Afvalkoers Tour 2025

1 2 3 4 5 »
Bode80
Rabbiej
De TGV naar Lille is vertrokken. We hebben alleen af te rekenen met een aantal te laat komers. Van B...

Excuses voor mijn late indiening. Ik was in volle voorbereiding op mijn trip naar het buitenland vandaag waardoor de tijd compleet vergeten was. Volgende keer toch maar de dag ervoor opsturen.

Blij dat ik er toch nog bij zit. Sprint wordt mijn bottleneck met 5 goedkope sprinters. Gezien dat normaal gesproken rit 9 de laatste vlakke sprint is heb ik de afgewogen gok genomen om MvdP te nemen en een sterker AK blok.

Veel succes allen!

JapieJapo

Ik heb 1 puntje met Vinnie op plek 20 ;)

ditisdavid

Gaat Vingegaard de teams zonder hem al op dag 1 wippen met dat ene punt? Want verder is er amper gescoord.

sporting63

Ik denk dat ik het net haal met mijn 1 punt.als ik goed gekeken heb zijn het Pirazzi en Arvidd die de pineut zijn 

Poeksel

Je zou gewoon Merlier, Milan, Meeus en Bauhaus kunnen hebben en dan vandaag uitgeschakeld worden. Pirazzi heeft ook best een goed sprintteam.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Bedankt voor de organisatie Rabbiej en succes verder voor de andere deelnemers! 👍

Als het goed is valt de hoogste CQ score van 8998 af en ikzelf met # 94.

Laatst gewijzigd
Arry1338

Ik was even bang dat ik in de gevarenzone kwam toen van den Berg viel, maar gelukkig is daar Jorgenson die mee sprint :)

Rabbiej

De kop is eraf. De eerste afvallers zijn daar. Niet alleen in ons spel maar ook een aantal tijdritkanonnen. Zo moeten er 4 teams door zonder Ganna. Sprinten gingen we doen vandaag maar de wind was een behoorlijke spelbreker. Topfavorieten Merlier en Milan lieten zich verrassen en zo was het Philipsen die veruit de snelste was van het overgebleven sprintersgilde. 

Ook onze teams zagen hun sprinters weggewaaid worden. Want alle veelgekozen sprinters zaten in de 2e groep. Als we punten zouden uitdelen vanaf plek 39 en lager dan hadden we een hoop meer punten te verdelen gehad. Voor 1 afvaller is de 20e plek van Jonas Vingegaard heel zuur vandaag. Dat levert de Deense klimgeit van Visma namelijk 1 punt op en voor 19 teams was dat het enige punt wat ze vandaag zouden scoren.

Pirazzi zijn team was heel creatief en daarin was geen plek voor Vingegaard, en die moet je er echt bij hebben in een vlakke sprintetappe zo blijkt. Pirazzi heeft een aanbod gekregen van ervaren afvalkoerser Ab Normaal om in voorbereiding op de Vuelta een cursus te volgen. Wellicht zorgt dat voor een langere deelname dan 1 etappe. Jammer Pirazzi, volgende keer beter!

Voor Pirazzi scoorden 19 teams wel 1 punt. Erveedeee leidde deze groep want zijn CQ-score is goed op orde. Sporting63 zijn CQ-score is wat minder op orde want hij hield slechts 8 punten over uit zijn budget en met 8992 bestede CQ-punten had hij zomaar eens vandaag af kunnen vallen. Er was echter 1 team nog duurder deze Tour en dat is het team van arviidd. 8998 punten uitgeven en dan maar 1 punt scoren in de openingsetappe, misschien toch maar even naar die gat in je hand kijken arvid? Tot in de Vuelta!

Naast de afvallers hadden we ook een winnaar vandaag. Iemand die voor het eerst meedoet met de afvalkoers, die even alle ervaren spelers naar huis speelt. Matter097 heeft als enige Waerenskjold in zijn team en met die 3e plek was die afgetekend de beste. Op naar etappe 2!

Uitslag

Rit 1 Team Punten
1 Matter097 440
2 Bode80 361
3 arjenzvob 161
4 ivo001 161
5 Carbon Ros 161
6 Arry1338 160
7 Pascuale 141
8 Thomberg 81
9 danusz1986 51
10 Rawolf 41
11 Mithrandir 41
12 Zwiebeln 41
13 Fins Els Collons 41
14 Honger Klop 41
15 coolietje 41
16 Limal 41
17 Tiskuuurs 41
18 Vergane Glorie 41
19 Jappe666 41
20 Franco Bitossi 41
21 vernis 41
22 bastaix 40
23 oli4g 20
24 erveedeeee 1
25 Poeksel 1
26 JapieJapo 1
27 BrackenRidgeCycling 1
28 Nijmos 1
29 Maillot à Pois 1
30 ditisdavid 1
31 Rabbiej 1
32 Guido Maltempi 1
33 Wielervolger 1
34 Ab Normaal 1
35 Zwartebroekengeletrui 1
36 Ceramiche Ariostea 1
37 VincentK 1
38 King Kelly 1
39 Bazing 1
40 ZwiebeLD 1
41 sporting63 1
42 arviidd 1
43 pirazzi 0

arviidd

Dat was van korte duur. Wat er terecht gezegd wordt " met zo n hoge cq ranking moet je wel over een goeie sprint trein beschikken.

Bedankt en succes!

erveedeeee

Helaas kon ik dit keer niet veel tijd besteden aan mijn team, wat ook wel te zien is. (Hoezo Groves...  even over het hoofd gezien dat er nog een aardige sprinter rondrijdt daar)

Door het uitvallen van Ganna wordt het helemaal niets, als ik de 1e week al door kom zal dat puur op cq zijn.

erveedeeee

.

Laatst gewijzigd
1 2 3 4 5 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.