Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 164 ... 175 176
mirkodek
KV
Remco max 11 pt als Merlier wint. Vauqelin heeft er sowieso al 10 en 11 als Leknessund het ene bergp...

Bij mij is het de keuze tussen Vingegaard en Evenepoel. En dan kies ik de zekere 8 punten ipv een kansje op 11.

Damesfietszadelruiker
Guido Maltempi
Volgens Noorse en Deense twitteraars heeft Waerenskjold vanochtend gezegd dat hij in orde is en gewo...

super, thanks Guido!!

viedros
ditisdavid
Gerommel in de marge vanochtend is Vauquelin versus Wellens voor plekje 9. Wellens staat virtueel op...

Volgensmij kan Wellens de trui niet overnemen van Pogi door slechtere resultaten op cat3 klimmen. Ik ga iig voor Wellens + Pogi ipv Vauquelin + Pogi. Pogi zou ook 4 extra punten pakken als Wellens wel de bollen pakt (maar kan dus volgensmij niet).

Dynasty
mirkodek
Evenepoel gaat toch niet +40 seconden pakken op Vingegaard in de tijdrit? Met de huidige stand zie i...

In de Dauphine pakte Evenepoel bijna 21 seconden op een tijdrit van 17,4 km. De tijdrit van etappe 5 is 33 km. Dat is dus ongeveer dubbel zo lang. Weet niet of je dan ook direct kan zeggen dat Evenepoel dubbel zoveel tijd gaat winnen, maar het zal er in ieder geval om gaan spannen denk ik.

Drossard Kudus
mirkodek
Evenepoel gaat toch niet +40 seconden pakken op Vingegaard in de tijdrit? Met de huidige stand zie i...

Vorig jaar 37 seconden op een 8 kilometer kortere tijdrit, in de Dauphine 20 seconden op de helft van de afstand. Zal veel van de vorm van de dag voor Pogacar en Vingegaard afhangen, maar het is niet ondenkbaar dat Evenepoel het haalt

ThiasPinarello
mirkodek
Bij mij is het de keuze tussen Vingegaard en Evenepoel. En dan kies ik de zekere 8 punten ipv een ka...

Dat lijkt me toch ook van je cap keuze afhangen. Als je gelooft in Merlier, dan ook vol voor die 11 punten gaan.

oli4g
mirkodek

Zou de gele trui niet naar de vlucht gaan in etappe 6? Dat is echt een verraderlijke rit en niet evident om te controleren. Een Vauquelin laten ze toch rijden en geel pakken?

mirkodek
ThiasPinarello
Dat lijkt me toch ook van je cap keuze afhangen. Als je gelooft in Merlier, dan ook vol voor die 11...

Ik heb Merlier niet, ik cap Milan.

En dan heb ik misschien inderdaad de tijdrit van Vingegaard iets overschat. Ben er nog niet over uit wat voor mij gunstiger is qua wie de tijdrit wint (met helaas WvA in de ploeg, en ook Van Wilder).

KV
RuudTompot
Dan ga je er vanuit dat de Giro zijn goede ronde was? 

Haha. Het lijkt dus gewoon een triest jaar voor Adam te worden (wat al wat duidelijk was vóór de Giro ook). 

ditisdavid
Guido Maltempi
@ditisdavid als Wellens dat puntje pakt staan hij en Pogi allebei op 3 - op basis waarvan zou hij da...

Omdat bij gelijk aantal keer als eerste bovenkomen op een klim van 3e categorie de volgende tiebreaker aantal keer als eerste bovenkomen op een klim van 4e categorie is. En daar heeft Pogacar er 0 van.

Drossard Kudus
viedros
Volgensmij kan Wellens de trui niet overnemen van Pogi door slechtere resultaten op cat3 klimmen. Ik...

Eerste tiebreaker is eerste plaatsen op de zwaarste beklimming (tot nu toe cat. 3). Daar is het nu 1 v 1. Daarna wordt er gekeken naar eerste plaatsen op de eerstvolgende (dus cat. 4) beklimming. Daar staat het 0 v 0, dus als Wellens als eerste boven is op de Kasselberg heeft hij de bergtrui. Thomas kan hem dan weer niet overnemen, want 0x eerste op cat. 3

edit: wat ditisdavid dus zegt

Laatst gewijzigd
Alucard

Dit hele seizoen is het overduidelijk dat Wout flink heeft ingeleverd op tal van terreinen, en dan met name zijn snelheid en explosiviteit.... en dan prop ik hem er op het laatste moment toch weer in.

Een team met MvdP én WvA zag er zó heerlijk uit op mijn scherm, dat ik mezelf wijs maakte dat Wout er in de Giro 'doorgekomen was', terwijl het veel logischer was om te concluderen dat hij na een zwaar voorjaar én Giro én ziekte juist minder top is dan de perfect klaargestoomde concurrentie. 

Wout blijft een strijder die weken bikkelen goed verteert, maar zijn prijs waard worden gaat moeilijk worden als hij pas in week 3 top is. Waar stel je hem dan op? We zijn pas bij dag 3, maar ik denk nu: had liever Lipo, een 4e UAER of een groene Philipsen gehad. 

Ik zal Wout in tijrit nog wel opstellen, maar verwacht er ook daar weinig van. Hij oogt magerder dan ooit, zijn dijbenen zijn echt gekrompen, dus vrees dat hij ook niet meer de vermogens op het vlakke kan pushen van weleer.

En dan te bedenken dat met al die goedkope puncheurs én punchende AK mannen, hij sowieso totaal overbodig was in de punchritten...

Nutteloos in de sprints, overbodig in de punchritten, zwak in de tijdrit, een zware gok in bergetappes...lekkere aankoop..

viedros
Drossard Kudus
Eerste tiebreaker is eerste plaatsen op de zwaarste beklimming (tot nu toe cat. 3). Daar is het nu 1...

Interessant.... Maar voor die paar puntjes durf ik het risico wel te nemen.

Eddix
Alucard
Dit hele seizoen is het overduidelijk dat Wout flink heeft ingeleverd op tal van terreinen, en dan m...

Ik las alleen de laatste zin en ik dacht even dat je het over mij had, maar je hebt het over WvA, duidelijk. Eerlijk is eerlijk, ik zou ook niet op mezelf gokken hoor, ik fiets amper.

Guido Maltempi

Ahhh okee, zo diep was ik er nog niet ingedoken. Dank @ditisdavid en @Drossard Kudus voor de uitleg.

Edd1e

Druk op de renner in "Team" in de daguitslag en je kan precies de opdeling van de truipunten zien...

ProScoritoManager

Ik schat de kans dat Remco 40s dichtrijdt op Vingegaard op meer dan 50%. Waar ik eerder benieuwd naar ben is of dat verschil nog steeds 40s is tegen de tijd dat we bij de tijdrit zijn aanbeland.

oli4g
Mister_Roan
Hebben mensen nog nieuws over wærenskjold? Valpartij lijkt mee te vallen?

Hij sprint vandaag gewoon bron

heeft iemand iets gelezen over Marijn VDB?

hajeje
Alucard
Dit hele seizoen is het overduidelijk dat Wout flink heeft ingeleverd op tal van terreinen, en dan m...

WVA gaat nog echt wel veel waarde hebben voor zijn team, maar minder voor het Scorito team inderdaad.. 😎 blijft een fantastische renner in mijn ogen, hiervoor komt het publiek kijken.

MRegter96
Alucard

En dit laatste kon je vantevoren niet bedenken? Als je etappes had ingevuld had je kunnen zien dat hij niet de beste sprinter of ITT rijder is, en in de punchritten heb je zoveel opties dat je die 9 echt vantevoren moest gaan bepalen met al die goedkope opties.

Valvermeer

Heeft iemand een bron van of Renard sprinten gaat vandaag?

Baskeee
Valvermeer
Heeft iemand een bron van of Renard sprinten gaat vandaag?

Hij komt hier aan 't woord: https://x.com/jean_devred/status/1941963896568397831 maar ik kan geen Frans dus geen idee of hij iets over vandaag zegt.

Zitvlees
hajeje
WVA gaat nog echt wel veel waarde hebben voor zijn team, maar minder voor het Scorito team inderdaad...

Hij is ook nog ziek geweest, dat was niet gepland. Gaat zeker nog waarde voor de ploeg hebben, vergeet niet dat hij ook de Giro slecht begon, maar uiteindelijk wel beslist. Of hij voor scorito waardevol is, valt te betwijfelen

oli4g
Baskeee
Hij komt hier aan 't woord: https://x.com/jean_devred/status/1941963896568397831 maar ik kan geen Fr...

nee gaat enkel over de gestolen fietsen, en over de kans van de etappe van gisteren.

klaas drr
MRegter96
En dit laatste kon je vantevoren niet bedenken? Als je etappes had ingevuld had je kunnen zien dat h...

Zul je zien dat ie 3x op rij top 5 eindigt. Das dan ook weer v Aert. 

1 2 ... 164 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.