Scorito Giro 2025

« 1 2
wessel2105

Ook al is het Klassiekerspel nog bezig dacht ik voor de mensen die dat alweer zat zijn door tegenslagen maar alvast dit topic aan te maken ;).

Maar ondanks dat het nog even duurt en we naar de week van de toch wel grootste klassiekers toe gaan dacht ik dat het geen kwaad kon om alvast vooruit te kijken naar de Giro waar de selectie procedure ook alweer van start gaat om 10:00 op 24 april.

Laatst gewijzigd
Affiniteit91

je bent er vroeg bij Wessel, mooi. overall gezien lijkt mij dit met maar 4 sprint etappes niet een ronde waar je vol in je sprint equipe moet investeren maar kan me vergissen natuurlijk. team van red bull lijkt  op het eerste oog het sterkst met dfm, hindley en roglic

DennisdeMenniss

Lekker Wessel, keurig op tijd met het aanmaken van Giro chat. Vraag me wel af in hoeverre de mensen ons serieus gaan nemen aangezien we hier nu al zitten.. 😂

Mooi weer fietser

Yes! Ben dus niet de enige die bij iedere uitslag al denkt, "die moet ik onthouden voor de giro". Ondanks ik nog wel oke ga in het klassieker spel. Heb er al weer zin in!

Laatst gewijzigd
wessel2105
Affiniteit91
je bent er vroeg bij Wessel, mooi. overall gezien lijkt mij dit met maar 4 sprint etappes niet een r...

Ik zou toch niet perse zeggen dat red bull gelijk het sterkste oogt als ik het team van UAE zo zie:

Jay Vine, Mcnulty, Majka, Arrieta, Del Torro, Ayuso, Yates.

Wel denk ik dat je nu alvast kunt stellen det je van beiden teams wel wst knechten wilt hebben het liefst denk ik. Maar ik ga er wel vanuit dat die mannen een flink prijskaartje gaan hebben. 

Van Red Bull zal DFM toch kort moeten blijven staan. Hetzelfde bij UAE zal gok ik gelden voor Yates. 

NOAD1912
wessel2105
Ik zou toch niet perse zeggen dat red bull gelijk het sterkste oogt als ik het team van UAE zo zie:...

Zowel Bora als UAE zullen goed vertegenwoordigd zijn in mijn team. Benieuwd naar het sprintersveld, daar is volgens mij minder over bekend op dit moment.

Wie van de rappe klasbakken gaan er deze Giro bij zijn? Is daar al meer duidelijkheid over?

wessel2105
NOAD1912
Zowel Bora als UAE zullen goed vertegenwoordigd zijn in mijn team. Benieuwd naar het sprintersveld,...

Volgens mij is er al wel een lijstje snelle mannen te maken toch:

Sam Bennet, Olav Kooij, Fretin, Groves, Magnier, Thijssen, Pedersen, Pasqualon, Strong, Ulissi zal zich ook nog wel gaan mengen. Dan heb je al best een lijstje namen lijkt me.

Van Aert zal de lead out wel gaan doen geen idee of hij dan doortrekt. Hij is natuurlijk voor lastige aankomsten ook nog steeds interessant en laten we eerlijk zijn hij kan ook een midden gebergte of berg etappe winnen.

Laatst gewijzigd
DennisdeMenniss

Zie WvA zomaar de 1e etappe winnen en de trui een paar dagen vasthouden als hij op dag 2 de tijdrit kan winnen. 

dr klaas

Mooi rijtje sprinters Wessel, al is het met Ulissi al wel van 2022 geleden. 

Laatst gewijzigd
PieterZegen

Van Aert gaat sowieso een breinbreker worden. Met Kooij in de ploeg zal hij waarschijnlijk zelf niet meedoen in de massasprints. Maar dan kijk je naar het parcours en zie je dat hij de eerste 3 etappes misschien zou kunnen winnen (2 etappes voor sterke sprinters en een tijdrit). Durf hem dan maar eens thuis te laten...

Het is trouwens een wat atypisch parcours voor de Giro. De eerste echt zware bergetappe is volgens mij pas etappe 16. Dit jaar dus maar wat besparen op de klimmers denk ik. Of zien jullie dat anders? 

wessel2105
dr klaas
Mooi rijtje sprinters Wessel, al is het met Ulissi al wel van 2022 geleden. 

Dat zeker maar hij zal er wel elke sprint voor gaan als hij erbij zit aangezien Astana moet

Nijmos
Affiniteit91
je bent er vroeg bij Wessel, mooi. overall gezien lijkt mij dit met maar 4 sprint etappes niet een r...

Hoe zie je maar 4 sprints? Welke denk je dan aan?

Mark Brinkman
PieterZegen
Van Aert gaat sowieso een breinbreker worden. Met Kooij in de ploeg zal hij waarschijnlijk zelf niet...

Eerst maar is zien hoe het met Kooij is tegen die tijd...

Vergane Glorie
PieterZegen
Van Aert gaat sowieso een breinbreker worden. Met Kooij in de ploeg zal hij waarschijnlijk zelf niet...

Nee, dit gaat een gekke Giro worden. Een pidcock kan heel lang heel hoog blijven staan, terwijl een Roglic in de luwte zal willen blijven. 

Ik zie overigens best wel veel sprintetappes. Ja, niet helemaal vlak, maar de tijden dat je echt vlakke sprinters nodig hebt, zijn wel voorbij. Een sprinttrein met Wout/Kooij, Pedersen, Magnier, Strong, Groves heb ik liever dan ruimte maken voor een Thijssen of Bennet. Alles natuurlijk afhankelijk van de prijs.

Nijmos
Vergane Glorie
Nee, dit gaat een gekke Giro worden. Een pidcock kan heel lang heel hoog blijven staan, terwijl een...

Eens ik zie ook beduidend meer dan 4 sprints. Of roglic in de luwte kan blijven zal ook afhangen van uae. Als ayuso niet in de luwte wil blijven zal roglic ook wel moeten.

Ik vind wout eigenlijk geen breinbreker. Ook op de dagen van Kooij stel je hem gewoon op en er blijft dan nog zo veel over.

Pidcock weet ik trouwens niet. Zijn tijdrit valt toch al even tegen. 

Laatst gewijzigd
John Bon

Als Wva in zijn normale vorm is dan staat hij er bijna 21 ritten in :D (Ik moet het parcours nog in detail bekijken so don't quote me on this ) 

Vergane Glorie
Nijmos
Eens ik zie ook beduidend meer dan 4 sprints. Of roglic in de luwte kan blijven zal ook afhangen van...

Ik geef je gelijk wat betreft Pidcock. Was meer als voorbeeld van een renner die veel punten kan opleveren in die eerste twee weken. 

ik denk dat Ayuso wel eerder wil gaan, maar ik zie gewoon weinig opties in die eerste twee weken. 

WvA zal wel meegaan ja. Kijk naar Vuelta vorig jaar. Ook hier kan hij punten en bergtrui winnen.

RedDevil

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar dit is wel een mooi parcours voor Arensman :-)

DennisdeMenniss
RedDevil
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar dit is wel een mooi parcours voor Arensman :-)

We zijn nog maar op pagina 1 en jij durft Arensman al te noemen, held 😂🤣

DennisdeMenniss

Gelukkig doet Arensman niet meer mee voor de witte trui.. anders begon ik heeel heeel heeel misschien nog te twijfelen 😝

ditisdavid

Als Scorito Arensman eindelijk eens een reële prijs meegeeft wil ik er best aan, maar het zal wel weer eens 2.5 miljoen worden waarmee je (eveneens weer eens) onmiddellijk kan strepen.

Laatst gewijzigd
KV

1 ding is alvast zeker: de discussie "sprint Vendrame mee?" zal deze keer geen issue zijn. 

Nijmos
KV
1 ding is alvast zeker: de discussie "sprint Vendrame mee?" zal deze keer geen issue zijn. 

Want het issue is ditmaal: sprint vendrama mee als Bennett weer op de eerste vluchtheuvel gelost is?

Vergane Glorie
Nijmos
Want het issue is ditmaal: sprint vendrama mee als Bennett weer op de eerste vluchtheuvel gelost is?

denk dat Vendrame zeker weer interessant is, maar je moet hem gewoon niet als sprinter (voor het vlakke) rekenen. Daar altijd voor trui/teampunten gaan die je zeker hebt. Die les heb ik wel geleerd.

Canyon72
KV

😂 inderdaad

« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.