Volgensmij kan Wellens de trui niet overnemen van Pogi door slechtere resultaten op cat3 klimmen. Ik ga iig voor Wellens + Pogi ipv Vauquelin + Pogi. Pogi zou ook 4 extra punten pakken als Wellens wel de bollen pakt (maar kan dus volgensmij niet).
In de Dauphine pakte Evenepoel bijna 21 seconden op een tijdrit van 17,4 km. De tijdrit van etappe 5 is 33 km. Dat is dus ongeveer dubbel zo lang. Weet niet of je dan ook direct kan zeggen dat Evenepoel dubbel zoveel tijd gaat winnen, maar het zal er in ieder geval om gaan spannen denk ik.
Vorig jaar 37 seconden op een 8 kilometer kortere tijdrit, in de Dauphine 20 seconden op de helft van de afstand. Zal veel van de vorm van de dag voor Pogacar en Vingegaard afhangen, maar het is niet ondenkbaar dat Evenepoel het haalt
Ik heb Merlier niet, ik cap Milan.
En dan heb ik misschien inderdaad de tijdrit van Vingegaard iets overschat. Ben er nog niet over uit wat voor mij gunstiger is qua wie de tijdrit wint (met helaas WvA in de ploeg, en ook Van Wilder).
Omdat bij gelijk aantal keer als eerste bovenkomen op een klim van 3e categorie de volgende tiebreaker aantal keer als eerste bovenkomen op een klim van 4e categorie is. En daar heeft Pogacar er 0 van.
Eerste tiebreaker is eerste plaatsen op de zwaarste beklimming (tot nu toe cat. 3). Daar is het nu 1 v 1. Daarna wordt er gekeken naar eerste plaatsen op de eerstvolgende (dus cat. 4) beklimming. Daar staat het 0 v 0, dus als Wellens als eerste boven is op de Kasselberg heeft hij de bergtrui. Thomas kan hem dan weer niet overnemen, want 0x eerste op cat. 3
edit: wat ditisdavid dus zegt
Dit hele seizoen is het overduidelijk dat Wout flink heeft ingeleverd op tal van terreinen, en dan met name zijn snelheid en explosiviteit.... en dan prop ik hem er op het laatste moment toch weer in.
Een team met MvdP én WvA zag er zó heerlijk uit op mijn scherm, dat ik mezelf wijs maakte dat Wout er in de Giro 'doorgekomen was', terwijl het veel logischer was om te concluderen dat hij na een zwaar voorjaar én Giro én ziekte juist minder top is dan de perfect klaargestoomde concurrentie.
Wout blijft een strijder die weken bikkelen goed verteert, maar zijn prijs waard worden gaat moeilijk worden als hij pas in week 3 top is. Waar stel je hem dan op? We zijn pas bij dag 3, maar ik denk nu: had liever Lipo, een 4e UAER of een groene Philipsen gehad.
Ik zal Wout in tijrit nog wel opstellen, maar verwacht er ook daar weinig van. Hij oogt magerder dan ooit, zijn dijbenen zijn echt gekrompen, dus vrees dat hij ook niet meer de vermogens op het vlakke kan pushen van weleer.
En dan te bedenken dat met al die goedkope puncheurs én punchende AK mannen, hij sowieso totaal overbodig was in de punchritten...
Nutteloos in de sprints, overbodig in de punchritten, zwak in de tijdrit, een zware gok in bergetappes...lekkere aankoop..
En dit laatste kon je vantevoren niet bedenken? Als je etappes had ingevuld had je kunnen zien dat hij niet de beste sprinter of ITT rijder is, en in de punchritten heb je zoveel opties dat je die 9 echt vantevoren moest gaan bepalen met al die goedkope opties.
Hij is ook nog ziek geweest, dat was niet gepland. Gaat zeker nog waarde voor de ploeg hebben, vergeet niet dat hij ook de Giro slecht begon, maar uiteindelijk wel beslist. Of hij voor scorito waardevol is, valt te betwijfelen
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.