelijker kan worden door per etappe tussenkopjes toe te voegen. En ook door bij elke beschreven etappe ook direct het profiel te plaatsen en niet aan het eind van een hoofdstuk. Dus bij de tekst van etappe 1 ook direct het profiel van etappe 1.

leegloper

De voorbeschouwingen lijken steeds langer te worden, waardoor ik al een tijd niet meer alles lees. Zo lang ik snel kan doorscrollen naar parcours info, favorieten en tv-uitzending, vind ik het eigenlijk wel prima.
Informatie op hoeveel kilometer van de finish bergjes/kasseistroken liggen vind ik het interessantst. Die info is vaak lastiger uit plaatjes/tekst te halen, ook op andere sites. Vaak staat op hoeveel km van de start van de race een heuveltje ligt (de top?) of een kasseistrook (begin of eind?), maar linksboven in beeld loopt de kilometerteller juist terug. Graag zou ik hierin verbetering zien.

Verweggistan

Ik vind juist die historische informatie en de terugblikken leuk om te lezen. Dat parcours (bij klassiekers tenminste) is vaak ongeveer hetzelfde en als het wijzigt zijn daar al 7 nieuwsberichten over geweest, dus vaak geloof ik dat stukje wel, ik kan het parcours ook op TV zien.

kielabokki

edit wf: laat trollgedrag achterwege

Laatst gewijzigd
Turtlehead

Ik sluit me aan bij opmerkingen over de voorbeschouwingen: graag inhoudelijk informatie niet onder laten sneeuwen in historische verhalen. Voorbeeld: giro-parcours 2019.
Ik kan tussen alle verhalen en zijsporen nauwelijks een analyse vinden van het parcours. Dat is jammer, want ook nuttig en elk om nog eens na te kezen de komende weken. Is het niet wat om die achtergronden te bewaren voor de dagelijkse vooruitblik? Die lees je meestal maar één keer.

Covadonga

Enige tijd gelden vroeg ik om een filter op het forum, zodat je vervelende mensen kunt uitsluiten qua reacties. Van sommige reacties wordt ik ontzettnd moe en die verzieken voor mij wielerflits. Reacties van die personen zou ik graag weg willen filteren.

Gaan jullie hier nog aan werken?

Avatar of
Martin van den Bosch
admin

Gaan jullie hier nog aan werken?
Deze feature staat op onze To-do list, al gebiedt de eerlijkheid te zeggen dat ik niet verwacht dat we dit op korte termijn gaan opleveren. Andere verbeteringen hebben op dit moment een hogere prioriteit.

Rawolf

Welke verbeteringen hebben prioriteit dan?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik had al eens een tip gegeven om een topic aan te maken met alle verbeteringen waar jullie aan werken en die eventueel met een prioriteit aan te geven zodat met kan zien waar jullie mee bezig zijn. Zodoende krijg je hier ook niet elke keer de zelfde opmerkingen en is het ook overzichtelijk. Dan kan je ook zelf aangeven of iets haalbaar is of niet. Misschien nog eens om over na te denken, destijds vonden jullie dat wel een goed idee.

josemanuelfuente

+1

FrankV

'-"Beantwoorden" knop in reacties werkt niet meer

-Blijf niet aangemeld, soms meld ik me aan in een reactie maar dan kan ik net op die bepaalde reacties niet reageren. Vraag de site steeds opnieuw van in te loggen en krijg ik melding [account-info] ZEER VERVELEND.

-een notificatie wanneer iemand in subreactie via "Beantwoorden" knop gereageerd heeft zou zeer handig zijn.

Romāns Vainšteins

Precies hetzelfde issue wilde ik aanduiden, bij mij plaatst hij ze alleen onderaan in het rijtje ipv bij de rechtmatige eigenaar.

Romāns Vainšteins

'vroeg ik om een filter op het forum'

Dat is een niet-uitvoerbare wens op een open discussieforum, het kan simpelweg niet en dat weet de redactie ook best. Daarnaast durf ik te beweren dat het animo ervoor nihil is en de wens an sich bijzonder kortzichtig en ook nogal dramaqueen.

Laatst gewijzigd
xistnc

Technisch kan het prima. Functioneel moeten voordelen tegen nadelen afgewogen worden. Jouw angst dat iedereen jou in een negeerlijstje zal opnemen, lijkt me wat voorbarig. Uiteindelijk kan deze functie ervoor zorgen dat mensen het langer blijven volhouden op WF.

Het lijkt er helaas regelmatig op dat mensen met het minste niveau het meeste kabaal maken. Bepaalde forumtopics zijn van veel toegevoegde waarde, wat teniet gedaan wordt door bepaalde oeverloze discussies in diezelfde forums. Repeterende meningen, onleesbare bijdragen en trollpogingen van steeds dezelfde types voegen onderhand niks meer toe en doen eigenlijk vooral heel veel afbreuk.

jooprioolpijp

De liveticker is best lollig, maar het is jammer dat er zo weinig oude reacties te zien zijn doordat hij zo smal en kort is. Een betere schaling op grote monitoren (automatisch of met zo'n hoekje rechtsonder waar je aan kunt trekken) zo heel fijn zijn.

1 2 ... 89 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.