Oeh ja, ik zie nu ook dat voorlopig alleen de eerste 11* renners zo'n vluchtersbadge achter hun naam hebben gekregen. Ik volg de logica van pcs niet helemaal (de vlucht van 35 man was meer dan 50% van de etappe bij elkaar en viel pas later uiteen in 2 groepen) maar het is was het is. Dankzij het sprokkelwerk van Scaroni, De Bondt en Tarozzi alsnog prima gescoord vandaag.
* De eerste 11 minus Larry Warbasse… wat heeft die nu weer misdaan?
Edit: pcs heeft inmiddels zo'n badge uitgedeeld aan 30 van de 35 vluchters. Bij de 5 die hem niet krijgen gaat er volgens mij iets mis in de data: Rochas, Marcelussi en Tarozzi reden een tijdje met z’n 3en voor de groep uit waarna ze weer werden gegrepen. En volgens mij zijn Warbasse en Lonardi gewoon te laat opgemerkt als lid van de kopgroep (heb het begin van de koers niet gezien maar lijkt me stug dat die 2 er pas veel later naartoe gereden zijn).
Sorry mannen maar even zonder poespas. Zie hieronder de uitslagen. Ik weet niet precies of het deel bij de wissels klopt. Ben momenteel wat ziek dus hou het kort.
Etappezeges:
2x King Kelly, Rabbiej, Zwartebroekengeletrui & Guido Maltempi
1x Flowtosti, BlingSagan, Vernis, Arry1338, Pirazzi, Bode80, Ajvenema, BrackenRidgeCycling, Maillot a Pois & Pier Tol
Wissels:
Rabbiej heeft nog 1 plek en 1113 punten
Ab Normaal heeft nog 1 plek en 756 punten
Bode80 heeft nog 1 plek en 37 punten
Flowtosti heeft nog 1 plekken en ? punten
Noordbiker heeft nog 1 plek en 1025 punten
Sjonge Jonge heeft nog 2 plekken en 115 punten
Vernis heeft nog 1 plek en 1050 punten
Let op bij het wisselen.
Zoek de renner die je team verlaat en vink het vakje 'UIT' daarbij aan.
Dan selecteer je een renner die je wilt en binnen je budget past en vink je het vakje 'IN' aan.
Kies vervolgens mogelijk ook nog 1 of 2 reserve renners, waarbij je het vinkje 'IN R' aanklikt.
(Deze renners komen dan in je team wanneer een speler met meer budget de laatste keuze voor je neus wegsnaait. Dit gebeurde bijvoorbeeld in het 'gevecht' om Adam Yates tussen Erveedeeee en Ab Normaal na het uitvallen van Roglic.)
Dan bevestigen en je wissel is rond!
Denk er ook aan dat je bij een volgende wissel de renners verwijdert die niet meer relevant zijn voor de huidige wissel. Je kunt in onderstaand plaatje zien dat er een X staat achterin het kolom. Klik hierop en de ingegeven renners verdwijnen weer.
Beterschap Arry!
Vandaag een cruciale etappe voor de eindwinst in dit spel, met 147 x 4 = 588 op te rapen bergpunten voor 1 renner. Fortunato heeft al aangekondigd dat hij nog een rit wil winnen en @Rabbiej heeft er met Bardet een geheim wapen bij, dus voor mijn winstkansen is het cruciaal dat Scaroni weer meespringt als bergpunten luitenant. Zet ‘m op Christian! #samenwinnen
De etappe van gisteren dan eerst.
Prodhomme bleef vooruit, en pakte verdiend de etappe. Hij zit in het team van Sjonge Jonge en Ajvenema die dankzij ook de gepakte bergpunten goede zaken doen met het oog op de Tour van dit jaar. Achter hen zien we Guido Maltempi voor Pier Tol en Bastaix.
In het klassement blijft de top 3 op dezelfde volgorde. Guido heeft ondertussen al 500 punten voor op Maillot a Pois, dus die zal iets speciaals moeten doen om nog te winnen. Ook Rabbiej begint waarschijnlijk langzaam een beetje zenuwachtiger te worden. Op de Finestre dan maar een slag slaan?
Etappezeges:
2x King Kelly, Rabbiej, Zwartebroekengeletrui, Guido Maltempi & Ajvenema
1x Flowtosti, BlingSagan, Vernis, Arry1338, Pirazzi, Bode80, BrackenRidgeCycling, Maillot a Pois & Pier Tol
Wat een etappe.. uitslag...
Ik werd wakker toen Yates op 50 meter van de top van de Finestre was. En ik dacht wat zie ik nu.. En wat doet del Toro nou? Waarom houdt die knuppel zijn benen stil in het wiel van Kielich? Heh? Oke..
Aan het eind van het verhaal is het een mooi sprookje voor Yates. Ja hij reed wat defensief, en ja dat is jammer. Maar zoals Roglic zei, je moet de tactiek hanteren die voor jou de grootste kans op winst oplevert. Vind je dit niet leuk, dan moet je niet voor het klassement gaan. En natuurlijk was het mooi geweest als del Toro zijn eerste grote ronde had gepakt, maar Yates is naar mij idee wel een man die ik het gun op deze dag. Gaat Visma weer voor 3 grote rondes op rij?
In ons spel pakt Pier Tol de meeste punten en daarmee komt ook hij op 2 etappezeges te staan. Gefeliciteerd! Mithrandir is zijn dichtste achtervolger, en doet daarmee ook een prettige zaak in het klassement. Zwartebroekengeletrui komt weer eens in de top 3 piepen, en uiteraard zien we Guido Maltempi ook in de bovenste regionen. King Kelly sluit vandaag de top 5.
En zo ziet plots na 20 etappes het klassement er bijna hetzelfde uit als in de Giro zelf. Ofja gezien de verschillen onderling dan. Guido Maltempi gaat met dik 500 punten voorsprong op Rabbiej en zelfs bijna 600 punten op Maillot a Pois de laatste etappe in. Dan krijgen we met de eindafrekening van de verschillende klassementen nog een sloot punten. Gaat dat hem nog bedreigen of is zijn voorsprong voldoende?
Lager in de ranking zien we dat Mithrandir plots toch weer ene sprong naar boven maakt. Hij komt van 10 naar 6, en wilt heel graag meedoen in de Tour. Verder toch weinig verschuivingen. Nog 1 dag te gaan!
Etappezeges:
2x King Kelly, Rabbiej, Zwartebroekengeletrui, Guido Maltempi, Ajvenema & Pier Tol
1x Flowtosti, BlingSagan, Vernis, Arry1338, Pirazzi, Bode80, BrackenRidgeCycling & Maillot a Pois
Mocht er nu morgen 1 van de deelnemers de etappe winnen die al 2 keer heeft gewonnen, dan pakt deze deelnemer individueel de leiding en is alleen hij de winnaar van een ticket voor de Tour door middel van dit 'klassement'.
In een ander scenario komt er een deelnemer die al één zege heeft bij, waardoor het ticket van de meeste etappezeges naar 7 verschillende deelnemers gaat. Momenteel lijkt het er wel op dat het grootste deel van de spelers op 2 zeges zich al rechtstreeks weet te plaatsen door de top 10 te halen, maar voor enkelen kan dit een laatste strohalm zijn voor een Free ride to France.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.