Ik heb exact dezelfde uitvallers + Buitrago.. het is gewoon een afvalrace geworden. Ondanks al die geweldige analyses hier is één factor leidend en allesbepalend: de geluksfactor! Begon al in etappe 3.. als JP op zijn fiets had gebleven zag de bekerverdeling er totaal anders uit. Het wordt echt hoog tijd voor 1 of 2 gouden wissels in de wielerspellen. Alleen bij uitvallen door medische redenen uiteraard.
Van de 3 topsprinters was JP veruit de meest logische pick, dat bleek ook wel uit de eerste 2 etappes. En nee, dat Alpecin in de eerste waaier zat was allesbehalve geluk.
Dan kan je bij een uitvaller net die ene verrassende puntenpakker nemen en heb je een voordeel tegenover andere teams zonder uitvallers. Wissels op elk moment / voor iedereen is het meest faire.
Heerlijk om 242 pagina's mee te lezen mannen, bedankt daarvoor!
Zelf op dit moment op 95,4%.
Etappe 14 4% gezakt mede door een verkeerde cap keuze. Ik dacht een gokje te nemen door Kuss te cappen ipv Tadej. Hij zat nog wel in de vlucht maar het mocht niet baten. Wel een heerlijke etappe met de winst van Arensman!
Net als de meeste hier sowieso al 5 uitvallers waardoor het dunnetjes is allemaal.
Team voor vandaag:
Pogacar C
Vingegaard
Lipowitz
Jorgenson
A.Yates
Kuss
Johanessen
Vauquelin
Wellens
Heb ook eigenlijk geen andere opties meer dus het is makkelijk opstellen zo :)
Zo werkt de sport niet en scorito dus ook niet. Zit zelf ook met 7 uitvallers, maar it's just part of the game. Tot op zekere hoogte kun je er op anticiperen als je het slim speelt. En als dat een keer niet lukt, dan is het gewoon pech. Je kan niet altijd winnen..
Waarom zou je pech zo'n grote rol laten spelen, terwijl je misschien wel met verstand van zaken een goede teamsamenstelling had bedacht? Doe dan met een loterij mee. Hier zou het juist om de kennis moeten gaan, en zo min mogelijk om geluk of pech.
Kort samengevat heeft iedereen met deze pechfactor te maken. Ene ronde heb je er meer last van dan een andere ronde. Feit is dat als Scorito wissels gaat toepassen iedereen de 'juiste' picks kan gaan inwisselen en alle teams nog meer op elkaar gaat lijken. Dan wordt het in mijn ogen nog minder 'verstand van zaken' dan het vooraf bepalen van 20 'poppetjes' en daaraan vast zitten.
11? Ik heb er nog maar 5.
Snap je punt en zeg niet dat gouden wissels de oplossing zijn maar dat je 20 renners hebt zorgt voorkomt natuurlijk niet dat de geluksfactor nog steeds behoorlijk groot is. Vooral nu de top zo dicht bij elkaar zit kan 1 uitvaller het verschil tussen een gouden beker en 95% zijn.
We agree to disagree :-). Kleinere verschillen tussen de teams vind ik geen probleem als daarmee het verstand een beter resultaat haalt. Er zijn genoeg loterijen, en dit Scorito spel zou juist zo min mogelijk een loterij moeten zijn, zodat je beloond wordt voor de tijd en moeite die je erin steekt. Er zijn ook dit jaar weer genoeg experts die de 90% niet halen door pech. Wat is daar leuk aan voor de anderen?
Het feit dat er in de top van het algemeen klassement veel gouden bekers te zien zijn haalt je argument van geluk onderuit. Tuurlijk komt er geluk bij kijken, maar kennis en een goede strategie is zeer belangrijk en daarom zie je veelal mensen bovenin met deze kennis. De nummer 1 heeft ook flinke tegenvallers met Almeida, Philipsen en Evenepoel. Het is niet zo dat toevallig iemand zonder verstand van een wielerspel met mazzel wint. Het zijn toch vaak de mensen die laag eindigen die beginnen te klagen over de hoge geluksfactor ...
Herkenbaar. Ik heb Buitrago ook, maar die kan nog bergpunten van Martinez pakken als die een beetje zijn best doet (is nog iets). Merk dat veel mensen om heen Milan hebben. Dat kan aan het einde van de rit nog aardig punten opleveren. Dus ik hoop toch dat Pogi gewoon geel, groen en bollen pakt :) -> dan is 90%+ misschien vast te houden
Mee eens, en het haalt mijn punt niet onderuit. Mensen met kennis kunnen pech opvangen inderdaad. Maar ik ben gewoon geen voorstander van geluk of pech als je dat in een denkspel kunt minimaliseren.
Ben ik niet helemaal met je eens. 1 of 2 gouden wissels met bv een 1M premium op de prijs kan het spel ook een extra dimensie geven. Bv deze ronde bij het uitvallen van Philipsen in rit 3: wissel je hem direct voor Milan terwijl er nog maar 2 of 3 sprints aan komen? Of hou je je wissel(s) in je zak? Hou je vooraf budget over voor je wissels? Volgens mij is het bij het klassiekerspel ook best goed uitgepakt.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.