Met nog 2,5 uur tot de deadline is het nog wachten op 11 inzendingen. Maar met last-minute nieuws zoals we gisteren met Van Aert kregen snap ik de beslissing wel om tot het laatste moment te wachten. Complimenten aan onze 3 reserveteams die alle 3 al een team hebben ingestuurd.
Laat de Giro maar beginnen!
Van 42 van de 43 deelnemers heb ik een inzending ontvangen, enkel Noordbiker had niet op tijd de wekker gezet en mist het vliegtuig naar Albanië. Maar gelukkig stond Fins Els Collons in de rij te wachten en dat team kon net op tijd boarden en zien we over een 13 uur vanaf nu aan de startlijn staan. Twee andere reserves in de namen van Bazing en Carbon Ros stonden ook te wachten maar helaas voor hen waren de plekken ingevuld. Wellicht een schrale troost dat er door hun inzending wel een plek in de Tour gereserveerd zal zijn.
Ik heb alle teams reeds gecontroleerd en akkoord bevonden. De teams zijn onder de openingspost geplaatst.
Gekozen renners
Renner | Aantal keer gekozen |
AYUSO PESQUERA Juan | 34 |
GROVES Kaden | 34 |
FIORELLI Filippo | 30 |
GEE Derek | 29 |
ARENSMAN Thymen | 28 |
MOSCHETTI Matteo | 27 |
CICCONE Giulio | 23 |
LONARDI Giovanni | 23 |
PEDERSEN Mads | 21 |
TIBERI Antonio | 19 |
ZIJLAARD Maikel | 17 |
FRIGO Marco | 16 |
KANTER Max | 14 |
CARUSO Damiano | 13 |
SCARONI Christian | 13 |
MAGNIER Paul | 12 |
VAN AERT Wout | 12 |
STORER Michael | 11 |
ROGLIC Primoz | 10 |
TARLING Joshua | 8 |
VINE Jay | 8 |
PIDCOCK Thomas | 7 |
FORTUNATO Lorenzo | 6 |
RUBIO REYES Einer Augusto | 6 |
YATES Simon | 6 |
BARRENETXEA GOLZARRI Jon | 5 |
FRETIN Milan | 5 |
PLUIMERS Rick | 5 |
TJOTTA Martin | 4 |
BENNETT Sam | 3 |
GOVEKAR Matevz | 3 |
KOOIJ Olav | 3 |
OLDANI Stefano | 3 |
SVESTAD-BAARDSENG Embret | 3 |
ZANONCELLO Enrico | 3 |
BERNAL GOMEZ Egan Arley | 2 |
BOUWMAN Koen | 2 |
BRENNER Marco | 2 |
CONCI Nicola | 2 |
HERMANS Quinten | 2 |
PIGANZOLI Davide | 2 |
PRODHOMME Nicolas | 2 |
STEINHAUSER Georg | 2 |
VENDRAME Andrea | 2 |
AFFINI Edoardo | 1 |
AZPARREN IRURZUN Xabier Mikel | 1 |
BARONCINI Filippo | 1 |
BILBAO LOPEZ DE ARMENTIA Pello | 1 |
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio | 1 |
CATTANEO Mattia | 1 |
CERNY Josef | 1 |
DE BONDT Dries | 1 |
DE PRETTO Davide | 1 |
EPIS Giosué | 1 |
GUGLIELMI Simon | 1 |
HAYTER Ethan | 1 |
HIRT Jan | 1 |
KRUIJSWIJK Steven | 1 |
LANDA MEANA Mikel | 1 |
MARCELLUSI Martin | 1 |
MARTINEZ Poveda Daniel Felipe | 1 |
PALENI Enzo | 1 |
PASQUALON Andrea | 1 |
PLAPP Lucas | 1 |
POELS Wout | 1 |
POOLE Max | 1 |
STRONG Corbin | 1 |
VAN BAARLE Dylan | 1 |
VAN DEN BOSSCHE Fabio | 1 |
VAN DER HOORN Taco | 1 |
VAN UDEN Casper | 1 |
Team | Som van aantal keer gekozen renners |
Burns | 293 |
Bode80 | 277 |
Guido Maltempi | 277 |
Franky122 | 261 |
Japie Japo | 256 |
Nijmos | 253 |
Fins Els Collons | 251 |
Mithrandir | 250 |
Sjonge jonge | 249 |
arjenzvob | 248 |
BrackenRidge Cycling | 247 |
jappe666 | 242 |
danusz1986 | 241 |
ditisdavid | 241 |
Limal | 241 |
oli4g | 236 |
Tiskuuurs | 234 |
Vergane Glorie | 232 |
Honger Klop | 230 |
vernis | 227 |
ezra | 220 |
erveedeee | 218 |
Ab Normaal | 217 |
Rabbiej | 216 |
ivo001 | 213 |
coolietje | 212 |
Maillot à Pois | 212 |
Wielervolger | 211 |
Zwartebroekengeletrui | 210 |
Ceramiche Ariostea | 209 |
MiniPup | 206 |
King Kelly | 205 |
Arry1338 | 203 |
Poeksel | 200 |
Sies | 197 |
Aanklampen | 195 |
bastaix | 195 |
ZwiebelD | 194 |
arviidd | 178 |
Rawolf | 173 |
BlingSagan | 169 |
sporting63 | 168 |
pirazzi | 100 |
Grappig, Pirazzi heeft veruit de minst gekozen renners maar het duurste team.
Burns heeft de meest gekozen renners, maar het goedkoopste team.
Overigens vind ik dat Ab Normaal een prachtig team heeft gemaakt met Roglic, Ayuso en Pedersen.
Voor mijn eigen team ben ik bang dat ik misschien wat te veel op de tijdrit heb ingezet. Tarling (of Vine) had ik wellicht toch beter Arensman van kunnen maken, want voor de 3e week is mijn team wat zwak. Hopelijk zijn de goede klimteams gesneuveld in een vluchtersetappe tegen die tijd.
Ik bekeek eerst de som van het aantal keer gekozen renners en was met plek 5 heel gerustgesteld. Maar toen zag ik dat ik de meest gekozen renner niet heb. Au. Waarom?! Waarom?! Moesten jullie bijna allemaal ayuso boven roglic verkiezen? Dachten jullie soms dat er punten voor de jongerentrui vergeven worden?
;-)
Zo te zien hebben Ab Normaal en King Kelly dat niet gedaan; die verdienen dan ook een berisping.
Wat mijn eigen team betreft had ik na het nieuws over WvA hem kunnen inruilen voor Groves maar Groves heeft een mindere tijdrit. Ook had ik graag Jensen Plowright ipv Hugh Carthy maar die was te duur met 178 CQ dus daarom maar Fabio van den Bossche gekozen voor 81 CQ.
Veel plezier allen!
Thx voor de (snelle) verwerking en statjes, Rabbiej!
Blij om zien dat de meerderheid toch dezelfde reactie heeft gehad als ikzelf op het nieuws van Van Aert: hij eruit en (waarschijnlijk) Pedersen erin. Op vlak van cq en de Jefgodfather statistiek sta ik er vrij goed voor, maar mijn late wissel Bennet ten nadele van Groves maakt me toch erg kwetsbaar. Ook m.n. Moschetti, Zijlaard en Kanter kunnen me de das omdoen.
Al bij al redelijk tevreden met hoe de kaarten liggen, maar zoals steeds kan het evengoed al in rit 1 voorbij zijn. Veel plezier allemaal!
De logische volgorde is dat ze staan op moment van aanmelding. Maar dat is bij het opzoeken van je eigen team natuurlijk niet zo handig. Ik zal een volgende keer een alfabetische volgorde aannemen.
Mijn afwegingen:
- Pedersen > van Aert vanwege geen alternatieve sprinter (Kooij) in het team. Dit werd versterkt door het nieuws over de infectie bij Wout.
- Ivm aanwezigheid Pedersen werd Roglic te duur om goed in te passen -> Ayuso
- Must haves en direct erin geklikt: Groves, Storer, Gee, Ciccone
- Scaroni voor de ontsnappingen/lastigere etappes
- Veel goedkope sprintertjes (Moschetti, Lonardi, Fiorelli, Barrentexta) -> geen Bennett, Magnier (verwacht ik niet dat hij uitrijdt). Wel 6 sprinters in totaal want ik wil de laatste etappe natuurlijk winnen als ik daar geraak :)
- Veel gekozen Frigo en Caruso nooit overwogen; veel gekozen Arensman verwacht ik niet aan de voorkant van de groep.
- Laatste keus was bij mij Tarling vs. Rubio: Tarling ivm de tijdrit maar hoop aan de tandem Ayuso/Gee genoeg te hebben. En Rubio presteert al 3 jaren steady in de Giro. Maar nu zie ik dat zowel Ayuso en Gee vaak gekozen en mijn CQ is aan de hoge kant (zeker voor mijn doen..) dus dit wordt een pijnpuntje
Ik lees graag jullie overwegingen en veel kijkplezier vanmiddag!
Ik wilde graag Roglic in mijn team, lang mee gepuzzeld maar lukte me niet goed om er een gebalanceerd team van te maken zonder een te hoge CQ. Ik wilde eigenlijk niet boven de 6.500 uitkomen. Uiteindelijk heb ik Roglic ingewisseld voor Storer en Bilbao (als enige gekozen) waardoor ik wat beter uitkwam.
Ayuso, Gee en Arensman waren voor mij de must-haves, laatste twee oa vanwege de tijdritkwaliteiten.
Je gaat het volgens mij niet overleven zonder Pedersen of Van Aert. Beide werd te duur, uiteindelijk voor Pedersen gegaan ivm de aanwezigheid van Kooij.
Bleef over het sprintersgilde. Ik ben uiteindelijk voor 5 goedkope sprinters gegaan. Moschetti, Fiorelli, Zijlaard, Barrenextea en Magnier. Veel twijfels hier, ben bang dat ik Groves ga missen.
Als bonus nog SVESTAD-BAARDSENG , ben ik erg benieuwd naar.
Wel blij met mn ranking qua CQ-score uiteindelijk. Ik had verwacht dat ik daarin een stuk hoger zou zitten.
Benieuwd naar andere overwegingen.
Top 3 bij de meest gekozen renners is alvast een goed teken, en qua cq waarde lijkt mijn team ook redelijk okee te zitten. Mijn overwegingen:
- Ayuso verkozen boven Roglic ivm prijskaartje.
- Na lang wikken en wegen Wout eruit gegooid voor Mads.
- Gee en Arensman voor de ITT's + AK.
- Storer 'op gevoel' verkozen boven Ciccone.
- Caruso te goedkoop om te laten liggen.
- Groves, Moschetti, Kanter en Lonardi voor de sprints.
- Scaroni mag ons door de vluchtetappes slepen.
- Fiorelli erbij als bonus voor vlucht & sprints.
De gevaarlijkste potentiële bananenschillen voor mijn team lijken Zijlaard (niet gekozen omdat ik twijfelde of hij Rome wel zou halen), Tiberi (Gee en Arensman waren goedkoper) en Ciccone. Met name die laatste zit me niet lekker, ik verwacht van Storer een betere klassering in de AK ritten maar als Ciccone er weer eens doorheen zakt kan hij vanuit de vlucht een gevaarlijke klant worden in week 3. Maar goed, eerst maar eens Albanië overleven ;)
@Ivo001
Ben ook wel tevreden met mijn team, al besef ik dat ik veel risico loop in met name de vluchtersritten zonder vluchter en in de sprints. Met kwaliteit i.p.v. kwantiteit loop je veel risico met een slechte positionering, val, ketting er af of opgesloten zitten. Maar ik ga er liever in etappe 3 al keihard uit dan op zeker spelen tot de laatste week om dan in de eerste bergetappe direct naar huis te moeten en niet te kunnen winnen.
Maar ook in een bergrit kun je het toch redden met een net iets minder ideaal team?
Een nadeel van je ploeg is in elk geval dat er velen van ons 3 weken hopen dat jij eruit vliegt, want je wil niet met jouw ploeg naar etappe 19..
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.