Afvalkoers Klassiekers - Editie 2025

1 2 ... 33 34 35 36
Nijmos
Mithrandir
Het is niet heel verrassend dat ik er uit vlieg. Evenepoel er niet in wisselen was een fout. Met het...

Over dat palmares gesproken..het is - zeker als oudwinnaar- jammer dat de openingspost de winnaars van dit spel niet vermeldt!

Ab Normaal
Bode80
Ik heb iets meer hoop dat ik morgen overleef nu Scaroni van de startlijst af is. :-)

Ja, dat is heel jammer. Die had ik speciaal voor deze en Gran Piemonte meegenomen. Vandaag had ik 'm niet nodig. 

BrackenRidgeCycling

Jammer dat Scaroni niet meer op de lijst staat voor Bernochi.

Voor mij ook vervelend dat TLA er op staat en ook nog voor Piemonte.

Had hem er uit gegooid tijdens 2e wissel moment om wat cq puntjes te sparen..

Hopelijk komt het mij niet duur te staan.

Matter097

Ciccone, Carapaz, Scaroni, Del Toro allemaal van de startlijst gehaald. Alle Ballen op Ballenrini voor mij

Laatst gewijzigd
Bode80

Nijmos, BRC en ik hebben geen starters volgens mij.

Dan zijn BRC en ik al veilig vandaag.

Matter, Ab en Sies zijn afhankelijk van een top 20 resultaat van Ballerini (Matter) of Brennan.

BrackenRidgeCycling

Ik zie bussato er bij staan, toch nog een renner aan de start 

Ab Normaal

Als het klopt dat Nijmos met zijn één na hoogste CQ score niemand aan de start heeft dan zijn alle goedkopere teams automatisch veilig. Dan gaat het uitsluitend tussen Nijmos en Matter.

Laatst gewijzigd
Nijmos

Volgens mij heb ik inderdaad geen starters. Wat me ergens wel verbaast. Ik dacht dat veel van die Italiaanse koersrenners deze erbij namen en dacht zelfs roglic op een voorlopige startlijst te hebben gezien. 

Nou goed, winnen ging ik toch niet;)

Ab Normaal
Nijmos
Volgens mij heb ik inderdaad geen starters. Wat me ergens wel verbaast. Ik dacht dat veel van die It...

Ik hoop dat je overleeft vandaag ;)

Bode80
Ab Normaal

Ballerini zit niet bij de eerste 12 voorlopig ;-)

Nijmos
Ab Normaal

Dat zal vast niet uit bijzondere sympathie zijn, maar als belediging voor het team dat ik heb staan ;)

Bode80
Nijmos
Dat zal vast niet uit bijzondere sympathie zijn, maar als belediging voor het team dat ik heb staan...

Hij wil liever Matter uit het spel hebben ;-)

Ab Normaal
Bode80
Hij wil liever Matter uit het spel hebben ;-)

Dat dus. Maar nog liever heb ik jou er uit. Tegen jou ben ik kansloos in Tours. 

Ab Normaal
Bode80
Ballerini zit niet bij de eerste 12 voorlopig ;-)

Brennan is ook voldoende 

Bode80

Ballerini is als 11e gefinisht. Brennan buiten de top 20.

Ab Normaal

Dan kom ik toch weer goed weg en was Kooij schrappen de juiste keuze. 

Laatst gewijzigd
Nijmos

Helaas. That's a wrap. Strijdend ten onder op een mooie 6e plek tegen stuk voor stuk kenners met mooie teams. Weer een heel jaar genoten van dit spel. 

Ik zat er echter nooit zo in dat ik dacht dat ik kon winnen. Keuzes als laporte, ganna en milan vielen niet goed uit. En toen ik zag hoe de cq ranking uitviel in de laatste fase wist ik dat het er niet in zou zitten. Plek 6 is dan heel mooi.

(Ik hoop dat er in de winter weer een discussietopic komt over vooral de kalender van dit spel.)

Ik kijk al uit naar februari en de nieuwe ronden nieuwe kansen voor dit spel!

veel succes nog, mannen!

JapieJapo

En we zijn op deze maandag alweer terug in Italie voor weer een koers. En dit is dan een koers waarvan de startlijst pas op de dag zelf definitief wordt gemaakt. Als er iets is wat vervelend is voor doorgewinterde afvalkoersspelers is het dat wel. Dit blijkt ook wel uit de scores want Sies wint vandaag met 200 punteen voor Fredje Wright de Bernocchi. Terwijl er met Matthews en Trentin toch vaste klassiekermannen in de top 10 staan. Een ander detail is dat 2 spelers het hebben aangedurft om TLA = Tobias Lund Andersen uit hun team te wisselen. Gelukkig voor hen gaan ze op CQ toch door en had BRC nog Busatto achter de hand.

Nijmos had zelf al door dat hij helaas de afvaller van de dag is. Een paar keuzes die niet goed uitvallen, dan is een zesde plaats inderdaad erg netjes! Zeker omdat je in een ver verleden op CQ door bent gegaan na de eerste etappe van dit seizoen ;). 

Je aanbevelingen wat betreft een lijst met winnaars en het op tijd opstarten van een discussie omtrent de kalender worden door je organisator zeker overwogen. Ik heb wel een idee welke Italiaanse koers jij volgend jaar liever niet meer ziet terugkeren...

Tot morgen! Dan mag er alweer iemand afvallen na de Tre Valli Varesine.

Uitslag  Coppa Bernocchi - GP Banco BPM 2025:

Positie Team CQ Renners Bernocchi
1 Sies 12993 23 200
2 BrackenRidgeCycling 12804 18 120
3 Matter097 14991 17 100
4 Bode80 12426 14 0
5 Ab Normaal 12935 14 0
6 Nijmos 13251 14 0
7 Mithrandir 11852    
8 coolietje 11099    
9 Limal 12309    
10 JapieJapo 11161    
11 Wielervolger 12311    
12 Zwiebeln 14171    
13 Ceramiche Ariostea 14513    
14 Maillot à Pois 14128    
15 Franky122 13292    
16 Bazing 14648    
17 bastaix 14776    
18 Malathion 14656    
19 ivo001 14717    
20 ZwartebroekengeIetrui 14255    
21 Poeksel 14323    
22 samuello 13962    
23 Noordbiker 14923    
24 Vergane Glorie 14991    
25 BlingSagan 14127    
26 Oli4G 13972    
27 Arry1338 14666    
28 kokkie1975 14528    
29 JNB 13625    
30 ditisdavid 14339    
31 arviidd 13922    
32 Franco Bitossi 14925    
33 rimenno 14394    
34 Arjenzvob 14176    
35 erveedeeee 14447    
36 ezequiel 14155    
37 Carbon ros 14216    
38 Rabbiej 14667    
39 sporting63 14993    
40 Dekenner01 13629    
41 danusz1986 14933    
42 VincentK 14429    
43 Rondje 25 14988    
44 Timmm1988 14676    

Team Nijmos:

Nijmos 13251 0
EVENEPOEL Remco 2843 0
ROGLIC Primoz 1691 0
DE LIE Arnaud 1533 0
GIRMAY HAILU Biniam 1518 0
DEL TORO ROMERO Isaac 890 0
GREGOIRE Romain 840 0
MEEUS Jordi 768 0
POWLESS Neilson 691 0
FRETIN Milan 593 0
BENOOT Tiesj 578 0
CICCONE Giulio 555 0
TURGIS Anthony 294 0
HOFSTETTER Hugo 275 0
RENARD Alexis 182 0

JapieJapo

Dit is trouwens pas de eerste keer na het tweede wisselmoment dat het wordt beslist op CQ.

Verder is nu naast de Lie ook Pidcock in alle 5 de overgebleven teams aanwezig. Evenepoel, del Toro en Ciccone zitten in 4 van de 5 teams.

BrackenRidgeCycling

In tre valli mag Zana het voor mij doen. Daar voor is hij in mijn team gebleven. 

Bode80

Het zal aan Del Toro afhangen wat er gaat gebeuren. Pakt hij weer winst dan wordt het heel lastig voor Sies om te overleven (geen Del Toro). Bij een ander scenario wordt het waarschijnlijk weer een CQ battle. Wie hebben de teams naast Del Toro nog meer?

Ab: AW Philipsen, Pogacar

Bode: -

BRC: Zana

Matter: Ballerini (zal top 20 niet halen), Tulett

Sies: AW Philipsen, Van Gils, Uytdebroeks

Ab lijkt als enige veilig met zowel Del Toro als Pogacar in het team.

Ab Normaal

Tja, afvallen kan altijd natuurlijk. Maar als ik in dit scenario zou afvallen dan is het wel bizar inderdaad. 

Ab Normaal
Nijmos
Helaas. That's a wrap. Strijdend ten onder op een mooie 6e plek tegen stuk voor stuk kenners met moo...

Nijmos, ik zou zeggen: trap maar af met die discussie. Ik weet dat de kalender als organisator erg lastig is. Als eerste wil je genoeg races om zoveel mogelijk deelnemers te kunnen laten meespelen. Daarnaast moeten het wel races zijn die passen. D.w.z. je kunt niet veel races nemen waarbij alleen de B garnituur meedoet want dan heb je aan 24 renners niet genoeg. Het moet een beetje voorspelbaar zijn o.b.v. edities van voorgaande jaren, wie er zullen gaan rijden als je ook nog tijd steekt in zoeken naar team doelstellingen, en het moet vooral gevarieerd zijn waardoor de puzzel uitdagend en lastig blijft. Ik wilde van de Afvalkoers klassiekers een dermate puzzel maken dat die voor de gevorderde speler is. Er zijn al genoeg spellen waarbij je een vrij simpele puzzel legt en klaar. Voor deze heb je, als je het goed wilt doen, tijd en moeite nodig. 

Ik heb Parijs-Tours bijvoorbeeld bewust meegenomen in deel 3 omdat je anders alleen klimmers nodig hebt. Daarom hen ik destijds ook de tijdritten toegevoegd en vorig jaar, in mijn laatste editie als organisator, zelfs de ronde van Köln. Die was ietsje over de top.

Maar mijn mening is natuurlijk niet de enig juiste. Daarom vind ik een brede discussie juist mooi en dan is het aan Japie wat hij uiteindelijk kiest.

Sies
Bode80
Het zal aan Del Toro afhangen wat er gaat gebeuren. Pakt hij weer winst dan wordt het heel lastig vo...

Ik ben wel bang dat Del Toro te hoog gaat eindigen vandaag, waardoor ik er uitvlieg. We gaan het zien, top 5 is, zeker na eerdere deelnames wisselmoment 1 niet eens gehaald te hebben al een fantastische prestatie. Nu heb ik bij wisselmoment 1 teveel gewisseld waardoor ik op wisselmoment 2 te weinig kon aanpassen en dat zal me nu (of anders later) de kop gaan kosten.

Sies

Ballerini wel in de kopgroep nu trouwens..... ;)

1 2 ... 33 34 35 36

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.