Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 6 7 8 9
Nijmos
Damesfietszadelruiker
Ah ja, ik zie het, je hebt gelijk. Tien kilometer korter ook. Maar toch, een enorm (en onverwacht) v...

Pogacar was die tour ook niet op zn best, zoals vingegaard dat vorig jaar niet was. Een of twee dagen na die tijdrit zakte pogacar er ook bergop doorheen 

Nijmos
TourDeFranceUnchained
Dit is het volledige segment overigens, die is 820m: https://strava.app.link/wF4BRlHzYTb   De KOM is...

Interessante discussie. Ik denk inderdaad dat het kantje boord is en alle kanten op kan. Waarbij dus ook veel afhangt van de belangen die op dat moment in het peloton spelen. Heeft philipsen al een rit gewonnen? Heeftpogacar in het ak reden hier aan te vallen (trek maar 5 seconden van je toptijd af als het niet pogacar is die het probeert). Gaat men inderdaad samen doorrijden vooraan?

Overigens lijkt mij de logische conclusie wel dat áls deze voor pogacar is, niet pogacar maar een vlucht wint.

ZK

Bij het selecteren van zelf punten scorende knechten zul je mogelijk wat teveel betalen, met een mogelijke hoge upside. Almeida neem ik daarom vrijwel ongeacht zijn prijs mee. Haalt hij de punten per miljoen niet, jammer, maar wel de meest constante eigen puntenpakker in de ploeg van Pogi en op te stellen voor teampunten. Dus of hij nu 3m, 3.5m of 4m is, maakt eigenlijk niet zoveel uit. Nog steeds liever hem dan bijv Novak voor 1.5m of soler (die nooit eigen punten scoort in de Tour) voor 2m etc. Hetzelfde geldt voor jorgensen, altijd mee. Met hun kwaliteiten hebben ze valpartijen daargelaten een goede puntenbodem, met een hoog potentieel puntenplafond en ze kunnen een teampunten-opvuller zijn in overige etappes. 

Laatst gewijzigd
jkshirts
ZK
Bij het selecteren van zelf punten scorende knechten zul je mogelijk wat teveel betalen, met een mog...

Was ook mijn gedachte. Almeida en Jorgenson beide standaard mee. Als de kopman voor wat voor reden uitvalt heb je de vervanger ook in je team. 

oli4g

Beschouwen jullie WVA dan ook als een zekerheidje en heb je dus 3x Visma? Redelijk wat interessante etappes voor hem, maar mengt hij zich ook in de vlakke sprints..

Persoonlijk is Jorgenson, of een andere Visma ploeggenoot voor mij helemaal niet zo'n zekerheid omdat Pogacar bijna altijd nét voor Vingegaard eindigt en je daardoor quasi geen etappe teampunten krijgt voor bijvoorbeeld Jorgenson. Als Vingegaard dan geen lange tijd in het geel rijdt, gaan die al niet zoveel teampunten krijgen. Een WVA stel ik zo bijvoorbeeld minder liever op in een bergetappe als pak een Narvaez, tenzij Vingegaard op dat moment in het geel rijdt (of Wout in het groen)

Laatst gewijzigd
floda

Als je zo aantal conclusies bij elkaar optelt van de eerste 8 pagina's moeten we weinig sprinters meenemen waarvan 2 van de 3 toppers, van ak zeker  de 4 toppers, geen vluchters maar wel puncheurs of snelle mannen met een punch. Liefst 3 uae en 3 visma. Klinkt alsof iedereen dan de 14+6 strategie moet gaan volgen en moet hopen op veel budget

Zugzwang
TourDeFranceUnchained
Dit is het volledige segment overigens, die is 820m: https://strava.app.link/wF4BRlHzYTb   De KOM is...

Erg helder geformuleerd en ben het hier helemaal mee eens. 

KV
floda
Als je zo aantal conclusies bij elkaar optelt van de eerste 8 pagina's moeten we weinig sprinters me...

Haha. Ging idd net zeggen: best even de prijzen en budget afwachten voor we allemaal vlotjes Pog, Ving, Rev, Joao, Jorg, Phil, Tim en/of Johny, en waarschijnlijk Matje meenemen. 

KV
oli4g
Beschouwen jullie WVA dan ook als een zekerheidje en heb je dus 3x Visma? Redelijk wat interessante...

Jorgenson overweeg je natuurlijk omdat hij, naast evt teampunten, in dit AK veld een vrij betrouwbare top 5-7 kandidaat is. 

Nijmos

Hoe is Jorgenson nou weer een betrouwbare top 5 kandidaat? Betrouwbaar in de zin dat hij dat vrij zeker niet haalt ja.

Nijmos
floda
Als je zo aantal conclusies bij elkaar optelt van de eerste 8 pagina's moeten we weinig sprinters me...

Het is inderdaad onzin om aan te geven dat je nu al bepaalde renners zeker meeneemt.

PeterPaprika
Nijmos
Het is inderdaad onzin om aan te geven dat je nu al bepaalde renners zeker meeneemt.

Al moet ik verder alleen maar 500k renners meenemen, ik neem Pogi mee

ZK
Nijmos

Ik heb juist geprobeerd te beargumenteren dat de prijs van Almeida en Jorgenson voor mij niet zal uitmaken, dat ze mee moeten. Dat kun jij dan onzin vinden, voor mij is het niet prijsafhankelijk. 

Of ze moeten duurder worden dan hun kopmannen, wat niet zal gebeuren. 

Of de meeste overige AK opties moeten enorm underpriced zijn, bijv 1-1,5m. Waardoor je veel value laat liggen als je hen thuis laat. Ook geen te verwachten scenario.

Vanuit gegaande dat Scorito prijst binnen de marges zoals ze dat altijd doen, bezuinig ik liever elders in mijn team dan op Almeida en Jorgenson. Zegt misschien iets over verschil in strategie als het voor jou meer prijsafhankelijk is dan voor mij.

Laatst gewijzigd
oborobo

Wat doe je met de renners die de Giro al hebben gereden?

Toch vaak een risico.

Wicked Wout
Damesfietszadelruiker
Zeer waardevolle discussie over wie / wat een puncheur is en de verschillende types individuele renn...

Tijdens dé rit in de Giro hadden ze het op Eurosport erover dat Yates naar Visma was gehaald om hetzelfde te doen als zijn broer bij UAE: Laatste man zijn in de bergen 

KV
Nijmos
Hoe is Jorgenson nou weer een betrouwbare top 5 kandidaat? Betrouwbaar in de zin dat hij dat vrij ze...

Ik zei top 5-7. Welke 3 andere AK mannen behalve de grote 3 en Almeida zie jij momenteel betrouwbaarder dan Jorgenson, die zelf al aangaf zich nog extra toegelegd te hebben op het hooggebergte? Werd vorig jaar al 8ste op 2min van plek 6. 

Laatst gewijzigd
oli4g

Als je Almeida en Jorgenson er ook automatisch inzet na de grote 3, wie neem je dan nog mee van Crod, Skjelmose, Lipowitz en Lenny Martinez voor het jongerenklassement? En schijven we Roglic allemaal automatisch af? Toch ook aardig wat etappes op zijn maat.

Laatst gewijzigd
lochem
oli4g
Beschouwen jullie WVA dan ook als een zekerheidje en heb je dus 3x Visma? Redelijk wat interessante...

En ook 3x Alpecin ?  vdPoel, Philipsen en Groves ?

KV
oli4g
Als je Almeida en Jorgenson er ook automatisch inzet na de grote 3, wie neem je dan nog mee van Crod...

Is dat zo voor Roglic? Ik zie veel punchetappes waar hij zich de laatste tijd niet meer echt mee lijkt te willen bemoeien. En de bergritten in de 3de week met veel hoogtemeters en lange cols zijn zeker niet op zijn maat. Geen idee waarom hij het wil blijven proberen maar hij is gewoon niet gemaakt voor de Tour. Beter weer gewoon naar de Vuelta gaan. 
En voor de jongeren zie ik dan nog meer heil in Lipowitz (die ook wel zal meegaan) dan in die 3 namen die je noemt. 

Ragnar Lolbroek

Zo. Ik had alvast Pogy, Ving, Remco, Philipsen en Milan op de wishlist gezet. Blijkbaat moet ik Merlier hebben...

Nijmos
KV
Is dat zo voor Roglic? Ik zie veel punchetappes waar hij zich de laatste tijd niet meer echt mee lij...

Roglic kun je blind opstellen in alle bergetappes, de twee tijdritten en op de mur de bretagne. Zelfs als hij daar allemaal 7e wordt en 4e in het eindklassement is hij heel wat waard. Ik neem aan dat ze hem ook prijzen als een twijfelgeval, een stuk goedkoper dan almeida en misschien zelfs dan adam yates.

KV
Nijmos
Roglic kun je blind opstellen in alle bergetappes, de twee tijdritten en op de mur de bretagne. Zelf...

Natuurlijk stel je hem op in die ritten als je hem meeneemt. Dan moet hij natuurlijk wel de bergen bereiken. Misschien wel nog eens zijn track record bekijken sinds zijn Planche inzinking. 
En het 2de deel van je stelling klopt wel. Als ze hem 2m maken en Almeida 4m, kan je erover beginnen nadenken. 

Nijmos
KV
Natuurlijk stel je hem op in die ritten als je hem meeneemt. Dan moet hij natuurlijk wel de bergen b...

Tja.. even goed als zijn inzinking en de valpartijen herinner ik me dat hij vorig jaar tot zijn val wedijverde met Vingegaard en Evenepoel. Vrij ver voor Almeida en Landa uit.

lochem
lochem
En ook 3x Alpecin ?  vdPoel, Philipsen en Groves ?

Wie van de drie niet en waarom niet ? Zonder dat we de prijs weten en zonder hun kunde:

vdPoel, Philipsen, Groves

Vingegaard, Jorgenson, vAert

Skjelmose, Milan, Nys

Buitrago, L.Martinez, Bauhaus

Damesfietszadelruiker
lochem
Wie van de drie niet en waarom niet ? Zonder dat we de prijs weten en zonder hun kunde: vdPoel, Phil...

Appels, peren, bananen?

1 2 ... 6 7 8 9

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.