Scorito Giro 2025

1 2 ... 63 ... 73 74
Boasson en Hagen
KV
Binnen 8u is het ploegenvoorstelling in Tirana maar Alpecin en EF zijn nog altijd aan het twijfelen...

EF moet als laatste, dus die wachten natuurlijk op Alpecin. Ik ben wel benieuwd of EF nog een mooi truitje gaat presenteren.

ZiggZagg

Hi, ben benieuwd wat jullie mening is over onderstaande optie: 

Arensman / Bardet 
of 
Ciccone / Del Toro

Heb bij de eerste versie geen ploegmaat voor Pedersen, maar bij de tweede ook 4 man UAE. 

Maar met Arensman lever ik top5 in tov onduidelijkheid bij Ciccone en Del Toro. Bardet blijft gokje maar verwacht dat ie evt wel voor bergpunten gaat in zijn laatste kunstje. 

Welke combo heeft het meeste punten potentieel denken jullie? 

Byesikkel

Graag jullie kritische blik op mijn team tot nu toe.

AK

Roglic Ayuso Tiberi Ciccone Gee Bardet Piganzoli

Sprint en sprint plus

Pedersen WVA Kooij Lonardi Mozzato Fiorelli Pluimers

TT en teamptn

Tarling Affini Vacek

heuvel/aanval

Prodhomme Double Hermans

Ik verwacht Affini in beide TTs hoog en denk door wva en kooij vee teampunten mogelijk. Zelfde geld voor bijvoorbeeld Vacek.

Ciccone Bardet of Piganzoli kunnen altijd nog doel maken van etappes of bergtrui. Ciccone heeft al "vaste punten" als Pedersen puntentrui heeft en wat wint.
Heb nog 500k over voor versterken.

Laatst gewijzigd
Waterdrager

Aangezien iedereen het doet zal ik ook is mijn team delen, hopelijk hebben jullie nog wat goede tips!

AK: Roglic, Ayuso, Tiberi, Landa, Ciccone, Gee, Storer en Fortunato en DFM

Sprint: Pedersen, Groves, Magnier, Strong, Lonardi, Bennett en nog Pluimers

Aanval: Scaroni, Piganzoli, Max Poole en Hayter.

Iemand Tips?

Laatst gewijzigd
RedDevil

Wie durft het aan om Wout te cappen in rit 1, in de wetenschap dat Kooij dat bergje mogelijk ook over komt?

Wicked Wout
RedDevil
Wie durft het aan om Wout te cappen in rit 1, in de wetenschap dat Kooij dat bergje mogelijk ook ove...

Met ook Pedersen in mijn team ga ik dat risico niet nemen

Jens Voigt
Waterdrager
Aangezien iedereen het doet zal ik ook is mijn team delen, hopelijk hebben jullie nog wat goede tips...

Ik zou het met 1 Lonardi minder doen.

zomaareens

Kanter heeft ook geen leadout bij toch..kan ie het dan ook?

Nijmos
Wicked Wout

Wout klimt doorgaans wel een klasse beter dan Pedersen dus ook die laatste is niet zondef risico.

Thomberg
NOAD1912
Fretin geen lead out? En Oldani dan? Volgens mij is hij ook de uitgesproken kopman van Cofidis.. als...

Fretin zegt zelf dat hij geen lead-out heeft. Los van dat Oldani dit perfect zou kunnen denk ik, is dat dus niet de opdracht. 

Kevino1983

d

Jan Janssens
Waterdrager
Aangezien iedereen het doet zal ik ook is mijn team delen, hopelijk hebben jullie nog wat goede tips...

Lijkt me wat overkill op de klimmers. Ik tel er 11, rekening houdend met het parcours van de eerste 2 weken zou ik 2 kopmannen wisselen voor Van Aert erin te krijgen plus een goedkope klimmer/kopman. Bvb Tiberi + DFM out (6 MIL) = Wout (4,5) + een 1 mil (bvb een Bardet ofzo) en dan nog met een half mil je sprinters upgraden want voor de vlakke sprint is het wel maar dun (Pluimers, Strong, Lonardi toch eerder sterke sprinters). Magnier ook maar de vraag welke rit hij zal afstappen.

ProScoritoManager

7 AK mannen & 7 sprinters in wie ik alle 14 rotsvast vertrouwen heb. Dan heb ik nog Wout en 3 half miljoeners voor de overgangsetappes en McNulty/Vine voor teampunten Ayuso + tijdritten. Heb ik 1 miljoen over voor het laatste plekje. Ik zou nog een 500k aanvaller of Piganzoli er in kunnen zetten maar ik kan/wil niemand van de overige 19 upgraden met de overige 500k. Dan die 1 miljoen maar gewoon in 1 renner steken, die z'n punten waard zal zijn, maar wie oh wie?! Quintana, Bardet, Vacek etc. geloof ik niet zo erg in. Pellizarri zal achter Hindley en DFM staan in de Bora rangorde dus verwacht ik weinig eigen punten van. Bernal en Caruso met een enorm plafond maar hebben mij ook een te hoog flop-gehalte. Eigenlijk zie ik in dat rijtje enkel Rubio die ik wel interessant vind, maar als ik dan op PCS zijn resultaten van dit jaar bekijk dan is dat nog niet veel soeps. Aan de andere kant reed hij de afgelopen 2 jaar ook niet de stenen uit de straat voordat hij naar de Giro trok, dus misschien daar niet te veel van aantrekken?

Andere optie is om Vine & McNulty beiden mee te nemen: Ze zullen hun geld al snel waard zijn in de tijdritten en de jongerenpunten van Ayuso met een kleine hedge op roze truipunten. Hoewel ik bij het dieper in hun TT resultaten duiken een beetje schrok van hun prestaties in TT's die later in een grote ronde plaatsvinden. En of dat dan komt door motivatie, team-orders, fysieke malheur of simpelweg uitgeblustheid maakt dan verder niet zo veel uit, zou gewoon knap zonde zijn om ze voor die prijs mee te nemen om slechts 1 TT te vlammen, waarbij de concurrentie nota bene best aanzienlijk is.

Benieuwd hoe jullie daar tegenaan kijken..

Jan Janssens
RedDevil
Wie durft het aan om Wout te cappen in rit 1, in de wetenschap dat Kooij dat bergje mogelijk ook ove...

Ik denk dat de roze droom van Wout primeert op de mogelijke kans dat Kooij de berg over raakt. Denk zelfs dat Visma het eerder hard maakt om de sprinters eraf te krijgen en met Wout te sprinten. Dus ja

Wicked Wout

Alpecin is inmiddels ook definitief. Groves gaat (uiteraard) gewoon mee. Hermans de man voor de "uphill stages"

hjjanssen1973
Wicked Wout

Zo zie ik dat ook. Pedersen was de laatste tijd vaak (of zelfs altijd) sneller dan WVA dacht ik.

hjjanssen1973
Wicked Wout
Alpecin is inmiddels ook definitief. Groves gaat (uiteraard) gewoon mee. Hermans de man voor de "uph...

Hermans zit nog in mijn reservelijst...

Wicked Wout
hjjanssen1973
Hermans zit nog in mijn reservelijst...

Ja, heeft bij mij ook op de longlist gestaan, maar de shortlist niet gehaald.

Bedoelde nu puur dat ze hun team definitief hebben gepresenteerd. (Dus EF kan nu veilig als laatste volgen 😉)

TimTornTeut

Heeft iemand iets gelezen over of Hoole voor de tijdritten iets van plan is en mag? 

LucaCoppi

Ook maar eens mijn selectie delen:

AK: Roglic, Ayuso, Tiberi, Gee, Storer en Fortunato.

Sprint: Pedersen, WVA, Groves, Magnier, Lonardi, Govekar en Pluijmers

Aanval: Pidcock, Piganzoli (of toch klassement?) Scaroni, Poels en Frigo.

TT: McNulty en Hayter (gokje).

Al met al best wel tevreden. Lichte twijfels nog over Pidcock (maar ik heb ook FOMO voor hem) en Tiberi. Sprintgedeelte voelt wat zwak voor het vlakke gedeelte. Ik twijfel om Scaroni in te wisselen maar dan moet ik dus nog iemand anders downgraden. Wie o wie? 

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek

Bij Alpecin is het nog wat duidelijk wie voor niet sprint ritten. Geen gedoe tussen Vendrame-Godon of Poels-Fortunato-Scaroni.

Kussinjepoes

Berg

Punchen of verzuipen
TimTornTeut
Heeft iemand iets gelezen over of Hoole voor de tijdritten iets van plan is en mag? 

Zelfs als Hoole helemaal los mag, zijn zijn tijdritten in de World Tour nou niet echt competitief.

dephazz
LucaCoppi
Ook maar eens mijn selectie delen: AK: Roglic, Ayuso, Tiberi, Gee, Storer en Fortunato. Sprint: Pede...

Mooi team, goed afgewogen denk ik. Kun je de keuze voor Govekar toelichten? Hij is de enige van jouw team die ik niet zo snel zou kiezen.

Hayter is wellicht een risico, maar die kan ook goed uitpakken en wanneer je wil winnen moet je toch een of twee minder veilige keuzes maken. Geen gekke gedachte om voor hem te kiezen.

ProScoritoManager
Ragnar Lolbroek
Bij Alpecin is het nog wat duidelijk wie voor niet sprint ritten. Geen gedoe tussen Vendrame-Godon o...

Op zich met je eens en het is zelfs iets dat me een beetje doet willen wegblijven van het type renners dat je noemt. Aan de andere kant vind ik het juist in dit specifieke geval (groves) erg lastig om in te schatten wat wel en niet te zwaar gaat zijn voor hem. Zo'n eerste rit bijvoorbeeld, iedere sprinter vlak ik daar zonder twijfel uit, alleen bij Groves twijfel ik nog. Maar om nou zowel hem als Hermans beiden op te stellen gaat me ook wat ver

1 2 ... 63 ... 73 74

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.