Op de eerste rustdag stond ik nog op goud, daarna vrijwel elke dag een beetje gezakt en in de eindafrekening nog eens genadeloos gekelderd van 92% naar 81%. Los van scorito sowieso een Vuelta om snel te vergeten, dus ik kan er niet echt wakker van liggen.
Fun fact: de eindwinnaar heeft Buratti in z'n team.
In de laatste paar dagen van bekerterritorium er doorheen gezakt naar net-niet territorium, geëindigd op 93%... Maar wel met 0 uitvallers dus die felbegeerde Velo d'Or gaat lekker shinen in mijn prijzenkast! Buiten het spel om een Vuelta om heen snel te vergeten, wat een zware anti-climax ook nog eens als afsluiter.
Haha, Buratti. Mooi inderdaad! En wij maar lachen ;-)
Hier een wat kleurloze Vuelta, 89%. Stukkie minder dan de Giro en de Tour. Philipsen was echt een verschilmaker, die had ik niet. Ik dacht, ik neem Zingle voor een miljoentje minder 😂 Volgende keer beter!
8 puntjes mee gehaald met Buratti idd, en Mihkels ook nog, je kan prima paar slechte keuzes hebben natuurlijk. Hier as usual slecht 62% slechts 600 puntjes van de begeerde gouden beker. Helaas is het een sof geworden met al die gecancelde etappes. Dat de vredespijp maar gerookt mag worden.
Voor alle Desproat fans hier nog even de eindstand van de heren zelf.
Hans gefeliciteerd jongen.
Michiel waar is het bij jou fout gegaan?
Enfin, volgend jaar weer nieuwe rondes en nieuwe kansen. Nog maar 8 maandjes tot de Giro!
Eindstand Vuelta 2025:
Desproat Hans 218 - 5576 (808)
Desproat Nick 296 - 5518 (796)
Desproat Barry 338 - 5497 (890)
Desproat Rik 713 - 5209 (644)
Desproat Jeroen 758- 5150 (852)
Desproat Pim 772 - 5131 (697)
Desproat Duin 798 - 5094 (720)
Desproat Michiel 861 - 4982 (618)
930 deelnemers
Hoogste eindafrekening 1084
Laagste eindafrekening 518
Hoogste totaal score 6151
Laagste totaal score 3826
Tijd van het analyseren is aangebroken. Grappig inzicht vind ik zelf: de winaar heeft alleen Vingegaard van het Visma team. Daarnaast heeft ie goed gekozen met Almeida, Vine en Soler van UAE, en geen Ayuso. Daarnaast Pedersen EN Philipsen. Tot slot ook nog eens Hindley en Riccitello.
Zelf dacht ik verkeerd dat Almeida vanwege zijn val hooguit zou knechten voor Ayuso. Daarom had ik Almeida niet meegenomen. Bovendien Philipsen en Hindley niet geselecteerd. Tot slot 2 grote tegenvallers met O'Connor en Tiberi: samen 8 punten voor 4,5M budget.
Voor het eerst in hele lange tijd eens de eindstreep met 20 renners gehaald. Helaas op 94,9% gestrand en net een bekertje mis gelopen. Had nog wel een sprint kunnen gebruiken met Philipsen (C), Pedersen, Aular, Aniokowski, Gonzalez en Gruel maar helaas. Vooral de eerste helft van de Vuelta regelmatig punten laten liggen met de dagopstalling. Had te veel keus door gebrek aan uitvallers en het was vaak ontduidelijk wanneer je Buitrago, Tiberi, Ayuso, Fortunato wel of niet moest opstellen. Tiberi uiteindelijk de grootste miskoop.
Dat Bisiaux geen punten zou opleveren is jammer maar geen ramp. Daar was in ieder geval snel duidelijk dat die op de bank kon blijven. Langellotti ook enkel nuttig geweest in de ploegentijdrit. Keuze voor Aniolkowski was matig, had nog lang getwijfeld of ik niet beter Biermans kon pakken omdat die in ieder geval de sprintkopman was binnen zijn ploeg. Erg tevreden met de keus voor Ivo Oliveira. Tijdrit ver boven verwachting, hield eerder rekening met een plek 12-15 daar.
Nu tijd voor een winterslaap en dan volgend jaar weer de klassiekers.
Volgen mij is dat wel heel erg vanuit het perspectief van de wielerliefhebber geredeneerd. Volgens mij was er in Spanje best wel brede steun voor het protest en zelfs de premier sprak z'n waardering uit voor de demonstranten.
Dank allen, het is een eer om dit rondje een keer winnen! Heb genoten van al het overleg, de tips en soms ook de verwarring hier. Probeer wat meer op het forum bij te dragen, maar met Ciccone afraden op de dag dat hij netjes top 10 rijdt, mag die bijdrage ook na een podium altijd nog kritisch bekeken worden.
Tot in februari en hopelijk ziet de wereld (en koers) er dan weer wat mooier uit.
Was weer een heerlijk puzzeljaartje met voor mij persoonlijk alle grote rondes hoge scores (93% / 100% / 98,7%) helaas kwam ik deze ronde 27 punten tekort voor een B2B bekertje. Nu achteraf doet het 3x niet opstellen van de etappewinnaar en de instorting van Pellizari extra pijn.... Tot volgend jaar!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.