Giro CQ-Biedspel 2025

1 2 ... 7 8 9 10 »
Arry1338

De uitslag van de etappe is in de post hierboven ergens aangepast. BrackenRidgeCycling heeft nog altijd gewonnen!

Maar omdat we al weer bijna gaan starten aan de laatste week, is het tijd voor de standen in de klassementen en de stand in het Algemeen Klassement ná het toevoegen van de punten op de 2e rustdag.

We beginnen weer met de minst grote competetities om zo door te werken naar de stand in het huidige AK.

Eerst is het Ploegenklassement. 

Tijdens de vorige rustdag werd dit klassement aangevoerd door Flowtosti, Rabbiej en vervolgens VincentK. De top 2 is ongewijzigd, maar ik ben van plek 14 naar plek 3 gestegen. Misschien ligt daar mijn zelf verdiende ticket?

000393.png

Dan het Strijdlustklassement

Tijdens de vorige rustdag bleek maar weer eens dat hier veel punten te verdienen zijn. Guido Maltempi had een week geleden al 200 punten en had een voorsprong van 75 punten op 3 man, en 100 punten op 4 anderen. Hoe staat dat er nu voor?

Nou, hij staat nog altijd voor, maar heeft wel 'slechts' 75 punten aan zijn totaal toe kunnen voegen. BrackenRidgeCycling volgt nu op 50 punten. Weer 50 punten verder zien we Zwartebroekengeletrui. Gaat iemand buiten de top 3 nog meer dan 100 punten goedmaken op Guido?

000392.png

Next is het Bergklassement. Dat werd en wordt aangevoerd door Maillot en Rabbiej. Met bijna het dubbele van de derde in de stand blijkt wel hoe waardevol (te waardevol?) Fortunato is gebleken in zijn tot zover onbetwiste 'strijd' om de bergtrui. Gaat hier nog iemand opstaan of is dit kat in het bakkie en stof tot nadenken voor mijzelf omtrent het te behalen aantal punten voor de bergen? Dat tweede sowieso...
Wie van de twee trekt aan het langste eind?

000394.png

Het voorlaatste klassement is het Puntenklassement
Zwartebroekengeletrui leidde dit klassement voor Mithrandir en Rabbiej op de 1e (echte) rustdag. 
Diezelfde Zwartebroekengeletrui leidt het klassement nog steeds voor Mithrandir. Bode80 is langs Rabbiej gegaan, maar zal al een flink konijn uit de hoge hoed moeten toveren (valpartij Pedersen bijvoorbeeld) om met de winst te gaan lopen. 

000395.png

En dan hebben we als laatste de stand in het Algemeen Klassement na de tweede rustdag. 
De top 6 is ongewijzigd. BrackenRidgeCycling springt van 12 naar 7, en lijkt daarmee de underdog voor een leuk eindresultaat in deze Giro. Ook Ajvenema doet in de achtergrond goede zaken richting een plek in de top 10. 

000397.png

Etappezeges:
2x King Kelly, Rabbiej & Zwartebroekengeletrui
1x Flowtosti, BlingSagan, Vernis, Guido Maltempi, Arry1338, Pirazzi, Bode80, Ajvenema & BrackenRidgeCycling

Wissels:
Vernis heeft nog 1 plek en 1050 punten (Uitvallen van Giulio Ciccone)
Noordbiker heeft nog 1 plek en 1025 punten (Uitvallen Milan Fretin)
Maillot a Pois heeft nog 3 plekken en 666 punten (Uitvallen Milan Fretin)
Bastaix heeft nog 1 plek en 416 punten (Uitvallen van Brandon Rivera)
Flowtosti heeft nog 2 plekken en 768 punten (Uitvallen van Dion Smith & Paul Magnier)
Sies heeft nog 1 plek en 679 punten (Uitvallen Paul Magnier)
Sjonge Jonge heeft nog 1 plek en 89 punten (Uitvallen van Dion Smith)

Let op bij het wisselen.
Zoek de renner die je team verlaat en vink het vakje 'UIT' daarbij aan.
Dan selecteer je een renner die je wilt en binnen je budget past en vink je het vakje 'IN' aan.
Dan bevestigen en je wissel is rond!

Guido Maltempi

Thanks voor de update Arry! Ik was even bang dat ik BRC z'n dagzege door de neus had geboord, maar dat valt gelukkig mee.

Mijn team doet nog volop mee om de eindzege, maar het gaat een flinke kluif worden om deze week de twee Fortunato-teams te kloppen. Ik moet eigenlijk hopen dat hij z'n trui snel veiligstelt en dat er vanuit de AK mannen geen concurrent opstaat die hem dwingt om dagelijks in de vroege vlucht te blijven springen. Tenzij die AK man Bernal heet natuurlijk :)

Achter de top 3 valt een gat van ruim 200 punten, maar met de juiste renners kan het in de bergetappes opeens heel hard gaan. Met name de teams van Pier Tol (o.a. Del Toro, Rubio, Poole, Steinhauser, Harper) en BlingSagan (Carapaz, Bernal, Pidcock) zou ik zeker nog niet uitvlakken voor de eindwinst.

Limal

Ik moet dan weer hopen dat een losgeslagen Pellizzari die man wordt die het Fortunato nog lastig kan maken voor de bergtrui :)  (liefst natuurlijk zónder dat Roglic moet opgeven)

Arry1338

Het zit mij(n team) nog niet echt mee. Ik hoop maar dat Gaudu snel afstapt. Snap echt niet wat die hier aan het doen is na die val. Het valt mezelf wel aan te rekenen dat ik Hindley voor Gaudu heb gewisseld waar Vacek nog beschikbaar was :/.. Maarja het is niet anders. Strong valt me ook enorm tegen en Bardet had ik in zijn laatste jaar óók wat meer van verwacht. Steinhauser en Garofoli doen waar ik op hoopte en kunnen in de laatste week goed hun punten nog waard zijn/worden en ook Baroncini en Arrieta waren goedkoop maar zullen hopelijk nog punten voor het ploegenklassement verzamelen. 

pirazzi

Een idee voor als er toch een nieuwe puntentelling komt: strafpunten voor uitvallers.😉

BlingSagan

Nou Limal.

Die Pellizari heeft je aardig begrepen 

Arry1338

Voordat ik door ga met de uitslag van de 16e etappe wil ik eerst even iets delen. Ik, en anderen met mij, hebben gemerkt dat de puntenverdeling voor de bergtrui op deze wijze niet werkt in de Giro zoals dit in de andere rondes doet. De punten die hier worden uitgedeeld zijn veel hoger dan het aantal punten op een berg in de Tour, waardoor de vermenigvuldiging een exponentieel groot verschil creeert. Daarnaast is het dan ook nog eens zo dat er helemaal niemand buiten Fortunato enige interesse in een gevecht voor deze trui heeft getoond wat het 'probleem' nog maar eens onderstreept. Het fijne is wel dat hierdoor duidelijk is geworden dat de puntentelling verschillend moet zijn per grote ronde. Dit zal ik bij het ontwikkelen van het Tourspel nog even goed onder de loep nemen, om te voorkomen dat er zo'n scheve balans is tussen de te behalen punten voor de verschillende uitslagen/klassementen. Voor nu is het wat het is, en credits naar de kopers van Fortunato voor het inzien dat hij misschien wel onmisbaar is om voor winst te gaan in deze grote ronde. 

De mannen met Fortunato (Maillot a Pois & Rabbiej) en Scaroni (Guido Maltempi & Bastaix) in het team pakken vandaag by far de meeste punten. Maillot a Pois pakt vandaag verrassend genoeg pas zijn eerste overwinning door de combinatie Fortunato & van Aert. Hij houdt 40 punten over op Bastaix die op zijn beurt slechts 4 punten voor Rabbiej eindigt. Guido Maltempi zag de anderen sprinten voor winst, maar zag ook achter zich een gapend gat naar Limal op plek 5.

000398.png

In het klassement wederom geen veranderingen in de posities in de top. De top 3 gaat voor winst en zullen waarschijnlijk de plekken op het podium ook onderling verdelen. Daarachter zien we weer 3 spelers die een gaatje hebben op de rest. Vanaf positie 7 tot 11 staat het dan weer dicht op elkaar, maar iedereen tot plek 17 maakt naar mijn idee nog kans op de top 10. Vanaf Sjonge Jonge omlaag rijden de gevallenen, we proberen Rome maar te halen zonder al te veel gezichtsverlies...

000399.png

Etappezeges:
2x King Kelly, Rabbiej & Zwartebroekengeletrui
1x Flowtosti, BlingSagan, Vernis, Guido Maltempi, Arry1338, Pirazzi, Bode80, Ajvenema, BrackenRidgeCycling & Maillot a Pois

Wissels:
Vernis heeft nog 1 plek en 1050 punten
Noordbiker heeft nog 1 plek en 1025 punten 
Maillot a Pois heeft nog 1 plek en 574 punten
Flowtosti heeft nog 2 plekken en 768 punten
Sies heeft nog 1 plek en 679 punten
Sjonge Jonge heeft nog 2 plekken en 115 punten
Limal heeft nog 2 plekken en 652 punten
Erveedeeee heeft nog 1 plek en 2385 punten
Bode80 heeft nog 1 plek en 37 punten
Ab Normaal heeft nog 2 plekken en 2233 punten

Let op bij het wisselen.
Zoek de renner die je team verlaat en vink het vakje 'UIT' daarbij aan.
Dan selecteer je een renner die je wilt en binnen je budget past en vink je het vakje 'IN' aan.
Dan bevestigen en je wissel is rond!

1 2 ... 7 8 9 10 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.